Şimdi Ara

Klima soğuk üflemiyor........

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
81.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2004 opel astra hb araç sahibiyim.Aracı alalı 1 yıl oldu herhangi bir problem olmdı.Ama dün hava çok sıcaktı ve klimayı açtım.Maksimuma getirmeme rağmen soğuk hava üflemiyordu,dışarıa ki havayı veriyodu sanki.Geçen yaz klima ayarı 2-3 deyken içerisini buz gibi yapardı.Sizce problem ne olabilir.Kışın klimayı hiç çalıştırmadım bu arada.Teşekkürler......



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Soğuk Üflemiyor: Nasıl Çözülür?

    Araç klimanız soğuk üflemiyor mu? Bu yaygın bir sorundur ve birkaç olası nedeni vardır. Çözümü bulmanıza yardımcı olmak için ipuçlarını ve sorun giderme adımlarını derledik.

    İlk olarak, klimanızın filtrelerinin tıkalı olmadığını kontrol edin. Tıkalı filtreler, soğuk havanın kabine girmesini engelleyebilir. Filtreleri temizleyin veya değiştirin.

    Bir diğer olası neden ise soğutucu akışkanın azalmasıdır. Soğutucu akışkan, klimanın soğuk hava üretmek için kullandığı sıvıdır. Soğutucu akışkan seviyesi düşükse, klima verimli bir şekilde soğutmayabilir.

    Klima soğuk üflemiyorsa, kondenserin kirli olmasına da bakın. Kondenser, aracın önünde bulunan ve soğutucu akışkanı soğutan bir parçadır. Kirli bir kondenser, klimanın verimli çalışmasını engelleyebilir. Kondenseri su ve sabunla temizleyin.

    Araç klimanız hala soğuk üflemiyorsa, kompresörde bir sorun olabilir. Kompresör, soğutucuyu sirküle ettiren ana parçadır. Arızalı bir kompresör, klimanın hiç soğuk hava üflememesine neden olabilir. Kompresörü kontrol etmek için bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Ek olarak, araç klimasının soğuk üflememesine neden olabilecek elektriksel sorunlar da vardır. Bir elektrikçi, klimanın elektrik bağlantılarını ve bileşenlerini kontrol edebilir.

    Klimanız hala soğuk üflemiyorsa, klima sisteminde bir sızıntı olabilir. Soğutucu akışkan sızıntıları, klimanın düzgün çalışmamasına neden olabilir. Sızıntıları tespit etmek ve onarmak için bir tamirciye danışın.

    Bu sorun giderme adımlarını uygulayarak, klima soğuk üflemiyor sorununun nedenini belirleyebilir ve bunu düzeltebilirsiniz. Klimanızın düzenli olarak bakımı yapıldığından emin olun, böylece verimli bir şekilde soğuk hava üflemeye devam eder.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorunun cevabını kendiniz vermişsiniz...

    Neredeyse bir sene boyunca klimayı hiç açmamışsınız. Halbuki kitapçıklarda dahi belirtilir kış da olsa yaz da olsa haftada en az 10 dakika klimayı çalıştırın diye...

    Neyse, muhtemelen klima tesisatı içindeki gazın basıncı düşmüştür. Yani biryerlerden gaz kaçırmıştır. Bir klimacıya gidip kaçak tespiti yaptırın, kaçak yoksa gazı tamamlatın.
  • sayın O.B.K.
    arada bir de olsa kışın yani klimayı hiç çalıştırmazsak bu problem illaki yaşanacak değildir umarım.
    çünkü ben de kış boyunca hiç çalıştırmadım ve henüz de denemedim.
    umarım sorun çıkmaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Sorunun cevabını kendiniz vermişsiniz...

    Neredeyse bir sene boyunca klimayı hiç açmamışsınız. Halbuki kitapçıklarda dahi belirtilir kış da olsa yaz da olsa haftada en az 10 dakika klimayı çalıştırın diye...

    Neyse, muhtemelen klima tesisatı içindeki gazın basıncı düşmüştür. Yani biryerlerden gaz kaçırmıştır. Bir klimacıya gidip kaçak tespiti yaptırın, kaçak yoksa gazı tamamlatın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    sayın O.B.K.
    arada bir de olsa kışın yani klimayı hiç çalıştırmazsak bu problem illaki yaşanacak değildir umarım.
    çünkü ben de kış boyunca hiç çalıştırmadım ve henüz de denemedim.
    umarım sorun çıkmaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Sorunun cevabını kendiniz vermişsiniz...

