abi eğer oluyorsa, citroen in pnömatik süspansiyonlarından takılıyosa bizim arabalara , onları dene.adamlar arabayı devirebilene yenisini bedava veriyoruz diye reklam yapıyolar.
Çok zevkli bir sistem fakat biraz ilgi ister. Üç çeşit teknolojisi vardır. Üçünde de denge güzeldir. Sadece sürüş zevkinde ufak farklar vardır. Diğer araçlara da uygulanabileceğini tahmin ediyorum.
*Hidropnömatik sistemde hidrolik deposu, hidrolik pompası, borular, siferler(amortisörlerin tepesindeki yeşil küreler) temel parçalardır. LHM isimli hidrolik kullanılır. Fren hidroliğinden farklıdır. Araç çalışırken hidrolik yaklaşık altı saniye aralıkla pompalanır. Pompa çalışırken kalp atışına benzer hoş bir ses verir. Hidroliğin etkisiyle aracın yüksekliği ayarlanır. Coilover tarzı sistemlere gerek kalmaz. Yolun eğimi, viraj gibi etkilerde fizik kanunlarına uygun olarak hidroliğin basıncı değişerek(bu kısım karışık olduğu için fren limitörünün çalışma prensibini düşünebilirsiniz) aracı dengede tutar. Örneğin aracın sadece sağ tarafına kum torbaları yüklediğinizde aracın sağa yatması gerekirken bu sisteme sahip araçlarda araç yine düz durur. Ayrıca lastiğiniz patlasa, tekeriniz kopsa bile aracın dengesi bozulmaz.
Konforuysa siferlerin içine basılan azot gazı sağlar. Bu sistem Citroen BX, CX, DS, SM, TA(sadece arka aks) araçlarda bulunur. Bu araçların orjinalinde direksiyon, frenler, amortisörler, bazı modellerdeyse debriyaj bu sisteme bağlıdır. Sistem bakımsız kalıp yağ eksiltmeye başladığında araba yere yapışır, direksiyon şertleşir ve frenler tutmaz.
*Hidroaktif sitem Xantia modelinde, yanlış hatırlamıyorsam XM' de de vardı. Bu sistem de aynı mantıkla çalışır. En önemli farkı amortisör sertliğinin ayarlanabilmesidir. Tek düğmeyle hem sportif, hem de konforlu kullanıma geçebiliyorsunuz.
*Hidroaktif III sistemi C5, C6 gibi araçlarla gelen yeni bir teknolojidir. Bu sistemde eski sitemlere farkla direksiyon, frenlerin hidrolikleri ayrıdır. LDS yağı kullanılır. Sistemler sadece elektronik ünite tarafından denetlenerek koordineli çalışırlar.
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
quote:
Orijinalden alıntı: r.pires07
abi eğer oluyorsa, citroen in pnömatik süspansiyonlarından takılıyosa bizim arabalara , onları dene.adamlar arabayı devirebilene yenisini bedava veriyoruz diye reklam yapıyolar.
Çok zevkli bir sistem fakat biraz ilgi ister. Üç çeşit teknolojisi vardır. Üçünde de denge güzeldir. Sadece sürüş zevkinde ufak farklar vardır. Diğer araçlara da uygulanabileceğini tahmin ediyorum.
*Hidropnömatik sistemde hidrolik deposu, hidrolik pompası, borular, siferler(amortisörlerin tepesindeki yeşil küreler) temel parçalardır. LHM isimli hidrolik kullanılır. Fren hidroliğinden farklıdır. Araç çalışırken hidrolik yaklaşık altı saniye aralıkla pompalanır. Pompa çalışırken kalp atışına benzer hoş bir ses verir. Hidroliğin etkisiyle aracın yüksekliği ayarlanır. Coilover tarzı sistemlere gerek kalmaz. Yolun eğimi, viraj gibi etkilerde fizik kanunlarına uygun olarak hidroliğin basıncı değişerek(bu kısım karışık olduğu için fren limitörünün çalışma prensibini düşünebilirsiniz) aracı dengede tutar. Örneğin aracın sadece sağ tarafına kum torbaları yüklediğinizde aracın sağa yatması gerekirken bu sisteme sahip araçlarda araç yine düz durur. Ayrıca lastiğiniz patlasa, tekeriniz kopsa bile aracın dengesi bozulmaz.
