Şimdi Ara

MOTORU EHLİYETSİZ KULLANMAK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
7.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ehliyet alınacak ama dediğim sorunlar mutlaka çözülmeli.Şu anda TR de motor kullananların derdini dinleyecek bir kurum yok olacağını da hiç sanmam,ancak motorsikletler sağ şeride esaretten kurtulmalı.Aksi takdirde daha çok felaket göreceğiz.


    Düşünebiliyor musunuz bu otobanda 80km/h hız sınırına uyup giden bir motorsikleti.Arkadan gelen bir herif vay şerefsiz sen misin diye ufaktan bir dokundursa,bittin yahu,azrailin elinden kimse alamaz...


    Kesinlikle arazi araçları ile motorsiklet hız sınırları bir olmamalı.Üst sınır en az 100km/h hıza çıkarılmalı.En az diyorum,olması gereken asıl rakam ise 120.Hız sınırları hız yapmaktan alıkoymuyor ki radarlar koyuyor.


    Otomobil hız sınırları genişletilecek,umuyorum bu sırada motorsikletleri de gören olur.50-70-80 ölüm getirecek,onun hesabını kim verecek?Hadi otobanda 3 şeritli yolda 80 ile gittin OK eyvallah,sıkıyorsa 2 şeritli şehirarası yollarda 70 ile git.Çevreyolu içinde hadi bir git.Sağ şeritte önünde duran menemen izmir dolmuşu trafiği de ihlal ederken sen ne yapacaksın?Sollayamazsın orta şerit 100 ile gidiyor,arkandan geçirirler,dolmuş çok ani duruyor,duramazsın.Yanından güç bela geçeceksin.Kaç kere başıma geldi bu sahne biliyor musunuz?Artık o dolmuşu görünce önüne geçmek için başlarım hız sınırına diyorum.Can mı önemli saçma kural mı?


    Sağ şeride mahkumiyet her zaman ölüm getirir.Ani duruşlar,kazalı araçların çekildiği şerit,aşağı eğimli şerit,uçuruma yakın şerit her zaman sağ şerittir.Arabalardan çok da ahızlı gidiş kabiliyeti olan motorlara konan bu gerçekdışı sınır saçmalık.



    Siz düşünebiliyor musunuz?Suzuki Hayabusa 1300.Ama hız sınırı 80 max.


    Yani 1. vites süratinin yarısı.Bu adam 1. viteste 7000 devirde otoban gidecek.O zaman sokma kardeşim bu motorları TR ye izin verme,herkes scooter kullansın max motor hacmi 250cc olsun TR de,hatta 150 olsun.Ciddiyim,sokma kardeşim.Sen TR ye o motorları o yasa ile sokuyorsan ben de senin öyle yasana s.kayım.



    Dalga geçer gibi adam çevirecekler.Olaya bak.600RR lar GSX 1300R lar 1000rr lar r1 lar.Ama hız sınırı 80 km kardeşim daha fazla gidemezsin.Dengesiz,yemin ediyorum karayolları ve kanunları dengesiz.


    Arabalardan çok daha çabuk hızlanma ve çok daha çabuk yavaşlama kabiliyeti olan motorlara dalga geçer gibi halen mobilet yasasını sürüyorlar.Yazıklar olsun 6 ayda bir verdiğim vergiye.Haram zıkkım olsun.


