Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En güzeLi boyasını alıp rütuj yapmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    Arkadaşlar Merhaba

    Malumunuz aracımın kış aylarından beri süregelen motor soğukken uzun süreli marş, boğulma vs. sıkıntıları vardı. Sanayiler de ustacıklardan kesin bir cevap alamayınca (Onlara kalsaydık her ay buji kablosu, enjektör vs. herşeyi değiştirecektik ) servise gitmeye karar verdim.

    Fiat 'ın servisinden salı günü randevu aldım ve bugün sabah servise götürdüm. Telefonda bayan'a klima temizliğinden bahsetmiştim, ustabaşı aracı servise çekti bayan arkadaşın not aldığı arıza vs. kontrol etti klimayı temizliği / bakımını görünce şaşırdı sağdan soldan duyanlarla birlikte 6 - 7 kişiyle beraber klimayı inceledik Problemlerin birçoğu akşam itibariyle sonlanmış ama soğukta çalışmama problemi için araç serviste kalacak sabah kontrollü çalıştırılıp var ise arıza tamiri yapılacak, umarım kafamda sıkıntıya neden olan arızası tespit edilir.

    Sonucu da merakla bekliyoruz. İlk çalışma belki de çoğumuzun sorunudur. Yanlış müdahale mi yoksa tespit edilemeyen bir arıza mı merak ediyorum.


    Hocam araç perşembe sabahından bu yana serviste ikamet ediyor,

    Arkadaşlar boş durmayıp kontrollerini yapmışlar neticesinde de;

    - Klima gazı epeyce eksilmiş, tamamlamalarını rica ettim,

    - Ön takımda rotil kolu ve körüğünü değiştirelimmi diye sordular onuda değiştirttim.

    - Üst kapakta yağ birikiyordu contası yenilendi,

    Asıl servise gitme nedenim olan arızada ise aşama kaydedilememiş maalesef. Serviste bulunan beyin ünitesi ile benim araba sorunsuz ilk çalışmasını yaparken arabamın kendi beyninde geç alma /çalışma problemi devam ediyormuş yarın aracı teslim edecekler, servisin önerisi üzerine başka bir işyerinde beyin ünitesine program atılması gerekiyormuş ondan sonra problemimin kalmayacağı beyna edildi yarın bakacağız artık. Yarın sınavda vardı sıkıntı olacak ama araç düzelsin yeter bana

    İnşallah en kısa zamanda sorunu çözersiniz. Beyin konusu önemli.




  • samican bizimkinde beyin bile yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35


    quote:

    Orijinalden alıntı: b£y@z-ku$

    Brujeria35

    kardeşim eğer resim çekebilirsen sevinirim bi akrabamız slx almış kapı kilidi arızalıda bizimde sökmemiz lazım şimdiden teşekkürler



    Çok basit sökmesi ceplikte 6 tane yıldız vida 1 tane kapı kaldırma düğmesinin aLtında vida var ve Kapı kulpunun diğer ucunda yuvarlak bir kapak ile kapatılmış 1 adet vida var... Diğer son vida ise Kapının sol üst köşesindeki yuvarlak içinde.. Şuanda kameralı birtane telefonum olmadığı için :( çekemiyorum


    Islak mendil ile temizledim ama kapının ön kısmında nokta şeklinde 2 yerde hafif bir paslanma olmuş nokta şeklinde sorun yaratırmı kafama takıldı şimdi :)

    Bende pas konusunda sıkıntılıyım pası sökmek için ne yapabiliriz.Kafama takılıp duruyor

    pas sökücü spreyler var onlardan kullan sıkıyosun temizleyip çıkarıyo ama boya şart.benim stepnenin çevresi baya paslandı bagajda sular döküldü nerdeyse her tarafı pas orayı boyatmayı düşünüyorum yoksa lpg tankı cuk diye düşecek

    Bende öyle düşünmüştüm.@Bju.. hocam pasın üstüne direk boya atılmaz bana göre çünkü hırsız benim arabanın kapıyı zorlamış ve ordaki boya çıkmıştı orasıda pas tutmuşyu peder rütuş attırmış oraya ve yine yavaş yavaş pas gösteriyor.




