Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • beyler eksozdan siyah duman geliyorsa sebebi nedir
  • Yağ yakıyor, motor zamanı gelmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.

    S.A. ARKADAŞLAR. HERKESE HAYIRLI GÜNLER.
    BEN ÇOK ÇEKTİM O OLAYDAN BAŞIMA 2-3 KEZ GELDİ.FAN AÇMAZ HARARET YAPAR.
    OZAMAN CONTALAR YANAR. ARKADAŞIM SENİN ARABA CONTA YAKMIŞA BENZİYOR. EKSOZDAN AŞIRI SU GELİYORMU.
    YAĞI KONTROL ET. RENGİNDE Bİ ANORMALLİK VARMI. YAĞA SU KARIŞMIŞMI? TAŞIRMA KABINDAN,
    HAVA KABARCIKLARI GELİYORMU? BU BELİRTİLER VARSA CONTA YAKMIŞTIR.
    ACİLEN YATIRMAN GEREKİYOR. SAKIN O ŞEKİLDE BİNME. MOTORU ELİNDE KALIR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    beyler eksozdan siyah duman geliyorsa sebebi nedir

    Yağ yakıyor.Motorun indirilip yapılması gerekiyor rektefiye vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.

    senn conta yanmıştır ben diyim sana bak bakayım motor da yağ kaçırma ne durumda.

    ikincisi fan müşirini değiş yazlık müşir taktır olmadı fan açmazsa müşire giden kabloları kes birbirine bağla çalışır

    el fanı kesinlikle yaptır

    tahliye kabından radyatöre giden boruyu ve tahliye kabını değiş radyatörü boşalt yukarıdan dök suyu aşağıdan çıksın temizlet radyatörü radyatör temizleyiciler var

    su azalıyo diyosan kalorifer musluğundan kaçırıyor olabilir.vites konsolunun oraya alt taraftan bi gazete kağıdı koy 2-3- gün kullan bak bakayım ıslanmışmı su izi varmı gazetede.paspasların altında da ıslanma varsa kaçak vardır.


    antifiriz eklemeyi de unutma hiç koymadıysan şimdiye kadar daha hiç koyma bütün boruları patlatırsın en yakın ustaya git.

    sene 2 sene önce

    e 36 gıcır gıcır.radyatöre antifiriz koyacaz sanayide.araba parlıyo.antifiriz doldurduk ne kadar su hortumu varsa hepsi patladı hep pas motor sular aktı gitti bütün borular değişti tekrardan

    antifiriz şart




  • mavi duman neden gelir pekibu söylediklerim sadece ilk çalıştırma için geçerli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samican -- 3 Haziran 2010; 17:17:50 >
  • arkadaşlar forumda okudum siyah duman =

    Siyah duman zengin karışımı gösterir. Yani yakıtın düzgün yakılamadığını gösterir.

    Araç dizelse farklı, benzinliyse farklı anlamlara gelir.

    Motor ömrünü anlamak için genelde motordaki aşınmayı baz alırlar. Bu da motorun ne kadar yağ yaktığıyla anlaşılır. Yağ yakan motor, yağ çubuğu çekildiği zaman, yanan yağın dumanını verir.

    Tabi bu genel bir tekniktir. Ama en güzel test dyno ile olur. Motor gücünü daha net görebilirisiniz.

    Kendi aracınızla ilgili siyah duman atma sorununuz varsa aracınızın ayrıntılarını ve ne gibi durumlarda siyah duman attığını yazarsanız daha iyi yardımcı oluruz.

    Kolay gelsin... diyor forumdan O.B.K adlı otomobil uzmanı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    mavi duman neden gelir pekibu söylediklerim sadece ilk çalıştırma için geçerli

    yağ eksiltiyor demektir araba.yağ yakanlar için bu bor katkı maddeeleri var onlardan kullanın derim işe yarıyomuş.şişesi 50 lira filan uygulama şekli var koyun motora yağ yakmayı dumanı kesiyor
  • ya daha tam neyin ne olduğu belli değil.bi yerden kaçak falan olabilir tam anlamam.ama bi ihtimal motor bitmişte olabilir.neyse artık bakacaza çaresine.motor bitikse yaptıracaklarını hiç sanmıyorum zaten araba ne kadar para 1000 1500 lira ona verilirmi düşüncesi war
  • Dumanın rengi önemli. Maviyse yağ yakmadır. Sadece ilk çalıştırmada dumanı atıp hemen kesiyorsa pistona subap vs. taraflardan yağ sızmış olabilir. Biriken yağ da ilk patlamayla yanarak çıkar ve keser diye tahmin ediyorum.

