Cam krikosuna erişmek zor gibi. Belki de tekniğini bilmediği için bana öyle gelmiştir. Yağlamak için sökmek istemiştim ama ayarını bozma kaygısıyla vazgeçmiştim. Sonuçta ustaya gitmek de varsa kendiniz parçalayın derim.
Bu arada cam açıkken elinizi camdan sıkıca tutup yukarı çekmeye çalışın. Eğer cam sizinle geliyoesa altındaki kızaktan boşlamıştır. Kızak çürüdüğü için kendini bırakıyor. El atmışken yeni kızak takarsınız.
Teşekkür ederim cevabınız için. Sanırım ben bir deneyeceğim, olmazsa yüklenir giderim ustaya. :) Cam hafif açık üstten serçe parmak girecek kadar. Cam hiç oynamıyor, biraz elimle zorladım ne yukarı ne aşağı gitmiyor. Bakalım olacak mı, buradan da paylaşırım yapabilirsem.
Benim de kızağın krikonun ipini tutan kısmı kopmuştu.Krikonun da telleri dolanmıştı.4 TL kızak aldım 10 TL de kriko aldım yarım saatte iş bitti.Tavsiyem kızağı cama takarken sakın silikonlama 2 parça lastik bul onlarla sıkıştır.Eski kızağı çıkarana kadar öldüm.
Valla açmayı denedim, cam açma kolunu kırdım, bıraktım :) Anladım benim yapabileceğim iş değilmiş. Aslında çok uğraşmadım ama sabırsızım biraz galiba, çabuk sinirleniyorum.
Ben de vazgeçtim o işten, ışıklandırmaya başladım. O güzel oldu galiba. Fotoğraflar biraz anlamsız ama daha iyilerini çekerim sonra.
Bunların aynısından bagaja da yaptım. Sağ ve sol stopların arkasına gelecek şekilde bagaj içinde. 9'ardan toplam 18 led. Çok şık durdu ama bagajı fotoğraflamayı unutmuşum.
şafttaki patırtıyı giderdik.dedim tamirciye gitmişken makinayla avans ayarı yaptırayım dedim düzeni bozuldu araba gitmiyo bagırıyo avans ayarından anlayan varmı sitede deşük yada yüksek olduğunu nasıl anlarım
quote:
Orijinalden alıntı: yörükefe48
şafttaki patırtıyı giderdik.dedim tamirciye gitmişken makinayla avans ayarı yaptırayım dedim düzeni bozuldu araba gitmiyo bagırıyo avans ayarından anlayan varmı sitede deşük yada yüksek olduğunu nasıl anlarım
Avans ayarı düşükse araba gitmez, yüksekse vuruntu yapar. Anlarsanız dibindeki sabitleme somununu gevşetip sağa-sola hafif çevirerek ince ayar yapabilirsiniz. Arabanın en seri olduğu noktada, vuruntu yapmamasına dikkat ederek uygun noktayı bulurusunuz.
Araç sadece avans ayarından dolayı çekişten düşmez. Subap ayarı bozuksa(sıkıysa) geç marş alır, kompresyon düşer.
buğün boyakada bi tamirciye ayar yaptırdım biraz düzeldi genede rolantide hafif vuruntu var daha ince ayar yapan bulana kadar böyle kullanacagım
arkadaşlar genleşme kabının içi çamur dolu nedendir acaba dibine turuncu pas renginde çamur dolmuş arabayı yeni aldım genleşme kabı delikti değiştirdim 15 günde bu hale geldi bir parmak kalınlığında tabaka var dipte kartal slx
su yedeğindemi çamur var
quote:
Orijinalden alıntı: serhat7820
arkadaşlar genleşme kabının içi çamur dolu nedendir acaba dibine turuncu pas renginde çamur dolmuş arabayı yeni aldım genleşme kabı delikti değiştirdim 15 günde bu hale geldi bir parmak kalınlığında tabaka var dipte kartal slx
radyatörün suyunu boşaltıp temizlemeniz gerek radyatörü yoksa gene aynısı olur radyatör temizleyici kullanabilirsiniz
genleşme kabı çamur dolu 15 günde 1 parmak tabaka oluştu bu gün radyatördeki suyuda genleşme kabındakinide boşalttım tekrar su doldurdum bakalım ne olacak anlamadığım nerden geliyo bu kadar çamur
quote:
Orijinalden alıntı: serhat7820
arkadaşlar genleşme kabının içi çamur dolu nedendir acaba dibine turuncu pas renginde çamur dolmuş arabayı yeni aldım genleşme kabı delikti değiştirdim 15 günde bu hale geldi bir parmak kalınlığında tabaka var dipte kartal slx
Aldığımda benim sistem de aynıydı. Motor yağı değilse sorun olmaz. Antifriz görmeyince kanallar paslanıp çamur gibi oluyor. Ben parmağımı sokup görebileceğim kadar temizledim. Antifriz çok az varmış amauygun bir karışım yaptırdık. Radyatörün içi de full kireçti ve haşlanmış mısırın suyu gibi kokuyordu. Şişlettik.
