Şimdi Ara

Motordan Gelen İlginç bir hırıltı ve damlayan yağ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi akşamlar dilerim öncelikle benim sorunum bugun başima geldi arkadaşlar yaklaşık iki saat önce motorda ilginc bir hırıltı ses oldugunu farkettim hemen durdum ve altına baktim damlayan bir yag yada yaga benzer bir sıvı var damla damla az ama sürekli akıyor ayrıca hırıltı sesinin vitesi boşa atınca kesildigini bire takınca en çok şekilde geldigini farkettim acaba sorun ne olabilir, araba ford focus benzinli bir araç garantisi bitti malesef gerçekten moralim bozuldu bilgili kişilerin yorum ve görüşlerini bekliyorum



  • internetten şöyle bir alakali sonuç buldum sanırım sorun buradan kaynaklanıyor olabilirmi hidrolik kaçırıyorsa:

    Hidrolik supap iticilerinde ses:

    Hidrolik supap iticilerinden supap sesine benzeyen şıkırtıların gelmesi iticilerin vazifesini iyi yapmadığına işarettir. Az çok hidrolik iticiler motor soğukken çalıştırıldığında ses yaparsa da motor normal sıcaklığını bulduktan sonra sesin kaybolması lazımdır. Hidrolik iticiler ses yapıyorsa, yağ basıncı yetersizdir. Basınç yetersizliğine sebep, yağın köpüklenmesi olabilir. Bu durumda yağ kontrol çubuğu seviye işareti civarında kabarcıklar görülür. Yağın köpüklenmesine, yağın içine su karışması, motorda yağın fazla oluşu yahut az oluşu sebep olabilir. Hidrolik iticiler ayar edilebilir şekilde yapılmışsa, bu ayarın bozulmasıyla da ses yaparlar. Sesi yok etmek için katalog değerlerine göre ayar yapılır.

    İticilerin birinden ses geliyorsa sebebi şunlardır:

    1- İticinin içindeki plancır, yuvasında çok sıkıdır.
    2- İtici yayı zayıf yahut kırıktır.
    3- Bilya supap kaçırıyor.
    4- Plancır (küçük piston) aşınmıştır.
    5- Emniyet segmanları (eğer varsa) yanlış takılmış yahut takılmamıştır.
    6- İticiye basınçlı yağ gelmiyor.
    7- Plancır yuvasında normal aşıntı vardır.

    Eğer bilya supap kaçırıyorsa, itici aseton nevinden bir temizleyici içinde temizlenmelidir. Zaten hidrolik iticiler sık sık temizlemeyi gerektirecek bir düzen içindedir. Aksi halde arıza yaparlar.

    Mumlaşma ve kirli yağ, hidrolik iticinin başlıca arıza sebepleridir. Bu sebeple motor yağının temizliğine dikkat etmeli ve motor yağını seçerken en uygun yağı seçtikten sonra başka cins yağ kullanmamalıdır. Yanmış yağın diğer bir yağla karıştırılıp kullanılması mumlaşmaya sebep olacağından, iticilerde tutukluk yapar. Yağı değiştirmeden uzun süre kullanmak, yağ filtresini zamanında değiştirmemek, iticilerin sık sık arıza yapmasına sebep olur.




  • Şanzımanınızı acilen kontrol ettirin, yağ kaçağı olabilir...

    (Motor yağınızın seviyesini zaten kontrol ettiğinizi varsayıyorum...)
  • Arkadaşım aracınızda klima var mı?VArsa o damlayan şey klimanın suyu olabilir,ve hırıltı klima komprösöründen gelebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Arkadaşım aracınızda klima var mı?VArsa o damlayan şey klimanın suyu olabilir,ve hırıltı klima komprösöründen gelebilir.


    Kesinlikle mümkün... Akan sıvının ne olduğunu incelemekte fayda var...
  • Şanzımanı kontrol ettirin.Şanzıman yağ kaçırıp yağı azalmış olabilir.
  • evet klima var arabada ama klima acık degildiki hırıltı sürekli oldu fan bile açık degildi, birde yagmı hidrolikmi gerçekten tam anlamadim yarın servise götürcegim umarim cok masraf cıkmaz.. bu arada yagını kontrol etmiştim ve normalde egriligin biraz altında çıktı ve henuz yag lambasıda yanmamişti sabah baktigimda ise altında bir iki damla damlayip kesildigini gördüm yani akmamiş daha fazla motor çalışmadigi sürede teşekkürler yardımlar için

    bu arada aracı bu halda kullanmak servise kadar götürmek sakıncali olabilirmi,?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yalnizlik007 -- 21 Ağustos 2008; 23:34:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yalnizlik007

    evet klima var arabada ama klima acık degildiki hırıltı sürekli oldu fan bile açık degildi, birde yagmı hidrolikmi gerçekten tam anlamadim yarın servise götürcegim umarim cok masraf cıkmaz.. bu arada yagını kontrol etmiştim ve normalde egriligin biraz altında çıktı ve henuz yag lambasıda yanmamişti sabah baktigimda ise altında bir iki damla damlayip kesildigini gördüm yani akmamiş daha fazla motor çalışmadigi sürede teşekkürler yardımlar için

    bu arada aracı bu halda kullanmak servise kadar götürmek sakıncali olabilirmi,?


