Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DH Konsey kardeşim viraj demiri salınımı etkilemez,muhtemelen dediğin gibi ya amortisörler farklı ya birisi çukura falan düşünce patlak yapmış ya da yaylar aynı oranda aşınmamış.Bence değişeceksen ikisini de değiştir çünkü amortisör demek denge demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    DH Konsey kardeşim viraj demiri salınımı etkilemez,muhtemelen dediğin gibi ya amortisörler farklı ya birisi çukura falan düşünce patlak yapmış ya da yaylar aynı oranda aşınmamış.Bence değişeceksen ikisini de değiştir çünkü amortisör demek denge demek.

    amartsör patlaksa küt küt diye ses gelir.kaputu açıp kulenin üzerine elinizi bastırın arabayı esnetin vurma yapıyosa patlaktır
  • arkadaşım debriyajı çektiğinde ki gelen ses oluyor. sorun olmadı buzmana kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eddieirvine -- 10 Haziran 2010; 1:07:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    r.pires07 kardeşim normalde rölanti ibresi 800-900d/d durması lazım yanı tüm ayarları on numara bir araç böyle çalışır ama bizim araçlar biraz kafayı yiyo nedeni ise lpg ve benzin kullanımı aslına bakarsan çokta yapacak bişey yok biraz silkeler okadar başka bir zararı yok illada rahatsız oluyorsan karbiratörün üzerindeki rölanti ayar civatasını hafıf sık rölantın yükselir 900 d/d,i geçirme ama ...


    tamam sağol abi dedğini yaptım 800 gibi şu anda.eyvallah

    iyi geceler arkadaslar.daha doğrusu günaydın.dün sınav giriş belgesi almak için okula gittim.okuldan sonra da üniversite kampüsüne girdim sınav yerini öğrenmek için.sonra oralarda kayboldum falan çıkmaz sokağıydı üstgeçidiydi u dönüşüydü.girişi bulamadım migrosun oralarda dolandım geri döndüm falan.en sonunda cıkısı buldum ve babamın yanına ereğliler derneğine gittim.yani anlıyacağınız baya bir yol yaptım .bütün bu yolculuk esnasında inanın 20 km falan yol yaptım ve rölanti devri hep 700 dü.sonra araba 3-4 saat falan dinlendi.daha sonra eve dogru cıktık yola babamla.(ş. içi babam varsa arabada o kullanır yüzde 90)arabanın rölanti 1100 e falan yükseldi.acaba babam gaz+debrijay mı yapıyo dedim , yapmıyo.neyse mevlana kavsağına geldik.araba stop etti.allah allah dedik lan 1100 de çalısıyodu demin niye oldu dedik şaşırdık ikimizde.ışıklarda el frenini çekip gaza basa basa geldik eve kadar.evde baktık rölanti gene 500 e düşmüş.olabildiğince dane dane anlatmaya çalıstım.sorunun ne oldugunu anlayabildiniz mi arkadaslar ?(araba dernekteyken güneşin altında bekledi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61


    quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    DH Konsey kardeşim viraj demiri salınımı etkilemez,muhtemelen dediğin gibi ya amortisörler farklı ya birisi çukura falan düşünce patlak yapmış ya da yaylar aynı oranda aşınmamış.Bence değişeceksen ikisini de değiştir çünkü amortisör demek denge demek.

    amartsör patlaksa küt küt diye ses gelir.kaputu açıp kulenin üzerine elinizi bastırın arabayı esnetin vurma yapıyosa patlaktır

    Benim TÜV sonucunu buldum. Sorun çözüldü sayılır.
    Sağ ön amortisör: Etkisi zayıf
    Sol Ön Amortisör: Yağ sızdırıyor.
    Sağ arka amortisör: Yağ sızdırıyor.
    Motor: Yağ kaçakları.

    Çubuktan bakınca eksilme olmuyor ama asfalta damlıyor. Altı da nereyse tamamen yağla kaplı.




