Şimdi Ara

MOTORU EHLİYETSİZ KULLANMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
7.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Bugün şehiriçinde acil bir işim için motorsiklet kullamak zorunda kaldım. Sonuç olarak polis tarafından durduruldum ve ehliyetsiz olduğum için 1000 tl ceza ödeyeceğim. Ceza bana ve motorsikletin sahibine yazıldı. Sorum ise ehliyetsiz motorsiklet kullandığım sicilime işlenir mi? İlerde bana bir sorun çıkarır mı?



  • Sicillik bir şey değil diye biliyorum.


    Ancak tekrarlama o hareketi.Durdurmaz durdurmaz polis,ne zaman bir şeyin eksik o zaman durdurur.
  • Sicile işlenmiyor. 600 lira civarıydı 1000 mi olmuş maşallah. Dandik motor parası hani. Erken yatırırsanız belli bir miktarda indirim söz konusu. Motor sahibine de ehliyetsiz araç kullandırdığı için ceza var bahsettiğiniz gibi. O da 250 gibi bir şeydi ama artmıştır sanırım o da bu durumda.
  • bizim burada yaz başında birgünde 300 e yakın motosiklet sürücüsünün ehliyeti olmadığı için ehliyetine ve aracına el konuldu. bütün motosikletleri kamyona yükleyip gittiler. motosiklet ehliyetini hala halkımız küçük görüyor motosikletede ehliyetmi olurmuş düşüncelerimiz var. piyasada muayenesiz motosiklet dolu iddia ediyorum muayenelere baksalar piyasadaki motosikletlerin yarıdan fazlasını toplarlar. araba kullanmak için ehliyet almalıysak motosiklet kullanmak içinde ehliyet almalıyız, Allah göstermesin bir kaza halinde suçluda tamamen siz oluyorsunuz zaten arabalar fazla dikkat etmiyor şehir trafiğinde motosikletlere. suçsuzken suçlu pozisyona düşmeyelim ehliyetimizi alalım bir motosiklet ehliyeti çıkarmak 300-500 TL arası cezası 1000 TL. ehliyeti bir kere alırsın bu problemden kurtulursun cezayı her zaman yersin siciline işlenip işlenmemesi ikinci planda bence sonuçta bu işlemler sizin güvenliğiniz, iyiliğiniz ve sağlığınız için. ben bu uygulamayı haklı ve yerinde buluyorum.




  • Bende yeni motor alacağım 2-3 güne kadar.Ehliyet bende de yok baktım yazılayım edim 22 Ağustos sınvadına son kayıt 4 Temmuzmuştu galiba.Bende vazgeçtim ehliyet almaktan.Kaskı hiç çıkarmam o zaman çevirmezler belki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cool111

    bizim burada yaz başında birgünde 300 e yakın motosiklet sürücüsünün ehliyeti olmadığı için ehliyetine ve aracına el konuldu. bütün motosikletleri kamyona yükleyip gittiler. motosiklet ehliyetini hala halkımız küçük görüyor motosikletede ehliyetmi olurmuş düşüncelerimiz var. piyasada muayenesiz motosiklet dolu iddia ediyorum muayenelere baksalar piyasadaki motosikletlerin yarıdan fazlasını toplarlar. araba kullanmak için ehliyet almalıysak motosiklet kullanmak içinde ehliyet almalıyız, Allah göstermesin bir kaza halinde suçluda tamamen siz oluyorsunuz zaten arabalar fazla dikkat etmiyor şehir trafiğinde motosikletlere. suçsuzken suçlu pozisyona düşmeyelim ehliyetimizi alalım bir motosiklet ehliyeti çıkarmak 300-500 TL arası cezası 1000 TL. ehliyeti bir kere alırsın bu problemden kurtulursun cezayı her zaman yersin siciline işlenip işlenmemesi ikinci planda bence sonuçta bu işlemler sizin güvenliğiniz, iyiliğiniz ve sağlığınız için. ben bu uygulamayı haklı ve yerinde buluyorum.



    Ben ufak cc motorların belli cc de ehliyetten ve vergiden ve de kasktan muaf tutulması gerektiğini düşünüyorum.