    Kardeş sen motor yağını kontrol etmişşsin.Şanzıman yağı farklıdır. Götürceğin tamirci çok yakınsa belki kullan arabayı derim.Uzaksa çekiciyle götürmekte fayda var.Kaskon varsa yol yardımını ücretsiz alabilrsin.




  • Geçmiş olsun arkadaşım,yağ lambası konusuna gelince yağ lambası yandığında başın gerçekten büyük dertte demektir,yani küçük kaçaklarda hemen yanmaz.
  • arkadaşlar bilgilendirici yorumlar için teşekkürler,
    sorun direksiyon hidrolik borusundaki kaçaktanmiş ama anlamadigim ilk olarak bana
    kücük bir tamirle düzelir demişlerdi sonraki gün tekrar arayip direksion hidrolik borsunun degişmesi gerektigini ve 270 ytl tuttugunu söyledir, bende gittim baktim ama anlamadim okey dedim degişin bu arada bende başka bir teknik servisi aradim ve fiyatını sordum 240 arti kdv dediler neyse okey yapin dedim sanayide filan yapilcak bişi degil diye, umarim gerçekten degişmesi gerekiyordur ? yoksa içimde bir kuşku kaldi . servise dedim işiniz bittikten sonra çıkan parçalari alabilirmiyim diye okey dediler. parçalari almadan hiç bir yere gitmeyecegim.. Yorumlarınızı merak ediyorum konu hakkında ..
  • Geçmiş olsun arkadaşım
  • eyw. tşkler üstad, kimsenin başına gelmesin berbat bi durum bu direksiyon kutusu zımbırtısı ... Ford'danda iyice sogumaya başladım malesef. 2 yil garanti bitince işler böyle patliyor tek tek bakalim daha oncede bir kaç vukuat buldu garanti bitince...
  • İnsanın arabası arıza verdi mi böyle düşünüyor. Benim namuzsuz araba da yaz tatili mi zehir etti. Arızayı buldurup hallettirene kadar 1 milyardan çıktım. Çok büyük geçmiş olsun.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yalnizlik007

    eyw. tşkler üstad, kimsenin başına gelmesin berbat bi durum bu direksiyon kutusu zımbırtısı ... Ford'danda iyice sogumaya başladım malesef. 2 yil garanti bitince işler böyle patliyor tek tek bakalim daha oncede bir kaç vukuat buldu garanti bitince...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Arkadaşım aracınızda klima var mı?VArsa o damlayan şey klimanın suyu olabilir,ve hırıltı klima komprösöründen gelebilir.

    klima su ile calısmaz arkadasım sogutucu gazla calısır ve arabalarda genlede r134a tipi gaz kullanılır... ama damlayan kompresörün yagı ola bilir senin cvp göre

    ama bence sanzimandan geliyodur.... anlatmak istedğin ses dişlilerin birbirine sürtme gibi ise veya hafıf hırıltıa benzer ama hırıltı değildir tam olarak ...aman anlatamayacagım o ses sen sanzimanı göstert arkadasım




  • arkadaş burda klimanın suyu derken, klimanın yoğunlaştırdığı havadaki nemi kast etmiş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Arkadaşım aracınızda klima var mı?VArsa o damlayan şey klimanın suyu olabilir,ve hırıltı klima komprösöründen gelebilir.

    klima su ile calısmaz arkadasım sogutucu gazla calısır ve arabalarda genlede r134a tipi gaz kullanılır... ama damlayan kompresörün yagı ola bilir senin cvp göre

    ama bence sanzimandan geliyodur.... anlatmak istedğin ses dişlilerin birbirine sürtme gibi ise veya hafıf hırıltıa benzer ama hırıltı değildir tam olarak ...aman anlatamayacagım o ses sen sanzimanı göstert arkadasım




  • arkadaşlar bnde ford fusion 2004 model benzinli 25000 km de bir araç var motor ısındıktan sonra sanki kayıştan sürtüyormuş gibi bir ses geliyor klimayı açtığımda sesi kesiyor tabi araba rölantideyken oluyor hareket halindeyken duyulmuyor zaten neyse klimayı kapattığımda ses tekrar başlıyor neden olabilir acaba cevabınız için şimdiden teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.