  • abilerim kardeşlerim hepinize kazasız belasız hafta sonları diliyorum...

    motor yağından anlayanlara günün sorusunu soriim hemen,

    geçen yaz, 89bin 800 de yağ değiştim selenia future 4lt kutu yağ açtı koydu yağ kartını ben yazdım 10 50 yazmışım 10 50 diye bi yağ var mı araştırdım selena future bulamadım nette. 10 50 nasıl yada 20 50 mi koydu ben mı yanlış yazdım ama ısrarla sordum kaç diye 10 50 dedi bana. ayriyeten bu marka yağda eksiltme olmaz dedi yani uzun ömürlü olur yağ yakmaz (bence afaki konuştu malını övdü yakmaz flan derken) kendimce diyom acaba 10 50 kalın yağ mı. ömrü 10 bin dedi... kışın da değiştirmene gerek yok dedi.. erzurumda ikamet ediyorum marşı kışın -40 dercede basıyodu normal, onceki yağlar gibi tabii biraz yavaş basıyodu marşı havalar burda belli. ama hemen alıyodu ayrıntılı anlattım kusura bakmayın. arabamda özllikle dikkat ettim mavi duman hiç olmadı olmuyo da ilk çalıştırmada da, sonradan gazlamada da. iyi bakıyorum motora ve yürüyene her yağ değişmede filtre de değişiyorum.

    şimdi 97 bin 300deyim yağ miktarı şu an yağ çubuğunda alt çentiğin 2 mm kadar üzerinde.. epey azalmış yani eklemek lazım ama ben ekleme yapmıyom hiç ole olunca değişiveriyom yağ filtresiyle beraber

    2 kez mineral ağ kullandım 5000 kmydi ömrü ama artık mineral kullanmayacam. sentetik pahalı ama değer bence.

    10 50 yağ var mı varsa kalın mı 10 50 koyulmuş ise şimdi 10 40 a dönebilir miyim yada 20 50 ye ve bu numaralar 10/ 40 20 /50 ne anlama geliyo..

    slx motorlar için en uygun yağ numarası nedir.

    ve yeni sentetik yağ koyacam castrolun hangi marka yağını ve hangi numara yağını önerirsiniz şimdiden teşekkürler (6 ayda ortalama 10 bin 12bin kim yapyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 29 Mayıs 2010; 13:25:01 >




  • Honest kardeşim genelde 10/40 yağ kullanıyorum ve sorun yok.20/40 numara da olur.Numaraların anlamına gelince;
    Numara büyüdükçe yağ kalınlaşır.Mesela 10/40 ve 20/40 yağı ele alalım.10/40 numara yağın baştaki sayısı düşük olduğu için yani 10 olduğu için motor soğukken diğer yağdan daha incedir.Bu incelik bize arabanın kışın daha rahat çalışmasını sağlar.Bu numaralardan soldaki numara kış şartları için,sağdaki numara ise yaz şartları için yağın özelliğini bize gösterir.Soldaki numara ne kadar düşükse yağ o kadar incedir,sağdaki numara ne kadar büyükse yaz şartlarında motor sıcak olduğu zaman yani,yağ o kadar kalın özellik gösterip harareti önler.Eğer 20 numara yağ kullanırsan araba soğukta daha zor çalışır çünkü daha kalındır.Ama türkiye şartları için ve LPG li arabaların soğukta daha rahat çalışması için ideal olan bence 10W/40 numara yağ.Buradaki "W" harfinin anlamı kış demek.(İngilizce Winter).Yani rahatlıkla 10W/40 koyabilirsin soğuk için daha iyidir.Zaten yazın 10-40 ta aynı 20-40 ta aynı çünkü sağdaki rakam yani 40 ikisinde de aynı.Umarım anlatabilmişimdir




  • Bu mantıkla,lpg li araçlarda 20/50 kullanılmasının nedeni nedir?Lpg nin yağ yaktırması mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    Arkadaşlar Merhaba

    Malumunuz aracımın kış aylarından beri süregelen motor soğukken uzun süreli marş, boğulma vs. sıkıntıları vardı. Sanayiler de ustacıklardan kesin bir cevap alamayınca (Onlara kalsaydık her ay buji kablosu, enjektör vs. herşeyi değiştirecektik ) servise gitmeye karar verdim.