    50cc Honda today i adam full face kaskla kullanmıyor.haklı da sapına kadar.Adama git ehliiyet al diyorlar küfür gibi.



    Ehliyet almam çevirmezler diyen arkadaş,2 defa kafamda full face kask ile memurun söylemesi ile ''rutin kontrol'' olarak çevirildim motorla.Adam ceza kesecek şeyi ruhsatıma bile baka baka aradı.Ehliyetimi her şeyimi istedi.Ben sigortama kadar eksiksiz olduğum için havasını aldı bir de üstüne pişkin pişkin aferin kaskınızı da takmışsınız,biraz da bıyık altından ceza yemezsiniz, gibisinden birşeyler dedi.



    Arabaları bırakıp motorları durduruyorlardı.


    Dolayısıyla TR gibi yerde kaşınmayın kaşıyan çok oluyor emin olun.Bu adamlarda nasıl bir burun var bilmiyorum fakat çaresizliğin kokusunu alıyorlar.İllet herifler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orjinalden alıntı: cool111

    bizim burada yaz başında birgünde 300 e yakın motosiklet sürücüsünün ehliyeti olmadığı için ehliyetine ve aracına el konuldu. bütün motosikletleri kamyona yükleyip gittiler. motosiklet ehliyetini hala halkımız küçük görüyor motosikletede ehliyetmi olurmuş düşüncelerimiz var. piyasada muayenesiz motosiklet dolu iddia ediyorum muayenelere baksalar piyasadaki motosikletlerin yarıdan fazlasını toplarlar. araba kullanmak için ehliyet almalıysak motosiklet kullanmak içinde ehliyet almalıyız, Allah göstermesin bir kaza halinde suçluda tamamen siz oluyorsunuz zaten arabalar fazla dikkat etmiyor şehir trafiğinde motosikletlere. suçsuzken suçlu pozisyona düşmeyelim ehliyetimizi alalım bir motosiklet ehliyeti çıkarmak 300-500 TL arası cezası 1000 TL. ehliyeti bir kere alırsın bu problemden kurtulursun cezayı her zaman yersin siciline işlenip işlenmemesi ikinci planda bence sonuçta bu işlemler sizin güvenliğiniz, iyiliğiniz ve sağlığınız için. ben bu uygulamayı haklı ve yerinde buluyorum.



    Ben ufak cc motorların belli cc de ehliyetten ve vergiden ve de kasktan muaf tutulması gerektiğini düşünüyorum.


    50cc Honda today i adam full face kaskla kullanmıyor.haklı da sapına kadar.Adama git ehliiyet al diyorlar küfür gibi.



    Ehliyet almam çevirmezler diyen arkadaş,2 defa kafamda full face kask ile memurun söylemesi ile ''rutin kontrol'' olarak çevirildim motorla.Adam ceza kesecek şeyi ruhsatıma bile baka baka aradı.Ehliyetimi her şeyimi istedi.Ben sigortama kadar eksiksiz olduğum için havasını aldı bir de üstüne pişkin pişkin aferin kaskınızı da takmışsınız,biraz da bıyık altından ceza yemezsiniz, gibisinden birşeyler dedi.



    Arabaları bırakıp motorları durduruyorlardı.


    Dolayısıyla TR gibi yerde kaşınmayın kaşıyan çok oluyor emin olun.Bu adamlarda nasıl bir burun var bilmiyorum fakat çaresizliğin kokusunu alıyorlar.İllet herifler.