    Neredeyse bir sene boyunca klimayı hiç açmamışsınız. Halbuki kitapçıklarda dahi belirtilir kış da olsa yaz da olsa haftada en az 10 dakika klimayı çalıştırın diye...

    Neyse, muhtemelen klima tesisatı içindeki gazın basıncı düşmüştür. Yani biryerlerden gaz kaçırmıştır. Bir klimacıya gidip kaçak tespiti yaptırın, kaçak yoksa gazı tamamlatın.




    Tabi ki.. Kışın hiç çalıştırmazsanız muhakkak ki gaz kaçağı olur demek yanlış olur.

    Ama uzun süre çalıştırmazsanız özellikle klima komprasörü uzun süre yağsız kalacaktır. Ayrıca tesisatı arada basınçlı tutmak lazım. Bu nedenle özellikle kışın cam buğusunu klima ile daha hızlı çözebilirsiniz. Böylelikle hem klimayı kullanmış hem de buğudan kurtulmuş olursunuz.

    Eğer tesisatta problem yoksa çalıştırmasanız da kaçak oluşmaz.

    Ama uzun süre klimayı kullanmamışsanız klimayı önce muhakkak motor rölantideyken çalıştırın. Uzun süre çalıştırmayıp da uzun yolda yüksek devirde birden sakın çalıştırmayın.




  • Verdiğin yararlı bilgiler için teşekkürler O.B.K, bizde öğrenmiş oluyoruz bu arada..
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    Tabi ki.. Kışın hiç çalıştırmazsanız muhakkak ki gaz kaçağı olur demek yanlış olur.
    Ama uzun süre çalıştırmazsanız özellikle klima komprasörü uzun süre yağsız kalacaktır. Ayrıca tesisatı arada basınçlı tutmak lazım. Bu nedenle özellikle kışın cam buğusunu klima ile daha hızlı çözebilirsiniz. Böylelikle hem klimayı kullanmış hem de buğudan kurtulmuş olursunuz.
    Eğer tesisatta problem yoksa çalıştırmasanız da kaçak oluşmaz.
    Ama uzun süre klimayı kullanmamışsanız klimayı önce muhakkak motor rölantideyken çalıştırın. Uzun süre çalıştırmayıp da uzun yolda yüksek devirde birden sakın çalıştırmayın.




  • arkadaşım merhaba,


    klimalarda en çok sorun çıkaran iki parça vardır yaygın olarak.. biri kompresördür(yağsız kalabilir veya içindeki manyetik kavrama bozulur) diğeri de klima yoğuşturucusu(evaporatör) dür.özellikle evaporatör eğer hasarlı ise çoğu zaman kaçak testinde tespit edilemez(ve gaz çok yavaş yavaş sızar çoğu zaman 2 gün ile 15 gün arasında) aracın ulaşılması en zor yerlerinden birinde gömülüdür.ve en sinir olay da bu evaporatörün değişimi için çoğu zaman ön göğüs komple sökülmek zorunda kalınır. bu yüzden de maliyeti pahalı bir tamirattır.
  • bence hiçbir arıza yok. Çünkü klima sisteminin yaz aylarındaki soğukluğu vermesi için dış hava termostatının açık kalması gerekiyor. Ilık veya tam yaz sıcakları bastırmadan kullandığımız klima kompresörleri kısa müddet devreye girip sonra çıkmaktadır. Dış hava 30 derecenin üsütüne çıkınca devrede kalma süresi uzadığı için daha soğuk vermesinin nedeni budur.

    gerçek problem şudur;

    eğer klima komresörü devrede kaldığı halde soğutmuyor ise orada üzerinde durulması gerektiren bir unsur vardır.
  • bir öneride benden motor destekli klima düğmesi acıkmı değilse sadece fan çalışır(temizlerken falan yanlışlıkla kapanmış olabilir)

    genel olarak düğmede a/c yazar düğmeye basınca devreye klima girer rolantide motoru zorlamasından klimanın calışıp çalışmadığını anlayabilirsin

    ww lerde bu özellik ecop diye adlandırılıyodu yanlış bilmiyorsam elektonik bir tuştu pek farkedilmiyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mühendis48

    bir öneride benden motor destekli klima düğmesi acıkmı değilse sadece fan çalışır(temizlerken falan yanlışlıkla kapanmış olabilir)

    genel olarak düğmede a/c yazar düğmeye basınca devreye klima girer rolantide motoru zorlamasından klimanın calışıp çalışmadığını anlayabilirsin

    ww lerde bu özellik ecop diye adlandırılıyodu yanlış bilmiyorsam elektonik bir tuştu pek farkedilmiyordu

