Şimdi Ara

Motorun devrini düşürürürken Tork nasıl yüksek tutulur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
4.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir zamanlar rastladığım bir cümle idi hep kafama takılmıştır. Sanırım elektrikli araçlar için ortaya atılmış bir cümle idi , elektrikli araç motorlarını ele alır isek , 800 devirde 100nm tork veriyor ise , 5500 devirdede 100nm tork aktarabiliyor demek oluyor bu , yani devir değişiyor kat edilen hız değişiyor ama tork aynı..

    Bu doğru ise , elektrik motorlarında bunu yapabilirmiyiz ? Hertz düşümü motorun devrini doğrudan düşürüyor inverterlar bunun için var , ama motorun torku nasıl sabit kalabilir ?

    Devri düşürüp, torku yüksek ve sabit nasıl tutabilirim bir elektrik motorunda , yorumlarınızı bekliyorum..



  • Güzel soru takip

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Psycho53 P kullanıcısına yanıt
    İki yolu var, birincisi step motor kullanmak. Adımlar arası süreyi değiştirerek devri düşürebilirsiniz. Bobinlere giden voltajda düşme olmadığı için tork kaybı da olmaz.
    İkincisi Klasik dc motor ve dişli kullanmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 11 Aralık 2015; 10:46:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ac motorum var , dişli olarak kasnaklar var , kayışlar ile devir kontrolü yapılıyor ben bunu elektronik olarak kontrol etmek istedim

    Benim motorum sabit matkabın bir parçası , yani değiştirme ihtimalim pek yok :) dc motorada yüksek fiyatlar vermem gerekir sanırım güçlü motor için , kayış ayarı yapmadan ac motorda devir düşürüp yüksek torkla kullanmayı hayal ediyorum diyelim..
  • Psycho53 P kullanıcısına yanıt
    Merak edip googleda arattım şu siteyi buldum. Cevaplar tatmin edici.

    http://www.robotiksistem.com/tork_nedir_tork_hesaplama.html
  • ero-Sensei kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler , uğraştığınız için

    Ama burda yine bir takım çıkmazlar var , benim motorum sürekli aynı devirde dönüyor kasnaklardan rpm ayarı yapıyoruz , buda tork için.. ilk kasnakta 750 , en alt kasnakta 100~150 devir gibi bir devirde dönüyor, 750 de motoru durma ihtimali var iken alt kasnaklarda öyle birşey söz konusu dahi olmuyor ne varsa altta malzeme vs.. onu alır götürür okadar yüksek güce sahip oluyor düşük devirde.

    şimdi ben bunu kasnakları kayışı kullanmadan yapamak istemiyorum elbette 1 er tane kasnak kayış olacak ama.. devir ve tork kontrolüm olsun istiyorum tork herzaman en yüksekte olabilir..

    bu siteden anladığım ise , hz ile motorun devrinin düşürülüp torkunun yüksek kalabileceği , ama ordada şöyle bir etken giriyor , motorun torku gerilim x çektiği akım

    Hertz de oynama yaparsak yanlış hatırlamıyor isem akımda düşüyor.. buda demektirki yine tork kaybı var ? 500~1500 lira arası bir inveter a para veripde öyle bir sonuç yaşamak istemem




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fircali motir sureceksen fircali esc diye arat daha verimlisi fircasiz moyor ve esc pwm sinyali ile motor surme olarakta bakabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman olayı oldu binevi 1. Vites 6000 devirde 40 ile giderken 2. Viteste 6000 devirde 80 gitmek gibi bir şey. Tam olmasada andırdı, dişliler ile tork kontrolu yapılabilir motora değmeden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ati1919

    Fircali motor nedir ? hiç duymadım.. Araştıracağım teşekkürler

    @linyit43

    Var olan sistem zaten bu şekilde bunuda defalarca belirttim , alternatif arıyorum
  • Up...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psycho53

    Up...
    takip
  • Yanıtı bulabilmek için hit konulara çıkmamız lazımsa çok zor bir ihtimal olacak bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psycho53

    Yanıtı bulabilmek için hit konulara çıkmamız lazımsa çok zor bir ihtimal olacak bu
    3 fazlı asenkronlar için "vektör kontrol" denen bir mesele var fakat elektronik devresini tasarlamak çok zordur ve çok maliyetlidir. Skaler kontrol biraz daha basittir, V/f oranını sabit tutmaya dayanır.
  • kesici61 kullanıcısına yanıt
    v/f oranındaki F frekansmı hocam ? hertz

    Peki bunların tork tutma değerleri nedir ?

    Enbaşta belirttiğim gibi , elektrik motorlarında bu sabit tork olayı var ise , oldugunu zannediyorum ama ortaya cıkarması problem.. Her rpm de aynı yüksek torku verebilmesi önemli olan , ve bunun tek gereksinim nedeni dişlilere ihtiyaç duymamak uzun kasnaklar yorucu atlatışlar vs..
  • Psycho53 P kullanıcısına yanıt
    evet frekans.

    Tork tutma değeri derken neyi kastettiniz?
  • kesici61 kullanıcısına yanıt
    Skaler ile vektor , kontrol tipleri arasında bir performans farkı vardır diye düşündüğümden , benim için önemli olan tork' un hangi sistemde daha verimli oldugunu öğrenmek için böyle sordum hocam

    Skaler ile vektor arasında misal x kadar nm gücü fark eder gibi
  • Psycho53 P kullanıcısına yanıt
    aradaki fark tam olarak o şekilde belirtilmiyor. Ben de tam ayrıntısıyla bilmiyorum fakat vektör kontrol ile çok daha iyi kontrol yapılabiliyor.
  • kesici61 kullanıcısına yanıt
    biraz araştırdım hocamda , vektör gelse gelse cnc motorlarına gelir..

    Öteki yöntemde motor sürücüleri inverter'lar imiş.. onların dahili vektörlü olanları varmış + v/f ayarı ile her devirde aynı torku verir , tork düşmesi olmaz gibi birşey yazıyordu

    O sürücüleride 1.500 den aşşağı alabileceğimizi hiç zannetmiyorum bizi aşar gibi duruyor , teşekkürler herkeze öneriler için , bunun içinden basitçe çıkamadık anlaşılan :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psycho53

    biraz araştırdım hocamda , vektör gelse gelse cnc motorlarına gelir..

    Öteki yöntemde motor sürücüleri inverter'lar imiş.. onların dahili vektörlü olanları varmış + v/f ayarı ile her devirde aynı torku verir , tork düşmesi olmaz gibi birşey yazıyordu

    O sürücüleride 1.500 den aşşağı alabileceğimizi hiç zannetmiyorum bizi aşar gibi duruyor , teşekkürler herkeze öneriler için , bunun içinden basitçe çıkamadık anlaşılan :)
    Yorumları detaylı okumadım ama sorununu kısmen anladım sanırım.
    max yükte ve max hızda dönebilecek bir motor seçersin. motorun hızını encoder ile takip edersin. Yük düştüğünde hız artacaktır. Sen artan bu hızı encoderden görüp akımı kıyarak hızı kontrol edersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbkaya -- 18 Aralık 2015; 12:46:33 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.