    kask kullanmamanın haklı bir nedeni olacağını zannetmiyorum. 50 cc üzeri bir motosikletle yaptığın kazada başından alacağın yara ile 50 cc bir motosikletle yapacağın kazada başından alacağın yaralanma aynı olur. sonuçta belli bir sürate ulaşabiliyorlar. kask sayesinde birçok kişinin hayatı kurtulmuştur, ben motosiklet üstadı birisi olarak bu sözü size yakıştıramadım açıkçası. avrupada bırakın motosikleti bisiklete bile kask zorunluluğu vardır. siz yolunuzda gitseniz bile sonuçta size gelip çarpabilirler araba gibi güvenli değildir sonuçta her yerin açıkta gidiyorsun güvenlik önlemlerinizi almanız gerekir. mesele üzerinizde gittiğiniz motosiklette komik görünüp görünmediğiniz değil güvenliğinizdir. 50 cc olupta 80-90 km hıza ulaşabilen motosikletler var sonuçta motosiklete biniyorsan mutlaka ileride büyütmekte isteyeceksin motosikletini o yüzden bir an önce ehliyetini almalı poliste durdurduğunda herşeyi tamamsa korkusuzca dolaşabilmeli. piyasadaki ehliyetsiz olarak dolaşan trafiği sürekli tehlikeye atan insanları görüpte hala ehliyetin gereksizliğinden nasıl bahsedebiliyorsunuz anlamıyorum, 50 cc motosikletleri bilinçsizce kullanan sürücüler trafiği tehlikeye atmıyormu acaba, ehliyetsiz araç kullanacaksa en azından şehir trafiğine çıkmamalı. 50 cc altı ehliyetsiz sürülebildiğini varsayalım şehir trafiği bir sürü çoluk çocukla dolar çoğuda bir arabanın altında alır soluğu. motorcu olarak örnek tavsiyelerde bulunmalıyız bence. ayrıca kaza anında bu gibi eksiklikler olduğunda tamamen suçlu olacağınızıda unutmayalım




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EHLİYETSİZ ARAÇ KULLANIMI
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bu yaz ehliyet alacam ama şuan ehliyetsiz kullanıyorum.daha hiç yakalanmadım.baya kovalamaca yaşadık ama.(çok yanlış biliyorum ama dayanamıyorum)
    ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @rd@

    bu yaz ehliyet alacam ama şuan ehliyetsiz kullanıyorum.daha hiç yakalanmadım.baya kovalamaca yaşadık ama.(çok yanlış biliyorum ama dayanamıyorum)
    ...


    bir an önce almalısın dostum kafanda rahat olmuş olur doya doya gezersin
  • B sınıfı ehliyetim var, trafik kurallarından yana herhangi bir sıkıntım olmaz ama yinede yaptığımın yanlış olduğunu ve polisin ceza yazmakta haklı olduğunu biliyorum. Sorumu cevaplayan herkese teşekkür ederim.
  • Malesef bende o sürücüler arasındayım.

    tam 3 yıldır üstündeyim ve ehliyet yok. Şuana kadar çok durduruldum. Motoru çekiyorlardı ama sonuç hep geri tepti

    Evet ehliyetsiz çok suç haklıyken haksız duruma gelmek kötü bi durum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cool111


    quote:

    Orjinalden alıntı: @rd@

    bu yaz ehliyet alacam ama şuan ehliyetsiz kullanıyorum.daha hiç yakalanmadım.baya kovalamaca yaşadık ama.(çok yanlış biliyorum ama dayanamıyorum)
    ...


    bir an önce almalısın dostum kafanda rahat olmuş olur doya doya gezersin

    1 ağustosta yaşım dolacak.hemen kursa yazılacağım.ehliyet önemli...
  • Ben üstad falan değilim,biraz meraklıyım sadece o.Altımdaki motor YBR 125 çapı ne gücü ne ki ben onun üzerinde usta üstad olayım



    Ama şu var.Bazı avrupa ülkelerinde belli cc ye kadar olan motorlar araba ehliyeti ile de kullanılabiliyor.Bence TR de bu 50cc için uygulanmalı.50cc motorlarla zaten trafiğe çıkan sayısı az,genelde yazlık yerlerde bakkala çakkala kullanılıyor.Bence bunda bir hata yok.Ehliyet nedir ki allasen?TR de ehliyet almaktan beleş iş mi var?Tamamen para.Yeteneğe mi bakıyorlar sınav mı yapıyorlar?Yapsalar iddia ediyorum motor kullananların %30 undan fazlası geçemez.Ciddiyim,geçemez.10km sürat yap,gerçek bir parkur koy trafik ışıklı levhalı,her yanlıştan 10 puan kır,%30 diyorum ya abartısız %30!



