Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    Arkadaşlar size Tofaşlarımızın hararetine çözüm noktasında bir sır vereyim Aracın orjinal termostadını iptal ediyorsunuz sonra Radyatör üst hortumunu söküp içerisine Parçacıdan almış olduğunuz Renault12 termostadını yerleştiriyorsunuz bu işlem biraz zahmetlidir ama sonuç süper neyse termostadı yerlestirdik plastik çırt/kelepçeyle her iki tarafından sıktırıyoruz ve hortumu geri takıp suyu tamamlıyoruz bu arada suyun havasını almayı unutmuyoruz Bakın bakalım araba hararet yapacakmı çık yola istediğin kadar bas ben 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum çok ama çok memnunum...

    Babamın Toros' ta yazın trafik sıkışıklığına takılmadıkça hararet ortaya gelmez. Tofaş' ta belki fan bile açacak sıcaklığa gelmez. Çok radikal bir çözüm olmuş.

    Arkadaşlar sabahları aracınız çalıştığında vites boşta, debriyajı bırakınca araba az birşey yürüyor mu? Bir de debriyajı bastığınızda motor sesi varken debriyajı bıraktığınızda şırıltı gibi bir ses geliyor mu?


    Kardeşim debriyajı bırakınca aracın yürümesi vites boşta iken mümkün değil, debriyaja basınca sadece moto sesi bırakınca şırıltı dediğin ses debriyaj bilyesinden geliyor debriyaj çatalının üzerinde bir bilye var birazda dandiktir hele orjinal değilde yan sanayi ise ötüp durur Çözümü baskı balata değişiminde set olarak değişeceğinden ortadan kalkar baskı balatan iyiyse sese alışmaya bak sırf ses için balata değişmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    Abi heralde depriyaj kaçırıyor senin

    Kavraması ortada, çekişi güzel, yakıtı da iyi. Bahsettiğim olay giderken değil, dururken oluyor. Motor soğuk, yürüyenin yağı da iyice katılaşmış oluyor. Motor ısındığında kesiliyor. Acaba dişli yağı mı çok kalın?

    Bilmiyorum ama abi dayımın arabasında depriyaj bitikti depriyaj bilyaları vs değişecekti ve araba dururken senin anlattığın gibiydi ve ben o arabayı köyde baya bir kullanmıştım.Deli olmuştum resmen
  • Acaba depriyaj balatasında mı sorun var

    http://forum.donanimhaber.com/m_6654075/tm.htm

    quote:

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....




  • mcfacia07
    bu bilgiler çok doğru dogruda bunları herkes yapamaz yapmaya çalışırken daha fazla zarar verebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruhadam18


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruhadam18

     *** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI ***


    Hocam bu fotoyu nerden buldun? Sanki biraz bana tanıdık geldi


    kardeş valla google da arattım ama doğru düzgün hararet göstergesi fotosu yok...
    en güzeli buydu bende kullandım...heralde foto sana ait.bayağı işime yaradı...Teşekkürler...

    Evet benim araca ait. İşini gördüyse sorun yok




  • Arkadaşlar aracında amörtisör kule gergisi takılı olan varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    Arkadaşlar aracında amörtisör kule gergisi takılı olan varmı?


    Kuş Serisi Genel Bölümünde tartışılmış bir ara, hatta bir arkadaşın aracında da takılı idi yanılmıyorsam Ama kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekse kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açıyor denilmişti.

    Bu arada Ali hocam sizde Rize 'yi terkedenlerdendiniz heralde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oiven -- 5 Haziran 2010; 20:12:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    Acaba depriyaj balatasında mı sorun var

    http://forum.donanimhaber.com/m_6654075/tm.htm

    quote:

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....


    Dik yokuşta park ettiğimde viteste kontrol ettim. Araba iki kez tekleyip durdu. Kompresyon da sağlam, balata da. El frenini çekip vitesi boşa aldığımda arabayı kaydıracak kadar dikti. Freninden daha sağlam olduğunu düşünüyorum. Yalnız bilya konusuna yorum yapamam. Onu da dert etmiyorum.