    Fiat 'ın servisinden salı günü randevu aldım ve bugün sabah servise götürdüm. Telefonda bayan'a klima temizliğinden bahsetmiştim, ustabaşı aracı servise çekti bayan arkadaşın not aldığı arıza vs. kontrol etti klimayı temizliği / bakımını görünce şaşırdı sağdan soldan duyanlarla birlikte 6 - 7 kişiyle beraber klimayı inceledik Problemlerin birçoğu akşam itibariyle sonlanmış ama soğukta çalışmama problemi için araç serviste kalacak sabah kontrollü çalıştırılıp var ise arıza tamiri yapılacak, umarım kafamda sıkıntıya neden olan arızası tespit edilir.

    Sonucu da merakla bekliyoruz. İlk çalışma belki de çoğumuzun sorunudur. Yanlış müdahale mi yoksa tespit edilemeyen bir arıza mı merak ediyorum.


    Hocam araç perşembe sabahından bu yana serviste ikamet ediyor,

    Arkadaşlar boş durmayıp kontrollerini yapmışlar neticesinde de;

    - Klima gazı epeyce eksilmiş, tamamlamalarını rica ettim,

    - Ön takımda rotil kolu ve körüğünü değiştirelimmi diye sordular onuda değiştirttim.

    - Üst kapakta yağ birikiyordu contası yenilendi,

    Asıl servise gitme nedenim olan arızada ise aşama kaydedilememiş maalesef. Serviste bulunan beyin ünitesi ile benim araba sorunsuz ilk çalışmasını yaparken arabamın kendi beyninde geç alma /çalışma problemi devam ediyormuş yarın aracı teslim edecekler, servisin önerisi üzerine başka bir işyerinde beyin ünitesine program atılması gerekiyormuş ondan sonra problemimin kalmayacağı beyna edildi yarın bakacağız artık. Yarın sınavda vardı sıkıntı olacak ama araç düzelsin yeter bana

    İnşallah en kısa zamanda sorunu çözersiniz. Beyin konusu önemli.


    Arkadaşlar bugün itibariyle aracımı servisten teslim aldım.

    Yukarıda bildirdiğim arızalara ek olarak aracımın kaloriferi sıcak hava vermiyordu. Sanayi ustalarına sorduğumda kalorifer peteğinin (antifriz vs. kullanmamaktan vs.) dolmuş olabileceğini, değişmesi gerektiğini filan söylüyorlardı. Bende kesin değiştirecekler diye korkuyla da olsa servisteki arkadaşlara kalorifer sistemine de bakmalarını rica etmiştim, sağolsunlar onuda incelemişler. Korktuğum başıma gelmedi sıcak hava vermemesinin nedeni kalorifer peteği değilmiş. Yüksek göğüs tofaşların sıcak-soğuk hava ayarlama düğmesinin yanında switch varmış benim araçta o switch görev yapmadığı için sistem sürekli soğuk hava ayarlı çalışıyormuş o problemde halloldu. Yalnız adı geçen switch zor bulunan bir parça imiş bayağı aramış arkadaşlar Yüksek göğüslü tofaş araç sahibi arkadaşlarımdan kalorifer problemi yaşayan olursa o switch 'ide unutmasınlar. O switch 'ten olsa gerek arabanın kontağını çevirdiğim anda kalorifer hava yönlendiricilerinin hareket sesi gelmeye başladı

    Aracın beyin (ecu) ünitesinde yaşanan sorunda açıklığa kavuştu, beyin (ecu) ünitesindeki yazılımın hasar görmesi nedeniyle soğukken ilk marş esnasında motora fazla benzin gidip boğma dolayısıyla da uzun süreli marş problemi yapıyormuş. Beyin programlama ve tamiri yapan işyeri tavsiyesi verdi servisteki arkadaşlar.

    Oraya da giderek beyin (ecu) ünitesini söktürdüm, ünitede ve içerisindeki parçalarda fiziksel hasar yoktu çok şükür. Bilgisayara bağlanarak yapılan incelemeler neticesinde beyin (ecu) ünitesinin yazılım ve programında bozulmalar meydana gelmiş, program ve yazılımı yenilendi. Şimdilik çalışmasında sorun yok yarın sabah erkenden inip deneyeceğim umarım sıkıntılar sona ermiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    Arkadaşlar Merhaba

    Malumunuz aracımın kış aylarından beri süregelen motor soğukken uzun süreli marş, boğulma vs. sıkıntıları vardı. Sanayiler de ustacıklardan kesin bir cevap alamayınca (Onlara kalsaydık her ay buji kablosu, enjektör vs. herşeyi değiştirecektik ) servise gitmeye karar verdim.

