Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.945
Cevap
212
Favori
1.904.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşım GULF marka yağı nereden buluyorsunuz ve kullandığınız yağın 4 lt sini kaça aldınız şimdiden teşekkür.
  • Reno serviste aslında Elf yağ kullanıyor ama özelde Shell yağ koyduk ...
  • bu konu hakkında ben de birşey sormak istiyorum;

    2008 NISAN ayında aracın yağı değişti ve klasik 7500km yaka kartı sinyal koluna takıldı.. 2008 TEMMUZ ayının sonuna kadar 3-4bin km yapıldı ve sonrasında özel bir nedenden dolayı araç hiç kullanılmadı ve bugüne kadar yattı ve artık çok sık kullanıcam.. yaklaşık 10 ay geçmesine rağmen sadece 3-4bin km yapılmış, şimdi ben bu yağı değiştirmeli miyim yoksa 7500km olana kadar beklemeli miyim?
  • uzun süre yatmış sayılmaz 6 ay birşey değil ,
    bu nedenle 7500 km dolana kadar gezin km dolunca değişim yaptırabilirsiniz.

    Bu süre 1 sene olsa idi değiştirin derdim ama şu an için gerek yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antique

    bu konu hakkında ben de birşey sormak istiyorum;

    2008 NISAN ayında aracın yağı değişti ve klasik 7500km yaka kartı sinyal koluna takıldı.. 2008 TEMMUZ ayının sonuna kadar 3-4bin km yapıldı ve sonrasında özel bir nedenden dolayı araç hiç kullanılmadı ve bugüne kadar yattı ve artık çok sık kullanıcam.. yaklaşık 10 ay geçmesine rağmen sadece 3-4bin km yapılmış, şimdi ben bu yağı değiştirmeli miyim yoksa 7500km olana kadar beklemeli miyim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    uzun süre yatmış sayılmaz 6 ay birşey değil ,
    bu nedenle 7500 km dolana kadar gezin km dolunca değişim yaptırabilirsiniz.

    Bu süre 1 sene olsa idi değiştirin derdim ama şu an için gerek yok.



    evet sadece 6 ay yattı..

    yardım için çok teşekkürler
  • hatayda getz 1.4 aracıma castrol edge 5W-40 tam sentetik yağ (4 LT) koydurdum. bu konudan hiç anlamıyorum, nasıl bir seçim bu? bu arada bana geliş fiyatındna verdi tanıdık. 65 lira verdim. normalde kaç para ki bu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 990500135m

    hatayda getz 1.4 aracıma castrol edge 5W-40 tam sentetik yağ (4 LT) koydurdum. bu konudan hiç anlamıyorum, nasıl bir seçim bu? bu arada bana geliş fiyatındna verdi tanıdık. 65 lira verdim. normalde kaç para ki bu?



    bakınız

    urun.gittigidiyor.com
    Sayfa Bulunamadı - Gittigidiyor
    http://urun.gittigidiyor.com/Castrol-EDGE-5W-40-4Lt-Motor-Yagi_W0QQidZZ14111843




  • Merhaba arkadslar ben de arabama 10/ 40 jb german dıye bır yag koydurttum 10 .000 ıtıbarıyle baktıgım da herhangı bır azaltma yok ustune ustluk arabanın cekısınde hıssedılır bır bıcımde artma ve yakıt tuketıumınde azalma oldu ayrıyetten kurum olayıda kalktı cok memnun kaldım demenızı tavsıye ederım bır servısten aldım ıstersenız yonlendırmede yapabılırım .Ayrıyetten arabam 2007 albea taksı olkarak kullanıyorum gercekten tavsıye ederım .
  • @plantamax,

    aracınız hem turbolu hem de birim hacimden yüksek güç alan bir sistemle donatılmış durumda ,
    Bunun anlamı yağ konusunda yüksek sıcaklıklara dayanabilen bir seçim yapmanız gereğidir.

    evet tüm yazdıklarınızda haklısınız 0-30 yağı kışlık bir yağdır kim ne derse desin. Motor ısısndıktan sonra bu yağ su gibi incelir ve yüksek sıcaklıklarda eksiltme yapabilir.
    Analtmak işstediğim kışın bir problem olmaz ama yazın eksiltme için sık sık kontrol gerekebilir. Aracınız sıfır olduğu için bu tür şeylerin farkına varmanız için daha uzun kmler yapmanız gerekecektir. peki ne yapabilirsiniz.

