Şimdi Ara

Motorun devrini düşürürürken Tork nasıl yüksek tutulur? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
4.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • fbkaya kullanıcısına yanıt
    Hocam öylebir motorum var , ama bunu sabit devrini dişli diyebileceğimiz kayışlı kasnaklar sayesinde yapıyor , devri düşürüp torku max devirdeki en yüksek torkta tutmak istiyorum , bunun için akım kıyıcı kullanırsam , bu torku'da etkilemez mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psycho53

    Hocam öylebir motorum var , ama bunu sabit devrini dişli diyebileceğimiz kayışlı kasnaklar sayesinde yapıyor , devri düşürüp torku max devirdeki en yüksek torkta tutmak istiyorum , bunun için akım kıyıcı kullanırsam , bu torku'da etkilemez mi ?

    Tork elbette düşecektir, ama senin yapacağın işi etkilemeyecektir.
    Çünki kuvvete olan gereksimin azalacak. bkz: T = F x d.
    Sen yeterki istediğin hızı encoderle takip et. Hız düştüğünde akımı artırsın.
    Yanlış anlama ama iş-güç-enerji, tork-momentum konularında biraz eksiğin var gibi :)
    Ne yapmak istediğini detaylı anlatırsan daha yardımcı olurum.

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbkaya -- 18 Aralık 2015; 13:48:46 >
  • fbkaya kullanıcısına yanıt
    hocam detaylı okumadığınız için anlamadınız sanırım , normal bir motordan bahsetmiyoruz , ayaklı matkab bu , makine

    Normal dişli hareket ettiren basit bir motor değil momentuma girelim :) Ben rpm e düşürüp torku yükseltmek istiyorum direk motordan , kasnak kullanmadan , rpm düşerken benim güç ihtiyacım artıyor sizin anladığınızın tersine , rpm yükselirken ise tork ihtiyacım azalmakta , çünkü ben bununla matkap kullanıyorum uçların çapları büyüdükçe rpm in azalması zorunlu , matkabın sıkışmaması içinde yüksek tork.
  • Ben şu kısmı anlamamışım " rpm düşerken benim güç ihtiyacım artıyor sizin anladığınızın tersine "
    Rica etsem anlatırmısınız ? rpm düşerken güç ihtiyacınız nasıl artıyor ?
  • fbkaya kullanıcısına yanıt
    Bunun bir "Matkap" olduğunu belirttim. 2 üsttede durumu yazdım , güç ten kastımın tork olduguda gayet açıktır sanıyorum.. , benim uçlarım kalınlaştıkça rpm'im düşmek zorunda , tork yüksek olmak zorunda demiştim , kıya kıya 32 mm çapında bir matkap ucuna geçince 2 newton luk tork ilemi deleceğim , sizin mantığınıza göre , rpm düşerken nasıl tork ihtiyacı azalabilir ? Torkun düşmesi motoru durdur , ki ben bunu malzemelerimde bazen delerken yaşıyorum , o uç biyere takılır motordan yüksek bir güç çıkışı gerekir gelmez ise uç malzemede sıkışır , demir deliyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psycho53

    Bunun bir "Matkap" olduğunu belirttim. 2 üsttede durumu yazdım , güç ten kastımın tork olduguda gayet açıktır sanıyorum.. , benim uçlarım kalınlaştıkça rpm'im düşmek zorunda , tork yüksek olmak zorunda demiştim , kıya kıya 32 mm çapında bir matkap ucuna geçince 2 newton luk tork ilemi deleceğim , sizin mantığınıza göre , rpm düşerken nasıl tork ihtiyacı azalabilir ? Torkun düşmesi motoru durdur , ki ben bunu malzemelerimde bazen delerken yaşıyorum , o uç biyere takılır motordan yüksek bir güç çıkışı gerekir gelmez ise uç malzemede sıkışır , demir deliyorum ben

    Motor sürücüsü ile kontrol ettiğinizde motorunuzun torku artmaz sabit kalır. Asenkron motorlar sürücü ile kontrolde çalışma frekansının altındaki frekans değerlerinde sabit tork, üstünde ise sabit güç verirler.

    Eğer aynı motoru kullanarak daha hızlı delmek istiyorsanız bu mümkün değildir. Sıkışmasına engel olamazsınız. Devri hem motordan hemde sütunlu matkabın üzerindeki kayıştan düşürerek sadece daha düşük hızda kesme (delme) yaparsınız.

    Aynı güçteki motor ile daha yüksek tork almak istiyorsanız komple motor değişimi gerekecektir. Yani sizdeki motor 1,1 kW 3000 d/dak ise bunun 1,1 kW 1500 d/dak olanını alırsanız torku arttırabilirsiniz. (Değişimin yaratacağı mekanik zorlanmalar, kasnak göbeğinde oluşacak çap farkı ihmal edilmiştir)

    Birde sadece kesme hızını artırmak çözüm değil, siz daha yüksek hızda delmek istiyorsanız daha sert ve dayanıklı matkap uçları kullanmanız gerekecektir.

    İnce malzemeleri büyük çapta matkap ucu ile delmek zordur, matkap ucunun çıkarttığı talaş büyük olduğundan malzeme bir süre sonra ucun kesme ağzı ile helisel kanalları arasına sıkışıp kendi etrafında dönmeye çalışır, yada ucu kırar bunlar tehlikeli bir durumlardır.

    Saygılar....








  • Hocam ben hiçbi zaman böyle birşey demedim neden dediklerim yanlış anlaşılıyor anlayamadım :)

    Ben motordan gerekli devir performansını alıyorum. Torkun üstünede çıkmak istemiyorum , temelleri önden vereyim , şimdi:

    Kasnakları iptal ettik diyelim , tek kayış tek kasnak aktarım organı olarak , ince uçlarda devir yüksek olur delmek için , kalın uclarda ise devir yavaşlar tork artak , kasnaklarda böyle oluyor, eğer kalın ucta devri arttırmaya calısırsanız uç aşırı ısınır , ve kendini yer , en iyi ihtimal ile.

    Şimdi kasnak olmadığı bir düzende var olan tork ve rpm değerinde , benim tek yapmak istedğim RPm i değiştire bilmek , ama bunu yaparken var olan tork değerini korumak. Yani gerilimini frekansını kestik düşürdük diyelim , biyerden sınırladık motoru bunu yaptık rpm düştü , bu işlem sonucunda motorun kendi torku düşmesin istiyorum

    Bunun içinde nasıl bir sistem kullanabileceğimi sormaya çalışıyorum en başından beri :)

    50 (fazla oldu sanırım , 224kg torku vardı galiba) newton torkummu var , bu kalsın 1100 rpm im var diyelim bunu sürekli değiştireyim diyorum.. uckalınlaştıkca rpm e düşürüyeim , ama tork değerim değişmesin.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.