    O yüzden ben bu motor ehliyetlerinin pek kaale alınacak şeyler olduğunu söyleyemeyeceğim.Avrupadaki sistem güzel,belli cc ler için ehliyet belli yıl sonra açııyor,büyüyor.Bizde gelsin iki zengin piçi veya donuna kadar son parasını karı kız peşinde koşacağım diye versin herifin teki 600RR a,aynı paraya alacağı araba ile kız arkadaş edinemeyeceğini düşünüp,gitsin taksın üstüne akrapoviç,iki de hız yapmaya kalksın sonra?Sonrası malum,TR de motor kazaları.Bizde bilinç yok ki! Hadi motordan anlamayı,basit tamir işlerini görebilmeyi,onu bırakın lastik değiştirmeyi geçtim,herkes her trafik lehvasının anlamını bile bilmiyor.Garip garip yerlerde U yapılıyor,ters yönde ciritler atılıyor.Sadece motorcular değil arabalar da yapıyor.


    Bazen kasıtlı böyle işlettiklerini düşünüyorum sistemi.Polislerin yıllık ceza geliri için.



    Adamcağız 50cc motor kullanacaksa,büyütmeyi de düşünmüyor,ufak tefek bakkallık çakkallık işlerini görecekse,devletin vermediği eğitim ve vermediği bilinç için 300 kağıt tokatlamasını doğru bulmuyorum.50cc serbest bırakılmalı bence.Ama araba ehliyetliye,veya başka bir ehliyeti olana.10 yaşındaki çocuk kullansın demiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ben üstad falan değilim,biraz meraklıyım sadece o.Altımdaki motor YBR 125 çapı ne gücü ne ki ben onun üzerinde usta üstad olayım



    Ama şu var.Bazı avrupa ülkelerinde belli cc ye kadar olan motorlar araba ehliyeti ile de kullanılabiliyor.Bence TR de bu 50cc için uygulanmalı.50cc motorlarla zaten trafiğe çıkan sayısı az,genelde yazlık yerlerde bakkala çakkala kullanılıyor.Bence bunda bir hata yok.Ehliyet nedir ki allasen?TR de ehliyet almaktan beleş iş mi var?Tamamen para.Yeteneğe mi bakıyorlar sınav mı yapıyorlar?Yapsalar iddia ediyorum motor kullananların %30 undan fazlası geçemez.Ciddiyim,geçemez.10km sürat yap,gerçek bir parkur koy trafik ışıklı levhalı,her yanlıştan 10 puan kır,%30 diyorum ya abartısız %30!



    O yüzden ben bu motor ehliyetlerinin pek kaale alınacak şeyler olduğunu söyleyemeyeceğim.Avrupadaki sistem güzel,belli cc ler için ehliyet belli yıl sonra açııyor,büyüyor.Bizde gelsin iki zengin piçi veya donuna kadar son parasını karı kız peşinde koşacağım diye versin herifin teki 600RR a,aynı paraya alacağı araba ile kız arkadaş edinemeyeceğini düşünüp,gitsin taksın üstüne akrapoviç,iki de hız yapmaya kalksın sonra?Sonrası malum,TR de motor kazaları.Bizde bilinç yok ki! Hadi motordan anlamayı,basit tamir işlerini görebilmeyi,onu bırakın lastik değiştirmeyi geçtim,herkes her trafik lehvasının anlamını bile bilmiyor.Garip garip yerlerde U yapılıyor,ters yönde ciritler atılıyor.Sadece motorcular değil arabalar da yapıyor.


    Bazen kasıtlı böyle işlettiklerini düşünüyorum sistemi.Polislerin yıllık ceza geliri için.



    Adamcağız 50cc motor kullanacaksa,büyütmeyi de düşünmüyor,ufak tefek bakkallık çakkallık işlerini görecekse,devletin vermediği eğitim ve vermediği bilinç için 300 kağıt tokatlamasını doğru bulmuyorum.50cc serbest bırakılmalı bence.Ama araba ehliyetliye,veya başka bir ehliyeti olana.10 yaşındaki çocuk kullansın demiyorum.