    Fiat 'ın servisinden salı günü randevu aldım ve bugün sabah servise götürdüm. Telefonda bayan'a klima temizliğinden bahsetmiştim, ustabaşı aracı servise çekti bayan arkadaşın not aldığı arıza vs. kontrol etti klimayı temizliği / bakımını görünce şaşırdı sağdan soldan duyanlarla birlikte 6 - 7 kişiyle beraber klimayı inceledik Problemlerin birçoğu akşam itibariyle sonlanmış ama soğukta çalışmama problemi için araç serviste kalacak sabah kontrollü çalıştırılıp var ise arıza tamiri yapılacak, umarım kafamda sıkıntıya neden olan arızası tespit edilir.

    Sonucu da merakla bekliyoruz. İlk çalışma belki de çoğumuzun sorunudur. Yanlış müdahale mi yoksa tespit edilemeyen bir arıza mı merak ediyorum.


    Hocam araç perşembe sabahından bu yana serviste ikamet ediyor,

    Arkadaşlar boş durmayıp kontrollerini yapmışlar neticesinde de;

    - Klima gazı epeyce eksilmiş, tamamlamalarını rica ettim,

    - Ön takımda rotil kolu ve körüğünü değiştirelimmi diye sordular onuda değiştirttim.

    - Üst kapakta yağ birikiyordu contası yenilendi,

    Asıl servise gitme nedenim olan arızada ise aşama kaydedilememiş maalesef. Serviste bulunan beyin ünitesi ile benim araba sorunsuz ilk çalışmasını yaparken arabamın kendi beyninde geç alma /çalışma problemi devam ediyormuş yarın aracı teslim edecekler, servisin önerisi üzerine başka bir işyerinde beyin ünitesine program atılması gerekiyormuş ondan sonra problemimin kalmayacağı beyna edildi yarın bakacağız artık. Yarın sınavda vardı sıkıntı olacak ama araç düzelsin yeter bana

    İnşallah en kısa zamanda sorunu çözersiniz. Beyin konusu önemli.


    Arkadaşlar bugün itibariyle aracımı servisten teslim aldım.

    Yukarıda bildirdiğim arızalara ek olarak aracımın kaloriferi sıcak hava vermiyordu. Sanayi ustalarına sorduğumda kalorifer peteğinin (antifriz vs. kullanmamaktan vs.) dolmuş olabileceğini, değişmesi gerektiğini filan söylüyorlardı. Bende kesin değiştirecekler diye korkuyla da olsa servisteki arkadaşlara kalorifer sistemine de bakmalarını rica etmiştim, sağolsunlar onuda incelemişler. Korktuğum başıma gelmedi sıcak hava vermemesinin nedeni kalorifer peteği değilmiş. Yüksek göğüs tofaşların sıcak-soğuk hava ayarlama düğmesinin yanında switch varmış benim araçta o switch görev yapmadığı için sistem sürekli soğuk hava ayarlı çalışıyormuş o problemde halloldu. Yalnız adı geçen switch zor bulunan bir parça imiş bayağı aramış arkadaşlar Yüksek göğüslü tofaş araç sahibi arkadaşlarımdan kalorifer problemi yaşayan olursa o switch 'ide unutmasınlar. O switch 'ten olsa gerek arabanın kontağını çevirdiğim anda kalorifer hava yönlendiricilerinin hareket sesi gelmeye başladı

    Aracın beyin (ecu) ünitesinde yaşanan sorunda açıklığa kavuştu, beyin (ecu) ünitesindeki yazılımın hasar görmesi nedeniyle soğukken ilk marş esnasında motora fazla benzin gidip boğma dolayısıyla da uzun süreli marş problemi yapıyormuş. Beyin programlama ve tamiri yapan işyeri tavsiyesi verdi servisteki arkadaşlar.

    Oraya da giderek beyin (ecu) ünitesini söktürdüm, ünitede ve içerisindeki parçalarda fiziksel hasar yoktu çok şükür. Bilgisayara bağlanarak yapılan incelemeler neticesinde beyin (ecu) ünitesinin yazılım ve programında bozulmalar meydana gelmiş, program ve yazılımı yenilendi. Şimdilik çalışmasında sorun yok yarın sabah erkenden inip deneyeceğim umarım sıkıntılar sona ermiştir.

    Hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Bu mantıkla,lpg li araçlarda 20/50 kullanılmasının nedeni nedir?Lpg nin yağ yaktırması mı?