Konforuysa siferlerin içine basılan azot gazı sağlar. Bu sistem Citroen BX, CX, DS, SM, TA(sadece arka aks) araçlarda bulunur. Bu araçların orjinalinde direksiyon, frenler, amortisörler, bazı modellerdeyse debriyaj bu sisteme bağlıdır. Sistem bakımsız kalıp yağ eksiltmeye başladığında araba yere yapışır, direksiyon şertleşir ve frenler tutmaz.
*Hidroaktif sitem Xantia modelinde, yanlış hatırlamıyorsam XM' de de vardı. Bu sistem de aynı mantıkla çalışır. En önemli farkı amortisör sertliğinin ayarlanabilmesidir. Tek düğmeyle hem sportif, hem de konforlu kullanıma geçebiliyorsunuz.
*Hidroaktif III sistemi C5, C6 gibi araçlarla gelen yeni bir teknolojidir. Bu sistemde eski sitemlere farkla direksiyon, frenlerin hidrolikleri ayrıdır. LDS yağı kullanılır. Sistemler sadece elektronik ünite tarafından denetlenerek koordineli çalışırlar.
Bilgilendirme için teşekkürler hocam, gerçekten yararlı açıklama olmuş
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
Bilgilendirme için teşekkürler hocam, gerçekten yararlı açıklama olmuş
Çevrem beni vazgeçirmeden önce BX almaya niyetlenmiştim. Oradan gelen bir araştırma. Yalnış hatırlamıyorsam 1.6 karbüratörlü olanlarında Peugeot 205 motoru var. Piyasada biraz fazlaca olduğu için incelenmesi en mantıklı model olduğunu düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Brujeria35
Bu denge kolundan Bmw marka araçlarda var . Çok süper bir his veriyor ben birtek bmw'de kullandım Denge kolu'nu bilmiyorum artık Bmw'nin verdiği tatmin edici yol tutuşumudur artık denge kolunun ayrı bir etkisi varmıdır.
Başkan_53 Tofaş uyumLu satan mağazalar var zamanında görmüştük internet üzerinden araştırayım bulursam Link koymaya çalışırım..
Sagol kardeşim ben sahibinden.com,da buldum ama gerek kalmadı biz kendimiz yaptık görsel olarak hazırı kadar hoş olmadı ama ondan çok daha sağlam olduğu kesin şu an kullanıyorum vede çook memnunum sizleerede tavsiye ederim...
Cihan abi güzel anlatım
Arkadaşlar Amartisör Kule gergisiyle ilgili kısa bilgi hepsi tecrubeyle sabittir.. Kule gergisi iki amortisör başını birbirine bağlar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlerler. Aynı zamanda direksiyona hafiflik verir ve direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır. Ayrıca viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de ileterek yükü paylaştırmış olurlar. Bu şekilde jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi basmasına yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş daha iyi duruma gelir.
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Kesinlikle tavsiye ederim kardeşim Hele hele karadeniz gibi virajı bol bir bölgede çok memnun kalacaksın, Emin ol virajı donerken gaz pedalını bırakmana luzum yok hatta dahada bas milim savurma yok...
quote:
Orijinalden alıntı: BaSKaN_53
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Kesinlikle tavsiye ederim kardeşim Hele hele karadeniz gibi virajı bol bir bölgede çok memnun kalacaksın, Emin ol virajı donerken gaz pedalını bırakmana luzum yok hatta dahada bas milim savurma yok...
Mehmet Hocam 'da Trabzon'da köye gidip geliyor ona da lazım
Bu ay izine ayrılacağım ya Giresun - Dereli 'den yada Ünye - Niksar üzeri iç anadolu'ya ineceğim banada lazım viraj kabiliyeti vs.
