Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
18.945
Cevap
212
Favori
1.904.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • evet en uygunu değişen hava şartına uygun yağ seçimi yapmaktır. Ama birçok kişi için yağ değiştirme hem masraflı hem de uygun olmaması açısından göz ardı ediliyor.
    Çok km yapan için bunu yaz - kış periodua göre ayarlayarak bu işten motorun kazançlı çıkması mümkün.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    teşekkürler vezir hocam ben yağın bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum araç için.İnşallah gelecek kışa aracıma 5*30 gibi bir yağ koyacağım

    Artık bundan sonra yozgatta görev yaptığım sürece Ekim-Mart ayları arasında 5*30 Nisan-Ekim ayları arasında 10*40 yağ koymayı düşünüyorum.Yıllk ortalama 12-13 bin km yol yapıyorum.Bu şekilde yaparsam kışa ince yağ ile yaz mevsimine ise normal bir yağ ile girmiş olurum.

    Araç Haziran-Eylül ayları arasında Burdur da oluyor.Malum sıcak memleket 10*40 fazlasıyla işimizi görür..
    yılda 2 kere de yağ değişimi yapmak hem araç için hem benim için iyi olur.en azından alım motorda kalmaz...




  • Motor yaglari konusunda baska bir baslikta asagidaki mesajlarim arkadaslara yardimci olabilir. Iyi surusler..

    http://forum.donanimhaber.com/m_6890275/mpage_108/key_/tm.htm#28580086

    http://forum.donanimhaber.com/m_6890275/mpage_109/key_/tm.htm#28596057

    Diger yandan, Shell TR web sitesindeki 5W-40 tipi diesel motor yaglarini parakende olarak temin edebilecegimiz yerleri bilen var mi? Ornegin Helik Plus S 5W-40 istasyonlarda bulamiyorum???




  • Parasızlıktan çıkma yağ kullanan bir arkadaşım vardı, yağcıya gidip eski yağları aracına koyduruyordu, araç ne mi, Toyota corona
  • çıkma yağ dediğiniz açık yağ mı acaba?
    Kullnılmış yağ asla araca konmamalıdır.Yağlama vasfını yitireceği için zararı olur.Bunun yerine açık yağ lar var SAE30 ve 10 numara bunlar ucuzdur parası olmayan benzini nasıl koyuyorsa bunu da koyacak .Çok bir para olduğunu sanmıyorum yağsatanlara sormak lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    Parasızlıktan çıkma yağ kullanan bir arkadaşım vardı, yağcıya gidip eski yağları aracına koyduruyordu, araç ne mi, Toyota corona
  • bende 2004model vectra elegance vardı yağını değiştirmek için servise gittim usta araçtaki yağın 5000-10000 km daha idare eder dedi başka ustaya gösterdim oda yağın iyi olduğunu 5000km sonra değiştirebilirsin dedi. araçtaki yağ mobil1 idi.yalnız ustaların bilmediği bir şey vardı araç 42000km de ve daha hiç yağı değişmemişti. dayanamadım ve 45000de mobil1 koydurttum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wings35

    bende 2004model vectra elegance vardı yağını değiştirmek için servise gittim usta araçtaki yağın 5000-10000 km daha idare eder dedi başka ustaya gösterdim oda yağın iyi olduğunu 5000km sonra değiştirebilirsin dedi. araçtaki yağ mobil1 idi.yalnız ustaların bilmediği bir şey vardı araç 42000km de ve daha hiç yağı değişmemişti. dayanamadım ve 45000de mobil1 koydurttum.