    Birinci hanedeki sayıyı biraz gevşetikikinci haneye yükleneek sonuca ulaşmak mümkündür. Yani

    0 yerine 5 ile başlayan bir yağ hedefi koyduğunuzda elinizdeki seçenekler artacak ve ikinci hanedeki sayı 40 ile veya daha yüksek sayılarda biten yağı piyasada bulma şansınız artacaktır. Siz araştırın seçenekleri koyyun ben hangisi en iyi şekilde size uyar söylemeye çalışayım.




  • 0-40 yağı deneyebilirsin.
    0-40 ile 0-30 yağ arasında aracın yakış değerini etkileyecek bir şey bulunmayacaktır.

    ancak ilk rakkamı 5 w ile başlayansınıfa geçince biraz yakıt artabilir. yani 5-30 yağ ile 0-30 yağ arasında yüzde 1-2 bile olsa fark olabilcektir.
    Burada önemli olan yağın tam sentetik olması koşullun sağlanmasıdır. Yarı sentetik sizin araca uymayacaktır. Sentetik yağlarda kalıntı kalması olasılığı oldukça düşüktür.Bu nedenle turbo ömründen birçok tasarım noktasında polimer açısından sorun çıkmayacaktır.

    Şunu bilesenizki polimer yüzsesinin azalması içinnde iki sayının arasındaki fark azalmak zorundadır.Örenk vermek gerekirse,

    0w30 yağı için 30 -0= 30 iken

    0w40 yağı için 40-0 =40 çıkacaktır.

    bu sayı ne kadar yüksek olursa içindeki katkılar çoğalmaktadır.

    Bu durumda 5w 40 yağımız piyasada varsa 40-5 = 35 çıkacağı için 35<40 olacağından ben seçimimi biraz yaksa da 5w40 yağı olarak kullnırım.

    ama sizin kullandığınız yağ ile kıyaslarsak 30<35 olacağı için daha iyi olan 0w30 olmaktadır.

    Aslında bu iş bir denlem gibidir herşeyi artı olan bir seçim yoktur . Sizin için ne öenmli ise denkleme ve sıralamaya onu öne alarak başlamanız işin raconudur. Yakıt iki kuruş fazla olsun ama gönlüm ferah olsun diyen birisi iseniz 5w40 en uygun seçimdir. tabii öncelikle piyasada bu yağ var mı olan bakmak lazım.

    not:Yüksek performanslı araçlarda birinci öncelik yakıt değil bu performası sağlayacak ama aynı zamanda motor bakımını sağlayacak yağ seçimi önem arzeder. Araç ilk dakikalardan sorna ısınıp performasn vermeye başladığında su gibi olursa yüklenme durumunda yağ filmi kopabilir. Bu durumda kısa sürede ciddi bakım masrafları oluşabileceğini düşünerek buna uygun yağ seçimi yapılması en doğrusudur. Pimpirikli sınıfa giren kişiler için yazın ayrı yağ kışın ayrı yağ öneririm. Çünkü hem kışın 4 mevsim yağların bu özelliği sağlaması için katkı miktarı ile oynayarakvasfını bozuyorlar. Aynen hormonlu sebzeler gibi oluyor. Alımlı ama tadı olmayan şeyi motor da anlayabiliyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    @plantamax,

    aracınız hem turbolu hem de birim hacimden yüksek güç alan bir sistemle donatılmış durumda ,
    Bunun anlamı yağ konusunda yüksek sıcaklıklara dayanabilen bir seçim yapmanız gereğidir.

    evet tüm yazdıklarınızda haklısınız 0-30 yağı kışlık bir yağdır kim ne derse desin. Motor ısısndıktan sonra bu yağ su gibi incelir ve yüksek sıcaklıklarda eksiltme yapabilir.
    Analtmak işstediğim kışın bir problem olmaz ama yazın eksiltme için sık sık kontrol gerekebilir. Aracınız sıfır olduğu için bu tür şeylerin farkına varmanız için daha uzun kmler yapmanız gerekecektir. peki ne yapabilirsiniz.