  • gazlı amartsör
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61

    gazlı amartsör

  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    r.pires07 kardeşim normalde rölanti ibresi 800-900d/d durması lazım yanı tüm ayarları on numara bir araç böyle çalışır ama bizim araçlar biraz kafayı yiyo nedeni ise lpg ve benzin kullanımı aslına bakarsan çokta yapacak bişey yok biraz silkeler okadar başka bir zararı yok illada rahatsız oluyorsan karbiratörün üzerindeki rölanti ayar civatasını hafıf sık rölantın yükselir 900 d/d,i geçirme ama ...


    tamam sağol abi dedğini yaptım 800 gibi şu anda.eyvallah

    iyi geceler arkadaslar.daha doğrusu günaydın.dün sınav giriş belgesi almak için okula gittim.okuldan sonra da üniversite kampüsüne girdim sınav yerini öğrenmek için.sonra oralarda kayboldum falan çıkmaz sokağıydı üstgeçidiydi u dönüşüydü.girişi bulamadım migrosun oralarda dolandım geri döndüm falan.en sonunda cıkısı buldum ve babamın yanına ereğliler derneğine gittim.yani anlıyacağınız baya bir yol yaptım .bütün bu yolculuk esnasında inanın 20 km falan yol yaptım ve rölanti devri hep 700 dü.sonra araba 3-4 saat falan dinlendi.daha sonra eve dogru cıktık yola babamla.(ş. içi babam varsa arabada o kullanır yüzde 90)arabanın rölanti 1100 e falan yükseldi.acaba babam gaz+debrijay mı yapıyo dedim , yapmıyo.neyse mevlana kavsağına geldik.araba stop etti.allah allah dedik lan 1100 de çalısıyodu demin niye oldu dedik şaşırdık ikimizde.ışıklarda el frenini çekip gaza basa basa geldik eve kadar.evde baktık rölanti gene 500 e düşmüş.olabildiğince dane dane anlatmaya çalıstım.sorunun ne oldugunu anlayabildiniz mi arkadaslar ?(araba dernekteyken güneşin altında bekledi)


    Bu dediklerini LPG kullanımında yapıyordu dimi? Benim tafsiyem önce karbiratörü temizletin contalarınnı mutlaka değişsin usta, arabayı benzinde ayarlasın sonra lpg ci uataya gidip lpg nin ayarlarını yaptırın bu arada lpg,nin filitresinide değiştirin zaten 3-5 tl bişey hava filitresi (Orjinal) ve bujileri unutmayın.... sonra canavar gibi olsun arabanız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaSKaN_53 -- 10 Haziran 2010; 16:41:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaSKaN_53

    r.pires07 kardeşim normalde rölanti ibresi 800-900d/d durması lazım yanı tüm ayarları on numara bir araç böyle çalışır ama bizim araçlar biraz kafayı yiyo nedeni ise lpg ve benzin kullanımı aslına bakarsan çokta yapacak bişey yok biraz silkeler okadar başka bir zararı yok illada rahatsız oluyorsan karbiratörün üzerindeki rölanti ayar civatasını hafıf sık rölantın yükselir 900 d/d,i geçirme ama ...


    tamam sağol abi dedğini yaptım 800 gibi şu anda.eyvallah

    iyi geceler arkadaslar.daha doğrusu günaydın.dün sınav giriş belgesi almak için okula gittim.okuldan sonra da üniversite kampüsüne girdim sınav yerini öğrenmek için.sonra oralarda kayboldum falan çıkmaz sokağıydı üstgeçidiydi u dönüşüydü.girişi bulamadım migrosun oralarda dolandım geri döndüm falan.en sonunda cıkısı buldum ve babamın yanına ereğliler derneğine gittim.yani anlıyacağınız baya bir yol yaptım .bütün bu yolculuk esnasında inanın 20 km falan yol yaptım ve rölanti devri hep 700 dü.sonra araba 3-4 saat falan dinlendi.daha sonra eve dogru cıktık yola babamla.(ş. içi babam varsa arabada o kullanır yüzde 90)arabanın rölanti 1100 e falan yükseldi.acaba babam gaz+debrijay mı yapıyo dedim , yapmıyo.neyse mevlana kavsağına geldik.araba stop etti.allah allah dedik lan 1100 de çalısıyodu demin niye oldu dedik şaşırdık ikimizde.ışıklarda el frenini çekip gaza basa basa geldik eve kadar.evde baktık rölanti gene 500 e düşmüş.olabildiğince dane dane anlatmaya çalıstım.sorunun ne oldugunu anlayabildiniz mi arkadaslar ?(araba dernekteyken güneşin altında bekledi)