    dostum çok dolmuşsun söylediğin bütün konularda haklısın, trafikte motosikletleri bir kaç kişi dışında her zaman görmezlikten gelirler, araba sollamak istersin adam kapatmış solu solla sollayabilirsen ya korna çalarsın yol versin diye ya sağından geçersin tehlikeli olsada. hanzonun teki arabayla giderken kafasını dışarı çıkarmış tükürüyor bakmıyorki arkasında gelenmi var. alacaksın beyzbol sopasını tam kafayı dışarı çıkardığında ezeceksin böcek gibi. bir kaç kerede tartıştım bu kendini bilmez moloz takımıyla. hele bir kamyonun arkasına düştüysen vay haline. hatta arkadaşımın biri kamyonun arkasında giderken kamyon lastiğinden bir parça kopmuştu ve motosikletin rüzgarlığını kırmıştı ordanda parça kaskından sekmişti Allahtan vucuduna gelmemişti. özellikle şehir dışı yollarda kask şart. günümüz şartlarındaki en ufak motosiklet bile 80 km hıza ulaşabiliyorken hız limitleri gerçektende düşük en azından binek otomobillerin hız limitlerine göre düzenlemeliler.ama bizim siyasetçilerimizle bu kanunlarda çıkmaz. o yüzden bu kanunlarada kimse uymaz, kaçak güreşir herkez. adamlar cebini doldurmaya uğraşıyor düşünürmü senin hız limitini onlara kanun nasıl olsa işlemiyor dokunulmazlıkları var. gerçi otobandada radar olan yerler haricinde o hız limitlerine uyan pek yok. şahsen ben ceza yiyeceğimi bilsemde uzun süre büyük bir aracın arkasından gitmem. hem egzos kokusu hemde arkaya attığı taşlar parçalar çok tehlikelidir.




  • Kanunlar konusunda (Kanunların yapılış amacı vs) yanlış bir bakış açın var. (Yanlış derken öznel olarak söylemiyorum kanun yapıcılığın mantığı açısından) Kural koyucular ilgili kuralı ya da kanunu koyarken kamusal fayda, adalet vb durumları gözeterek koyar. Örneğin bu konuda x araç şu kadar yapıyor limiti ona göre ayarlayalım gibi bir yaklaşım zaten dünyanın hiçbir yerinde olmadığı gibi (Ki öyle olsa salt trafikte değil adalet dağıtan her alanda buna göre kanun yapılması gerekir. Bu durumda Anayasal haklar açısından eşitlik ilkesine oldukça ters düşer. Anlamsız gelebilir belki alanınız değilse. Fakat Anayasa hukuku ve norm koyma bilimi açısından bakılabilirse dediklerim daha kolay anlaşılacaktır.) Senin aracın ve senin gibi araca sahip olanlar daha hızlı gidebiliyor diye güvenli seyir hızı ki ortalama 90km/s dir yapılan düzenlemeler cebinde parası olan için de farklı düzenlemeyi beraberinde getirir istenir. Ya da nüfuz. Türkiye`de insanlar kurallara uymuyor ya da denetleyenler işlerini iyi yapmıyor diye kanunlar nizamlar değişmez. Ve ya daha hızlı gidebilene daha fazla parası olan lehine ayarlama olmasını beklememeliyiz. Hayabusa 150-200 de 1.viteste gidiyorsa çift kafalı pejo da neredeyse 200 yapıyor. E bu durumda kardeş senin motor dandik bir parmak lastikte bu hızda gidemezsin mi denilecek? Vb. Dolmuşun löp diye durarak trafiği tehlikeye atması önlenecek, aşırı sürat yapan sol şeritten 100 ile giden TIRlar da motorları sıkıştıran araçların da... (Zaten kişisel fikrim toplu taşıma araçlarını kullananların en az lise mezunu olup, ciddi psikolojik değerlendirmelere tabi tutulmaları gerekliliğidir. Binek vs. araç ehliyetlerinden daha zor alınmalı. Belli ceza kotasını doldurana da toplu taşıma araçlarını kullandırtmamalı.) Bunun dışında zaten cezalar oldukça yetersiz ve az. Alkollü araç kullandığı için ehliyetine el konulan adamın aracını sattıran ülkeler var. Bizim ülkemizde olsa vay efendim nerede insan hakları. Özellikle aynı suçtan ceza yiyen ve ehliyetine el konulan adamlar "Kardeşim sosyopat mısın?" diyerek ağır psikolojik değerlendirmelere tabi tutuyorlar. Keza yüksek süratta yol alınmaya müsaade edilen dünyada bir kaç otoban var. Ve buralardaki bu limitsizliğin giderilmesi için insanlar hukuki savaş veriyor. İngiltere`de özellikle şehiriçindeki hız kısıtlamaları bizden de katı. Yüksek beygirli araçlar ve normal araçları trafik canavarlarına dönüştüren modifiye kitlerine uygulanan vergiler oldukça yüksek(Miş). Örneğin dolmuş ya da değil özellikle motorcuların en büyük düştüğü hataların biridir takip mesafesine uymamak. Hatta takip mesafesini geçtim devamlı öndeki araç ya da araçların ölü noktalarında geziniliyor. Biraz da iğneyi kendimize batırmalıyız. Ha diyeceksiniz adam giriveriyor araya o zaman. Girsin efendim siz yine artıracaksınız önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi. Dediğim gibi dolmuşa "Neden manyak gibi kullanıyorsun" diyerek engelleyecek zihniyet olacak. Sürat limitlerinin artması hele ülkemizde daha büyük kayıplara neden olur. Sonuçta ciddi ve kendinizi kurtarmanız gereken bir durumda hangi limit olursa olsun aşarsınız yırtarsınız cezanızı ödersiniz. Nihayetinde candan mühim değil. Neyse liste uzar gider böyle. Ama emin olun yasa yapmak noktasında dedikleriniz imkansız ve hakkaniyetten uzak olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GullyFoyle -- 8 Temmuz 2009; 23:22:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage

    Kanunlar konusunda (Kanunların yapılış amacı vs) yanlış bir bakış açın var. (Yanlış derken öznel olarak söylemiyorum kanun yapıcılığın mantığı açısından) Kural koyucular ilgili kuralı ya da kanunu koyarken kamusal fayda, adalet vb durumları gözeterek koyar. Örneğin bu konuda x araç şu kadar yapıyor limiti ona göre ayarlayalım gibi bir yaklaşım zaten dünyanın hiçbir yerinde olmadığı gibi (Ki öyle olsa salt trafikte değil adalet dağıtan her alanda buna göre kanun yapılması gerekir. Bu durumda Anayasal haklar açısından eşitlik ilkesine oldukça ters düşer. Anlamsız gelebilir belki alanınız değilse. Fakat Anayasa hukuku ve norm koyma bilimi açısından bakılabilirse dediklerim daha kolay anlaşılacaktır.) Senin aracın ve senin gibi araca sahip olanlar daha hızlı gidebiliyor diye güvenli seyir hızı ki ortalama 90km/s dir yapılan düzenlemeler cebinde parası olan için de farklı düzenlemeyi beraberinde getirir istenir. Ya da nüfuz. Türkiye`de insanlar kurallara uymuyor ya da denetleyenler işlerini iyi yapmıyor diye kanunlar nizamlar değişmez. Ve ya daha hızlı gidebilene daha fazla parası olan lehine ayarlama olmasını beklememeliyiz. Hayabusa 150-200 de 1.viteste gidiyorsa çift kafalı pejo da neredeyse 200 yapıyor. E bu durumda kardeş senin motor dandik bir parmak lastikte bu hızda gidemezsin mi denilecek? Vb. Dolmuşun löp diye durarak trafiği tehlikeye atması önlenecek, aşırı sürat yapan sol şeritten 100 ile giden TIRlar da motorları sıkıştıran araçların da... (Zaten kişisel fikrim toplu taşıma araçlarını kullananların en az lise mezunu olup, ciddi psikolojik değerlendirmelere tabi tutulmaları gerekliliğidir. Binek vs. araç ehliyetlerinden daha zor alınmalı. Belli ceza kotasını doldurana da toplu taşıma araçlarını kullandırtmamalı.) Bunun dışında zaten cezalar oldukça yetersiz ve az. Alkollü araç kullandığı için ehliyetine el konulan adamın aracını sattıran ülkeler var. Bizim ülkemizde olsa vay efendim nerede insan hakları. Özellikle aynı suçtan ceza yiyen ve ehliyetine el konulan adamlar "Kardeşim sosyopat mısın?" diyerek ağır psikolojik değerlendirmelere tabi tutuyorlar. Keza yüksek süratta yol alınmaya müsaade edilen dünyada bir kaç otoban var. Ve buralardaki bu limitsizliğin giderilmesi için insanlar hukuki savaş veriyor. İngiltere`de özellikle şehiriçindeki hız kısıtlamaları bizden de katı. Yüksek beygirli araçlar ve normal araçları trafik canavarlarına dönüştüren modifiye kitlerine uygulanan vergiler oldukça yüksek(Miş). Örneğin dolmuş ya da değil özellikle motorcuların en büyük düştüğü hataların biridir takip mesafesine uymamak. Hatta takip mesafesini geçtim devamlı öndeki araç ya da araçların ölü noktalarında geziniliyor. Biraz da iğneyi kendimize batırmalıyız. Ha diyeceksiniz adam giriveriyor araya o zaman. Girsin efendim siz yine artıracaksınız önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi. Dediğim gibi dolmuşa "Neden manyak gibi kullanıyorsun" diyerek engelleyecek zihniyet olacak. Sürat limitlerinin artması hele ülkemizde daha büyük kayıplara neden olur. Sonuçta ciddi ve kendinizi kurtarmanız gereken bir durumda hangi limit olursa olsun aşarsınız yırtarsınız cezanızı ödersiniz. Nihayetinde candan mühim değil. Neyse liste uzar gider böyle. Ama emin olun yasa yapmak noktasında dedikleriniz imkansız ve hakkaniyetten uzak olur.




