Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    quote:

    arkadaşlar 94 kartal slx sahibiyim 7. sayfada da açmıştım konuyu ama bir çare bulamadımn hala
    araba su eksiltiyor hararet ibresi 90 a ulaştığında aniden 50 ye kadar düşüyor.tekrar 90 a çıktığında tekrar aynı şey oluyor araba ile şehir içinde iki defa harareti 90 a çıkartım 50 ye düşmeden stop ettim.fadyatör soğuk ve lpg beynide soğuk yani buz gibi değil elimi değdirip tutabiliyorum daha önce lada vardı elimi değdiremiyordum bile
    kaloriferi deneyeyim dedim kaloriferdende sıcak hava gelmiyor.yani hararet yapmıyor egzostanda beyaz dumanda gelmiyor yağ durumuda iyi cevaplarınızı bekliyorum iyi günler...............

    bugün iş çıkışı sanayii ye gittim motor ustasına gösterdim olanı biteni söyledim sağına soluna baktı radyatöre giren hortumu sıktı sertleşmiş dedi sen bi radyatrcüye git bakalım dedi gittik radyatörcüye kapağı söktü yayı falan çıkardı arassına bişiler kesti koydu falan radyatör kapağı açıkken motorda çalışıyor tabi hava alma vidasını söktü biraz su boşaltı ordan vidayı sıktı sonrasında da su ekleyip radyatörün kapağını kapattı.
    biraz bekledik hararet 90 a ulaştı fan çalıştı (fan açmadan hararet 50 ye kadar düşüyordu) ibre bir diş indi yani 80 falan oldu sabit duruyor biraz gaza yüklenince 90 a geliyor tekrar fan devreye giriyordu genleşme kabından 2 santim kadar suda çekti (çekmiyordu aynen duruyordu su) kalorifer canavar gibi oldu (soğuk üflüyordu) işlem bu kadar dedi 5 lira para aldı.çıktık yola belki bilen varsa safranbolu sanayii deydim safranbolu merkeze hafif rampa yol hararet hiç oynamadı 1 km kadar döndüm karabük tarafına aynı şeyler tekrar başladı kalorifer soğuk hararet 50 ye düşüyor aynı park ettim arabayı bekledim stop etmeden bir iki dakika sonra kalorifer sıcağa döndü hararet 8 de sabit düzeldi park halinde tekrar devam ettim yine eskisi gibi hararet dip yapıyor anlayacağınız araba haraket halinde iken ben bunları yaşıyorum park halinde sorun yok radyatörcü conta falan yanık değil dedi hava yapmış demişti ama neden haraket halinde yapar bunları saygılar.........

    Usta hava alırken boşalan su kesik mi yoksa sürekli mi geliyordu? Hava alırken devir yükselttiniz mi(sıfırdan su doldurulup hava alırken devirdaim pompasının hızlı çalışması için yaparlar)? Sürekli su geldikten sonra hava almayı bitirdiyse herşey normal ama tekrar hava yapmış olabilir. Bir sonraki kullanımınızda eliniz yatkında kendiniz de hava almayı deneyin.

    Aracın su eksiltmesi varsa ne kadar zamanda depo min seviyesine geliyor veya günde kaç cm eksiltiyor? Min seviyesinin altına düştüğünde hiç su takviyesi yaptınız mı? LPG regülatörü motorun neresinde ve genleşme kabından ne kadar yüksek gibi birkaç sorunun cevabı sorununuzu çözebilir.