    Birinci hanedeki sayıyı biraz gevşetikikinci haneye yükleneek sonuca ulaşmak mümkündür. Yani

    0 yerine 5 ile başlayan bir yağ hedefi koyduğunuzda elinizdeki seçenekler artacak ve ikinci hanedeki sayı 40 ile veya daha yüksek sayılarda biten yağı piyasada bulma şansınız artacaktır. Siz araştırın seçenekleri koyyun ben hangisi en iyi şekilde size uyar söylemeye çalışayım.



    5-40 koymak yerine mesela %100 tam sentetik olduğu için 0-40 koymak uygunmudur 0-30 yerine??? ben 0-40 yağ koymayı istemiştim ama karasız kaldım.......araçta turbo olduğu için 0 dan yukarı çıkmak istemiyorum ama sizin başka bir öneriniz varsa dinlemek isterim.....termal değerleri ciddi anlamda yüksek bir motor TSI 170.......CASTROL EDGE SPORT 0-40 yaz ayları için aracıma uygunmudur???? BİRDE 0-30 GİBİ İNCE BİR YAĞDAN 0-40 a GEÇTİĞİMDE HAFİFTE OLSA YÜKSELEN POLİMER DEĞERİNDEN DOLAYI MOTORDA 2-3 hp GÜÇ KAYIBI YAŞARMIYIM ???

    cevaplar için şimdiden tşk ederim




  • quote:

    şimdi akıma takılan bir şey oldu 0-40 ile 5-40 ın koruma düzeyleri aynı değilmi aşırı sıcakta.....çünkü ikisde 40 la bitiyor sadece soğuk havalarda 0-40 5-40 a göre çok daha akışkan yanılıyormuyum ???



    evet aşırı sıcakta koruma yan yağ filmi kalınlıkları eşittir. Ancak polimer açısından 5w40 da daha az katkı bulunur. Bu tür koruyucu katkı veya kimyasallar aşırı ısı altında kalıntı olarak birçok yerde birikerekistenmeyen sonuçlara yol açabiliyor. Yani sadce yağ buhar olup kalıntısı kalmasa sorun olmaz ,üstüne eklersiniz geçersiniz. Ama her eksilmenin bir de kalıntısı yani curufu vardır. Mesela turboda verniklenme olayına neden olabilen faktörlerden birisi yağ yanması sonrasında kalan kalıntısının yüksek basınç ve sıcaklıkaltında cila gibi mil yüzeylerinde kalmasıdır.




  • SAE 0W-30
    ________________________________________________________________________________
    Test Birim Tipik Değer
    Yoğunluk @ 15 ºC g/cm3 0.838
    Viskozite @ 40 ºC cSt 72
    Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2
    Viskozite @ -35 ºC cP 5800
    Viskozite İndeksi - 167
    Toplam Baz Numarası mg KOH/g 10.3
    Parlama Noktası (PMCC) 0C 212
    Akma Noktası 0C -54

    ile

    SAE 0W-40
    ________________________________________________________________________________
    Test Birim Tipik
    Yoğunluk @15°C g/cm3 0.838
    Viskozite @40°C mm²/s 75.7
    Viskozite @100°C mm²/s 12.8
    Viskozite @-35°C cP 5850
    Viskozite İndeksi - 171
    Toplam Baz Numarası,TBN mg KOH/g 7.0
    Parlama Noktası (PMCC) °C 244
    Akma Noktası °C -60


    göreceğin gibi iki yağ birbirine çok ama çok yakındır. Ancak içindeki polimerler yüzünen 0w30 daha iyi soğuk değerine sahip olması gerekirken 0w40 daha düşük sıcaklıkta akma noktasını korumaktadır. özetle 6 derece daha düşük ısıda 0w40 yağı donmamaktadır.

    Ayrıca -35 dereceki viskosite değerlerine bakarsanız aynı sıcaklıkta 0w30 daha düşük olduğu için görevini daha iyi yapacaktır.Viskosite değeri yüksekse yağ bal gibi kıvam almaya başlar.

    ama işin soğuk açısından ciddi fark bulunmadığı aşıkardır . Pratik olarak 2 yağ da aynı yağlama değerini sağlayacaktır.Bu nedenle kış ayı performasını aynı deriz. ama sınav sorusu olsa yukarıdaki açıklamanın yapılması gerekir idi.