    Şimdi şu var.Ben hayabusa 80 yapsın diye hız limiti artırılsın demiyorum,bu dediklerimin yanlış anlanışı olur.


    Ben 80km/h hız sınırı olacak ise eğer,bu tip motorlara plaka verilmemeli diyorum.Gerçekçi olmak lazım,o motor ömründe en az 50 kere hız sınırını aşacak.O hız sınırlarıyla jet motorlu uçağa karayolları plakası vermek gibi bir şey bu.Doğru değil,doğru bulmuyorum.

    Öte yandan,alkollü araç cezasının TR de yeterli olduğunu hatta,düzgün uygulanan ender trafik kurallarından olduğunu düşünenlerdenim.Zira cezalar topplumun gelirine göre ayarlanır,bir İsveç teki trafik cezalarını euro kurunu YTL ye çevirip burda uygulatmayı bekleyemeyiz.Zira ceza hukukundaki cezalar,intikam değil caydırma amaçlıdır.En azından hukuk devletlerinde böyledir.



    Gelelim hız sınırı konusuna.


    Sağ şeride zorlamak,motorsikletleri bir nevi iş makinası,traktör,damperli kamyon,yüklü tır,dolmuş gibi araçların bazen duraklama yaptıpğı bazen kaza nedeni ile bazen yolcu alırken vs durduğu yerlere atmak demek.Özellikle 70km/h limitin olduğu yerlerde sıkıntı çok büyük oluyor.Tamam genelde kollanmıyor bu hızlar 75 80 ile ceza yiyenini daha hiç görmedim de bu hız sınırları ile sağa sürüklenen motor kullanıcılarının hayatları daha büyük riske atılıyor.Enduro club gibi bir oluşumun benzer bir açıklamasını gazetelerde okumuştum.Hız sınırlarının da artırılacağını biliyorum 1 yıl içinde.Ben otobanda yeni gelecek olan arabalara 130 hız sınırını yeterli görüyorum.Daha fazla olmasına gerek yok.Fakat motorsikletlerde 80 hız sınırı var.Arada 50 km sürat farkı var.Bu çok büyük bir fark ve bu yüzden kurallara uymak isteyen zavallı kullanıcı sağ şeride geçecek veya kural ihlalini Allah'ın emri yapıp orta-sol şeritlere geçecek.Hele sağ şeritte ani duraklamalarda acemi sürücüler büyük risk altında olacak.Bunu söylüyorum çünkü bornovaya her dört gidişimden birinde plakasını da alıp şikayet etmeyi düşündüğüm Menemen-İzmir dolmuşunun aynını yapması ile zor durumda kalıyorum.