  • quote:

    arkadaşlar 94 kartal slx sahibiyim 7. sayfada da açmıştım konuyu ama bir çare bulamadımn hala
    araba su eksiltiyor hararet ibresi 90 a ulaştığında aniden 50 ye kadar düşüyor.tekrar 90 a çıktığında tekrar aynı şey oluyor araba ile şehir içinde iki defa harareti 90 a çıkartım 50 ye düşmeden stop ettim.fadyatör soğuk ve lpg beynide soğuk yani buz gibi değil elimi değdirip tutabiliyorum daha önce lada vardı elimi değdiremiyordum bile
    kaloriferi deneyeyim dedim kaloriferdende sıcak hava gelmiyor.yani hararet yapmıyor egzostanda beyaz dumanda gelmiyor yağ durumuda iyi cevaplarınızı bekliyorum iyi günler...............



    quote:

    bugün iş çıkışı sanayii ye gittim motor ustasına gösterdim olanı biteni söyledim sağına soluna baktı radyatöre giren hortumu sıktı sertleşmiş dedi sen bi radyatrcüye git bakalım dedi gittik radyatörcüye kapağı söktü yayı falan çıkardı arassına bişiler kesti koydu falan radyatör kapağı açıkken motorda çalışıyor tabi hava alma vidasını söktü biraz su boşaltı ordan vidayı sıktı sonrasında da su ekleyip radyatörün kapağını kapattı.
    biraz bekledik hararet 90 a ulaştı fan çalıştı (fan açmadan hararet 50 ye kadar düşüyordu) ibre bir diş indi yani 80 falan oldu sabit duruyor biraz gaza yüklenince 90 a geliyor tekrar fan devreye giriyordu genleşme kabından 2 santim kadar suda çekti (çekmiyordu aynen duruyordu su) kalorifer canavar gibi oldu (soğuk üflüyordu) işlem bu kadar dedi 5 lira para aldı.çıktık yola belki bilen varsa safranbolu sanayii deydim safranbolu merkeze hafif rampa yol hararet hiç oynamadı 1 km kadar döndüm karabük tarafına aynı şeyler tekrar başladı kalorifer soğuk hararet 50 ye düşüyor aynı park ettim arabayı bekledim stop etmeden bir iki dakika sonra kalorifer sıcağa döndü hararet 8 de sabit düzeldi park halinde tekrar devam ettim yine eskisi gibi hararet dip yapıyor anlayacağınız araba haraket halinde iken ben bunları yaşıyorum park halinde sorun yok radyatörcü conta falan yanık değil dedi hava yapmış demişti ama neden haraket halinde yapar bunları saygılar.........



    quote:

    Usta hava alırken boşalan su kesik mi yoksa sürekli mi geliyordu? Hava alırken devir yükselttiniz mi(sıfırdan su doldurulup hava alırken devirdaim pompasının hızlı çalışması için yaparlar)? Sürekli su geldikten sonra hava almayı bitirdiyse herşey normal ama tekrar hava yapmış olabilir. Bir sonraki kullanımınızda eliniz yatkında kendiniz de hava almayı deneyin.

    Aracın su eksiltmesi varsa ne kadar zamanda depo min seviyesine geliyor veya günde kaç cm eksiltiyor? Min seviyesinin altına düştüğünde hiç su takviyesi yaptınız mı? LPG regülatörü motorun neresinde ve genleşme kabından ne kadar yüksek gibi birkaç sorunun cevabı sorununuzu çözebilir.



    usta suyu radyatörde eksiltiyor genleşme kabı olduğu gibi duruyor normalde....ta ki dün radyatörcü havasını aldıktan sonraya kadar hiç minumuma düşmedi şimdiye kadarda ben radyatörden kontrol ediyorum genleşme kabından çekmediği için.LPG regülatörü motorun manifold tarafında hatta arka arkaya gdiyebiliriz ...yani genleşme kabıylada aynı kodda hava alınırken su ilk önce kesik kesik atıyordu sonra normal bir akara döndü öyle kapattı vidasını
    usta araba giderken sorun artıyor ama durduğu yerde hiç bir sorunu yok herşey normal çalışıyor




  • Radyatörden eksilip genleşme kabından çekmiyorsa bağlantılarda tıkanma olabilir. Hazır radyatör kapağını açmışken içine bakın. Kireçliyse şişletip deneyin.

