Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.945
Cevap
211
Favori
1.903.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • sn vezir cevaplarınız için teşekkür.

    dediğiniz gibi konuldu bir kere. normalde malzemeleri kendim alır ustaya götürürüm. yağ değiştirme işini iki kez ustaya bıraktım, ilkinde benzinli araçlara konan yağ koydu usta. bu benzinli araçlar için filan dediysemde yok abi bunlarda oluyor hepsi aynı gibi bir şey söyledi bir dahada oraya gitmedim. ikinciside bu, üzerinde dizel için yazıyor diye koydular arabaya. en iyisi yağı tuzu kendimin alması.

    arabamın periyodik bakımlarına -yağ ve bütün filtrelerin değişim vaktine dikkat ederim. hava filtresini km dolmadan kendim değiştiririm. fakat para kazanayım diyerek esnaflık yapan arkadaşların en azından gelişmeleri takip ederek araçlarımıza biraz daha dikkat etseler ne güzel olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın zedire,
    Bahsedilen yağ Kamyon Tır veya belki kamyonetler için uygun olan bir yağdır. Otomobiller için uygun bir yağ değildir.Bunun bieçok nedeni vardır.Yoksa Mobil firması oturup tek tip yağ piyasaya sürer ve min fiyattan piyasayı ele geçirir idi.
    Sizin aracınız başta devir olarak daha üst devirlere çabuk çıkan bir araçtır ,sırf bu nedenle bile kullanılması doğru değildir.

    Ama bir kere koydum artık ne yapayım diyorsanız , o zaman bu yağın doğru olmadığını bilerek kullanınız ve en kısa sürede de değiştirmeye gayret ediniz. Ağır şart yağı olduğu için arabaya 10 kişi de alsanız ! yağa zarar veremezsiniz.Ama yağ içindeki katkılar dolayısı ile sizin motora UZUN VADEDE zarar verebilir.Piyasa ağzıyla bir kereden birşey olmaz desek de teorik olarak bu yağ binek otomobiller için uygun değildir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    quote:


    sizin yağ bu değil mi ?


    bu işe aracınıza uygun değildirMobil sitesinde bulamadığınız yağ binek için değil ağır vasıta yağı olduğu için.ben bu şekilde anladım.Yukkardaki linkin içeriğini dikkatle okuyunuz.


    sn vezir

    aracımın kullanma klavuzunda

    MOTOR YAĞI : SAE 10W-30 (WSS-M2C921-A) olarak tanımlanıyor.
    verdiğiniz linkte motor yağı özelliklerinde
    Kullanım Yerleri
    Avrupa ve amerika tasarımlı düşük emisyonlu turbo şarzlı motorlarda kullanımı tavsiye edilir, yüksek hız/ağır yük altında çalışan araçlarda ve son olarak Ford un WSS-M2C921A gerektiren fabrika ilk dolumlarında kullanılabileceği yazıyor.
    bu özelliklere bakınca pek fark yok gibi duruyor.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    istanbul soğuk kapsamında değerlendirilmemesi gereken bir şehirdir.Bu nedenle çok düşük viskositeli yağlara gerekolduğunu düşünmüyorum.
    Aracınızın Turbolu olduğunu göz önüne alarak yarı sentetik bir yağ kullanmanıı öneririm. Bunun için 5W ile başlayan herhangi bir yağ seçebilirsiniz.İkinci hanede yazan numara yazın yağın sahip olduğu viskosite değeri olacağı için aradaki farkın en büyük olduğu yağ sizin için en uygun olandır.
    Örnek :
    5w- 30 = 30-5 =25
    5w-40 = 40-5 = 35 bu fark daha büyük o yüzden daha iyi ama parasını da yanına koyarak farkı en büyük ama yağın fiyat farkı da en küçük olanı ideal olacaktır.


    Teşekkürler vezir hocam,

    Tavsiyenden önce yani Cumartesi günü aracı servise götürdüm. Mobil 1, 0w-30 viskositeli yağ önerdiler ve onu koydular. Yazılarından edindiğim bilgiye göre her ne kadar tavsiyen ile ufak farklılık varsa da uygun gibi geldi bana...