    Bu dediklerini LPG kullanımında yapıyordu dimi? Benim tafsiyem önce karbiratörü temizletin contalarınnı mutlaka değişsin usta, arabayı benzinde ayarlasın sonra lpg ci uataya gidip lpg nin ayarlarını yaptırın bu arada lpg,nin filitresinide değiştirin zaten 3-5 tl bişey hava filitresi (Orjinal) ve bujileri unutmayın.... sonra canavar gibi olsun arabanız..

    evet abi lpg de.tamam dediklerini yaptırıyım.eyvallah, sağol.




  • --------------------------------------------------------------------------------

    merhaba arkadaşlar . bende 92 model tempra sxa var. arabayı yeni aldım. ama arabada bi sorun var bir türlü çözüm bulamadık . ve sanayiye her gittiğimde bidünya para alıyorlar sonuç yok. arabam 3000 devire gelene kadar sanki yığılıyor gibi gitmiyor ve 3000 devir sınırına geldiği zaman 3-4 saniye ileri geri sallantılı sarsılıyor. bir nevi ikinci boğazı açtığında. ama 3000 devirden sonra çok seri bir şekilde gidiyor. mesela örnek vereyim araba 2. viteste 3000 devire geldiğinde aşağı yukarı arabanın sürati 41-43 km arasında oluyor. bu hızda ve devirde vites değiştirmeden devam edersem tekleme de aynı orantıda devam ediyor kesmiyor.ama 3000 deviri geçince araba çok seri..aynı zamndada yakıt sarfiyatım şehir içinde lpg de 300-320 civarında. yani bu iki sıkıntıyı çözmek için buji buji kablosu eksantrk mili, değişti. beyin bobin ve volant sensörü değiştirelerek denendi yine sonuç yok. karburatör söküldü kontrol edildi ama nafile. bu arada aynı problemleri benzin ve lpgde de yapıyor . yaklaşık 1 aydan beri bu sorunu çözmeye uğraşıyorum. aldığıma pişman oldum iice. böyle bir sorunla karşılaşan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.




  •  *** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI ***


    arkaya kule gergisi takmışlar ama aracın evo 9 olduğu düşünülünce bizim tofaşlarla pek kıyaslanamaz heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61

     *** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI ***


    arkaya kule gergisi takmışlar ama aracın evo 9 olduğu düşünülünce bizim tofaşlarla pek kıyaslanamaz heralde

    Arka kotuğu yatmayan Doğan-Şahin' ler için tam da böyle birşeyi kastediyordum. Amortisör başları da neredeyse aynı yerlerde. 2000' li modellerde sanırım yerleri farklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eddieirvine


    --------------------------------------------------------------------------------

    merhaba arkadaşlar . bende 92 model tempra sxa var. arabayı yeni aldım. ama arabada bi sorun var bir türlü çözüm bulamadık . ve sanayiye her gittiğimde bidünya para alıyorlar sonuç yok. arabam 3000 devire gelene kadar sanki yığılıyor gibi gitmiyor ve 3000 devir sınırına geldiği zaman 3-4 saniye ileri geri sallantılı sarsılıyor. bir nevi ikinci boğazı açtığında. ama 3000 devirden sonra çok seri bir şekilde gidiyor. mesela örnek vereyim araba 2. viteste 3000 devire geldiğinde aşağı yukarı arabanın sürati 41-43 km arasında oluyor. bu hızda ve devirde vites değiştirmeden devam edersem tekleme de aynı orantıda devam ediyor kesmiyor.ama 3000 deviri geçince araba çok seri..aynı zamndada yakıt sarfiyatım şehir içinde lpg de 300-320 civarında. yani bu iki sıkıntıyı çözmek için buji buji kablosu eksantrk mili, değişti. beyin bobin ve volant sensörü değiştirelerek denendi yine sonuç yok. karburatör söküldü kontrol edildi ama nafile. bu arada aynı problemleri benzin ve lpgde de yapıyor . yaklaşık 1 aydan beri bu sorunu çözmeye uğraşıyorum. aldığıma pişman oldum iice. böyle bir sorunla karşılaşan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.