    üstadlığı altındaki motosikletle ölçüştürüyorsan, bilgiyle değerlendirmiyorsan o zaman dememek daha doğru, zaten üstad olarak görmüyorsun kendini orada anlaştık. arabaya binmek için nasıl ehliyet şartsa motosiklet içinde şarttır. sonuçta kanunlarımız var ve işlemler kanunlar üzerinden yapılır size mantıksız gelir veya gelmez o sizin bileceğiniz iştir, herkez nalıncı keseri gibi kendine doğru yontar sonuçta. bırak 50 cc yi ben 10 cc dahi olsa ehliyetsiz motosiklet kullanılmasına karşıyım. piyasa çoluk cocukla dolar nasıl olsa ehliyet yok diye bisiklet yerine motosiklet alır velileri buda faciaya dönüşür. herkezin motosiklet büyütüp büyütmeyeceğini fikrinin ne olacağını kestiremeyeceğizden buda olası bir şey değil bence, yani adama diyeceğiz bak arkadaş 50 cc motosikletten başka motora binecekmisin binmeyecekmisin adamda bize diyecek valla billa binmiycem bizde diyeceğiz tamam o zaman sen artık serbestçe dolaşabilirsin al buda belgen ama ömrün boyunca bundan sonrada 51 cc bile olsa motosiklete binemezsin yoksa çok fena süründürüz seni. böyle bir imkan varmı varsada ben bilmiyorum. adamcık mademki ufak tefek işlerini bakkal çakkal işlerini halledecek bisiklete binsin. herşeyi devletten bekleyemeyiz, biz cumhuriyet rejimiyle yönetiliyoruz komünist rejimle yönetilmiyoruz o yüzden devlet bize bakmasın ben çalışıp kazanıp kendime bakarım, devlet yönetici pozisyonda olsun yeter. önce biz kendimizi ve çevremizdekileri bilinçlendirmeliyiz, devlet bize baksın devlet şunu yapsın devlet bunu yapsın iyide devlet hangi birine yetişsin devleti oluşturan bireylerdir o yüzden bize büyük iş düşer. göz göre göre bunları bildiğimiz halde bu adaletsizliğe izin verirsek demekki suçun büyüğü bizdedir. ayrıca avrupadaki ehliyet alırken verilen sürücü eğitimleriyle buradaki verilen eğitim arasında uçurumlar var. ikisini birlikte kullandırıyorlarsa mutlaka motosiklet eğitimide veriyorlardır. almanyada ehliyet alan arkadaşım 6 ay boyunca okula gider gibi sürücü eğitim derslerine gitmişti devam mecburiyeti zorunluydu ve direksiyon başında yaptığı en ufak bir hatada tekrar tekrar sınavlara girmişti üçüncü defada almıştı ehliyetini ve burdaki gibi şurdan dön tamam şeklinde değil sınavları şehir içinde yarım saatten fazla tur atıyorsun ve otobana çıkıyorsun, bayırlarda dur kalklar, trafik işaretlerinin birini bile atlamayacaksın, oralarda ehliyet işi öyle kolay olmadığından motosikletide kapsıyor olabilir ama biz ülkemizden bahsediyoruz. ülkemizde kasabımız çok bizim, araba sürenindede motosiklet sürenindede. kolay alınıyor zaten gereksiz bilende bilmeyende alıyor mantığıyla gittiğin zaman araba ehliyetide gereksiz. bizim millet olarak anlayışımız böyle önce kendi özümüzde düzeltmeliyiz bu işi. zengin olur parayı basar motosikletini alır arabasını alır, karı kız tavlayacak insanın motosiklete veya arabaya binme hakkı yoktur diye birşey olamaz bu konuyu tartışmıyoruz burada sonuçta almaya hakkı vardır ne kadar zorumuzada gitse engel olamayız kimsenin malının hesabını yapmaya hakkımız yoktur. zaten o tip kimseler sonuçta muhakkak bir şekilde cezasını bulur, bu dünyada bulmasa bile öbür dünyada bulur hem % 30 bulmaz % 100 bulur. buradaki eğitimlerin ne kadar laçka ve lakayit olduğunu söylemeye gerek yok. kimlik çıkartır gibi ehliyet çıkartılabiliyor ülkemizde. ceza yemek istemiyorsan ehliyetini alacaksın sonuçta dediğin gibi kolay alınıyor ülkemizde, yiyeceğin cezanın yarısı kadar masrafı var niye inat edilipte alınmıyorki bir kere alırım bir ömür 50 cc yede 1100 cc yede binerim kafamda rahat olur, demek istediğim bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cool111 -- 8 Temmuz 2009; 17:25:34 >




  • Ben de onu diyorum ceza yememek için alınan bir kağıt parçasından fazlası olmalı ehliyet.