    İnşallah yanılmıyorumdur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir
    sn catalyst ,

    Kusura bakma seni atlamışım .Bayram ertesi 100 den fazla mail gelmiş işten başımı alamadım.
    Lpg li araçlar için LPG için üretilmiş katkılı yağlar mevcut .Özellkle bazılaroı 20w-50 dışındaki durumlar için üretilmiş oldukları okuyorum.Pratik olarak farkı hakkında yorum yapamam ama teorik olarak 15w -40 yağı size daha uygun. ilk hanenişn kış için gerçerli olduğunu ve winter kelimesinin kısaltması olduğunu bazı yazılarda belirtmiş idim.
    15w-40 yağ 10w-40 yağa göre biraz daha kalındır. Ama ısınınca iki yağ da aynı viskositeye sahiptir bu nedenle ilk yağlama anı 5 dakika önem arz etmektedir.Bahsettiğiniz maddelere en uygun olanı 15w-40 dır. Ama LPg için üretilmiş 15w-40 var mı ,biraz sörf yapmak gerekiyor. MArkalara pek bakmayın reklamı bol yapan piyasayı götürüyor aslında temelde hepsi aynı, çok ufak farklılıklar var en ucuz olan ama min şartları sağlayan yağ en ideal seçimdir.

    Ben temel prensip olarak , ufak farklar için büyük paralar ödenmesine karşıyım.Bunun yerine aracın yağını daha sık değiştirmek belki 5 kat daha fayda sağlar. Eğer tasarruf edilecek ise bunu yağı geç değiştirmek yerine , önce değiştirip bir alt viskosite sınırlarında yağ seçilebilinir.Temel prensipler atmanmamak kaydıyla en uygun yağ demek en ileri teknik şartlara sahip olan değildir.Sizin de bahsettiğiniz gibi araç aşınmış ve LPG li ise yağın çabuk yanması söz konusu olabilir .Bu durumda biraz kalın olan tercih edilebilir.bana kalsa 20w50 yağ kullırdım ama bu sefer de kışın çalışırken problem yaratır. Bir sürü arıza verebiliyor. Ama garajınız varsa araç LPG li ile ve aşınmışsa 20w-50 LPG li yağı daya ama erken değiştir (mak 4-5 bin)aracınını da asla satmana gerek kalmaz. Sen gözün gibi bkacaksın millet ata biner gibi binecek buna her zaman üzülürüm.

    At bile fazla kamçı atınca hızlı gideceğine size döner ters ters bakar ne vuruyorsun, gidiyoruz zaten der gibi ,

    ama motorun böyle bir ifade vermesi mümkün değil oda arada bir öksürüyor anlayın diye ama nerdee (sözüm meclisten dışarı)


    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Forumda herhangi bir menfaati olmadan insanlara yardımcı olabilmek ne güzel birşey. Yetkili serviste bile dünyanın parasını verdiğimiz halde adamların ağzından lafı kerpetenle alıyoruz. O aldığımız laftan da zaten adamın işten anlamadığını anlayıp hızlı adımlarla derhal oaradan uzaklaşıyoruz genelde

    Benim motorun çok da aşındığını düşünmüyorum aslında. Artık 15W-40 veya 10W-40 hangisini güzel ucuza bulursam onu alıcam. LPG meselesine gelince, aslında LPG için diye de aynı yağı sattıklarını düşünüyorum. Olsa da ufak farklar vardır. Bu da sizin "ufak farklar için büyük paralar ödenmesine karşıyım" prensibinize uymaz.

    Bakalım fiyat farkı olmazsa elbette LPG'lisini alırım.

    Ufak bir sorum daha vardı:

    4.2 lt yağ alan araca 4 lt yağ konursa problem olur mu? Bir de yağ çubuğuna baktığımızda iki delik arasında olacak ya, üst deliğe yakın olması mı iyi, tam ortada olması mı iyi, ya da alt deliğe yakın olması kötü mü?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: tecrübeli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet çok doğru ne kadar çok katkı o kadar büyük aralık demektir. bu değişmez.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    yazlık ve kışlık değerleri arasındaki fark ne kadar fazla ise yağ da o oranda katkılıdır, bu yüzden mümkün olan en az aralıkta yağ kullanmak gerekir, yani asıl yağlama görevinin dışında daha az katkısı olur,