    Ozmen kardeşim LPG kuru olduğu için motora hararet yaptırma meyilinde olur.Sanırsam 50 numara kullanılmasındaki amaç yüksek sıcaklıkta yağı daha kalın tutup yağmalamayı maksimum seviyeye çıkarmak.Aslında önemli olan sol taraftaki sayı.O sayı büyüdükçe yağın donma seviyesi yükseliyor o yüzden soğuk havada motor ,stop durumunda iken daha soğuk bir derecede oluyor ve yağın akışkanlığı azalıyor doğal olarak bu da çalışmayıyı zorlaştırıyor.
    Oieven kardeşim Şu soğukta stop etme olayı bende de var ilk çalıştırınca araba çok zor toparlanıyor zor gaz yiyor,senin sonucunu bekliyorum bakalım arabanın durumu ne olmuş.İNŞALLAH sorun çözülmüştür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 29 Mayıs 2010; 18:06:54 >




  • teşekkürler yusuf kardeşim...

    bp visco 5000 10/40 %30 sentetik yağ koydurdum 4lt kutu... sesi soluğu değişti arabanın şampiyon yağ filtresi dahil toplam, 55 lira tuttu...

    usta, yağ eklesek de olur dedi ama ben ekleme taraftarı değilim ve her seferinde filtre de değişiyorum zaten...


    BP Visco 5000 10W/40 CleanGuard Motor Koruma Teknolojisine Sahip Kısmi Sentetik (%30) Motor Yağı
     *** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 30 Mayıs 2010; 1:29:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Bu mantıkla,lpg li araçlarda 20/50 kullanılmasının nedeni nedir?Lpg nin yağ yaktırması mı?

    Mahmut kullanma kılavuzunda 20/50 kullanılması gerektiği yazıyor. Lpg benzin farketmez. Biz 15 senedir 20/50 Selenia koyuyoruz. Fabrika tarafından önerilen bu.
  • Benden tavsiye 10-40 tam sentetik yağ ile yanında 444 koydunuzmu daha rahat oLur. 20-50 çok kalın gelir yağlamayı zorlayacağını tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    abilerim kardeşlerim hepinize kazasız belasız hafta sonları diliyorum...

    motor yağından anlayanlara günün sorusunu soriim hemen,

    geçen yaz, 89bin 800 de yağ değiştim selenia future 4lt kutu yağ açtı koydu yağ kartını ben yazdım 10 50 yazmışım 10 50 diye bi yağ var mı araştırdım selena future bulamadım nette. 10 50 nasıl yada 20 50 mi koydu ben mı yanlış yazdım ama ısrarla sordum kaç diye 10 50 dedi bana. ayriyeten bu marka yağda eksiltme olmaz dedi yani uzun ömürlü olur yağ yakmaz (bence afaki konuştu malını övdü yakmaz flan derken) kendimce diyom acaba 10 50 kalın yağ mı. ömrü 10 bin dedi... kışın da değiştirmene gerek yok dedi.. erzurumda ikamet ediyorum marşı kışın -40 dercede basıyodu normal, onceki yağlar gibi tabii biraz yavaş basıyodu marşı havalar burda belli. ama hemen alıyodu ayrıntılı anlattım kusura bakmayın. arabamda özllikle dikkat ettim mavi duman hiç olmadı olmuyo da ilk çalıştırmada da, sonradan gazlamada da. iyi bakıyorum motora ve yürüyene her yağ değişmede filtre de değişiyorum.

    şimdi 97 bin 300deyim yağ miktarı şu an yağ çubuğunda alt çentiğin 2 mm kadar üzerinde.. epey azalmış yani eklemek lazım ama ben ekleme yapmıyom hiç ole olunca değişiveriyom yağ filtresiyle beraber

    2 kez mineral ağ kullandım 5000 kmydi ömrü ama artık mineral kullanmayacam. sentetik pahalı ama değer bence.

    10 50 yağ var mı varsa kalın mı 10 50 koyulmuş ise şimdi 10 40 a dönebilir miyim yada 20 50 ye ve bu numaralar 10/ 40 20 /50 ne anlama geliyo..

    slx motorlar için en uygun yağ numarası nedir.

    ve yeni sentetik yağ koyacam castrolun hangi marka yağını ve hangi numara yağını önerirsiniz şimdiden teşekkürler (6 ayda ortalama 10 bin 12bin kim yapyorum)

    Üstten eksantrikli motorların eksantrik keçesi hatalı olduğu için kronik yağ eksiltmesi oluyor derler. Gerçekten var mı, düzeltildi mi bilmiyorum. Kilometresine bakarsak hor kullanmadıysanız motorunuz sağlıklıdır. Sentetik yağ tercih ettiğiniz için farklı öneriler yapabilirim.

