Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07

    mavi dumanın sebebinin pistonların üstündeki segmandan yanma odacıgına giden yağın yanması diye biliyorum.yani motor gücünü kaybetmeye baslıyor.
    ama siyah dumansa motorun zayıflamasından değil de fazla yakıt tükettiği için siyah kurum yapması diye duymustum(yeni sanayide mancı memet öyle dedi)yani yakıt tam yanmamıs oluyor heralde.



    Dostum mancı Mehmet usta doğru söylemiş ama onun söylediği dizel araçlar için geçerli mazot pompası veya enjektörlerde sıkıntı oluştuğunda dizel araçların egsozunda sim siyah duman çıkar leş gibide kokar yanık ve çiğ mazot kokusu karışımı:))

    haa tamam şimdi cuk oturdu.onun da zaten Man , Mercedes gibi tır motorlarında uzmanlıgı.şimdi anladım neden öyle dediğini



    Karizmayı çizdirmedik yani:)

    estağfirullah abi öyle olsa dahi, müslüman müslümanın acıgını örtmeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r.pires07 -- 3 Haziran 2010; 21:06:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederım ben bu kadar ilgi beklemiyordum doğrusu şaşırdım.bu gün hararet 90 a kadar geldiğinde durup motor soğuyana kadar heryerine baktım hiç bir yerinde su sızıntısı yok belkide 1 saat gözlemledim.bir arkadaş yağ kapağını aç arkasında sarı köpüklenme varmı bak dedi baktım yok yağında çoğalmada yok egzost dumanı renksiz su da atmıyor.kalorifer hortumları petek aklıma gelen heryere baktım nereye giderki bu kadar su az da değil.altınıda kontrol ettim yine yok ama bir şey var şanzımandan yağ damlatıyor yeni stop ettiğimde bundan önce lada samara vardı arar oldum valla ladayı ilginiz için teşekkür ederim....

    Dostum bu sarı köpüğün anlamı neymiş peki?Conta yaktığını anlamak için mi?




  • quote:

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.
    quote:

    arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederım ben bu kadar ilgi beklemiyordum doğrusu şaşırdım.bu gün hararet 90 a kadar geldiğinde durup motor soğuyana kadar heryerine baktım hiç bir yerinde su sızıntısı yok belkide 1 saat gözlemledim.bir arkadaş yağ kapağını aç arkasında sarı köpüklenme varmı bak dedi baktım yok yağında çoğalmada yok egzost dumanı renksiz su da atmıyor.kalorifer hortumları petek aklıma gelen heryere baktım nereye giderki bu kadar su az da değil.altınıda kontrol ettim yine yok ama bir şey var şanzımandan yağ damlatıyor yeni stop ettiğimde bundan önce lada samara vardı arar oldum valla ladayı ilginiz için teşekkür ederim....
    sarı köpük conta yaktığına işaretmiş öle yazılmış başka bir forumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhat7820 -- 3 Haziran 2010; 22:37:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Mavi duman olayı nedir ya ben anlamıyorum bu olayı,mavi duman nasıl oluyo?Kara dumana mı mavi diyosunuz

    Duman mavi çıkıyor ama belirgin bir mavi değil. Egzoza doğru bakmak lazım. Beyaz duman gibi arkada sis yapmıyor yani.
  • Demek ki ben baya bi zaman conta yanık şekilde gezmişim.Yağ kapağında hep sarı köpük olurdu,iyi ki motoru yakmamışız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Demek ki ben baya bi zaman conta yanık şekilde gezmişim.Yağ kapağında hep sarı köpük olurdu,iyi ki motoru yakmamışız


    http://www.clubvwturk.com/showthread.php?t=41931

    http://forum.donanimhaber.com/m_13424272/tm.htm

    http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=9119

    http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=13&t=18479

    http://www.atikotomotiv.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=2

    Linklere bir bakın isterseniz




  • Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan
  • Arkadaşlar conta yanık olan araçlarda ustaların tabiriyle suya yağ verdi derler kısaca soğutma suyu azar azar yağa karışır Fakat yağ ve suyun bir birine zıt iki madde olduğu için ısınan yağda sarı sarı köpükler olusur yağ dolum kapagını açıncada bariz olarak görünür böyle durumda zaman kaybetmeden çontanın değişimini gerçekleştirmekten başkada çare yoktur Geçiktircikçe rektifiyeye doğru hızla gidilmiş olunur.. Saygılarımla
  • İyi bilgiler işime yaradı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    İyi bilgiler işime yaradı



    Ne mutluki bir kardeşime faydamız oluyorsa....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...

    Kireç çözücüyle bembeyaz ilk günkü gibi oluyor.