    sayın vezir yukarıdan şunu anlamaktayım iki rakam arasında ki fark ne kadar az olursa yağ oranı fazla olacağından yağlamayı daha iyi yapacsktır.5w-30w 10w-40w tan daha iyi yağlama yapacaktır. o zaman 5w-30w yi mi tercih edelim. istanbul şartlarında ekim-haziran ayları arasında 5w-30w kullanmak normaldir demektir. benim arabam 2006 kalos hb sx zaten kitabındada 5w-30w tavsiye ediyorlar. birde mobil 1 kullanıyorum çok memnunum siz ne dersiniz. servis 7500km de değişim kartı verdi 10000km ye kadarda yolu varmı.fakat kafama takılan şu soruda var 10w-40w de daha fazla katkı olacağı için avantajmıdır ne gibi avantajı var ne gibi dejavantajı var.fazla katkıların sonradan kurum yaptıkları söyleniyor.cevaplarsanız sevinirim.teşekkür ederim


    Eğer olaya katkı açısından bakarsanız , aradaki fark ne kadar az ise o kadar az katkı vardır veya az ellenmiştir denilebilir.Ancak unutmayınız ki katkı illaki vardır .olmaması için mineral yağ kullanmalısınız ki bu da 20w-50 den başkası değildir.Bu noktanın altını çizmek lazım.
    Yani 5 w, 10w ,15w gibi sayıları konuşuyorsak bunlar ancak katkı kimyasallar ile olmaktadır.Çorbanın içine atılan tuz gibi konunca lezzeti vermektedir ama fazla tuzlu yemek de yaşlı biriyseniz damar hastalıkları yapar.Yani motor sıfır kken bu farkları anlamakçok zor ve kanıtlanması için ciddi analiz gerekirken, km sayısı arttıkça katkılı yağlar motorda istenmeyen tortuların birikmesine neden olur. Ama baştan beri aynı sınıf yağ kullnıldı iase motor buna uyum sağlar ve iyi bir sürücüde 300-400 binleri rahat görür. Olayı bir history olarak bakarsanız daha iyi anlaşılacaktır.
    Genllikle ikinci el araç satın alan arkadaşların daha önce hangi yağ kullanıldığı ile ilgili araştorma yapmaları faydasını göreceklerdir. Herşey bir hasta ve reçetesi gibi görülmeli ve araca uygun evsafta yağ seçilmelidir.Kitapçıklarda yazılanlar refereans alınmalıdır ama bunlar sıfır araç için yazılmaktadır ve yağın farklı kullnılacağı var sayılmamaktadır.Ama gerçekte durum hiç de öyle değildir. Size basit bir örnek veryim. Avrupanın hiç bir yaerinde erzurumda olan hava şartı yoktur.Bir kars ardahan hava şartını bulmanız çok zordur belki isviçrenin kayak pistlerinde bulabilirsiniz oralarda da ancak tailde gidileceği için araç zarar görüp görmediği anlaşılmaz. Ama dün televizyonda izledim.Erzurumda -30 i,nsanlar gayet normal bir şekilde hayatını sürdürüyor.Orası içi bu hava normal bir kış şARTIDIR.Ancak İstanbul için bu sıcaklık olaganüstü bir düşük sıcaklıktır. Şimdi aynı araç ve yağ için aynı şeyleri konuşmak zoğru olmaz. Sanırım şimdi durum daha iyi anlaşılacaktır.

    Uzun lafın kısası kırk yılda bir kere AŞIRI SOĞUK HAVA ŞARTLARINA yakalanan bir şehirdeki binek otomobil için 0W-30 yağı tamemen gereksiz olabilir. Greksizdir diyemem çünkü turbosunun olup olmadığına sürücüsünün ne kadar titiz olup olmadığına göre cevap değişebilir. Ufak nüans farkları olur.

    neyse lafı çok uzaktık,

    İstanul için anlattığınızverilere göre size 5w -30 yağ uygundur .Ama aracın turbosu mevcut değilse o zaman 10w-40 daha uygun olacaktır. Hemde fiyatı daha düşüktür.


    sayın vezir cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. şunu hala anlamış değilim sizin de daha evvelki yazılarınızdan okuduğum şuydu diyorsunuzki iki rakam arsındaki fark ne kadar azsa katkı da azdır katkı az olunca yağ oranı daha fazladır ozaman 5w-30w 10w-40w den daha iyi yağlama yapmazmı? anladığım kadarıyla teori bu. sadece bu sorunun cevabını alabilirmiyim. ha bu arada arabam 2006 sx 1.4 16v hb kalos motorum da turbo değil vereceğiniz cevap için şimdiden teşekürler