    Yag omru hakkinda ustalarin agziyla mi karar veriyorsunuz?
  • arkadaşlar birşey sorayım şimdi bazen araacı 1 kaç kez stop ettirince motor yağ basıncı düşük motoru durdurun diye bilgi ekranı uyarı veriyor durdurup tekrar çalıştırınca uyarı vermiyor ışıkta yanmıyor devam etmemin bir sıkıntısı olmaz değil mi aracım t-jet benzinli edit:galiba az devirli kullandığım zaman oluyor ama size bir sorayım dedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06


    quote:

    Orjinalden alıntı: wings35

    bende 2004model vectra elegance vardı yağını değiştirmek için servise gittim usta araçtaki yağın 5000-10000 km daha idare eder dedi başka ustaya gösterdim oda yağın iyi olduğunu 5000km sonra değiştirebilirsin dedi. araçtaki yağ mobil1 idi.yalnız ustaların bilmediği bir şey vardı araç 42000km de ve daha hiç yağı değişmemişti. dayanamadım ve 45000de mobil1 koydurttum.


    Yag omru hakkinda ustalarin agziyla mi karar veriyorsunuz?


    usta dediğin izmir opel servisi (gaziemir) dir. benim mesleğim malesef araçla ilgili değil. başka bir sektörde çalışmaktayım. opelin servisine güvenemeyeceksem kime güveneyim malesef elimde yağın kimyasal analizini yapabileceğim aletler yok. siz neyle karar veriyorsunuz? demekki araçtaki yağ iyi bir yağ. araç demekki zorlanarak kullanılmadı falan filan. ne bileyim ben... sadece ustanın dediğini yazdım. dikkatli okuduysanız zaten içime sinmediği için yağımı değiştirdim ve kanımca en iyi yağ olan mobil tam sentetik yağla değiştirdim.
    daha önce okuduğum bir makalede yağ sektöründe erken yağ değişimi yapıldığıdır. tüketici tuzağı olarak yani 20000km giden yağı 10000 de değiştirmek gibi.. (kötü motor kötü şartlar tabiki kaliteyi düşerecektir.)
    yaptığım 42000kmde motorla ilgili bir sıkıntımda olmadı. aşınma olsa illaki sesten çekişten anlardım.
    yeni aracımada castrol edge 5-40 dizel kullanacağım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: wings35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06


    quote:

    Orjinalden alıntı: wings35

    bende 2004model vectra elegance vardı yağını değiştirmek için servise gittim usta araçtaki yağın 5000-10000 km daha idare eder dedi başka ustaya gösterdim oda yağın iyi olduğunu 5000km sonra değiştirebilirsin dedi. araçtaki yağ mobil1 idi.yalnız ustaların bilmediği bir şey vardı araç 42000km de ve daha hiç yağı değişmemişti. dayanamadım ve 45000de mobil1 koydurttum.


    Yag omru hakkinda ustalarin agziyla mi karar veriyorsunuz?


    usta dediğin izmir opel servisi (gaziemir) dir. benim mesleğim malesef araçla ilgili değil. başka bir sektörde çalışmaktayım. opelin servisine güvenemeyeceksem kime güveneyim malesef elimde yağın kimyasal analizini yapabileceğim aletler yok. siz neyle karar veriyorsunuz? demekki araçtaki yağ iyi bir yağ. araç demekki zorlanarak kullanılmadı falan filan. ne bileyim ben... sadece ustanın dediğini yazdım. dikkatli okuduysanız zaten içime sinmediği için yağımı değiştirdim ve kanımca en iyi yağ olan mobil tam sentetik yağla değiştirdim.
    daha önce okuduğum bir makalede yağ sektöründe erken yağ değişimi yapıldığıdır. tüketici tuzağı olarak yani 20000km giden yağı 10000 de değiştirmek gibi.. (kötü motor kötü şartlar tabiki kaliteyi düşerecektir.)
    yaptığım 42000kmde motorla ilgili bir sıkıntımda olmadı. aşınma olsa illaki sesten çekişten anlardım.
    yeni aracımada castrol edge 5-40 dizel kullanacağım.


    Aynen dediginiz gibi, kimyasal analiz uygulamasi disinda hicbir kimseye bu konuda guvenemezsiniz. Ulkemizde bu tip kimyasal analiz hizmetlerini, buyuk petrol sirketleri vermektedir. Motor yaginiza bu analizi yaptirip, yag omrunuz hakkinda fikir sahibi olabilirsiniz.