    Aslında araç giderken veya dururken farklı bir oaly olmaz. İkisinde de su dolaşımı olur. Hareket halinde sapıtıyorsa radyatörden olabilir. Fan açtıktan sonra yaptığı için de elektrik sistemiyle ilgili basit bir sorun da olabilir. Radyatörle ilgili olanı daha ağır basıyor. Bir de su eksilten yeri biliyorsanız kaçağı kesin.

    Kendi aracımda min seviyesinin birkaç cm üzerine kadar su koyarım normalde. Su eksiltme konusunda sadece radyatör boğazındaki yarığı lehimletip kaçağı bir miktar kesmiştim. Yine de eksiltme devam ediyordu. Suyla uğraşmamak için kabı ağzına kadar suyla doldurmuştum. Eksildiği için taşma da yapamazdı. Velhasıl yattığı yerde bir hafta içinde su seviyesi min çizgisine yakın azaldı. Sonrasında azalma ağır seyrettiği için min çizgisinin üst kotunda kalan tüm hortumları sıkmıştım ve eksiltmeyi çözmüştüm.




  • benim 93 slx kalkışta yüklüyken patırtı yapıyor tam vitesin ordan geliyor ses sorun ne acaba
  • HayırLı ForumLar.


    Bugün Arabayı test etme imkanım oLdu malum yaz ayı geldi denize gitmemek olmaz. Araba yolda hafiften dolaşıyor şeritte zor duruyor ve Aniden kendiliğinden sağ sol yapıyor çok hızlı şekilde... Aklıma en çok takılan konu Hararet 2 senedir kullanıyorum Arabamı ve 1 kere olsun hararet yapmadı bu yolculuğumda Hafif uzun yokuşlarda araç hemen hararet yapıyor :S Devir'de normal hiç su eksiltmiyor tam ... 70'Lik termostat taksam düzeLirmi bu sorun. Gerçekten Kaza sonrası insanın psikolojisi farklı oluyor : ) kazadan sonra araba değişmiş anlamadım

    Bu Hafta içi kesin Genel bakıma sokacam uzun yol öncesi arabayı kafamda bir fikir oLur önceden. Herkeze tşkler saolun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brujeria35 -- 14 Haziran 2010; 0:01:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yörükefe48

    benim 93 slx kalkışta yüklüyken patırtı yapıyor tam vitesin ordan geliyor ses sorun ne acaba


    debriyaj balatası bitmiştir.sallanma çoksa şansıman ayakları belki motor ayaklarıda değişecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    HayırLı ForumLar.


    Bugün Arabayı test etme imkanım oLdu malum yaz ayı geldi denize gitmemek olmaz. Araba yolda hafiften dolaşıyor şeritte zor duruyor ve Aniden kendiliğinden sağ sol yapıyor çok hızlı şekilde... Aklıma en çok takılan konu Hararet 2 senedir kullanıyorum Arabamı ve 1 kere olsun hararet yapmadı bu yolculuğumda Hafif uzun yokuşlarda araç hemen hararet yapıyor :S Devir'de normal hiç su eksiltmiyor tam ... 70'Lik termostat taksam düzeLirmi bu sorun. Gerçekten Kaza sonrası insanın psikolojisi farklı oluyor : ) kazadan sonra araba değişmiş anlamadım

    Bu Hafta içi kesin Genel bakıma sokacam uzun yol öncesi arabayı kafamda bir fikir oLur önceden. Herkeze tşkler saolun..

    Arabanın gezinmesi ön takımın bitik olduğunu gösterebilir. Uzun yolda daha titiz bir bakım gerekir. Direksiyondaki hafif boşluk bile yandan geçen tır veya otobüsün rüzgarıyla aracı savurabilir. Hararet olarak da ne kadar ısınıyor. Sıkışık trafikte veya zorlu noktalarda 90' ı hafif geçmesi büyük sorun olmaz ama 110-130 aralığına gelirse soğutması sıkıntı olabilir. Fan açmada sıkıntı varsa yaptırın.

