Şimdi Ara

Motor yağı bilmecesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
11.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanabana

    Getz ne kullanır acaba ben bir kaç kez mobil aldım ama, LPG ile beraber 5 000 km de 400 ml kadar eksiltme yapiyor

    Aracınız 3,6 litre yağ alıyor yaklaşık. Aldığınız eksiltme yapan mobil yağ inceliği neydi? 10w40 mı 5w40 mı?

    Mobil 1 2000 10w 40 yarı sentetik yağ idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet, marka imajı.

    Bunu bir kaç şekilde anlıyoruz.

    1. Filo satışlarındaki varil fiyatları.
    2. Çok üst kalite yağ isteyen, en pahalı katkıları talep eden uzun değişim aralıklı ama yüksek karter hacimli dizel motorların yağları. 20 litrelik bidomlardaki yağların litre fiyatları. Meslea Delvac MX.
    3. ABD fiyatları. Gerçek maliyetin altına düşecek değil, fakat burada çok çok ucuz olabiliyorlar. Valvoline mesela... bir ABD bir de Türkiye fiyatlarına bakın.

    * * *

    İki ifadeye dikkat edilmeli:

    a. xyz şartlarını karşılıyor
    Bunu yağ üreticisi kendisi söylğyor, kontrol eden içincü bir merci yok. Bunu mesela, Klora'nın yazması ile tanınımış Mobil'in yazması arasında fark vardır.

    b. xyz onayına sahip.
    Hiç sorun değil. XYZ'nin denetimi altında. bu R 710 ise Renault surunmu biliyordur. En ucuzu alınabiir.

    Bir de bunun çeşitleri vardır:

    c. xyz test değerlerini karşılar
    d. xyz laboratuvar değerlerini (veya fiziksel şartlarını) karşılar.

    Aldanmayınız. C ve d, yukardakilerle aynı anlama gelmezler. Her ciddi spesifikasyonda yaklaşık on-onbeş lab. testi ile bir o kadar da pratik motor testi olur. C ve d v, xyz'nin yarısını karşılarken diğer yarısını yapamıyor demektir. Güzel inidirmse riski değerlendirilir... Mesela çeyrek fiyatıdır ama iki defa daha sık değişim yapıır neticede Mobil 1'den bile iyi gibi olabilir. Fakat bunu yapacak kişi (mesala bir filo bakım teknisyeni) ne yaptığını biliyor olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Evet, marka imajı.

    Bunu bir kaç şekilde anlıyoruz.

    1. Filo satışlarındaki varil fiyatları.
    2. Çok üst kalite yağ isteyen, en pahalı katkıları talep eden uzun değişim aralıklı ama yüksek karter hacimli dizel motorların yağları. 20 litrelik bidomlardaki yağların litre fiyatları. Meslea Delvac MX.
    3. ABD fiyatları. Gerçek maliyetin altına düşecek değil, fakat burada çok çok ucuz olabiliyorlar. Valvoline mesela... bir ABD bir de Türkiye fiyatlarına bakın.

    * * *

    İki ifadeye dikkat edilmeli:

    a. xyz şartlarını karşılıyor
    Bunu yağ üreticisi kendisi söylğyor, kontrol eden içincü bir merci yok. Bunu mesela, Klora'nın yazması ile tanınımış Mobil'in yazması arasında fark vardır.

    b. xyz onayına sahip.
    Hiç sorun değil. XYZ'nin denetimi altında. bu R 710 ise Renault surunmu biliyordur. En ucuzu alınabiir.

    Bir de bunun çeşitleri vardır:

    c. xyz test değerlerini karşılar
    d. xyz laboratuvar değerlerini (veya fiziksel şartlarını) karşılar.

    Aldanmayınız. C ve d, yukardakilerle aynı anlama gelmezler. Her ciddi spesifikasyonda yaklaşık on-onbeş lab. testi ile bir o kadar da pratik motor testi olur. C ve d v, xyz'nin yarısını karşılarken diğer yarısını yapamıyor demektir. Güzel inidirmse riski değerlendirilir... Mesela çeyrek fiyatıdır ama iki defa daha sık değişim yapıır neticede Mobil 1'den bile iyi gibi olabilir. Fakat bunu yapacak kişi (mesala bir filo bakım teknisyeni) ne yaptığını biliyor olmalı.




    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.