    Evet... A/C ye basınca motor az da olsa güç kaybeder... 4-5bg olduğu söyleniyor...
    VW'lerde klima motorunu devre dışı bırakmak için "ECON" düğmesi var..
  • çok kabaca klima gazı gibi bitmiş olabilir
  • Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.Mühedis 48 arkadaşım dediğin gibi A/C düğmesi açık olarak denedim.Sanki klima değilde fan çalışıyo gibi bir durum oluyo.Ayrıca bi arkadaş 30 derecenin altındaki sıcaklıklarada klima soğuk üflemez demiş bu ne kadar doğrudur acaba?
  • bende de bi keresinde olmuştu ve aynı zamanda aaraba hararet tapmıştı sebebi sigorta yanmış ...
    bence baktıranda fayda var
  • klimanızın devreye girip kalması için yani komtresörün devamlı dönmesi için dış hava sıcaklığın belirli bir derecenin üstüne çıkması gereklidir. Araçta bunu kontrol eden bir termostat vardır . dış hava sıckalığı yüksek değilse komresör devreden çıkar sadece fan devrede kalır veya ara sıra girer sadece nemialmak için. Bunun testini yapmak çok kolyadır. kaputu açıp klima düğmesine basın. Komresörün kayış vasıtasıyla devreye girip çıkmasını hem gözünüzle görebilir hemde klaççç diye kavramının sesinden anlayabilirsiniz Eğer kompresör devrede kalıyor ve araç soğumuyorsa o zaman aıza sınıflarına göre incelemek gerekir. ama komrpresör devrede değilse klima butonu basılı tutulsa bile soğutma yapmaz. Ekonomik kullnım ve içerinin gereksiz yere soğutulmaması için geçerli bir durumdur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efe48

    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.Mühedis 48 arkadaşım dediğin gibi A/C düğmesi açık olarak denedim.Sanki klima değilde fan çalışıyo gibi bir durum oluyo.Ayrıca bi arkadaş 30 derecenin altındaki sıcaklıklarada klima soğuk üflemez demiş bu ne kadar doğrudur acaba?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klimanızın devreye girip kalması için yani komtresörün devamlı dönmesi için dış hava sıcaklığın belirli bir derecenin üstüne çıkması gereklidir. Araçta bunu kontrol eden bir termostat vardır . dış hava sıckalığı yüksek değilse komresör devreden çıkar sadece fan devrede kalır veya ara sıra girer sadece nemialmak için. Bunun testini yapmak çok kolyadır. kaputu açıp klima düğmesine basın. Komresörün kayış vasıtasıyla devreye girip çıkmasını hem gözünüzle görebilir hemde klaççç diye kavramının sesinden anlayabilirsiniz Eğer kompresör devrede kalıyor ve araç soğumuyorsa o zaman aıza sınıflarına göre incelemek gerekir. ama komrpresör devrede değilse klima butonu basılı tutulsa bile soğutma yapmaz. Ekonomik kullnım ve içerinin gereksiz yere soğutulmaması için geçerli bir durumdur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efe48

    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.Mühedis 48 arkadaşım dediğin gibi A/C düğmesi açık olarak denedim.Sanki klima değilde fan çalışıyo gibi bir durum oluyo.Ayrıca bi arkadaş 30 derecenin altındaki sıcaklıklarada klima soğuk üflemez demiş bu ne kadar doğrudur acaba?



    vezir hocam hazır sizi yakalamışken ve yeri gelmişken sorayım,

    bilindiği gibi klimalar otomatik olarak termostatları sayesinde devreye girip çıkarlar.
    ancak diğer yandan klimayı doğru kullanma kurallarından biri de yüksek devir esnasında klimayı çalıştırmamaktır.
    peki uzun yolculuk esnasında klima defalarca kendiliğinden devreye girip çıkacaktır bu sırada aracın 5000-6000 devirde bile olma olasılığı vardır.
    bu durumda klimayı biz ne kadar bilinçli kullanmaya çalışsak da yüksek devirde hızla devreye girmesi ne derece önlenebilir.
    geçen klimaya gaz basan usta şöyle bir cevap verdi. -"Yüksek devirde klima sürekli devrede kalır, böylece risk ortadan kalkar"
    Böyle bir savunma mekanizması varmı gerçekten?