    Ben yağdan ciddi anlamda şüpheleniyorum. Motor soğukken debriyajı bıraktığımda oluşan dirençle motoru stop ettiriyor. Biraz turladığımda bu sorunlar tamamen gidiyor. Hatta o şırıltı sesi bile gelmiyor.

    Bizim araçlarda tavsiye edilen 90 numara yağın yerine motor yağı gibi akışkanlığı değişen bir yağ(75W90 80W90 gibi) deneyen oldu mu? İlk çalıştırmaları rahatlatabileceği için denemeyi düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    mcfacia07
    bu bilgiler çok doğru dogruda bunları herkes yapamaz yapmaya çalışırken daha fazla zarar verebilir

    Abi bilgi vermek mahiyetli her zaman ustası yapar bu işi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    Acaba depriyaj balatasında mı sorun var

    http://forum.donanimhaber.com/m_6654075/tm.htm

    quote:

    DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....


    Dik yokuşta park ettiğimde viteste kontrol ettim. Araba iki kez tekleyip durdu. Kompresyon da sağlam, balata da. El frenini çekip vitesi boşa aldığımda arabayı kaydıracak kadar dikti. Freninden daha sağlam olduğunu düşünüyorum. Yalnız bilya konusuna yorum yapamam. Onu da dert etmiyorum.

    Ben yağdan ciddi anlamda şüpheleniyorum. Motor soğukken debriyajı bıraktığımda oluşan dirençle motoru stop ettiriyor. Biraz turladığımda bu sorunlar tamamen gidiyor. Hatta o şırıltı sesi bile gelmiyor.

    Bizim araçlarda tavsiye edilen 90 numara yağın yerine motor yağı gibi akışkanlığı değişen bir yağ(75W90 80W90 gibi) deneyen oldu mu? İlk çalıştırmaları rahatlatabileceği için denemeyi düşünüyorum.

    Abi yapacam derken dahada bozma servise bir götür sanayidekiler adam akıllı yapmıyor işi örneğin benim eski karşıkomşumun tiposu vardı sanayide baştan aşağıya yeniletmiş ustalar hala araba stop ediyordu pederle ben o kablo bu kablo derken sorunu bulduk sorun temassızlıkmış.Adam az kalsın elimizi öpüyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    Arkadaşlar aracında amörtisör kule gergisi takılı olan varmı?


    Kuş Serisi Genel Bölümünde tartışılmış bir ara, hatta bir arkadaşın aracında da takılı idi yanılmıyorsam Ama kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekse kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açıyor denilmişti.

    Bu arada Ali hocam sizde Rize 'yi terkedenlerdendiniz heralde



    Üstadım kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekken kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açabilir bu çok doğru bir yaklaşım ve/fakat aracın kullanımındaki fark emin olun anlatılmaz be bir ara kafayı buna takmıştım İst,de aradım bulamadım sanayideki kaportacı ustamla birlikte biraz tarzancada olsa boru vs alarak bişeyler yaptık Emin olun servisteki bütün ustalar bana abi yapma uğraşma boşa canın çıkıyor bir şey değişmez demelerine rağmen yaptık ve araca taktık İnanın benim kartal gitti yerine viraj hakimiyeti on numara bir makine geldi Artık benimkinden üstün arabalarla virajlarda dalaşıyorum çokta zefkli oluyor:) Bu arada oiven kardeşim Rize,yi babam terk etmiş benim kabahatim yok:) ama kopuk değiliz her yıl giderim nasipse bu yılda gideceğim Artık Bekiroğlunda bir yemek ısmarlarsın:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    Arkadaşlar aracında amörtisör kule gergisi takılı olan varmı?


    Kuş Serisi Genel Bölümünde tartışılmış bir ara, hatta bir arkadaşın aracında da takılı idi yanılmıyorsam Ama kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekse kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açıyor denilmişti.