    Ehliyetsiz kullanılsın deiyorum 50cc yi,araba ehliyeti ile kullanılabilsin diyorum.


    Motorda ustalık tecrübe yaptığın km ve kullandığın motor çeşitleridir bence.Ben tek motor üzerinde 8-9000 km yapmıım altı üstü.Ha benim düldülün artık her bakımını kendim yapar duruma geldim,gerekirse altına yatıp balata bile değiştiriyorum,ama ustalık o değil bence.Kendimi de usta olarak görmüyorum.



    Bahsettiğim konunun haberini buradan okuyun:

    http://www.tumgazeteler.com/?a=1672576


    Fazla bir şey istemiyorum,arbaa ehliyeti olanlar 50cc ye kadar motorsiklet kullanabilsin diyorum.


    Yapılması gerektiğine inandığım ikinci bir düzenleme ise motorsiklet hız limitlerinin acilen artırılmasıdır.Bazıları buna serserilik diyebilir,ancak otobanlarda 70km ye çakılı halde sağ şeritten giderken kamyonlarla haşır neşir nasıl tehlike altında olduğumuzu hesap eden yok.Mobiletler tarihinden kalma bir hız sınırı bu.Acilen 100km ve üzerinde bir değere çekilmeli.Bu da bir iki yıl içinde olacak bilgim dahilinde böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 8 Temmuz 2009; 17:29:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ben de onu diyorum ceza yememek için alınan bir kağıt parçasından fazlası olmalı ehliyet.


    Ehliyetsiz kullanılsın deiyorum 50cc yi,araba ehliyeti ile kullanılabilsin diyorum.


    Motorda ustalık tecrübe yaptığın km ve kullandığın motor çeşitleridir bence.Ben tek motor üzerinde 8-9000 km yapmıım altı üstü.Ha benim düldülün artık her bakımını kendim yapar duruma geldim,gerekirse altına yatıp balata bile değiştiriyorum,ama ustalık o değil bence.Kendimi de usta olarak görmüyorum.



    Bahsettiğim konunun haberini buradan okuyun:

    http://www.tumgazeteler.com/?a=1672576


    Fazla bir şey istemiyorum,arbaa ehliyeti olanlar 50cc ye kadar motorsiklet kullanabilsin diyorum.


    Yapılması gerektiğine inandığım ikinci bir düzenleme ise motorsiklet hız limitlerinin acilen artırılmasıdır.Bazıları buna serserilik diyebilir,ancak otobanlarda 70km ye çakılı halde sağ şeritten giderken kamyonlarla haşır neşir nasıl tehlike altında olduğumuzu hesap eden yok.Mobiletler tarihinden kalma bir hız sınırı bu.Acilen 100km ve üzerinde bir değere çekilmeli.Bu da bir iki yıl içinde olacak bilgim dahilinde böyle.


    gönül isterki bu şekilde olsun fakat şu andaki kanunlarımız böyle. polis durdurduğundada yaw memur bey sanki ehliyeti olanlar benden fazlamı biliyor bu mereti diye savunma yapamayacağımıza göre bu ehliyeti almak zorundayız. araba ehliyeti olanların 50 cc ye kadar motosiklet kullanabilir olasıdır ama mutlaka bir ehliyet gereklidir. ülkemizde herşeyin görüntüden ibaret olduğunu bende kabul ediyorum, bu gibi sıkıntılarımızı anlatabileceğimiz bürokrat arkadaşı olanlar vardır mutlaka aramızda. veya kurulu dernekler ve klüpler var onlar vasıtasıyla bu sıkıntıları dile getirmeliyiz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cool111


    quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ben de onu diyorum ceza yememek için alınan bir kağıt parçasından fazlası olmalı ehliyet.


    Ehliyetsiz kullanılsın deiyorum 50cc yi,araba ehliyeti ile kullanılabilsin diyorum.