    Merhaba kardeşim öncelikle geçmiş olsun sıkma canını ölüm hariç her şeyin bir taresi mutlaka vardır, sadece ne zaman nasip olacaksa o zaman olur. Bu girişgahtan sonra gelelim senin sorununa senın aracın Dr,si var kardeşim hangi şehirdesin bilmiyorum ama eğer ist,de isen yardımcı olurum.. 95 sx,im vardı az çekmedim Tempranın 20ie sxak olanlarından başka tanımam




  • Arkadaşlar kuşum dün nazara geldi:) adamın teki araban baya temiz orjinal vs deyip durdu bende dayı maşallah de yahuu dedim güldük meğer haklıymışım:) bir den bire direksiyon agırlaştı lastık patlayo dedim baktım yok ikiside sağlam bir de ne göreyim bizim mafsal alttan kitlemiş haydii parçacıya bayıl 40tl.:) gitmişken birde slx vides topuzu aldım şimdi kuş,ta bende memnunuz tek ağlayan gebim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaSKaN_53 -- 11 Haziran 2010; 16:57:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: aslanz61

     *** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI ***


    arkaya kule gergisi takmışlar ama aracın evo 9 olduğu düşünülünce bizim tofaşlarla pek kıyaslanamaz heralde

    Arka kotuğu yatmayan Doğan-Şahin' ler için tam da böyle birşeyi kastediyordum. Amortisör başları da neredeyse aynı yerlerde. 2000' li modellerde sanırım yerleri farklı.



    Kardeşim sen ön amörtisörüne taktırdınmı? cevabın hayırsa ilk öne taktır arkaya luzum görmeyeceksin tecbeyle sabit...




  • teşekkür ederim arkadaşım. ilgin için sağolasın.ben eskişehirdeyim. bu dr denen şey ne. hiç bilmediğim bi durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eddieirvine

    teşekkür ederim arkadaşım. ilgin için sağolasın.ben eskişehirdeyim. bu dr denen şey ne. hiç bilmediğim bi durum.



    Esf ben teşekkür ederim, dostum dr işin latifesi yani konusunda uzman kişi anlamında yazdım, Maden Eskişehir,desiniz o zaman size dilimin döndüğü aklımın erdiği kadar anlatayım..

    Ben senin yerinde olsam 1-Güzel bir sibop ayarı. 2-Karbiratör temizliği ve ayarı. 3-Hava filitresi değişimi (kesinlikle orjinal filitre) 4-Şuan tam adını hatırlayamadım ama Kısaca yakıt sistemi ve pistonların tepesindeki yanma odalarındaki kurumları temizlemek için aracı bir makineye bağlayıp 30dk kadar özel bir ilaçla arabayı çalıştırmak süretiyle yapılan işlem. Bu işlemleri sırasıyla titizlikle mutlaka yaptır sonucu bizimlede paylaş ama..

    Bir,de sualim olacak 3000dk sonra araç serileşiyor diyorsunuz Peki Temra,larda POWER lambası var yeşil ve kırmızı araç sıkıntılı giderken o lamba ne renk yanıyor? 3000dk sonra rahatlayınca lamba ne renk yanıyor.?