  • Mobil1 kagit uzerinde Castrolun degerlerinden daha iyi. Bu yuzden hep Mobil1 kullaniyorum.
    Mobil1 Advanced Fuel Economy 0w30
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst



    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Forumda herhangi bir menfaati olmadan insanlara yardımcı olabilmek ne güzel birşey. Yetkili serv**** dünyanın parasını verdiğimiz halde adamların ağzından lafı kerpetenle alıyoruz. O aldığımız laftan da zaten adamın işten anlamadığını anlayıp hızlı adımlarla derhal oaradan uzaklaşıyoruz genelde

    Benim motorun çok da aşındığını düşünmüyorum aslında. Artık 15W-40 veya 10W-40 hangisini güzel ucuza bulursam onu alıcam. LPG meselesine gelince, aslında LPG için diye de aynı yağı sattıklarını düşünüyorum. Olsa da ufak farklar vardır. Bu da sizin "ufak farklar için büyük paralar ödenmesine karşıyım" prensibinize uymaz.

    Bakalım fiyat farkı olmazsa elbette LPG'lisini alırım.

    Ufak bir sorum daha vardı:

    4.2 lt yağ alan araca 4 lt yağ konursa problem olur mu? Bir de yağ çubuğuna baktığımızda iki delik arasında olacak ya, üst deliğe yakın olması mı iyi, tam ortada olması mı iyi, ya da alt deliğe yakın olması kötü mü?


    LPG li yağların pahalı olduğunu sanmıyorum özellikle 20w-50 olan çok ucuz olduğunu biliyorum. Ancak ilk sayı 20 w altına düşmeye başladıkça fiyat da artmaktadır. Çünkü olay sentetik olayına kayınca birim maliyet artmaktadır.
    yağ miktarı konusunda unutmamanız gereken konu yağ çubuğunun max seviyesi ile min seviyesinin tam ortası en iyi konumdur.
    Ancak bu konu da kendi içinde incelikleri vardır.yağın sıcak veya soğuk olmasına göre seviye farklı görünebilecektir.Bu konuda da kafa karışıklığı olmaması için max ve min çizgisinin tam ortasının yağın soğuk olduğu durumda olduğunu belirteyim. Motor ısınınyağ genleşir ve seviyesi ufak da olsa artar .Her arabada farklı artar (ilgilenen olursa nedenlerini anlatırım) bu konuda temel dikkat edilmesi gereken konu yağ seviyesinin motor sıcakken max seviyesini asla aşmamasıdır.Yani ne min seviyesinden az olacak ne de motor sıcakken max seviyesinden. Biraz karışık gibi dursa da prensipleri kavrarsanız olay çok basittir aslında.
    benn yine örnekleme ile olayı pekiştireyim.
    Evde makarna pisiriken kullandığınız tencereye suyu daha soğukken tam silme doldurursanız kaynamaya başlayınca taşma yapar(yağ kaynamaz ama ısınınca aynen tüm sıvıular gibi genleşir) Siz de ne yaparsanız , bu durumu öngörerek su miktarını ısınınca taşmayacak ama makarnların üstüne çıkack kadar bir miktarda koyarsınız.Peki soğukken su miktarını makarnaların altına yani min seviyede koyar mısınız.hayır çünkü bu sefer açıkta kalan makarnalar su ile temas etmez .benzer durumlar motordada vardır.Bu seviyeleri gözünüzle göremeyeceğiz için seviye çubuğu konmuştur. Üzerinde HOT yazar ve makçizgisi vardır.COLD yazar Çizgisi vardır.Bazı araçlarda C ve H harfleri yazar, bazılarında birden fazla çizgi bulunur.Hepsinin açıklaması katalogta yazar ama nedense kimse okumaz. Okuma özürlü bir millet olduğumuz konusunda ciddi süphelerim var.Lafım meclisten dışarı.