    Motorda ustalık tecrübe yaptığın km ve kullandığın motor çeşitleridir bence.Ben tek motor üzerinde 8-9000 km yapmıım altı üstü.Ha benim düldülün artık her bakımını kendim yapar duruma geldim,gerekirse altına yatıp balata bile değiştiriyorum,ama ustalık o değil bence.Kendimi de usta olarak görmüyorum.



    Bahsettiğim konunun haberini buradan okuyun:

    http://www.tumgazeteler.com/?a=1672576


    Fazla bir şey istemiyorum,arbaa ehliyeti olanlar 50cc ye kadar motorsiklet kullanabilsin diyorum.


    Yapılması gerektiğine inandığım ikinci bir düzenleme ise motorsiklet hız limitlerinin acilen artırılmasıdır.Bazıları buna serserilik diyebilir,ancak otobanlarda 70km ye çakılı halde sağ şeritten giderken kamyonlarla haşır neşir nasıl tehlike altında olduğumuzu hesap eden yok.Mobiletler tarihinden kalma bir hız sınırı bu.Acilen 100km ve üzerinde bir değere çekilmeli.Bu da bir iki yıl içinde olacak bilgim dahilinde böyle.


    gönül isterki bu şekilde olsun fakat şu andaki kanunlarımız böyle. polis durdurduğundada yaw memur bey sanki ehliyeti olanlar benden fazlamı biliyor bu mereti diye savunma yapamayacağımıza göre bu ehliyeti almak zorundayız. araba ehliyeti olanların 50 cc ye kadar motosiklet kullanabilir olasıdır ama mutlaka bir ehliyet gereklidir. ülkemizde herşeyin görüntüden ibaret olduğunu bende kabul ediyorum, bu gibi sıkıntılarımızı anlatabileceğimiz bürokrat arkadaşı olanlar vardır mutlaka aramızda. veya kurulu dernekler ve klüpler var onlar vasıtasıyla bu sıkıntıları dile getirmeliyiz.



    Dernekleri takan var mı bu ülkede?Bilmiyorum,iktidar partisinin muhalefete gönüül ve vicdan rahatlığıyla kulak tıkadığı,onu geçtim iktidarın halka kulak tıkadığı bir ülkede yaşıyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orjinalden alıntı: cool111


    quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Ben de onu diyorum ceza yememek için alınan bir kağıt parçasından fazlası olmalı ehliyet.


    Ehliyetsiz kullanılsın deiyorum 50cc yi,araba ehliyeti ile kullanılabilsin diyorum.


    Motorda ustalık tecrübe yaptığın km ve kullandığın motor çeşitleridir bence.Ben tek motor üzerinde 8-9000 km yapmıım altı üstü.Ha benim düldülün artık her bakımını kendim yapar duruma geldim,gerekirse altına yatıp balata bile değiştiriyorum,ama ustalık o değil bence.Kendimi de usta olarak görmüyorum.



    Bahsettiğim konunun haberini buradan okuyun:

    http://www.tumgazeteler.com/?a=1672576


    Fazla bir şey istemiyorum,arbaa ehliyeti olanlar 50cc ye kadar motorsiklet kullanabilsin diyorum.


    Yapılması gerektiğine inandığım ikinci bir düzenleme ise motorsiklet hız limitlerinin acilen artırılmasıdır.Bazıları buna serserilik diyebilir,ancak otobanlarda 70km ye çakılı halde sağ şeritten giderken kamyonlarla haşır neşir nasıl tehlike altında olduğumuzu hesap eden yok.Mobiletler tarihinden kalma bir hız sınırı bu.Acilen 100km ve üzerinde bir değere çekilmeli.Bu da bir iki yıl içinde olacak bilgim dahilinde böyle.


    gönül isterki bu şekilde olsun fakat şu andaki kanunlarımız böyle. polis durdurduğundada yaw memur bey sanki ehliyeti olanlar benden fazlamı biliyor bu mereti diye savunma yapamayacağımıza göre bu ehliyeti almak zorundayız. araba ehliyeti olanların 50 cc ye kadar motosiklet kullanabilir olasıdır ama mutlaka bir ehliyet gereklidir. ülkemizde herşeyin görüntüden ibaret olduğunu bende kabul ediyorum, bu gibi sıkıntılarımızı anlatabileceğimiz bürokrat arkadaşı olanlar vardır mutlaka aramızda. veya kurulu dernekler ve klüpler var onlar vasıtasıyla bu sıkıntıları dile getirmeliyiz.