    Erzurum' da ince yağ kullanmak önemlidir. Diğer şehirlerde 10W40 performansı artırabilir ama Erzurum' da zorunluluktur. Size performans için 0W30 önermek isterdim fakat yağ eksiltmesi olduğu için daha geçiş aralıklı bir yağ lazım. Öneriyi de Castrol üzerinden istemişsiniz. Ben de Castrol önereceğim için güzel bir rastlantı olmuş.

    Castrol Edge 10W60 motor yağını incelemenizi tavsiye ederim. Hem ince olduğu için ilk marş alışı değişmeyecektir, hem de kalınlaşma özelliğiyle yağ eksiltmeyi azaltacak, belki de tamamen kesebilecektir.

    Piyasada viskozite düzenleyici katkılar da vardır fakat sağlıklı sonuç vereceğini sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Benden tavsiye 10-40 tam sentetik yağ ile yanında 444 koydunuzmu daha rahat oLur. 20-50 çok kalın gelir yağlamayı zorlayacağını tahmin ediyorum.


    kardeş katkı koyma taraftarı değilim... bi kez kullandım, ilk atınca, ortalama 300 km boyunca motoru çok sıkıyo, zorlanıyo sanki sonradan da yine ilk soğuk çalışmalarda özelikle kronik egzantrik ve her zamanki soğuk motordaki ilk çalıştırış anındaki subap sesi aynı... değişen bi şey yok yani... büyük hevesle kullandım, yeni yağ değişince, hemen eklettirdim... ama hayal kırıklığına uğradım... mecbur km dolana kadar yağı da değişemedim... bence bu gibi katkılar yağ yakma hastalığı olan - eski dizel/benzinli - motorlar için uygun olabilir ancak.. sağlam motora gerek yok hem yağ içinde her şey fazlasıyla var ki... tam sentetik bi yağ koy al sana en iyi koruma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    abilerim kardeşlerim hepinize kazasız belasız hafta sonları diliyorum...

    motor yağından anlayanlara günün sorusunu soriim hemen,

    geçen yaz, 89bin 800 de yağ değiştim selenia future 4lt kutu yağ açtı koydu yağ kartını ben yazdım 10 50 yazmışım 10 50 diye bi yağ var mı araştırdım selena future bulamadım nette. 10 50 nasıl yada 20 50 mi koydu ben mı yanlış yazdım ama ısrarla sordum kaç diye 10 50 dedi bana. ayriyeten bu marka yağda eksiltme olmaz dedi yani uzun ömürlü olur yağ yakmaz (bence afaki konuştu malını övdü yakmaz flan derken) kendimce diyom acaba 10 50 kalın yağ mı. ömrü 10 bin dedi... kışın da değiştirmene gerek yok dedi.. erzurumda ikamet ediyorum marşı kışın -40 dercede basıyodu normal, onceki yağlar gibi tabii biraz yavaş basıyodu marşı havalar burda belli. ama hemen alıyodu ayrıntılı anlattım kusura bakmayın. arabamda özllikle dikkat ettim mavi duman hiç olmadı olmuyo da ilk çalıştırmada da, sonradan gazlamada da. iyi bakıyorum motora ve yürüyene her yağ değişmede filtre de değişiyorum.

    şimdi 97 bin 300deyim yağ miktarı şu an yağ çubuğunda alt çentiğin 2 mm kadar üzerinde.. epey azalmış yani eklemek lazım ama ben ekleme yapmıyom hiç ole olunca değişiveriyom yağ filtresiyle beraber

    2 kez mineral ağ kullandım 5000 kmydi ömrü ama artık mineral kullanmayacam. sentetik pahalı ama değer bence.