  • kağıt üsünde hangi değerleri daha iyi merak ettim şimdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

    Mobil1 kagit uzerinde Castrolun degerlerinden daha iyi. Bu yuzden hep Mobil1 kullaniyorum.
    Mobil1 Advanced Fuel Economy 0w30
  • arkadaşlar kimse 0w-30 kullanmıyormu bir tek benmi kullanıyorum yanlıs mı yapıyorum yanılgısı oldu şimdi herkes 10w kullanıyormus
    geçri 25 bin km oldu 2 seferdir değiştiriyorum çok şükür 1 gram yağ eksiltmedi....(120 binde araç)
    lpg li araç 6 litre yağ alıyor....
    bide biras pahalı yağ..yerine bal koysam daha ucuza geliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 16 Aralık 2008; 10:05:11 >
  • quote:

    sayın vezir cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. şunu hala anlamış değilim sizin de daha evvelki yazılarınızdan okuduğum şuydu diyorsunuzki iki rakam arsındaki fark ne kadar azsa katkı da azdır katkı az olunca yağ oranı daha fazladır ozaman 5w-30w 10w-40w den daha iyi yağlama yapmazmı? anladığım kadarıyla teori bu. sadece bu sorunun cevabını alabilirmiyim. ha bu arada arabam 2006 sx 1.4 16v hb kalos motorum da turbo değil vereceğiniz cevap için şimdiden teşekürler


    öncelikle bir konunun altını çizmek istiyorum. Yağın iyisi kötüsü olmaz.Belirli derecelerde sahip olduğu viskosite değerleri vardır. Bu numaralar belirli sıcaklık değerlerindeki viskosite değerlerini garanti altına almaktadır. Dolayısı ile hava soğukken yağlama olayının hatasız olabilemsi için gerekli şart olan değerleri yakalamasında yardımcı olmaktadır.
    şimdi atıyorum -20 derecede 0w ile başlayan yağ da yağlama yapar 5w da yapar 20w da yapar. Ama bunun sürdürülmesi, noktasında eksiklikler vardır.Viskosite değeri bu sıcaklıkta aşırı yüksek bir değer alırsa yağ aynen bal gibi olur akmak istemez. Bu nedenle düşük numaralr yağlamayı garanti ederler.

    işte bu noktası olayın ince mühendislik gizlerin olduğu yerdir. satıcılar size düşük sıcaklıkta yağlama garantisi veren ve teknik açıklamaları çok güzel şekilde yaparlar .Bu onların işleridir çünkü para kazanacaklar. Yanlıştır diyemezsiniz.Ama aynı yağ motor ısınınca yine yağlama işlevini güzelce sürdürmesi için ikinci digit rakkamı önem arz eder. Bu konuda da kimseyi üzmemek için geniş aralıklı yağlar piyasaya sürülmüştür.Böylec itiraz edenceklerin tüm gartları düşmektedir.Ancak üzerinde durmaya çalıştırğım konu aralık ne kadar genişse bunun katıklar ve çeşitli polimerler ile sağlanmasının bizim aracımıza uzun vadede vereceği zararları kimse düşünmez. Ne de olsa bunun ispatlanması çok zorduır.Bizden değil sizin kullanmanızdan vs vs asla ispat edemeyeceğiniz noktalara gidersiniz.Ama gerçek değişmez. ne kadar katkı fazla ise bunlar motorun aşırı sıcak performanslı durumlarında kalıntı üretirler yani temiz bir su düşünün kaynatın ortada birşey kalmaz ama içine biraz tuz atarsanız veya maden suyunu kaynatırsanız bir kalıntı olur. ben bunu açıklamaya çalışıyorum. Bu meddeler uzun vadede motoun hareketli parçalarına önceden tahmin edemeyeceğimiz noktalarında birikir ve mekanik kusursuzluğun aksamasına neden olabilir.Olur da demek zordur çünkü sigara kullanan birine şu yaşta öleceksin demekle aynı şeydir.Sadece etki olarak ömrünü kısaltır gibi kaba bir şey diyebiliriz.ne kadar az katkı varsa motor yağlama işlevinin sonucunda atılırken motorda kalan partiküller ve kimyasal değişime uğramış ürünlwer o kadar fazlalaşacaktır.

    şimdi sorunuza geri dönecek olursak benim yorumum şöyle olacaktır.