  • karbiratörü açtırdım. bi sorun yok denildi. hatta bikaç karbiratör ustasınada gittim. sorun olmadığını söyledi.hava filtresi yeni. bu arada şunuda sölim benden önceki arkdaş harearet yaptırmış ve doğal olarak conta yenilenmiş falan .. yanma oadsında problem olduğunu düşünmüyorum. conta takılırken güzelce yapıldığını söyledi usta.sibop ayarı yapmak için usta açtığında sibop ayarı iyi egzantrik milinde problem var dedi. değişti ve yeniden sibop ayarı yapıldı.ama düzelmedi. boşyere egzantiriği değiştirdim yani.senin sualine cevap vereyim şimdide. walla araba 3000 devre gelmeden pover lambası yanıyor zaten. 3000 devir civarında arabada tekleme olduğunda pover ışığı değişmiyor sürekli yanıyor. bide ani gaza yüklenmelerde pover yanıyor. bu arada geçenlerde bitane arkdaş biryerinde bir hava ayarı yaptı. araba teklediğinde teklemeyle paralel olarak ışık bi yeşil bide sarı yanıyordu. bi yeşil bide sarı yanıyordu tekleme devam ettikçe. söyledim ben bişileri kıstım dedi. sonrada açtı sanrım hava ile ilgili biyerler. tekrar şimdi pover ışığı 3000 den önce yanmaya başlıyor sabit yanıyor. tekleme olsa bile değişmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eddieirvine -- 11 Haziran 2010; 21:28:21 >




  • eddieirvine dostum size gerçektende konusunda uzm bir dr (Usta) lazım yakında olsanız hallederdik ama maalesef ...
  • quote:

    arkadaşlar 94 kartal slx sahibiyim 7. sayfada da açmıştım konuyu ama bir çare bulamadımn hala
    araba su eksiltiyor hararet ibresi 90 a ulaştığında aniden 50 ye kadar düşüyor.tekrar 90 a çıktığında tekrar aynı şey oluyor araba ile şehir içinde iki defa harareti 90 a çıkartım 50 ye düşmeden stop ettim.fadyatör soğuk ve lpg beynide soğuk yani buz gibi değil elimi değdirip tutabiliyorum daha önce lada vardı elimi değdiremiyordum bile
    kaloriferi deneyeyim dedim kaloriferdende sıcak hava gelmiyor.yani hararet yapmıyor egzostanda beyaz dumanda gelmiyor yağ durumuda iyi cevaplarınızı bekliyorum iyi günler...............

    bugün iş çıkışı sanayii ye gittim motor ustasına gösterdim olanı biteni söyledim sağına soluna baktı radyatöre giren hortumu sıktı sertleşmiş dedi sen bi radyatrcüye git bakalım dedi gittik radyatörcüye kapağı söktü yayı falan çıkardı arassına bişiler kesti koydu falan radyatör kapağı açıkken motorda çalışıyor tabi hava alma vidasını söktü biraz su boşaltı ordan vidayı sıktı sonrasında da su ekleyip radyatörün kapağını kapattı.
    biraz bekledik hararet 90 a ulaştı fan çalıştı (fan açmadan hararet 50 ye kadar düşüyordu) ibre bir diş indi yani 80 falan oldu sabit duruyor biraz gaza yüklenince 90 a geliyor tekrar fan devreye giriyordu genleşme kabından 2 santim kadar suda çekti (çekmiyordu aynen duruyordu su) kalorifer canavar gibi oldu (soğuk üflüyordu) işlem bu kadar dedi 5 lira para aldı.çıktık yola belki bilen varsa safranbolu sanayii deydim safranbolu merkeze hafif rampa yol hararet hiç oynamadı 1 km kadar döndüm karabük tarafına aynı şeyler tekrar başladı kalorifer soğuk hararet 50 ye düşüyor aynı park ettim arabayı bekledim stop etmeden bir iki dakika sonra kalorifer sıcağa döndü hararet 8 de sabit düzeldi park halinde tekrar devam ettim yine eskisi gibi hararet dip yapıyor anlayacağınız araba haraket halinde iken ben bunları yaşıyorum park halinde sorun yok radyatörcü conta falan yanık değil dedi hava yapmış demişti ama neden haraket halinde yapar bunları saygılar.........




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.