    10 50 yağ var mı varsa kalın mı 10 50 koyulmuş ise şimdi 10 40 a dönebilir miyim yada 20 50 ye ve bu numaralar 10/ 40 20 /50 ne anlama geliyo..

    slx motorlar için en uygun yağ numarası nedir.

    ve yeni sentetik yağ koyacam castrolun hangi marka yağını ve hangi numara yağını önerirsiniz şimdiden teşekkürler (6 ayda ortalama 10 bin 12bin kim yapyorum)

    Üstten eksantrikli motorların eksantrik keçesi hatalı olduğu için kronik yağ eksiltmesi oluyor derler. Gerçekten var mı, düzeltildi mi bilmiyorum. Kilometresine bakarsak hor kullanmadıysanız motorunuz sağlıklıdır. Sentetik yağ tercih ettiğiniz için farklı öneriler yapabilirim.

    Erzurum' da ince yağ kullanmak önemlidir. Diğer şehirlerde 10W40 performansı artırabilir ama Erzurum' da zorunluluktur. Size performans için 0W30 önermek isterdim fakat yağ eksiltmesi olduğu için daha geçiş aralıklı bir yağ lazım. Öneriyi de Castrol üzerinden istemişsiniz. Ben de Castrol önereceğim için güzel bir rastlantı olmuş.

    Castrol Edge 10W60 motor yağını incelemenizi tavsiye ederim. Hem ince olduğu için ilk marş alışı değişmeyecektir, hem de kalınlaşma özelliğiyle yağ eksiltmeyi azaltacak, belki de tamamen kesebilecektir.

    Piyasada viskozite düzenleyici katkılar da vardır fakat sağlıklı sonuç vereceğini sanmam.


    @DH Konsey Castrol Edge 10W60 çok pahalı 120 130 tl arası fiyatı var bp visco 5000 koyduk 10/40 kışa kadar yeter bana yazın da çok sıcak olmuyo buralar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    abilerim kardeşlerim hepinize kazasız belasız hafta sonları diliyorum...

    motor yağından anlayanlara günün sorusunu soriim hemen,

    geçen yaz, 89bin 800 de yağ değiştim selenia future 4lt kutu yağ açtı koydu yağ kartını ben yazdım 10 50 yazmışım 10 50 diye bi yağ var mı araştırdım selena future bulamadım nette. 10 50 nasıl yada 20 50 mi koydu ben mı yanlış yazdım ama ısrarla sordum kaç diye 10 50 dedi bana. ayriyeten bu marka yağda eksiltme olmaz dedi yani uzun ömürlü olur yağ yakmaz (bence afaki konuştu malını övdü yakmaz flan derken) kendimce diyom acaba 10 50 kalın yağ mı. ömrü 10 bin dedi... kışın da değiştirmene gerek yok dedi.. erzurumda ikamet ediyorum marşı kışın -40 dercede basıyodu normal, onceki yağlar gibi tabii biraz yavaş basıyodu marşı havalar burda belli. ama hemen alıyodu ayrıntılı anlattım kusura bakmayın. arabamda özllikle dikkat ettim mavi duman hiç olmadı olmuyo da ilk çalıştırmada da, sonradan gazlamada da. iyi bakıyorum motora ve yürüyene her yağ değişmede filtre de değişiyorum.

    şimdi 97 bin 300deyim yağ miktarı şu an yağ çubuğunda alt çentiğin 2 mm kadar üzerinde.. epey azalmış yani eklemek lazım ama ben ekleme yapmıyom hiç ole olunca değişiveriyom yağ filtresiyle beraber

    2 kez mineral ağ kullandım 5000 kmydi ömrü ama artık mineral kullanmayacam. sentetik pahalı ama değer bence.

    10 50 yağ var mı varsa kalın mı 10 50 koyulmuş ise şimdi 10 40 a dönebilir miyim yada 20 50 ye ve bu numaralar 10/ 40 20 /50 ne anlama geliyo..

    slx motorlar için en uygun yağ numarası nedir.

    ve yeni sentetik yağ koyacam castrolun hangi marka yağını ve hangi numara yağını önerirsiniz şimdiden teşekkürler (6 ayda ortalama 10 bin 12bin kim yapyorum)

    Üstten eksantrikli motorların eksantrik keçesi hatalı olduğu için kronik yağ eksiltmesi oluyor derler. Gerçekten var mı, düzeltildi mi bilmiyorum. Kilometresine bakarsak hor kullanmadıysanız motorunuz sağlıklıdır. Sentetik yağ tercih ettiğiniz için farklı öneriler yapabilirim.