oiven üstadım taktır memnun kalmazsan bana bekiroğlunda yemek ismarlama:)) memnun kalırsan ne istersem yerim ama kabulmu:)
quote:
Orijinalden alıntı: BaSKaN_53
oiven üstadım taktır memnun kalmazsan bana bekiroğlunda yemek ismarlama:)) memnun kalırsan ne istersem yerim ama kabulmu:)
Kabul hocam ne demek
Ömür kardeşim bende çok tereddüt etmiştim afa az biraz fiziki düşününce olayı çözüyorsun aynı şekilde ustamlada tartıştım bana abi o yarış arabalarında vs var senın arabada işe yaraamaz dediler hatta bir ara caymıştım sonra içimdeki sese kulak verdim ve yaptık bişeyler tarzancada olsa taktık araca hemen binip sitenin içinde tur attım birde ne göreyim fevkaladenin fevkinde bir değişim var topu topu 30 tl harcadım malzemelere ama uğraşmaya değmez hazırı 70-80 tl şimdiki aklım olsa alıp takardım hiç uğraşmazdım ... Virajlarda ektiğin arabaları gördükçe zefkten dört köşe olacaksın Rize/Salarha yolunun dili olsada sana anlatsa:)))
peki arkayada takacaz mı bu gergilerden yoksa sadece öne mi.bi de arkada pek yer olduğunu sanmıyorum bunları takmak için.benzin deposu hoparlörler falan filan
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: BaSKaN_53
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Kesinlikle tavsiye ederim kardeşim Hele hele karadeniz gibi virajı bol bir bölgede çok memnun kalacaksın, Emin ol virajı donerken gaz pedalını bırakmana luzum yok hatta dahada bas milim savurma yok...
Mehmet Hocam 'da Trabzon'da köye gidip geliyor ona da lazım
Bu ay izine ayrılacağım ya Giresun - Dereli 'den yada Ünye - Niksar üzeri iç anadolu'ya ineceğim banada lazım viraj kabiliyeti vs.
oiven usta iyi tarif etmiş beni
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
peki arkayada takacaz mı bu gergilerden yoksa sadece öne mi.bi de arkada pek yer olduğunu sanmıyorum bunları takmak için.benzin deposu hoparlörler falan filan
Hayır kardeşim arkaya takmıyoruz sadece ön yeterli
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Arkadaşım şimdi bir amortisör zarar gördü diyelim zarar görenle beraber sağlam olanıda değiştirmen gerekir biliyorum ben..
quote:
Orijinalden alıntı: kryeck
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Arkadaşım şimdi bir amortisör zarar gördü diyelim zarar görenle beraber sağlam olanıda değiştirmen gerekir biliyorum ben..
Yanlış biliyorsun ön iki amortisör kaza esnasında aynı anda zarar görür ve ikisi değişir
quote:
Orijinalden alıntı: mcfacia07
quote:
Orijinalden alıntı: kryeck
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Arkadaşım şimdi bir amortisör zarar gördü diyelim zarar görenle beraber sağlam olanıda değiştirmen gerekir biliyorum ben..
Yanlış biliyorsun ön iki amortisör kaza esnasında aynı anda zarar görür ve ikisi değişir
Adam sadece soldan darbe aldı diyelim kule gergisi yok, gidip sol ön amortisörü tek alırsa sağ amortisörle dengede olmayabilir sağ amortisöründe değişmesi gerekir. Kule gergisi olsada olmasada biri sağlam kalsada ikisi değişir. Yanlışsam düzeltin.
quote:
Orijinalden alıntı: kryeck
quote:
Orijinalden alıntı: mcfacia07
quote:
Orijinalden alıntı: kryeck
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: aslanz61
yani taktıralım mı???olumsuz yanı yok mu peki hiç. (kaza sırasında iki amartisöründe zarar görmesi hariç)
2 amörtisörün zara görmesi dışında bir zararı yok gibi, bende düşünmüyor değilim
Arkadaşım şimdi bir amortisör zarar gördü diyelim zarar görenle beraber sağlam olanıda değiştirmen gerekir biliyorum ben..
Yanlış biliyorsun ön iki amortisör kaza esnasında aynı anda zarar görür ve ikisi değişir
Adam sadece soldan darbe aldı diyelim kule gergisi yok, gidip sol ön amortisörü tek alırsa sağ amortisörle dengede olmayabilir sağ amortisöründe değişmesi gerekir. Kule gergisi olsada olmasada biri sağlam kalsada ikisi değişir. Yanlışsam düzeltin.
aynentek amartsör değşmez çift değişir.balata,disk lastikler gibi.dengesizlik olur