    ''ozaman 5w-30w 10w-40w den daha iyi yağlama yapmazmı? '' evet yapar ama eksi ** derecenin altında yapar. Bu sıcaklık nedir.
    5w ile eksi 35 garanti ediliyorsa (farazi sayılar veriyorum)
    10w ile eksi 25 derece garanti ediliyorsa

    sizin sorunuzun doğru bir ifade içerebilmesi için sıcaklık değeri olarak o gün -30 C görülmüşse 5W -30 daha iyi bir yağlama yapar.
    eğer sıcaklık -40 ise her iki yağ da iyi yağlama yapamaz. Araç belirli sıcaklığa ısınana kadar.
    Eğer sıcaklık -20 ise o zaman her iki yağ da iyi yağlama yapar far kalmayacaktır .yada sayısal olarak fark olmasına rağmen yağlama açısından bir eksiklik olmayacaktır.

    herhalde şimdi olay net olarak kavranabildiğini umuyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar kimse 0w-30 kullanmıyormu bir tek benmi kullanıyorum yanlıs mı yapıyorum yanılgısı oldu şimdi herkes 10w kullanıyormus
    geçri 25 bin km oldu 2 seferdir değiştiriyorum çok şükür 1 gram yağ eksiltmedi....(120 binde araç)
    lpg li araç 6 litre yağ alıyor....
    bide biras pahalı yağ..yerine bal koysam daha ucuza geliyor...

    yanlış diye birşey olmaz.Ama 0 w yağı turbolu araçlar ve aşırı soğuk iklim yağıdır. Sıcak havalarda yağlama işi tehlikeye girebilir.
    Olaya iyi yönden bakarsak viskositesi düşük olacağı için %1-3 arasında yakıttan tasarruf edersiniz. Buradan kazandıklarınıza sayınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    kağıt üsünde hangi değerleri daha iyi merak ettim şimdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

    Mobil1 kagit uzerinde Castrolun degerlerinden daha iyi. Bu yuzden hep Mobil1 kullaniyorum.
    Mobil1 Advanced Fuel Economy 0w30




    Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




    Castrol EDGE 0W-30

    ACEA A3/B3/B4
    API CF
    Meets the engine test requirements of API SM
    MB-Approval 229.3/ 229.5
    GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
    VW 502 00/503 01/505 00
    BMW LL01

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Buradaki degerlere bakilinca Mobil1 daha iyi durmuyor mu?




  • Ayni yag secenekleri icinde 0w30 Castrolun viskosite degeri daha fazla. Yani daha kalin gozukuyor, ayni ortam sicakliklarindaki testlerde.

    Ayrica bu iki yagdan da daha iyi bir yag markasi veriyim. Motul. Degerlerine bakarsaniz goruceksiniz ki Mobil1 degerlerine yakin. ve Daha iyi bir yagdir.

    Fiyat siralamasi da soyledir:

    Motul > Mobil1> Castrol

    MOTUL 8100 0W30 E-tech Lite 100% Synthetic Oil

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • sayın turetskiy,

    eklentileri okuyamadım daha iyi yağlama için bahsettiğini değerleri yazabilirmisiniz.
    okuyabildiğim kadarıyla Mobil 0w -30 ,
    -40C da 11100 cSt
    diğer castrolün ürünü kaç ? ,

    ben en iyisi internet sitesinden bakayım .
  • Bu arada belirtiyim: Dunyada 3 buyuk yag ureticisi vardir.

    Motul (150. senesi)
    Mobil (98. senesi)
    Castrol (110. senesi)

    Digerleri hikayedir ve direkt kendi urunleleri degildir. Zira ana madde yag bu 3 ureticiden cikmaktadir. Bu ureticeler sadece bu sektorde uzmanlasmis ureticilerdir. Digerleri (diger firmalar) aldiklari yaglari formulize edip yagi karistirmaktadir.

    Ayrica bizim Honda`da bir ara Castrol Edge 0w30 kullanmistim. Benzin tuketim degeri Mobil1den daha fazla idi. Zaten Mobil1 0w30 yakit ekonomisi sagliyor.

    Ayrica aracimin orjinal yaginin degerlerine yine Mobil1 uyuyor. Daha performansli kullanim icin en iyisi de Motuldur, bunu da belirteyim ve pahalidir da. Bu uc yag amaca ve araca gore kullanildiktan sonra sorun cikarmayacaktir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın turetskiy,

    eklentileri okuyamadım daha iyi yağlama için bahsettiğini değerleri yazabilirmisiniz.
    okuyabildiğim kadarıyla Mobil 0w -30 ,
    -40C da 11100 cSt
    diğer castrolün ürünü kaç ? ,

    ben en iyisi internet sitesinden bakayım .