    Motorsiklerlerin hız sınırları olması gerektiğine elbette inanıyorum.Ancak arabalardan aşağı olmaması gerektiğini düşünüyorum.Hız yapabilmek adına değil,zira benim motorsikletimin hızı belli max 120 motor ruhunu teslim edip bayır aşağı giderse o da.Ama sağ şeride itilmek,hele ki TR gibi bozuk yollarımız,yoldan geçen çobanlarımız,koyun sürülerimiz,meşhur şarampollerimiz önü görünmez yokuşlarımız ile motorsiklet gibi birçok noktada arabadan zor idare edilen bir araca ve kullanıcısına yapılabilecek belki de en büyük tehdit.


    Hız sınırları motorsiklette 50-70-80 yerine en az,altını çizerek söylüyorum en az 50-90-100 olmalı.Böylece orta şerit imkanı da sağlanıp sürücüler rahatlatılmalı,kural ihlali yapmaya zorlanmmalı en önemlisi.



    Ve önceki yazımdaki bir şeyi de açarak eklemek istiyorum.Lafımın hiçkimseye olmadığını belirterek yazıyorum:


    ''Sıkıyorsa Bornova çıkışında çevreyolunda orta şeritle 90km/h hızla gidin.Bir deneyin bakın bakalım kaç modifiyeli araç size 3-5 cm lik aralardan ne makaslar aracak,arkadan kaç araba selektör yapacak,kaç araba camını açıp yürü git be kardeşim sağa diyecek...''


    Kanunların uygulanabilirliği olmalı.Olmalı ki konulmalı.Uygulanması neredeyse bile demiyorum imkansız olan bir kanunu koymanın hiçbir ama hiçbir manası yok.


    Limitin çok düşük olması da çok yüksek olması da zararlı.Hız sınırsız otoban dediğiniz sanırım Almanyadaki E61 otobanı?Oradaki sınırsızlığın kaldırılıp 200 gii bir sınır konması düşünülüyordu fakat yapılmıyor.Yapılmamalı da bence.Yollarını gördünüz mü o otobanın en azından youtube'dan?Ben gördüm.Yanılmıyorsam 8-12 şerit arası şerit sayısına sahip,taşı bırakın sigara izmarti görmeniz mucize sayılabilecek yollar.Adamları haklı buluyorum.Veya göstermelik bir 400km/h hız sınırı konsun.Konuşanlar da sussun.O yolun kaza oranı çok düşük.


    Ve şu anda motorsiklet için limit,malesef ki çok yetersiz.Ben canımı kurtarmak için çıkmam gereken süratte ceza yememeliyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 9 Temmuz 2009; 1:43:42 >




  • Hım tamam aynı şeyleri aslında dile getirmişiz farklı yollardan :D. Hayabusa mevzusuna gelirsek satılsın hocam yani ferrari de alınıyor vs de bu biraz fetişlik ile de alakalı. Ben dahil herkesde var. Bu fetişi ve isteği gidermek için de bu tip araçlara sahip olup işi adabıyla yapmak isteyenler için de pistler mevcut. Oralarda haftasonları buluşup gazlıyor millet zaten. O ayrımı yapabildikten sonra problem yok. Geçenlerde izledim tam hatırlamıyorum. 600cc kategorisinde yarışan bir eleman ile söyleşi yapılacak neyse kadın bekliyor elemanı akabinde pilot geliyor piaggio scooter ile. Kadın da e ben sizi canavar ile bekliyordum falan diye geveliyor. :) Pist dışında özellikle de şehir içinde o kadar gücü ne yapacagım bununla tın tın geliyorum rahat, istediğim yere koyuyorum benzin az harcıyor vs dedi. Bu tip bir bilinç de lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ben de onu diyorum ceza yememek için alınan bir kağıt parçasından fazlası olmalı ehliyet.


    bu cümle çok hoşuma gitti
  • dünyamız gelişiyor sonucunda motor teknolojileride gelişiyor, gelişen teknolojilere göre daha uygun kanun çıkartılmalı. tamam kanunlara uyalım ama ilk önce 80 km maximum hız motositlerde yeterlidir diyen birini yağ yakan kamyonun birinin arkasında motosikletle giderek 10 dakika kadar gezdirelim bakalım fikri değişecekmi değişmeyecekmi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cool111

    dünyamız gelişiyor sonucunda motor teknolojileride gelişiyor, gelişen teknolojilere göre daha uygun kanun çıkartılmalı. tamam kanunlara uyalım ama ilk önce 80 km maximum hız motositlerde yeterlidir diyen birini yağ yakan kamyonun birinin arkasında motosikletle giderek 10 dakika kadar gezdirelim bakalım fikri değişecekmi değişmeyecekmi.