    ANCAK

    yüksek sıcaklıkta neye bakacağız. viskosite değerleri 100 derecede neredeyse birrebir aynıdır. Dünyadaki hiçbir motor aradaki küçük farkı anlayamaz. Ancak anlayabileceği bir şey vardır .Zaten yaz için seçimizi etkileyen şey de budur.parlama noktyasına bir daha dikkatle bakınız.




    göreceğiniz gibi 0-30 yağ 212 derecede yanmaya başlıyorken ,
    0-40 yağımız 244 dereceye kadar dayanabilmektedir. Bu kadar küçük bir artış yani 30 yerine 40 olması bunu etkilemektedir.

    Bunun pratikdeki anlamı sizin araç gibi performanslı motorlarda ısı aniden yükselmeler yaşar. Çünkü turbo ısıyı çok çabuk yükseltir. Aynen sobaya fan bağlayıp da ısının kor gibi olması gibi düşünün. bu durumda daha yüskek sıcakllıklara dayanan yağ sisizn için avantajdır. Çünkü bütün sıvılarda bir buhar basıncı diye kavram vardır. Yani buharlaşma olmaktadır. Biz bunu istemesekde olur çünkü viskositesi düşer ve artık gaz fazına geçer. işte parlama sıcaklığı yüksekse bu gaz fazına geçen yağ molekülleri yüzdesi düşer ve yağ eksiltme olayı azalır. BU NEDENLE AYNI MOTORDA 0-40 yağının daha az eksiltme yapmasını bekleriz.işin özü budur.

    vay be gerçekten güzel açıkladım be




  • @ vezir,
    öncelikle bir makina mühendisi adayı olarak aydınlattığınız konular için teşekkür etmek isterim.

    soruma gelince 0w ile başlayan yağlardaki Kinematik Viskozite değerleri dikkatimi çekti.
    mesela 5w-40 daki değerler:

    Shell Helix Ultra 5W-40
    SAE Viskozite S›n›f› 5W-40
    Kinematik Viskozite ASTM D 445
    @ 40 °C mm2/s 75.4
    100 °C mm2/s 13.16

    Parlama Noktas› COC °C ISO 2592 217
    Akma Noktas› °C ISO 3016 -39

    Shell Helix Ultra Racing 10W-60
    SAE Viskozite S›n›f› 10W-60
    Kinematik Viskozite ASTM D 445
    @ 40 °C mm2/s 163
    100 °C mm2/s 24.6

    Parlama Noktas› COC °C ISO 2592 218
    Akma Noktas› °C ISO 3016 -45

    iken 0w-30 da
    Viskozite @ 40 ºC cSt 72
    Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2


    0w-40 da
    Viskozite @40°C mm²/s 75.7
    Viskozite @100°C mm²/s 12.8


    oluyor.
    kışın 0w alarak motor soğukken iyi bişey yapıyoruz fakat araç motor ısısının normal değerlere gelinceki viskozite değerleri düşmüş olmuyormu.




  • quote:

    bu arada yağ değişimi subap zamanlamasını zaman içinde bozar mı ???? yada yağ pompasının ömründen yer mi???? ustalar motora koyulan ilk yağ değeri değiştiği zaman subap zamanlamasını bozar ve motoru dengesiz hale getir diyor onun için ilk kullandığınız yağı değişmeyin yönünde tavsiyeler var buna ne diyorsunuz acaba ??? öneri ve görüşlerinizi bekliyorum


    ilk kullnılan yağın uzun süre değiştiilmemesinden yanayım. bunu uzun uzun anlattığım forumlar vardır.Ama bu süre ne kadar biraz yoruma bağlı benim şahsi kanaatim 5-6 yağ değiştirme süresi kadar değişim yapılmaması yönünde. Değişim yapıldığında ise önceki yağın motora yaratabileceği kalıntılar ve mikroskopik yapıdaki değişimleri dikkate alarak bu yöçnde değişim yapmak. bazen soruyorlar son çıkan şu performans yağ ı iyi midir diye herşey aslında gereksinimlere ve önceden kullanılana bağlı.
    Motor elemanları ve yağ uzun süreler içinde birbiriyle etkileşmektedir.özellikle hareketli parçalar .