    Aracımdaki termostat ve müşüre hiç müdahale etmiyorum. Havalar sıcak olsa bile rahat gidiyorum. Fana anahtar bile bağlatmadım. Böyle bir durum başıam gelse anahtar, o da çözmezse daha düşük derecede açılan bir müşür denerdim. Çok düşük dereceli termostat motorun ısınmasını geciktirerek aşınmayı artırabilir.




  • Bende Alt takımdan şüphelendim... Ama hiçbir araç geçmeden bomboş yolda sağ sol yapıyor herhangi bir araç geçmeden yapıyor Ve abi Fan çalışıyor su tam sadece hafif yokuşlarda hararet 110 buluyor soğutmasında bir sorun var . Burdan diğer arkadaşlara bir hatırlatma yapayım Aracınız Hararet yaparsa kesinlikle stop ettirmeyin çalışır vaziyette aracınızı durdurun. Segman , Piston kaynayabilir !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Bende Alt takımdan şüphelendim... Ama hiçbir araç geçmeden bomboş yolda sağ sol yapıyor herhangi bir araç geçmeden yapıyor Ve abi Fan çalışıyor su tam sadece hafif yokuşlarda hararet 110 buluyor soğutmasında bir sorun var . Burdan diğer arkadaşlara bir hatırlatma yapayım Aracınız Hararet yaparsa kesinlikle stop ettirmeyin çalışır vaziyette aracınızı durdurun. Segman , Piston kaynayabilir !!!

    Radyatör tıkalıysa şişletin. Bakır radyatör kolay kolay sorun çıkarmaz tabi bakırsa. Hararet yükseldiğinde aracın rölantide çalışması lazım. Kor haline gelmiş motorun bile harareti düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Bende Alt takımdan şüphelendim... Ama hiçbir araç geçmeden bomboş yolda sağ sol yapıyor herhangi bir araç geçmeden yapıyor Ve abi Fan çalışıyor su tam sadece hafif yokuşlarda hararet 110 buluyor soğutmasında bir sorun var . Burdan diğer arkadaşlara bir hatırlatma yapayım Aracınız Hararet yaparsa kesinlikle stop ettirmeyin çalışır vaziyette aracınızı durdurun. Segman , Piston kaynayabilir !!!

    Kardeşim bu olay bende de var.Yokuşta illa ki 100-110 olur,en belirgin örneği Belkahve yokuşuOrayı çıkana kadar 100-110 buluyor,inişe geçince 70-75 civarına düşüyor.Bunun bi çözümü var mı acaba




  • debriyaj yeni şaft orta bağlantıyıda değiştirdim gene yapıyor.eskiden tın sesi geliyordu orta takozu değişince kesti yanlız ayağımı ğazdan çekinçe lak luk ses yapıyo bizim ustalar yapamıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Bende Alt takımdan şüphelendim... Ama hiçbir araç geçmeden bomboş yolda sağ sol yapıyor herhangi bir araç geçmeden yapıyor Ve abi Fan çalışıyor su tam sadece hafif yokuşlarda hararet 110 buluyor soğutmasında bir sorun var . Burdan diğer arkadaşlara bir hatırlatma yapayım Aracınız Hararet yaparsa kesinlikle stop ettirmeyin çalışır vaziyette aracınızı durdurun. Segman , Piston kaynayabilir !!!

    Kardeşim bu olay bende de var.Yokuşta illa ki 100-110 olur,en belirgin örneği Belkahve yokuşuOrayı çıkana kadar 100-110 buluyor,inişe geçince 70-75 civarına düşüyor.Bunun bi çözümü var mı acaba

    Renault 12 termostatı taktırsanız da pek değişiklik olmaz. Babamın arabası rampa çıkarken ortaya geliyor. İnişe gelince dibe iniyor tekrar. Taksanız rampada 90, en fazla 100 görür.