    Erzurum' da ince yağ kullanmak önemlidir. Diğer şehirlerde 10W40 performansı artırabilir ama Erzurum' da zorunluluktur. Size performans için 0W30 önermek isterdim fakat yağ eksiltmesi olduğu için daha geçiş aralıklı bir yağ lazım. Öneriyi de Castrol üzerinden istemişsiniz. Ben de Castrol önereceğim için güzel bir rastlantı olmuş.

    Castrol Edge 10W60 motor yağını incelemenizi tavsiye ederim. Hem ince olduğu için ilk marş alışı değişmeyecektir, hem de kalınlaşma özelliğiyle yağ eksiltmeyi azaltacak, belki de tamamen kesebilecektir.

    Piyasada viskozite düzenleyici katkılar da vardır fakat sağlıklı sonuç vereceğini sanmam.


    @DH Konsey Castrol Edge 10W60 çok pahalı 120 130 tl arası fiyatı var bp visco 5000 koyduk 10/40 kışa kadar yeter bana yazın da çok sıcak olmuyo buralar

    Sentetiğe çıkınca ümitlenmiştim. Şakası bir yana yağ eksiltmesi olmasa 0W30 diyecektim. Ucuza gelirse tenekeyle al, eksildikçe tamamla. Benim araba yağ yaksa teneke alır, hem babamın arabasına hem de kendi arabama koyardım.




  • çok şükür yağ yakma derdim yok... 8000 km selena sentetik sonrasi yağ çubuğunun iki mm üzerinde yağ vardı o da normal oyle düşünüyorum.
  • Kadir Tofasa chip tunning yapsanda pek bir degisiklik olacagini sanmiyorum. En mantiklisi mekanik modifiye :)

    Arkadaslar yaq konusu almıs basini gitmıs bende bir oneride bulunayim. Ben aracimda VALVOLİNE 10W/40 kullaniyorum. PErformansi harika. + olarakta Kaydirici bir urun var İsimini bilmiyorum (mack kimseye qostermiyor pet siseye koymus)
    Subab sesini %50 kesiyor. Benım oyle bir sorunum yok ama olanlar icin bilgi alir size bilgi veririm.

    Yaz geldi malum bende kalorifer muslugunu kapattirdim artik durulmuyor cunku antalya 30 dereceyi gecti. Kismetse ay ortasina dogru komple filtreleri de degistirecegim yaza hazirlik basliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    Oieven kardeşim Şu soğukta stop etme olayı bende de var ilk çalıştırınca araba çok zor toparlanıyor zor gaz yiyor,senin sonucunu bekliyorum bakalım arabanın durumu ne olmuş.İNŞALLAH sorun çözülmüştür.



    Yusuf hocam benim aracın beyin (ecu) ünitesinde yaşanan sorunda açıklığa kavuştu, beyin (ecu) ünitesindeki yazılımın hasar görmesi nedeniyle soğukken ilk marş esnasında motora fazla benzin gidip boğma dolayısıyla da uzun süreli marş problemi yapıyormuş. Beyin programlama ve tamiri yapan işyeri tavsiyesi verdi servisteki arkadaşlar. Oraya da giderek beyin (ecu) ünitesini söktürdüm, ünitede ve içerisindeki parçalarda fiziksel hasar yoktu çok şükür. Bilgisayara bağlanarak yapılan incelemeler neticesinde beyin (ecu) ünitesinin yazılım ve programında bozulmalar meydana gelmiş, program ve yazılımı yenilendi.

    Bugün sabah sınava gitmem gerekti, araba da haliyle soğuktu, enjektör sızdırma problemi olsa idi çalışmasında sıkıntı yaratırdı ama çok şükür kontağı çevirir çevirmez çalıştı patlama / boğulma vs sorun çıkarmadı.

    Sizin yukarıda belirttiğiniz sorunun nedeni de yazılımda meydana gelmiş bir hata olabilir, zira benim arabanın beyin (ecu) ünitesini bilgisayara bağladılar benim aracın parametreleri ile doğan 1.6 i.e. model araçların orjinal parametrelerini karşılaştırdılar. Elektronik / bilgisayar işinden ufaktan da olsa anladığım kadarıyla parametrelerin birçoğu değişik değerler içeriyordu. Eski yazılım silinerek üzerine yeni yazılım ve orjinal parametreler yüklendi. Eski haline oranla daha başarılı bir çalışma sergiledi bugün sabah itibariyle.

    Umarım sizinde sorununuz çözülebilir. Belki benim araçta olduğu gibi beyinde değil rölanti ekipmanında hata olabilir....




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.