  • Polen filtresini değiştirmeyi denediniz mi? Polen filtresinin aşırı derecede kirlenmesi klimanın gerekli performansı vermesini engellediğini duyuyorum.
    Ford Fusion aracı olan bir arkadaşım klimanın soğutmadığından şikayetciydi. Polen filtresini değiştirdikten sonra klimanın normal durumuna döndüğünü söylemişti. Ben onun yalancısıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rayen -- 13 Mayıs 2009; 0:21:49 >
  • hayır ustanız birazcık uçmuş.Devamlı devrede kalması için bir neden yoktur ayrıca araç ne kadar devirli olursa klimanın devrede kalma süresi kısalır çünkü daha hızla dönen kompresör kısa sürede etkin soğutma yaparak termostat vasıytasıyla devreden çıkar. Ancak mesela otomatik klimalarda iç sıcaklık derecesini min ayarlamış iseniz içerisini bu dereceye düşerene dek devreden çıkma eğilimi olmayacaktır. Ancak hiçbir zaman full devrede kalmaz aras ıra devreden yine de çıkacaktır.

    şimdi gelelim uzmanlık sorunuza.İYİ BİR YERDEN YAKALAMIŞSINIZ .
    yüksek devirlerde klima kompresörünün ömrünün uzun olması ve arıza çıkarmaması kayış koparmaması gibi durumlar için çalıştırılmaması açıklaması doğrudur. Ama peki ya sizin sorduğunuz soruda aynı şey olmuyor mu gibi bir ÇELİŞKİ durumu mu oluyor

    cevap hayır ,

    açıklaması ise söyle siz rölantide kliam komresörünü çalıştırdığınız zaman başlar soğutma yapmak için didinmeye , araç hızlanıp devir yükseldikçe devrede kalma süresi kısalır .Çünkü bizim araç kompresörleri ev klima kompresörleri gibi sabir devirde dönmezler.Herkezin çok iyi anlayacağı şekilde motor devri artınca klima kompresörü de hızlanır ve solayısıyla soğutma kapasitersi farklılaşır. BTU olarak 1000 rpm deki soğutma kapasitesi ile 5000 devirdeki kapasitesi bir değildir.Yani bir bakıma aynen motor eğrileri gibi klima kompresörünün de bir çalışma güç ve verim eğrisi vardır. Belirli devirde daha verimli çalışır daha hızlı çevirsenizde bu soğutma kapasitesi artmaz.Tekşekilde artar daha büyük kapasiteli bir komprersör kullnılırsa değişir bunu araç üreticileri aracın iç hACMİ VE DIŞ SICAKLIĞINI DÜŞÜNEREK UYGUN KAPASİTEDE BİR KOMPRESÖR KOYARAK ÇÖZERLER.

    evet bu noktaya kadar iyi güzel yazdık da sizin sorunuza cevap olmadı sanırım

    neyse uzatmayayım ama soru güzel olunca dayanamadım detaya inmek zorunda hissettim.

    Aracınızın klimasını ilk açtığınızda devrede kalma süresi ile klima gazının buz gibi olmuş durumda devrede kalma süreleri aynı değildir. Kaompresörün kafası yani makarasının da göstereceği direnç aynı değildir. araç ilk çalıştırmada veya A/C ilk devreye alındığında ilk kalkış için sistemden çektiği güç ve direnç ile kompresördeki gazın soğuduktan sonra delta T farkı kadar daha soğutma için çekeceği güç aynı değildir. Bu durumu en iyi anlatmak için aracınızın ilkj kalkıştaki istediği hareketsizlikl eylemi gücü yani statik direnç ile kıyaslarsanız araç hızlandıktan sonra bu direnç dinamik direnç katsayısına dönüşür. Statik direnç katsayısı dinamikten büyük olduğu için HİÇ KLİMA DEVREYE ALINMAMIŞ SİSTEMİ AÇMAK İLE önceden çalışmış ve gazı soğutulmuş bir kompresörün evreye alınması olayı farklıdır. ilk durjmdaki direnç daha fazla olacağı için kranka ve dolayısı ile kompresör makarasına gelen güç çok fazla olmakta ve makaranın tahrik sistemini veya kayışı koparmaya varan arızalar yapabilmektedir. Çünkü sistem sadece on / off yapabilir yaniş debriyaj balartası gibi yumuşak giriş yapamamaktadır. Gerçi klima komresörtününde de kendi çapında balatası vardır ama neyse orası çok detay olur.