    Hayır arkadaşımın arkadaşı da o şekilde kaza yaptı.Kamyonun taşı yüzünden.


    Ondan diyorum bu felaketler artacak.Şu anda topal kendisi.
  • arkadaşlar, gezdiğim fortumlar içerisindeki en seviyeli yazışmaları okudum, teşekkür ederim...
    sevgiler&saygılar...
  • Bence de şu hız sınırı çok saçma! 1 ay önce anadolu yakasından avrupa yakasına geçerken acıbadem civarında polis beni görünce işaret edip durdurdu baktı motora sonra da bana evrakları istedi sigortama kadar herşeyi didik didik aradı eksik bulamadı ama bekletti. Bu arada en sağ şeritten 2-3 tane zibidi racer (lütfen kimse üstüne alınmasın kesinlikle racing'cileri iğnelemiyorum ama demek istediğimi anlayan anlamıştır :) ) en az 160-170 ile geliyorlardı ki polis sadece göz ucuyla baktı durdurmaya tenezzül bile etmedi! ee hani hız sınırı vs? nerde kaldı?

    Ayrıca ehliyet konusu da çok sıkıntılı. Hiç bir kurs eğitim vermeden bir şekilde ehliyeti veriyor. Eğer gerçekten bu işin felsefesine uygun davranmak isteniyorsa ve maddi sıkıntı yoksa eğitim kurumlarından minimum iki kur eğitim alınıp öyle çıkılması gerekir diye düşünüyorum. Ben motoruma verdiğim para kadar giyim kuşam ve eğitimime para harcayıp sonra ehliyetimi aldım. Ha bu demek değildir ki herşeyi biliyorum! haaşa daha newbie semalarında motosiklet kullanıyorum. Demem o ki ister 50 cc olsun ister 1300 cc biniyorsan bu iki tekerli alete kafana kaskını, eline eldivenlerini, üzerine montunu ve dizine de dizliklerini takıp öyle çıkacaksın trafiğe! Tamam belki senin son süratin 50-60 km'yi geçmiyordur ama peki sana çarpan aracın hızı 100 km ise? ne yapacaksın? Eğer giyim kuşam zor geliyorsa binmeyin arkadaşım bu aletin üstüne! kaportayı bizim bedenimiz üstleniyor!

    Ne zaman bu tip konularla ilgili birşey yazmaya başlasan tutamıyorum kendimi. Sebebi gayet açık! kendini bilmez motosikletçiler kaza yapıyor ardından tv'de gazetelerde "hız tutkunu genç bariyerlere girdi! güvenlik önlemini almayan motosikletçi öldü! " tarzı haberler görmek sıkıyor. 1-2 kendini bilmez tip yüzünden kurunun yanında yaş da yanıyor! O yüzden bu yazdıklarımı okuyan arkadaşlar kesinlikle bu sözleri üzerinize almayın diyor tekeriniz her zaman düz bassın diyorum...




