Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok sağol oiven kardeşim arabanın düzelmesine sevindim.Ben de en kısa zamanda bilgisayara bağlatırım o zaman arabayı.
  • hayırlı akşamlar kuş severler..

    Benim akkuş azcık fazla yakıyo gibime geldi.Şehir içi - dışı karışık 280 kuruş yakıyo şuan sizce çokmu yakıyo azmı ne yapılması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    hayırlı akşamlar kuş severler..

    Benim akkuş azcık fazla yakıyo gibime geldi.Şehir içi - dışı karışık 280 kuruş yakıyo şuan sizce çokmu yakıyo azmı ne yapılması lazım


    Abi çokmuş ya lpg varsa bir ayara baktır
  • LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala


    280 kr. olunca ayar problemi olabilir hocam, daha yüksek yakıt tüketimlerinde başkaca sıkıntılarda rol oynayabiliyor.
  • Dediğim gibi ayar yaptırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala


    280 kr. olunca ayar problemi olabilir hocam, daha yüksek yakıt tüketimlerinde başkaca sıkıntılarda rol oynayabiliyor.


    nelerden kaynaklanabilir mesela?? Gaz ayarı 1 ay oldu emisyondan geçmek için ayarlatmışlardı.. ama nereleri rol oynar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala


    280 kr. olunca ayar problemi olabilir hocam, daha yüksek yakıt tüketimlerinde başkaca sıkıntılarda rol oynayabiliyor.


    nelerden kaynaklanabilir mesela?? Gaz ayarı 1 ay oldu emisyondan geçmek için ayarlatmışlardı.. ama nereleri rol oynar?

    Onu ben bilemem tecrübem olmadığından söylemiyeyim bana göre ayar yine kaçmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala


    280 kr. olunca ayar problemi olabilir hocam, daha yüksek yakıt tüketimlerinde başkaca sıkıntılarda rol oynayabiliyor.


    nelerden kaynaklanabilir mesela?? Gaz ayarı 1 ay oldu emisyondan geçmek için ayarlatmışlardı.. ama nereleri rol oynar?


    Arkadaşım benim aracım ilk aldığım dönemde 60 kuruş yaktı haliyle hemen sanayide aldım soluğu lpg ustası kaputu açar açmaz manifoltta kaçak var bu araba ayarda tutmaz azda yakmaz dedi. Onu yaptırdım sensör arızası nedeniyle de bujileride değiştirmek zorunda kaldım şu anda genellikle uzun yol olmak üzere 20 Kr. ( 100 km. de 10 litre) yakıyor.

    Mesai arkadaşımda da 1998 Şahin S vardı onun aracı da 40 - 45 kuruş aralığında yakıyordu bu sefer başka ustaya gittik onun aracında da manifolt kaçağı vardı onu yaptırdı yakıt 35 kuruşa indi ama subaplar filan ayarsızdı daha da para harcamayacağım bu arabaya diyerek sattı aracını 7.500 TL. ye ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: oiven


    quote:

    Orijinalden alıntı: tofasci

    LPG ie 280 zaten benzin olsa yüreyim gam yemicek vala


    280 kr. olunca ayar problemi olabilir hocam, daha yüksek yakıt tüketimlerinde başkaca sıkıntılarda rol oynayabiliyor.


    nelerden kaynaklanabilir mesela?? Gaz ayarı 1 ay oldu emisyondan geçmek için ayarlatmışlardı.. ama nereleri rol oynar?


    Arkadaşım benim aracım ilk aldığım dönemde 60 kuruş yaktı haliyle hemen sanayide aldım soluğu lpg ustası kaputu açar açmaz manifoltta kaçak var bu araba ayarda tutmaz azda yakmaz dedi. Onu yaptırdım sensör arızası nedeniyle de bujileride değiştirmek zorunda kaldım şu anda genellikle uzun yol olmak üzere 20 Kr. ( 100 km. de 10 litre) yakıyor.

    Mesai arkadaşımda da 1998 Şahin S vardı onun aracı da 40 - 45 kuruş aralığında yakıyordu bu sefer başka ustaya gittik onun aracında da manifolt kaçağı vardı onu yaptırdı yakıt 35 kuruşa indi ama subaplar filan ayarsızdı daha da para harcamayacağım bu arabaya diyerek sattı aracını 7.500 TL. ye ..


    selam arkadaşlar....
    peki oaman bu manifolt kaçağı nasıl anlaşılır.biz anlayabilirmiyiz.
    yoksa ustayamı götürmek lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruhadam18

    selam arkadaşlar....
    peki oaman bu manifolt kaçağı nasıl anlaşılır.biz anlayabilirmiyiz.
    yoksa ustayamı götürmek lazım...