  • hiçbir yağ 45.000 km gitmeyecektir. Aracınızın mekanik parçaların büyük bir ihtimalle aşınma oluşmuştur bunun sonuçlarını uzun vadede görmeniz olasılık olarak diğer zamanında yağı değişen araçlara göre yüksek olacaktır.Bunu bilerek araç kullanınız.
    Yağın kalitesi kadar verilen km metrelerin öncesinde yağın değiştirilmesi esastır.Verilen kmler aracın min gideceği kmler değil maksimum en iyi şartta gideceği umulan teorik sayılardır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wings35

    bende 2004model vectra elegance vardı yağını değiştirmek için servise gittim usta araçtaki yağın 5000-10000 km daha idare eder dedi başka ustaya gösterdim oda yağın iyi olduğunu 5000km sonra değiştirebilirsin dedi. araçtaki yağ mobil1 idi.yalnız ustaların bilmediği bir şey vardı araç 42000km de ve daha hiç yağı değişmemişti. dayanamadım ve 45000de mobil1 koydurttum.




  • Gulf kullanıyorum, 5-40. Fiyat olarak emsallerinden iyi, yıllardır kullanan arkadaşlar var, eksiltme sorunu yaşamamış hiç biri.
  • yağın marka ve numarasını değiştirmek araca bi zarar verir mi acaba? yağ değiştirdikten hemen sonra aracımın rölantisi oynayıp durmaya başladı. belki başka sorun vardır bilmiyorum denk gelmiştir? yalnış yağ bunu yapar mı acaba?
  • yağın markasından çok numarası değişmesi sürtünme sirencini değiştireceği için farklılaşma yapması çok normaldir.İlla yapar anlamında değil ama kalın yağ daha çok deviri düşürmesini ince yağın daha yüksek rölanti vermesi çok da şaşırtıcı bir sonuç olmayacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efelerr

    yağın marka ve numarasını değiştirmek araca bi zarar verir mi acaba? yağ değiştirdikten hemen sonra aracımın rölantisi oynayıp durmaya başladı. belki başka sorun vardır bilmiyorum denk gelmiştir? yalnış yağ bunu yapar mı acaba?
  • peki hocam ozaman bir soru sormak istiyorum. imzamadaki araba için (astronomik fiyatlar olmamak kaydıyla) fiyatı önemsemediğimizi kabul edersek, sentetik veya yarı sentetik yağ olarak ne tavsiye edebilirsiniz. karadenizde yaşıyorum. ne aşırı bir sıcak var ne de çok soguk.
  • kullandığım yağ castrol magnatec 10/40 kısa sürede değişirim yağı uzun km ler boyunca kullanmam memnunum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fastdriver. -- 19 Ocak 2009; 12:49:15 >
  • karadeniz soğuk iklime sahip değildir ancak sizin de çok iyi bileceğiniz gibi kuzeyden esen rüzgarlar olduğunda nem dolayıs ile dondurucu soğuklar olabilmektedir. Bu konuda derece dışınca rüzgar ve nem de öenem arz etmektedir.Belki çok söylenmiştir veya duymuşunuzdur , erzurumun soğugu o kadar insanı rahatsız etmez diye. burad önemliolan nem ve rüzgar faktörünün bir bileşkesidir ve aynen sıcaklarda olduğu gibi hissedilen sıcaklık önem arz etmektedir.Hissedilen sıcaklığı bizim algılamamız gibi aracınızdaki yağ da algılar . Çünkü ısı transferi ile scıaklık benzer ama çok farklı kavramlardır.Nem ve rüzgar söz konusu olduğunda ısı transferinin konuşulması gerekir.