Antifriz kullanmak hem kireçlenmeyi hem de korozyonu engellemeye yardım eder. İklim sıcak olsa bile kullanmayı tavsiye ederim.
Şu genleşme kaıbın söküp,içine yağ çözücü doldurup çalkalasak faydası olmaz mı acaba,diğer türlü temizlenmesi zor bi parça
kazalı araçlarda çekme problemi oluyor bunu dünyada giderebilen varmı acaba??????????????????????
quote:
Orijinalden alıntı: yörükefe48
kazalı araçlarda çekme problemi oluyor bunu dünyada giderebilen varmı acaba??????????????????????
Şasi düzeltilebiliyor ama işini iyi yapan biri olması lazım. Her usta yapabilse kazalı araç çekme yapıyor demezdi kimse.
slm arkadaşlar ben forumu daha öncede takip ediyordum 2 hafta önce 92 model şahin aldım arabanın yürüründe ve motorunda sorun yok dün aşşağı yukarı 100 km yol yaptıktan sonra debriyaj pedalı ile olan sıkıntıdan dolayı arabayı stop ettirdim marşa tekrar bastığımda hiç bir kıpırdama olmadı marş motorunda tık yoktu akü yeniydi şarjıda iyi durumda arabayı vurdurarak çalıştırdık ilk defa dün başıma böyle şey geldi daha öncede stop etti böyle olmamıştı acaba sorun nerde yorumlarınızı bekliyorum şimdiden sağolun
quote:
Orijinalden alıntı: arabesk85
slm arkadaşlar ben forumu daha öncede takip ediyordum 2 hafta önce 92 model şahin aldım arabanın yürüründe ve motorunda sorun yok dün aşşağı yukarı 100 km yol yaptıktan sonra debriyaj pedalı ile olan sıkıntıdan dolayı arabayı stop ettirdim marşa tekrar bastığımda hiç bir kıpırdama olmadı marş motorunda tık yoktu akü yeniydi şarjıda iyi durumda arabayı vurdurarak çalıştırdık ilk defa dün başıma böyle şey geldi daha öncede stop etti böyle olmamıştı acaba sorun nerde yorumlarınızı bekliyorum şimdiden sağolun
Sorun büyük ihtimalle marştadır. Akünün durumunu bilmiyoruz tabi. Kutupları sıkıp denediyseniz ve akü şarjı da iyiyse marş kömürü bitmiş olabilir veya dişli takılıyor olabilir. Kömürdense değişir, takılma varsa anlamak için marş dönmediğinde vitesteyken aracı ileri-geri itmeye çalışırsınız. Dişli kendini boşlar. Marşa tekrar bastığınızda çalışıyorsa dişlidendir.
Selamunaleyküm aracı kliması olan kliması hakkında biraz bilgi verebilirmisin? markası soğutması klıma açık olduğunda aracın çekiş durumu gıbı konularda vede aracın motor bölümünde nerede olduğu hakkında bende bir slx almayı düşünüyorum ve klimalı olmasını ıstıyorum nasıpse fakat klimalı bulmak çok zor hiç olmazsa orjınal markasını bulup kendim koydurmayı düşünüyorum Kendisi monte ettiren veya duyan varmı kullanışı ve maliyeti hakkındada bilgisi olan varmı
selamun aleykum cümleden. arkadaslar murat 124 motorunda üfleme varmıs. motoru bana maliyeti kaça mal olur bilgi verebilirmisiniz. birde bu araçların yedek parçalarını bulama konusunda zorluk çekermiyim. tesekkuler.
quote:
Orijinalden alıntı: turkuwaz
selamun aleykum cümleden. arkadaslar murat 124 motorunda üfleme varmıs. motoru bana maliyeti kaça mal olur bilgi verebilirmisiniz. birde bu araçların yedek parçalarını bulama konusunda zorluk çekermiyim. tesekkuler.
Ve aleyküm selam kardeşim.Motor üflemesi yeni başladıysa motorundaki aşıntı fazla değilse segman attırarak kurtarabilirsin motoru bu da 500-600 lira civarı bi paraya denk gelir.Eğerki aşınma fazlaysa segman kurtaramıcaksa komple motor yapılır bu da 1.250 lira civarı bi paraya denk gelir.Ben biniciyim dersen komple motor yaptır,yok acemiliğimi atcam diyosan hiç uğraşma üfleme sorun değil,yağını suyunu kontrol edip binersin kara düzen motor nasıl olsa pek sorun çıkarmaz