  • Motoru 3.500 aldım 3 sefer ceza yedim ilkini ne zaman yedim bilmiyorum plakaya yazmış snaırım 50 tl 2. ceza ehliyetsizlikten 600 tl birde otopark parası 40 tl 3. ceza yine ehliyetsilikten 1.200 tl daha sonra akıllandım ehliyet aldım o da tuttu 600 tl bi hesaplayalım bana bir motosiklet kaça malolmuş

    3.500
    1.200
    600
    600
    50
    40

    Eder 5.990

    Aman ehliyetsiz araç kullanmayın şu an herşeyim full ama yinede polisin üstüne gitmiyorum ne yapacagı belli olmaz bulur birşeyler yazar
  • arkadaşlar herkesin fikrine katılıyorum bizler motorsiklet binicisi olarak dernekleşmemize rağmen türkiyenin
    birçok yerinde bu konuyu protosto ettik ama bizleri temsilen bi federsyonumuz var onun bu konuyu bastırması
    gerekiyor ama onlarda yeterli sesi duyuramadılar hala bu ülkede kamyonlar bizden hızlı gitmelerine rağmen
    bizlere ceza yazılıyor bu bizim kaderimiz ama birgün gelecek bu dediklerimiz gerçekleşecek taki iyi bir
    yöneticiler bulunana kadar böyle idare edeceğiz
    ama başıma gelen bi olayı sizinle paylaşmak isterim ben küçük bi kasabada yaşıyorum bizlerdede motorlar
    yoplanmaya başladığında kaymakama gittik durumu izah ettik o bu durumu geçici bi süre durdurdu uzun
    zamandan beride toplanmıyor sizlerde bulunduğunuz yerdeki mülkü amirliklere resmi bi yazı ile müracat ederseniz
    mutlaka onlarda duyarlı olacaklardır sanırım
    eğer yalnız iseniz birleşmenizi tavsiye ederim veya en yakın kulübe üye olun çoğunluktan ses çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engin.K

    Motoru 3.500 aldım 3 sefer ceza yedim ilkini ne zaman yedim bilmiyorum plakaya yazmış snaırım 50 tl 2. ceza ehliyetsizlikten 600 tl birde otopark parası 40 tl 3. ceza yine ehliyetsilikten 1.200 tl daha sonra akıllandım ehliyet aldım o da tuttu 600 tl bi hesaplayalım bana bir motosiklet kaça malolmuş

    3.500
    1.200
    600
    600
    50
    40

    Eder 5.990

    Aman ehliyetsiz araç kullanmayın şu an herşeyim full ama yinede polisin üstüne gitmiyorum ne yapacagı belli olmaz bulur birşeyler yazar


    ya bu deveyi güdersin yada bu diyardan gidersin. konunun başından beridir anlatmak istediğimde bu benim. kafamız rahat olsun diye nasıl arabaya binmek için ehliyet alıyorsak motosiklete binmek içinde ehliyet almalıyız. inat etmek çok yersiz, şu andaki kanunlarımız bu şekilde. motosiklet üzerinde istersen bütün herkesten üstün seviyede sürücü ol yinede polis durdurduğunda ehliyetin yoksa cezayı yersin. çünkü seni durdurduğunda sana tecrübe sormaz ehliyet sorar.




  • arkadaşlar a2 ehliyet 300 yakalanma cezası 600 tl değmez bence ehliyetsiz gezmeye
  • kardeş hiç korkma sicile işlenmiyor bende bi kere yakalandım birar aradım soruşturdum. işlenmiyor rahat oL.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GangsteeR

    kardeş hiç korkma sicile işlenmiyor bende bi kere yakalandım birar aradım soruşturdum. işlenmiyor rahat oL.


    sicile işlenmiyor fakat cebi bayağı yakıyor
  • köye 50cc alsam bakkala falan gitmek mengene inmek için, ehliyetsiz kullansam ona da mı ceza yazarlar?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akula2005

    köye 50cc alsam bakkala falan gitmek mengene inmek için, ehliyetsiz kullansam ona da mı ceza yazarlar?..

    hiç hangi amaçla kullanıyorsun diye sorduklarını duymadım
    ...
  • evet durdurduklarında önce kaska bakarlar sonrada direkt olarak konuya girerler "ehliyet ve ruhsat lütfen" derler. dertleşilecek tipler değildirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cool111

    evet durdurduklarında önce kaska bakarlar sonrada direkt olarak konuya girerler "ehliyet ve ruhsat lütfen" derler. dertleşilecek tipler değildirler


    Ben dertleşmeye çalıştıkça adam daha çok hırslandı
  • Sicile islenmiyor
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.