    şimdi kısa bilgiden sonra konumuza geri dönersk , aracınız yeni ve son teknoloji ekipmanları barındırmaktadır. Kataloguna bakmak lazım ama bir yaklaşım gerekirse kışın 10w ve daha düşük bir yağ seçilmesi uygun olacaktır. Honda arçalr az yaklasıyla iddalı araç oldukları için buna uygun yağ ın seçilmesi fabrikanın bir öngörüsüdür. Yağ numarası azaldıkça yakıt miktarı sürtünme azalması nedeniyle düşmektedir. Koruma faktörünü de koyunca 5w ile başlayan ve son numarası 40 w ve üstündeki yağ sizin için uygurdur. ikisini birden veren yağ seçimlerini yaparsanız benzer fiyat ve farklı markalarda aynı yağlama işlevini sağlayacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    peki hocam ozaman bir soru sormak istiyorum. imzamadaki araba için (astronomik fiyatlar olmamak kaydıyla) fiyatı önemsemediğimizi kabul edersek, sentetik veya yarı sentetik yağ olarak ne tavsiye edebilirsiniz. karadenizde yaşıyorum. ne aşırı bir sıcak var ne de çok soguk.




  • bu konuda soğuk hava etkisini incelemek için bir tabloyu koyuyorum rüzgar hızı ve soğuk hava karşısında hissedilen sıcaklığa bakarak hem kendimizi hem de soğukta gece bıraktığımız aracın durumunu incelemeniz mümkün.Özellikle deniz kenarları soğuk ve şiddetli esen sibirya soğukları rüzgarları aldığında araçtaki yağın hissedeceği sıcaklık ve bunun ısınması için gerekecek süre uzaması normaldir. aklınızda bulunsun. Bu grafiğ isoğukta dolaşanlar için -60 hissedilen yerlerde sadce 2 dakikada donduğunuzu hatırlatmak isterim. özellikle üstünüz ıslandıysa hastanelikolmanız ve aykalarınızın veya açıkta kalan ellerinizin kangren nedeniyle kesilmesi yüksek olasılıktır.Bu nedenle tipiye yakalanırsanız sakın ola ki araçtan ayrılmayınız.Sonuçları çok vahim olabilir.


    Bakınız
    http://www.novaweather.net/wndchll.gif




  • İyi günler Vezir ve diğer tüm arkadaşlar..

    Buradan yağlar konusunda çok şey öğrendim; bu noktada başta Vezir olmak üzere tüm ark.lara teşekkür ederim..Aracım Daihatsu Sirion 1298 cc 102 beygir..Yüksek devir çevirmeyi seven bir kullanıcıyım ve aracım da bu noktada bayağı bir istekli 7750den sonra başlayan redline ı ve 2.viteste küçük motoruna rağmen redline a gelmeden 105 km. hızı rahatlıkla bulabilmesi nedeniyle..Bu yüzden üreticimde yerinde bir tespit yaparak 5W-30 luk bir yağ önermiş minimum API SH destekli olmak şartıyla..Aracımın yaza doğru yağ değişim km.si gelir muhtemelen şu sıralardaki kullanımımla..En son fiyat uygunluğu ve de ucu ucuna da olsa gerekli standartları karşılıyor olması dolayısıyla;üstelik de Castrol ün resmi sitesinde aracım için öneriliyor olması dolayısıyla 5W-30 Castrol Performance A1 kullandım..Söz konusu yağ yeni bir model değil bilenlerin malumudur..API SJ karşılıyor..Bir şikayetim yoktu fakat sradaki yağ değişimimde değişikliğe gitmek istiyorum..Daha üst seviye destekler sunan fakat uygun fiyatlı seçeneklere göz atmaya çalışırken tam sentetik DEW Quinze 5W-30 u gördüm..Hepimiz az çok iğrenç reklamlarıyla bu markayı tanıyoruz!Fakat ürün hem tamamen bir Türk malı olması; hem de tam sentetik 5W-30 olması; hem de fiyatının 45 TL gibi bir sentetik yağ olarak oldukça uygun olması dolayısıyla bana çok cazip geldi!!Ama gerek iğrenç reklamlar dolayısıyla olsun;gerekse de hiç bir forumda hiç bir kullanıcı yorumuyla karşılaşmamış olmamdan dolayı bayağı bir kararsız kaldım..!Yağın destek aplikasyonları ise şu şekilde:

    API SL/CF
    ACEA A2-96ISSUE3/B2-98 ISSUE 2
    ACEA A3-02/B3-98 ISSUE2/B4-02
    MB 229.1
    VW505.00
    VW 500.00/VW501.01 LEVEL

    Şimdi ne dersiniz ne yorum yaparsınız açıkçası tercihim biraz da sizlerin dayanaklı yorumlarınıza bağlı!??? Şimdiden teşekkürler...




  • Bence Castrol Magnetec 5w-30 a1 kullan(mobil 1 de olur ama 5w-30 tam sentetik Turkiye'de yok). Ben de gecen haftalarda baya arastirdim ve tam sentetik olup uygun fiyata (45-50 tl) sahip bu urun sanirim ihtiyaclarini karsilar.

    PERFORMANS SEVİYELERİ
    API SL
    ILSAC GF-3
    ACEA A1/B1
    Ford WSS-M2C913-B performans seviyesini karşılar.
  • yağ markaları çok bulansa bile üreticileri sınırlıdır.Ancak büyük markalar üretim yapmaktadırlar (mobil ,castrol , texaco vb) diğer küçük satıcılar bunlardan TOPTAN YAĞ ALARAK KATKILAR İLE PERFORMANS artırıcı etkiler ile sanki üretici gibi reklam yapmaktadırlar.Bir kere yağ olsun beyaz ürünler olsun hepsi rafineride üretilir başka üreticisi olmamasını beklerim. Bilmediğim şekilde üretim yapanlar varsa onları konu dışı tutuyorum.

    Böyle olunca ayvaz kasap heps bir oluyor ciddi markalar dışında yağ markası önermeyi sevmem ama alanında yüksek performans veren ve specifik uygulamalarda başarı gösteren yağlar da mevcuttur ama ateş pahasıdır .Çünkü üretimleri kısıtlı olduğu için arz talep birim fiyatı şişirmektedir.

    Yüksek devir kullanıcıları için yağların yanmayacak yani kaynama noktası yüksek seçilmesi birinci bakılması gerekn noktadır.yani uzman olmanıza gerek yok yağların specifik özelliklerinden kaynama noktalarını karşılaştıracaksınız.hangisi yüksek ise bu yağ kırmızı çizgide sürüşte yanma yağmaz yani eksilmez. 20 derece bile büyük fark yaratabilir. Çünkü aracın radyatör sistemi kuvvetli ise anında suyu soğutur su da yağı soğutur.

    Ancak ralli sever ve kapalı pist drag kullnıcıları için yapılması elzem olan ilk şey radyatör upgrade edip bir sıra fazla olanından seçmeleri yağ sıcaklığını idealde tuttarak perfromans sağlayacaktır. kökten çözüm için bu yapılması zaruridir. Zaten dikkat ederseniz modifiyeli araçlarda radyatörler daha iyi soğutma yapabilmesi için soğutma kapasitesi bir üst olanınla değiştirilir. Eğer bu da yetmezse ki bazı NOS uygulamalarında silindir içi sıcaklık aniden patlama yapar ve korkunç yükselir ki ektra yağ soğutma radyatörü veya ilave sistemler kullnılmaktadır.

    kısaca bir dizaynı bozmadan maksimum perfromans için yağın uygun olan sınıfta seçilmesi ama bu yağ sıcaklığınında belirli derecede tutulması için ilave önlemler alınması gereklidir.Bu konuda son nokta F1 araçlarında olmaktadır.bakır veya çok iyi ısı ileten radyatörler veya hava ile yağ soğutma sistemleri mevcuttur.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.