    Bu arada Ali hocam sizde Rize 'yi terkedenlerdendiniz heralde



    Üstadım kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekken kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açabilir bu çok doğru bir yaklaşım ve/fakat aracın kullanımındaki fark emin olun anlatılmaz be bir ara kafayı buna takmıştım İst,de aradım bulamadım sanayideki kaportacı ustamla birlikte biraz tarzancada olsa boru vs alarak bişeyler yaptık Emin olun servisteki bütün ustalar bana abi yapma uğraşma boşa canın çıkıyor bir şey değişmez demelerine rağmen yaptık ve araca taktık İnanın benim kartal gitti yerine viraj hakimiyeti on numara bir makine geldi Artık benimkinden üstün arabalarla virajlarda dalaşıyorum çokta zefkli oluyor:) Bu arada oiven kardeşim Rize,yi babam terk etmiş benim kabahatim yok:) ama kopuk değiliz her yıl giderim nasipse bu yılda gideceğim Artık Bekiroğlunda bir yemek ısmarlarsın:)



    İnşaallah denk gelirsek ısmarlarım Ali hocam




  • oiven İnşaallah denk gelirsek ısmarlarım Ali hocam, bu sözü aldım ya artık bu yaz Rize,ye gelmem farz oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    oiven İnşaallah denk gelirsek ısmarlarım Ali hocam, bu sözü aldım ya artık bu yaz Rize,ye gelmem farz oldu



    İnşaallah hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    Arkadaşlar aracında amörtisör kule gergisi takılı olan varmı?


    Kuş Serisi Genel Bölümünde tartışılmış bir ara, hatta bir arkadaşın aracında da takılı idi yanılmıyorsam Ama kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekse kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açıyor denilmişti.

    Bu arada Ali hocam sizde Rize 'yi terkedenlerdendiniz heralde



    Üstadım kaza esnasında 1 amortisör zarar görecekken kule gergisi nedeniyle her iki amortisörün de etkilenmesine yol açabilir bu çok doğru bir yaklaşım ve/fakat aracın kullanımındaki fark emin olun anlatılmaz be bir ara kafayı buna takmıştım İst,de aradım bulamadım sanayideki kaportacı ustamla birlikte biraz tarzancada olsa boru vs alarak bişeyler yaptık Emin olun servisteki bütün ustalar bana abi yapma uğraşma boşa canın çıkıyor bir şey değişmez demelerine rağmen yaptık ve araca taktık İnanın benim kartal gitti yerine viraj hakimiyeti on numara bir makine geldi Artık benimkinden üstün arabalarla virajlarda dalaşıyorum çokta zefkli oluyor:) Bu arada oiven kardeşim Rize,yi babam terk etmiş benim kabahatim yok:) ama kopuk değiliz her yıl giderim nasipse bu yılda gideceğim Artık Bekiroğlunda bir yemek ısmarlarsın:)


    abi eğer oluyorsa, citroen in pnömatik süspansiyonlarından takılıyosa bizim arabalara , onları dene.adamlar arabayı devirebilene yenisini bedava veriyoruz diye reklam yapıyolar.




  • Bu denge kolundan Bmw marka araçlarda var . Çok süper bir his veriyor ben birtek bmw'de kullandım Denge kolu'nu bilmiyorum artık Bmw'nin verdiği tatmin edici yol tutuşumudur artık denge kolunun ayrı bir etkisi varmıdır.


    Başkan_53 Tofaş uyumLu satan mağazalar var zamanında görmüştük internet üzerinden araştırayım bulursam Link koymaya çalışırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S@ldırg@n

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-tofas-sahin-dogan-kartal-ayarli-kule-gergisi/detay


    Satıcının referansıda iyiymiş 5 kişiye satmış bile

    Anlatılana da bakarsanız gayet yararlı bir uygulama




  • Hava yağışlı,diğer günlere nazaran serinledi,usta da yaz geldi diyerek galiba rölantiyi düşürmüştü.Dün araba ikide bir stop etmeye başladı,ne dersiniz hava ısınınca düzelir mi bu durum,yoksa ayar düğmesinden yükselteyim mi biraz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Hava yağışlı,diğer günlere nazaran serinledi,usta da yaz geldi diyerek galiba rölantiyi düşürmüştü.Dün araba ikide bir stop etmeye başladı,ne dersiniz hava ısınınca düzelir mi bu durum,yoksa ayar düğmesinden yükselteyim mi biraz?


    Birkaç derece sıcaklıktan o kadar farkedermi acaba? Bence farketmemesi lazım fazla kısmış bana göre
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.