    Dernekleri takan var mı bu ülkede?Bilmiyorum,iktidar partisinin muhalefete gönüül ve vicdan rahatlığıyla kulak tıkadığı,onu geçtim iktidarın halka kulak tıkadığı bir ülkede yaşıyoruz.






    o zaman ehliyet almaya devam




  • Etiler Ferrari Bayiisinde gördüğüm Kawasaki motoru gözüm kapalı alıyordum ki arkadaşlar müdahale etti: "Ama ehliyetin yok köprüyü bile geçemezsin"
    O zaman karar verip A2 ehliyeti aldım.
    Ne yazık şu an o Kawasaki' yi alacak param yok.
  • Ehliyet alınacak ama dediğim sorunlar mutlaka çözülmeli.Şu anda TR de motor kullananların derdini dinleyecek bir kurum yok olacağını da hiç sanmam,ancak motorsikletler sağ şeride esaretten kurtulmalı.Aksi takdirde daha çok felaket göreceğiz.


    Düşünebiliyor musunuz bu otobanda 80km/h hız sınırına uyup giden bir motorsikleti.Arkadan gelen bir herif vay şerefsiz sen misin diye ufaktan bir dokundursa,bittin yahu,azrailin elinden kimse alamaz...


    Kesinlikle arazi araçları ile motorsiklet hız sınırları bir olmamalı.Üst sınır en az 100km/h hıza çıkarılmalı.En az diyorum,olması gereken asıl rakam ise 120.Hız sınırları hız yapmaktan alıkoymuyor ki radarlar koyuyor.


    Otomobil hız sınırları genişletilecek,umuyorum bu sırada motorsikletleri de gören olur.50-70-80 ölüm getirecek,onun hesabını kim verecek?Hadi otobanda 3 şeritli yolda 80 ile gittin OK eyvallah,sıkıyorsa 2 şeritli şehirarası yollarda 70 ile git.Çevreyolu içinde hadi bir git.Sağ şeritte önünde duran menemen izmir dolmuşu trafiği de ihlal ederken sen ne yapacaksın?Sollayamazsın orta şerit 100 ile gidiyor,arkandan geçirirler,dolmuş çok ani duruyor,duramazsın.Yanından güç bela geçeceksin.Kaç kere başıma geldi bu sahne biliyor musunuz?Artık o dolmuşu görünce önüne geçmek için başlarım hız sınırına diyorum.Can mı önemli saçma kural mı?


    Sağ şeride mahkumiyet her zaman ölüm getirir.Ani duruşlar,kazalı araçların çekildiği şerit,aşağı eğimli şerit,uçuruma yakın şerit her zaman sağ şerittir.Arabalardan çok da ahızlı gidiş kabiliyeti olan motorlara konan bu gerçekdışı sınır saçmalık.



    Siz düşünebiliyor musunuz?Suzuki Hayabusa 1300.Ama hız sınırı 80 max.


    Yani 1. vites süratinin yarısı.Bu adam 1. viteste 7000 devirde otoban gidecek.O zaman sokma kardeşim bu motorları TR ye izin verme,herkes scooter kullansın max motor hacmi 250cc olsun TR de,hatta 150 olsun.Ciddiyim,sokma kardeşim.Sen TR ye o motorları o yasa ile sokuyorsan ben de senin öyle yasana s.kayım.



    Dalga geçer gibi adam çevirecekler.Olaya bak.600RR lar GSX 1300R lar 1000rr lar r1 lar.Ama hız sınırı 80 km kardeşim daha fazla gidemezsin.Dengesiz,yemin ediyorum karayolları ve kanunları dengesiz.


    Arabalardan çok daha çabuk hızlanma ve çok daha çabuk yavaşlama kabiliyeti olan motorlara dalga geçer gibi halen mobilet yasasını sürüyorlar.Yazıklar olsun 6 ayda bir verdiğim vergiye.Haram zıkkım olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 8 Temmuz 2009; 22:36:48 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.