Şimdi Ara

MOTORUN RÖLANTİDE SARSINTILI ÇALIŞMA PROBLEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
7.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba benim aracım 2002 otomatik lpg li ford focus problemim ise şöyle motor rölantideyken sarsılıyor ve bu aracın içindede hissediliyor şöyleki mesela ışıklarda bekliyorum motor gayet düzgün çalışırken bir anda kısa süreli sarsılıyor ve bu içeriden hissediliyor bu olay ara ara oluyor ve rahatsız ediyor aracım 175binde motor yağı filtrelerin değişimi 1000km geçti yalnız aracı eşim kullanıyor bende şirket arabası olduğundan dolayı hiç binmiyorum gibi birşey o yüzden dün farkettim eşimde bu durumlardan anlamadığı için bana birşey demedi çünkü en son arabayı kullandığımda 172bindeyken bu sarsılma bir kaçkere olup daha olmamıştı hava soğuk olduğundan ordan kaynaklandığını düşündüğüm için önemsememiştim demekki o zamandan beri böyle diye düşünüyorum ama araç çalışırken sesinde falan bir gariplik yok sizce problem nedir şimdiden teşekkür ederim







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorun Rölantide Sarsıntılı Çalışması Sorunu

    Araçların rölantide çalışırken sarsıntılı hareket etmeleri yaygın bir sorundur. Bu sarsıntı, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve hem benzinli hem de dizel araçları etkileyebilir.

    Motorun Sarsıntılı Çalışma Sebepleri

    • Kirli Bujiler: Kirli veya arızalı bujiler, motorun doğru çalışmasını engelleyerek rölantide sarsıntılara neden olabilir.
    • Kirli Yakıt Filtresi: Tıkalı bir yakıt filtresi, motora yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek rölantide sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Arızalı Rölanti Hava Valfi: Rölanti hava valfi, motora giden hava akışını kontrol etmekten sorumludur. Arızalı bir valf, rölantide hava-yakıt karışımının bozulmasına ve sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Hava Kaçakları: Motor emme manifoldu veya vakum hortumlarındaki hava kaçakları, hava-yakıt karışımını bozarak rölantide sarsıntılara yol açabilir.
    • Arızalı Bobin veya Kablo: Arızalı bir ateşleme bobini veya buji kablosu, belirli silindirlere ateşleme sağlanmasını engelleyerek rölantide sarsıntılara neden olabilir.

    Sorunu Çözme

    Motorun rölantide sarsıntılı çalışma sorununu çözmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsin:

    • Bujileri kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Yakıt filtresini değiştir.
    • Rölanti hava valfini temizle veya değiştir.
    • Hava kaçaklarını kontrol et ve gerekirse onar.
    • Ateşleme bobinini ve buji kablolarını kontrol et ve gerekirse değiştir.

    Bu adımları uygulamak çoğu durumda sorunu çözecektir. Ancak sorun devam ederse, daha ciddi bir sorun olabilir ve bir oto tamircisinden profesyonel yardım alman gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Otomatik araçlar d konumunda frenle beklerken bir miktar sarsılır çünkü çekiş engellenmektedir, denemek için ayak frendeyken vitesi n ye çekip boşa alın düzeliyorsa sıkıntı yok ama devam ediyorsa muhtemel sebepleri şunlar olabilir:
    1- Rolanti düzensizliği: Rolanti motoru ve boğaz kelebeği kontrolu...
    2- Düşük rolanti ve tekleme: Ateşleme problemi (bujiler buji kabloları ve bobin kontrolü), hava filtresinin dolması...
    3- Gaz yememe: Benzin pompası kontrolü
    4- Sarsıntılı çalışma, çekişte zayıflık: Triger kayışının sente kaçırması
    vs...
  • Bunların yanında anlık olup kaybolan sarsıntı bazen yüksek akım çeken bir donanımın çalışmasından da kaynaklanır.
    Mesela aracınızın o sırada radyatör fanı devreye giriyor olabilir, birkaç sn sonra motor devri kendiliğinden yükselir sarsıntı kaybolur.
  • Cevabınız için teşekkür ederim n konumundada oluyor en yakın zamanda kontrol ettiricem zaten problem olduğu belli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.