    Bu etkileşim sonuçlarını göstermek kolay ama süreci izlemek ve yorumda bulunmak çok zor ve komleks bir açıklama olacaktır.
    Mesela yağın sizin de bahsettiğiniz baz numarası diye bir kavramı var . Burada sayı yükseldikçe yağın asidite kavramı ile metal parçalarda korozyon oluşturma ihtimali azlmaktadır. Kısaca sayısı az olan öbürüne göre motoru korosif yönden daha az yıpratmaktadır. Zaten aşınmanın ilk başlangıcını da bu korosif etkiye maruz kalan parçanın elastik süne aralığındna plastik sünme aralığına hareketi oluşturmaktadır. Yani yüzeysel korozyon ve benzeri kavramlar malzemenin yüzeyindeki sertlik miktarını düşürmekte ve bu kanser gibi zincirleme bir olaylara neden olmaktadır.Bu nedenle ütün mühendisler korozyon olayından çekinirler. metalin ömrünü direk etkileyen ve dizayn parametrelerini tekrar yenilenmesini sağlayacak etkilere neden olmaktadır.

    Parça hareketsiz ise çok ciddi etkisi yoktur malzeme kalınlığı azalır. Ama hareket varsa bir krank bir piston vb ise bu etki basınç ve yük altında kırılma olgusuna neden olmaktadır.




  • quote:

    evet bunların bende farkındayım ve biliyorum yanlız bilgilerimi kıyaslamak istedim çünkü tek başına karar verilmesi zor bir durum....ikisi birbirine çok yakın yağlar........ama içindeki polimerlerden dolayı 0-40 daki tortu ve curuf değeri daha fazla olacaktır diye düşünüyorum ama daha geç yandığı için acaba daha az olma ihtimali olabilir mi diye de düşünüyorum........çünkü 0-30 da polimerler 0-40 a göre daha az ama 0-30 212 derecede yanarken 0-40 244 derecede yanıyor işte bununda kıyasını yapmak lazım.... birinde polimerler az ama erken yanıyor diğerinde polimerler biraz daha çok ama daha geç yanıyor......yani çok yakın olmaları tortu vb gibi şeyleri bırakmaları ve parlama derecesinin polimler düzeyinden dolayı 0-40 da daha geç olmasından dolayı halen karar verebilmiş değilim........


    karar vermek kolay olsa idi kataloglarda zaten tek bir seçenek olurdu. Bu bir kişinin bedenine verdiği önem ile aynı şekilde bir seyirdir. Hem performans versin hem de bol bol yiyelim birbiriyle karşıt şeylerdir. nasıl fit olma kavramı varsa duruma göre yağ seçimi diye de bir kavram vardır.

    mesele ben siziçok iyi tanımadığım için kullanım sitilinizi bilmiyorum.Motoru aşırı zorlamadıkça ve aşınma olmadıkça (yeni olduğunu söylemiştiniz) 40 numara yağa ihtiyaç olmayabilir.Çünkü yukarıda anlatmaya çalıştığım gibi 0-40 artı yönleri kadar uzun vadede bazı kalıcı zararlarıda mevcut olacaktır.Fazladan polimeri motora sokmak küçük de olsa bir risktir. Ama motor yeni iken bu seçimi yapıp 5-6 yağ değişimde değiştirilmedikçe de ne derece zararı olur tartışma konusu olabilir.hyatta her zamamn önümüze seçim ve seçme şartları çıkmaktadır. Önemliş olan o zaman için doğru olabilcek seçimi yapmaktır.

    Şimdi 0-30 seçilirse bu yeni ve zorlanmayan bir araç için iyidir, ama 3-4 yağ değişimi sonrasında 0-40 geçmeyi düşünüyorsanıziyi değildir.Baştan 0-40 seçilmesi veya 0 gereksiz 5-40 seçimi ideal bir yaklaşımdır.çünkü çok ince bir yağa da falz bir gereksinim olması için havaların aşırı soğuk olması lazımdır.

    0-30 seçilir ve araç zorlanmaz ve yağ uzun süreler (5-6 değişim) değiştirilmezse bu karar da doğru bir adımdır.Ancak yağ eksiltme durumu yaşanırsa bunun nedenleri incelenmeli ve gerekirse yağ değiştimek yerine tamamlama yoluna gidilmesi uygundur.