    Siyah duman zengin karışımdır. Mesela jikle kelebeği kapalı kalmışsa yani jikle devreden çıkmamışsa duman atabilir veya ateşleme düzeninde arıza vardır veya karbüratör ayarından kaynaklı bir zengin karışım olabilir.
  • Mavi duman olayı nedir ya ben anlamıyorum bu olayı,mavi duman nasıl oluyo?Kara dumana mı mavi diyosunuz
  • mavi dumanın sebebinin pistonların üstündeki segmandan yanma odacıgına giden yağın yanması diye biliyorum.yani motor gücünü kaybetmeye baslıyor.
    ama siyah dumansa motorun zayıflamasından değil de fazla yakıt tükettiği için siyah kurum yapması diye duymustum(yeni sanayide mancı memet öyle dedi)yani yakıt tam yanmamıs oluyor heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    beyler eksozdan siyah duman geliyorsa sebebi nedir



    Dostum Araç benzinliyse siyah duman benzin veya lpg,ile birlikte yağda yakıyor demektirki buda rektifiye gerektirir, yok araç dizel,se yağ yakmaya ilaveten enjektör ve mazot pompa sorunuda olma ihtimali yüksektir..
    Gelelim mavi dumana pistonların etrafında sekmanlar var ve zamanla aşınma meydana gelir aşınma sonucundada piston tepesine bir miktar yağ sızar ve o sızma mavi duman oluşturur Böyle durumlarda mümkünse her yağ değişiminde kaliteli bir katkı/koruyucu kullanmaktır Bor power nano yağlayıcıyı öneririm çok faydası oluyor Tecrubeyle sabittir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    beyler eksozdan siyah duman geliyorsa sebebi nedir



    Dostum Araç benzinliyse siyah duman benzin veya lpg,ile birlikte yağda yakıyor demektirki buda rektifiye gerektirir, yok araç dizel,se yağ yakmaya ilaveten enjektör ve mazot pompa sorunuda olma ihtimali yüksektir..
    Gelelim mavi dumana pistonların etrafında sekmanlar var ve zamanla aşınma meydana gelir aşınma sonucundada piston tepesine bir miktar yağ sızar ve o sızma mavi duman oluşturur Böyle durumlarda mümkünse her yağ değişiminde kaliteli bir katkı/koruyucu kullanmaktır Bor power nano yağlayıcıyı öneririm çok faydası oluyor Tecrubeyle sabittir..

    başkan kardesım, peki siyah dumanın revizyon gerektirdiği tecrübeyle sabit mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.

    senn conta yanmıştır ben diyim sana bak bakayım motor da yağ kaçırma ne durumda.

    ikincisi fan müşirini değiş yazlık müşir taktır olmadı fan açmazsa müşire giden kabloları kes birbirine bağla çalışır

    el fanı kesinlikle yaptır

    tahliye kabından radyatöre giden boruyu ve tahliye kabını değiş radyatörü boşalt yukarıdan dök suyu aşağıdan çıksın temizlet radyatörü radyatör temizleyiciler var

    su azalıyo diyosan kalorifer musluğundan kaçırıyor olabilir.vites konsolunun oraya alt taraftan bi gazete kağıdı koy 2-3- gün kullan bak bakayım ıslanmışmı su izi varmı gazetede.paspasların altında da ıslanma varsa kaçak vardır.


    antifiriz eklemeyi de unutma hiç koymadıysan şimdiye kadar daha hiç koyma bütün boruları patlatırsın en yakın ustaya git.

    sene 2 sene önce

    e 36 gıcır gıcır.radyatöre antifiriz koyacaz sanayide.araba parlıyo.antifiriz doldurduk ne kadar su hortumu varsa hepsi patladı hep pas motor sular aktı gitti bütün borular değişti tekrardan

    antifiriz şart



    Kardeşim ustalık taslamak istemem ama ben derimki senin arabada termostad yok veya bozuk açık kalmış o anlattıgın 90,a çıkıp aniden 50 inme olayının tek açıklamsı budur benim nacizane tavsiyem eğer radyatörün bakırsa onu söktür ve şişlet Eğer aliminyumsa yine söktür ve suyu adam akıllı devir ediyormu kontrol ettir olmadı yenisini alacaksın alırsan bakır olanından al birde orjinal bir termostat al taktır ve suyunu doldurtup bir kaç gün kullan sonra suyu boşalttırıp yeni su ve 3-4 litre mavi antifiriz ilave et güle güle kullan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    beyler eksozdan siyah duman geliyorsa sebebi nedir