    Egzoz manifoldu gürültülü bir arızadır. Benim arabadakini babam anlamıştı. Aldığımda minibüsle eşdeğer yakıyordu. Çatlaksa farketmesi biraz daha kolaydır. Benizde kullanıyorsanız çatlağın etrafı kararır.
  • Dostlar kardeşler yazılanları okudum bende aklımın erdiği dilimin döndüğü kadarıyla çorbaya tuz katayım dedim:) İlk önce yağ konusuna değineyim arkadaşlar Tofaşlarımızda buyurdugunuz gibi değişik kalınlıklarda yağ kullanıyor olabilirsiniz fakat Tofaş kuş serisinin motor teknolojisi kesinlikle 20/50 yağ kullanımına uygundur diğer yağlar ya haddinden fazla eksilme yada yeterince yağlama yapmaz Aşınmaya sebebiyet verir. Bir de yağ katkısı olayı var benim kadar katkı kolik birisi yoktur:) Tavsiye edeceğim tek katkı Bor power,dir kullanın görün. Birde şu Tofasa chip tunning olayı var evet bu işlem tofaş,a oluyor fakat motör modifiyeden sonra (Dereceli egsantrik)vs. olmasında mantık var. Geçen yaz tamirci arkadaşımın iş yerinde bir Şahin kullandım motor modifiyeli + Chip tuning,li + 4 lü manifold (Heders) 16 inç jantlar 205 lastikler süper bir makineydi resmen asfaltı kazıyor tam sizlık delikanlı işi:)) ama yakıtına katlanmak şartıyla tabiki:)




  • arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.




  • @serhat7820 bi yerlerde kaçak varsa bu motor sıcakken anlaşılmazki.kaçk buharlaşır gider.muhtemelen az bi sızıntı vardır.ona soğukken ayrıntılı bi biçimde bakmak lazım.hararet 130 a çıktıysa bi yerlerden patlatmış olabilir.
  • Fanın çalışmamasından bahsetmişsin. Peki bu radyatördeki su neyle soğuyacak. Bu sıcak havada sadece önden üfleyen rüzgarla soğutamassın suyu. Aracın hararet yapması normal.
    İlk işin fana baktır. Büyük ihtimal fan kablolarının soketleri oksitlenmiştir ve temassızlık vardır. Belki müşürde arızalı olabilir. Bunları baktırıp tekrar dene bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.


    kardeşim emin ol iyice, conta yakmış olmasın da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 3 Haziran 2010; 2:08:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.

    Göstergen yanlış göstermiyosa,harareti 130 a vurup fan açmayan bi arabanın conta yakması muhtemel gibi.Değilse,fanın kablolarını kontrol,müşirini değiştir.Olmadı içerden düğme yaptır kendin aç,bu fandan en çok ben çektim heralde,çalışmaması başa bela...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat7820

    arkadaşlar 1994 model kartal slx aldım 2 ay oldu.geçen gün araba hararet yapmaya başladı 130 dereceye kadar vuruyordu ibre ve fanda çalışmıyordu ama genleşme kabında su var dolayısıyle bende radyotöre bakmıyordum.ama araba soğukken neden yapar falan düşünürken radyötörde su hiç kalmamış sonrasında sorunun manifoldun alt tarafında bloktaki su tapasının çürüyerek deforme olmasından suyunda ordan eksilmesi sonucu kaynaklandığının farkına vardım.işlem tamam artık kaçırmıyor ama 10 kilometre gidiyorum yarım litre su ekliyorum motora kaçak yok hiç biryerde hararet 90'a geliyor birden 50 dereceye kadar iniyor fan açmıyor ama ani bir düşüşle 50 ye kadar düşüyor tabi bu bir kaç sefer tekrarladıktan sonra 90 civarlarında fan açıyor.arabayı çalıştırdığımdan itibaren kontrol altında ısınıncaya kadar takip ettim ama sızıntı yok hiç bir yere 20 km ye 1 litre su kayboluyor egzost dumanı kokusuz ve renksiz yağ normal ama bu su nereye gidiyor anlamış değilim.neden ustaya götürmüyorsun derseniz sebebi de ( hani tapalar değişmişti ya 2,50 liradan iki tane tapa 5 lira 50 lira işçilik 5 lira da torna ) umarım anlamışınızdır.

    Göstergen yanlış göstermiyosa,harareti 130 a vurup fan açmayan bi arabanın conta yakması muhtemel gibi.Değilse,fanın kablolarını kontrol,müşirini değiştir.Olmadı içerden düğme yaptır kendin aç,bu fandan en çok ben çektim heralde,çalışmaması başa bela...





  • Valla 1 haftaya kalmaz yarbaysın sen,dediğimi anlıyon demi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elk_35 -- 3 Haziran 2010; 10:47:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Valla 1 haftaya kalmaz yarbaysın sen,dediğimi anlıyon demi

    AnlıyorumYarbaylığa çok var biraz daha otomobil genelde takılırsam Taner Göde gibi olurum valla
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.