    0-40 seçilirse araç zorlanabilir çünkü yağ kolay kolay yanmayacağı ve aracın iyi bir soğutma sistemi olacağı için sizi kötü olasılıklara karşı koruyacaktır. Peki polimere karşı ne yapabilirsiniz.Kimyasını değiştiremeyeceğinize göre yapılacak şey gereğinden önce değişim yapmaktır.yanık yağla yemekpişirmeyi sevmemenizin nedeni ne ise buradaki felsefe de odur. Satıcı 15000 km de dese de siz konuya duyarlı biriyseniz 7500 km de değiştirin. Sorunu öngörmüş olursunuz.

    Peki ideal ve paradan bağımsız çözümü nedir. yazın ayrı yağ numrası kışın ayrı yağ numaralı yağ kullnımıdır. Motor içinde korosif etki oluşturmadan zamanı kısaltarak ve yağı atarak yine çıkabilecek sorunları öngörmüş olursunuz.

    herşeyin bir çözümü varıdr ama duruma göre seçim yapma şartı esastır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kdmavili

    @ vezir,
    öncelikle bir makina mühendisi adayı olarak aydınlattığınız konular için teşekkür etmek isterim.

    soruma gelince 0w ile başlayan yağlardaki Kinematik Viskozite değerleri dikkatimi çekti.
    mesela 5w-40 daki değerler:

    Shell Helix Ultra 5W-40
    SAE Viskozite S›n›f› 5W-40
    Kinematik Viskozite ASTM D 445
    @ 40 °C mm2/s 75.4
    100 °C mm2/s 13.16

    Parlama Noktas› COC °C ISO 2592 217
    Akma Noktas› °C ISO 3016 -39

    Shell Helix Ultra Racing 10W-60
    SAE Viskozite S›n›f› 10W-60
    Kinematik Viskozite ASTM D 445
    @ 40 °C mm2/s 163
    100 °C mm2/s 24.6

    Parlama Noktas› COC °C ISO 2592 218
    Akma Noktas› °C ISO 3016 -45

    iken 0w-30 da
    Viskozite @ 40 ºC cSt 72
    Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2


    0w-40 da
    Viskozite @40°C mm²/s 75.7
    Viskozite @100°C mm²/s 12.8


    oluyor.
    kışın 0w alarak motor soğukken iyi bişey yapıyoruz fakat araç motor ısısının normal değerlere gelinceki viskozite değerleri düşmüş olmuyormu.

    evwert sevgili meslekdaş adayım. İşte bu yüzden diyorumki delta farkı az olan yağ kullanmak işin raconudur.Çünkü bu viskosite değerleri yağ biraz ısınınca yani araç çalıştırdıktan 5 dakika sonra hepsi aynı oluyor. veya tam ısındıktan sonra aynı oluyor diyelim. bana kalsa araçta turbo olmasa madeni yağ 20w-50 kullanmak ve sık değiştirmek yeterlidir. En azından doğal bir ürünü motora koymuş olursunuz :Ne kadr fazla kimyasal veya sentetik ise uzun vadede bilinmeyen problemlerin oluşma olasılığı fazlalaşıyor. Anmcak günümüz motorları o kadar az hacimden o kadar büyük güç alımı noktasına gidiyorki yağlama konusunda kalın olan 50w veya belki 60w yağ filmi kopmaması için gerekli viskosite değerini veriyor.


    Önemli not: yağ filmi mikron mertebesinde metale yapışmış gibi üzerinde kalan şeye diyoruz. Kimyasal temizleme yapılmadıkça bu metale bir kere bulaştımı üzerinde kalır.



    biraz daha teknik ama işin filozifisini öğrenmek isteyen kişiler ve mühendisler için bir lik daha vermek isterim. Bu dökümanı okuyan ve yorumları anlayabilen için artık yağ konusunda kafasında sorun kalacağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Şubat 2009; 11:41:58 >




  • Vezir'e bilgi.


  • Ben hafta sonu 20W-50 castrol koyup deneyecem bakalım ne olacak
  • delphi 10w40 4 litreliğini 35 ytl aldım 5000 km kulanıyorum castroldan bi farkını göremedim güzel bence
  • fiyatı çok uygynmuş daha ne olacak litresi 8,75 Tl geliyor benzin olmuş 3 lira kıyas olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO

    delphi 10w40 4 litreliğini 35 ytl aldım 5000 km kulanıyorum castroldan bi farkını göremedim güzel bence
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.