  • Arkadaşlar yazlık fan müşir taktırmadan sıcaklık 70 e geldiğinde biz manuel olarak fan açsak ya da arabayı çalıştırır çalıştırmaz fan açsak herhangi bir sorun olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...

    Antifriz kullanmamışlar. Kabın içi çamur gibiydi. Temizleyip taktım. Radyatörü de şişletip antifriz de ekledik. Yine de araştırayım. Sıvı conta gibi atık vardır bir taraflarında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...

    Antifriz kullanmamışlar. Kabın içi çamur gibiydi. Temizleyip taktım. Radyatörü de şişletip antifriz de ekledik. Yine de araştırayım. Sıvı conta gibi atık vardır bir taraflarında.


    Benim aracımında genleşme kabının neredeyse tamamı kahverengi renkti. Malumunuz Rize 'deyim, heralde buralarda don olayı olmaz diye arabaya antifriz koymamışlar ustam radyatör 'deki suyu boşalttık, antifriz yokluğundan dolayı su pas olmuştu. birkaç kez su devirdaim edildi, genleşme kabı yenilendi antifriz eklenerek soğutma suyu yenilenmiş oldu. Muhtemelen yine kahverengileşecek 1 kez daha değiştirmemiş gerek demişti usta izine gitmeden önce muhtemelen yine değiştireceğim. 800 Km. yol yapacak araç, umarım sıkıntı çıkarmadan memlekete ulaşırız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Tamamdır,ben çok defa hararet yaptım bu lanet fan yüzünden.Ama conta yaktığımın farkında değildim demek ki.İşte bu yağ kapağındaki köpük dikkatim çekiyodu hep,onun da conta yakmasının belirtisi olduğu aklıma gelmedi hiç.Şimdi öyle bişey yok Allahtan

    Arabamın ilk sahibi değilim ama daha önceden hararet yaptığını sanmıyorum. Soğutma kabım şeffaf. Hararet yapan kuşun kabının şeffaflığı gidip pembemsi garip bir renge dönüyormuş. Ayrıca üretim tarihi de 1993.


    Kardeşim Soğutma kabım şeffaf demişsin Tofaşların o bahsettiğin plastik kabları genelde renk atar sıcak antifirizli su yüzünden, seninkisi kesin değiştirilmiştir çünki bu su kablarının temizliği çok zor ve ne kadar uğraşırsan uğraş istediğin temizliğe ulaşmaz tek çözümüde yenisiyle değişmek...

    Antifriz kullanmamışlar. Kabın içi çamur gibiydi. Temizleyip taktım. Radyatörü de şişletip antifriz de ekledik. Yine de araştırayım. Sıvı conta gibi atık vardır bir taraflarında.


    Benim aracımında genleşme kabının neredeyse tamamı kahverengi renkti. Malumunuz Rize 'deyim, heralde buralarda don olayı olmaz diye arabaya antifriz koymamışlar ustam radyatör 'deki suyu boşalttık, antifriz yokluğundan dolayı su pas olmuştu. birkaç kez su devirdaim edildi, genleşme kabı yenilendi antifriz eklenerek soğutma suyu yenilenmiş oldu. Muhtemelen yine kahverengileşecek 1 kez daha değiştirmemiş gerek demişti usta izine gitmeden önce muhtemelen yine değiştireceğim. 800 Km. yol yapacak araç, umarım sıkıntı çıkarmadan memlekete ulaşırız...



    oiven kardeşim sanırım Rize,de çalışıyorsunuz? (657),mi? öyleyse hangi kurum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S@ldırg@n

    Arkadaşlar yazlık fan müşir taktırmadan sıcaklık 70 e geldiğinde biz manuel olarak fan açsak ya da arabayı çalıştırır çalıştırmaz fan açsak herhangi bir sorun olur mu?



    Dostum sürekli harareti takip etmen lazım bu bir ama asıl önemli olanı sen istediğin kadar fanı çalıştır motorun içindeki suyu soğutamazsın çünki arada termostad var Gelelim arabayı çalıştırır çalıştırmaz fan açsak konusuna bu çok sakıncalı hem aküyü yeersin hem tesisatı zorlarsın en önemliside fan motoru dayanmaz haftada bir fan değişirsin ayrıca gürültüsüde cabası...
  • [simage][/simage]http://img691.imageshack.us/img691/393/dsc02462vb7.jpg[simage][/simage]

    mrb arkadaşlar...iyi forumlar herkese...
    benim arabanında hararet işaretlediğim yere kadar çıkıyor....
    90 ile o çizginin tam ortasında fan açıyor....
    90 ı geçer geçmez hemen açmalı diye biliyorum ben....
    acaba neden kaynaklanıyo bu olay...

    1.hararet müşürü
    2.fan müşürü
    3.termostat
    4.radyatör komple antifriz dolu...(so yok)
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.