    Dostum Araç benzinliyse siyah duman benzin veya lpg,ile birlikte yağda yakıyor demektirki buda rektifiye gerektirir, yok araç dizel,se yağ yakmaya ilaveten enjektör ve mazot pompa sorunuda olma ihtimali yüksektir..
    Gelelim mavi dumana pistonların etrafında sekmanlar var ve zamanla aşınma meydana gelir aşınma sonucundada piston tepesine bir miktar yağ sızar ve o sızma mavi duman oluşturur Böyle durumlarda mümkünse her yağ değişiminde kaliteli bir katkı/koruyucu kullanmaktır Bor power nano yağlayıcıyı öneririm çok faydası oluyor Tecrubeyle sabittir..

    başkan kardesım, peki siyah dumanın revizyon gerektirdiği tecrübeyle sabit mi?



    Bunu söyle açıklayabiliriz siyah duman hastalık başlamış demektir revizyon yani rektefiyeye karar verebilmek için aracın kaç km,de kaç lt. yağ eksiltiğine bakmak lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07

    mavi dumanın sebebinin pistonların üstündeki segmandan yanma odacıgına giden yağın yanması diye biliyorum.yani motor gücünü kaybetmeye baslıyor.
    ama siyah dumansa motorun zayıflamasından değil de fazla yakıt tükettiği için siyah kurum yapması diye duymustum(yeni sanayide mancı memet öyle dedi)yani yakıt tam yanmamıs oluyor heralde.



    Dostum mancı Mehmet usta doğru söylemiş ama onun söylediği dizel araçlar için geçerli mazot pompası veya enjektörlerde sıkıntı oluştuğunda dizel araçların egsozunda sim siyah duman çıkar leş gibide kokar yanık ve çiğ mazot kokusu karışımı:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07

    mavi dumanın sebebinin pistonların üstündeki segmandan yanma odacıgına giden yağın yanması diye biliyorum.yani motor gücünü kaybetmeye baslıyor.
    ama siyah dumansa motorun zayıflamasından değil de fazla yakıt tükettiği için siyah kurum yapması diye duymustum(yeni sanayide mancı memet öyle dedi)yani yakıt tam yanmamıs oluyor heralde.



    Dostum mancı Mehmet usta doğru söylemiş ama onun söylediği dizel araçlar için geçerli mazot pompası veya enjektörlerde sıkıntı oluştuğunda dizel araçların egsozunda sim siyah duman çıkar leş gibide kokar yanık ve çiğ mazot kokusu karışımı:))

    haa tamam şimdi cuk oturdu.onun da zaten Man , Mercedes gibi tır motorlarında uzmanlıgı.şimdi anladım neden öyle dediğini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07

    mavi dumanın sebebinin pistonların üstündeki segmandan yanma odacıgına giden yağın yanması diye biliyorum.yani motor gücünü kaybetmeye baslıyor.
    ama siyah dumansa motorun zayıflamasından değil de fazla yakıt tükettiği için siyah kurum yapması diye duymustum(yeni sanayide mancı memet öyle dedi)yani yakıt tam yanmamıs oluyor heralde.



    Dostum mancı Mehmet usta doğru söylemiş ama onun söylediği dizel araçlar için geçerli mazot pompası veya enjektörlerde sıkıntı oluştuğunda dizel araçların egsozunda sim siyah duman çıkar leş gibide kokar yanık ve çiğ mazot kokusu karışımı:))

    haa tamam şimdi cuk oturdu.onun da zaten Man , Mercedes gibi tır motorlarında uzmanlıgı.şimdi anladım neden öyle dediğini



    Karizmayı çizdirmedik yani:)




  • arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederım ben bu kadar ilgi beklemiyordum doğrusu şaşırdım.bu gün hararet 90 a kadar geldiğinde durup motor soğuyana kadar heryerine baktım hiç bir yerinde su sızıntısı yok belkide 1 saat gözlemledim.bir arkadaş yağ kapağını aç arkasında sarı köpüklenme varmı bak dedi baktım yok yağında çoğalmada yok egzost dumanı renksiz su da atmıyor.kalorifer hortumları petek aklıma gelen heryere baktım nereye giderki bu kadar su az da değil.altınıda kontrol ettim yine yok ama bir şey var şanzımandan yağ damlatıyor yeni stop ettiğimde bundan önce lada samara vardı arar oldum valla ladayı ilginiz için teşekkür ederim....
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.