    -40da yok sanirim. Bir de o neden daha onemli? Bulundugum yerde -40 olmuyor ki? Benim icin 40 ve 100 derecelerdeki viskozite degerleri onemli degil mi? Sonucta bu degerlere gore Castrol daha kalin gozukuyor.

    Benim icin de onemli olan bu. Yakit ekonomisi saglamis oluyor bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turetskiy_Muj -- 16 Aralık 2008; 12:56:38 >
  • Bu arada bir site buldum. Amsoil (Amerika`da performans yaglari yapiyor sanirim) Mobil1 ve diger yaglari karsilastiran kapsamli bir test var. Bakip yorumlarsaniz sevinirim.

    www.syntheticlubes.com
    AMSOIL vs. Mobil1 and 9 Others
    http://www.syntheticlubes.com/amsoil_vs._mobil1_and_9_others.html
  • evet şimdi baktım ,

    castrol değerleri

    Test Birim Tipik Değer
    Yoğunluk @ 15 ºC g/cm3 0.838
    Viskozite @ 40 ºC cSt 72
    Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2
    Viskozite @ -35 ºC cP 5800
    Viskozite İndeksi - 167
    Toplam Baz Numarası mg KOH/g 10.3
    Parlama Noktası (PMCC) 0C 212
    Akma Noktası 0C -54


    şimdi benzer şekilde Mobil 1 0w-30 yağının -40c de 11100 olarak verilen değerinden başka elimizde kıyaslayabileceğimiz soğuk değeri yok.Buna göre Mobil 1 -35 de kaç olduğunu bilmemiz gerekli ki bir fikir edinelim.Bu değerler bilerek aynı verilmez yoksa iki büyük firma kapışırlar. Eğer aynı eksi sıcaklık değerinde kıyaslayabileceğimiz bir değer bulursanız öyle yorum yapabiliriz.Gerisi tamamen tahmini olacaktır.
  • bir yağın eksi derecelerdeki viskositesi artı derecelerrinden belki 10 kat önemlidir sn Turetski,
    çünkü değerler anormal biçimde büyür. Her yağın bir eğrisi vardır ve bunlar üreticilerde tutulmaktadır.Bir kıyaslama yapılması için aynı scıaklık değerindeki viskosite önemlidir.Çünkü eğri harbiden de logaritmik gibi aniden yükselir viskositesi eksi için tasarlanmış bir yağda hiçbir zaman artı derecelerdeki kıyas yapılmaz. Her zaman iddalı oldukları değer sıcaklık ile birlikte incelenir.Ben kesin birşey diyemiyorum ama Mobil aynı yağ çıkarsa aşagıdaki -40 derecedeki farklı değerleri neden sitesinde verir.Bu bile beni süpheye itiyor.Demek ki ülkeye göre katkı ve sıcaklık farklılığına uygun yağ mı var demek? ilginç

    türkiye mobil sitesi -40 C 17100 cst
    sizin versiğiniz sitede -40c 11000 cst
    ben olsam türkiyedeki sitenin verilerini doğru kabul edersek buradan yağ almam.Çünkü değer daha yüksek bilmem anlatabildim mi





  • Ben TRnin sitesine ve hicbir seyine guvenmem. Membaanina guvenirim. Aldigim site de amerikan orjinal sitesi.



    Bu arada su siteye bakmanizi tavsiye ediyorum. Degerlerden tam anlamiyorum ama yapilan testlerde (AMSOIL firmasinin yaptigi) Mobil1 Castrolden daha iyi gozukuyor.

    www.syntheticlubes.com
    AMSOIL vs. Mobil1 and 9 Others
    http://www.syntheticlubes.com/amsoil_vs._mobil1_and_9_others.html




  • Sizin onem verdiginiz yani Cold Cranking Viscosity testine, CCS (ASTM D-5293) bakarsak motor yaglamasi Castrol`den onde gozukuyor (-25 derecede)

    TESTLERI AMSOIL FIRMASI HAZIRLAMISTIR. ADIL OLABILECEGINI DUSUNUYORUM.

    2005 YILI 10W-30 TESTLERIDIR.


    Extends Oil Life
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Protects Hot Engines
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Maximizes Fuel Economy, Reduces Oil Consumption and Emissions
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Improves Cold Temperature Startup
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Controls Acid Formation
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Helps Engines Start Easier
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Protects Against Wear
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turetskiy_Muj -- 16 Aralık 2008; 13:24:49 >




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.