  • Kaza'dan önce böyle birşey yoktu moralimi iyice bozdu Koca kuLa yokuşunu köpek gibi çıkardı 5 kişi ailem ile birde okadar bagaj yükü 90 'nı 1mm bile geçmezdi şimdi ufak yokuşta rezil ediyor beni.Allahtan iyi zamanda böyle şeyler çıktı 1-2 güne Dükkan kirasını alıp 350 TL ile ne var ne yok yaptıracam inşallah yeter.


    Bugün arabayı götürdüm far kısmını yaptılar bu sefer de Kaput çamurluk hizasının çok az altında ince ayrıntı ama insanın dikkatini çekiyor :D

    Alt takımda 2 tane rotil ile arka sağ taraftaki uzun bir kol var ismini şimdi unuttum bunlar bozukmuş Artık bakımda değiştirip ön düzen yaptıracam

    Mahmut valla 2 sene boyunca hiç hararet yapmayan araç hararet yaptı usta ile konuştuktan sonra artık radyatör şişLenirmi bilmem sorunun nedenini bulursam buradan paylaşırm
  • yokmu şafttan anlayan
  • Şaft konusunu tam bilemiyorum. Zaten yapı olarak çok da ihtimal yok. Orta takoz değişmişse ve şaftta balans sorunu yoksa kaplin(altı köşe takoz) veya istavroz da arızalı olabilir. Benim kaplin yarıkken egzoz zırıltısı gibi ses gelirdi. Öyle olsa liftte farkederlerdi. Bence istavrozdan olma ihtimali daha fazla.
  • benim tahminim altı köşe takozu biryere sürtüyor titreme olmaksızın sade kalkışta patırtı var
  • helezonları kestirince arttı insan bindirmeye korkar oldum
  • arkadaşlar sorunla ilgili herhangi bir gelişme yok. hala araştırıyoruz. bu sorun hakkında bilgisi olanların yazmasını bekliyorum. iyi günler
  • Selamlar arkadaşlar, benim arka sağ kapı camının krikosu boşa dönüyor. Aslında tam boş sayılmaz, bir yere kadar dönüp duruyor, sonra terse tekrar dönüp duruyor. Sanki cam kapanıp açılır gibi. Forumda biraz arama yaptım da anlayabildiğim kadarıyla içindeki yay veya her ne varsa o dolandı / boşa çıktı.

    Sorum bunu benim tamir edebilmem mümkün müdür? Sökmesi çok sorun yaratır mı? Yıllık izne çıktım biraz kafa boşaltayım istiyorum :) Ustaya gitmeden halledebilirsem?

    Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeventyEight

    Selamlar arkadaşlar, benim arka sağ kapı camının krikosu boşa dönüyor. Aslında tam boş sayılmaz, bir yere kadar dönüp duruyor, sonra terse tekrar dönüp duruyor. Sanki cam kapanıp açılır gibi. Forumda biraz arama yaptım da anlayabildiğim kadarıyla içindeki yay veya her ne varsa o dolandı / boşa çıktı.

    Sorum bunu benim tamir edebilmem mümkün müdür? Sökmesi çok sorun yaratır mı? Yıllık izne çıktım biraz kafa boşaltayım istiyorum :) Ustaya gitmeden halledebilirsem?

    Şimdiden teşekkürler.

    Cam krikosuna erişmek zor gibi. Belki de tekniğini bilmediği için bana öyle gelmiştir. Yağlamak için sökmek istemiştim ama ayarını bozma kaygısıyla vazgeçmiştim. Sonuçta ustaya gitmek de varsa kendiniz parçalayın derim.

    Bu arada cam açıkken elinizi camdan sıkıca tutup yukarı çekmeye çalışın. Eğer cam sizinle geliyoesa altındaki kızaktan boşlamıştır. Kızak çürüdüğü için kendini bırakıyor. El atmışken yeni kızak takarsınız.




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.