    şimdi sanırım olay anlşılmıştır bir kre düğmeye bastyınız mı eğer sistemdeki gaz soğumuş ise bunun devreye girme ve çıkma noktasında sisteme bir zararı yoktur.Çünkü klima kompresör makarasının döneme direnci düşerek kolayca çevrilmesine neden olmaktadır. Belki son yeni araçlarda elektronik olarak bunu da koruyan elektronik mekanizmalar geliştirilmiştir ama mekanik olarak ben böyle bir sistem bilmiyorum. En idelai buna da otoamatik vites kutusu gibi bir şey yapılırsa hiçbir problem kalmıaz. o zaman hızlanırken hep yavaştan hızlıya doğru gider.

    sonuç :

    Anlatmaya çalıştığım şeyin teknik açıdan ismi negatif tork kavramıdır. Tork bir döndürme momentidir. Araç kliması hiç çalıştıtlmamış ve 150 km/ h hızla giderken devreye alınmak isterse sistemin negatif yönlü torku ndeniyle kayış aşırı gerilerek bunu kompresöre aktarmaktadır. Halbuki daha önceden devreye alınmış komresör devreye girip çıkarken yarattığı negatif tork mutlak büyüklüğü her zaman ilk çalışma durumundakinden düşük olacağı için bir problem teşkil etmez.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klimanızın devreye girip kalması için yani komtresörün devamlı dönmesi için dış hava sıcaklığın belirli bir derecenin üstüne çıkması gereklidir. Araçta bunu kontrol eden bir termostat vardır . dış hava sıckalığı yüksek değilse komresör devreden çıkar sadece fan devrede kalır veya ara sıra girer sadece nemialmak için. Bunun testini yapmak çok kolyadır. kaputu açıp klima düğmesine basın. Komresörün kayış vasıtasıyla devreye girip çıkmasını hem gözünüzle görebilir hemde klaççç diye kavramının sesinden anlayabilirsiniz Eğer kompresör devrede kalıyor ve araç soğumuyorsa o zaman aıza sınıflarına göre incelemek gerekir. ama komrpresör devrede değilse klima butonu basılı tutulsa bile soğutma yapmaz. Ekonomik kullnım ve içerinin gereksiz yere soğutulmaması için geçerli bir durumdur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efe48

    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.Mühedis 48 arkadaşım dediğin gibi A/C düğmesi açık olarak denedim.Sanki klima değilde fan çalışıyo gibi bir durum oluyo.Ayrıca bi arkadaş 30 derecenin altındaki sıcaklıklarada klima soğuk üflemez demiş bu ne kadar doğrudur acaba?



    vezir hocam hazır sizi yakalamışken ve yeri gelmişken sorayım,

    bilindiği gibi klimalar otomatik olarak termostatları sayesinde devreye girip çıkarlar.
    ancak diğer yandan klimayı doğru kullanma kurallarından biri de yüksek devir esnasında klimayı çalıştırmamaktır.
    peki uzun yolculuk esnasında klima defalarca kendiliğinden devreye girip çıkacaktır bu sırada aracın 5000-6000 devirde bile olma olasılığı vardır.
    bu durumda klimayı biz ne kadar bilinçli kullanmaya çalışsak da yüksek devirde hızla devreye girmesi ne derece önlenebilir.
    geçen klimaya gaz basan usta şöyle bir cevap verdi. -"Yüksek devirde klima sürekli devrede kalır, böylece risk ortadan kalkar"
    Böyle bir savunma mekanizması varmı gerçekten?




  • peln filtresinin tıkalı olma durmunda üretiğinix hava soğuk olsa bile kanalları tıkalı olacağı için size hava veremeyecektir. Ancak polen filtresi tıkalı ise A/C hiç çalıştırılmasa bile üflenen hava debisi ciddi oranda düşecek ve maksimum fan durmunda ğüflenen hava azlığından bu durum tespit edilebilecektir. Bunun testini kendiniz yapıp üflee perfornsını deneyebilirsiniz. Aynı model bir araçtaki ile kendinizdeki karşılaştırın. Ayrıca polen filtresi tıkalı ile fan da aşırı ses yapacaktır çünkü üflemek istiyor ama filtreden geçemeyen hava ilginç bir ses çıkarır
    quote:

    Orjinalden alıntı: rayen

    Polen filtresini değiştirmeyi denediniz mi? Polen filtresinin aşırı derecede kirlenmesi klimanın gerekli performansı vermesini engellediğini duyuyorum.
    Ford Fusion aracı olan bir arkadaşım klimanın soğutmadığından şikayetciydi. Polen filtresini değiştirdikten sonra klimanın normal durumuna döndüğünü söylemişti. Ben onun yalancısıyım.




  • Ben kış süresince yaklaşık 6 aydır klimamı hiç çalıştırmadım dün sadece 5 dk kadar çalıştırdım.
  • teoride her ay en az 1 kere çalışıtılmasından bahsedilir.Ayrıca şunu belirtmekte yarar var aşırı soğuklarda klima butonuna bassanız bile termostat müsaade etmediği sürece kompresör çalışmaz. Kış aylarında klima genelde nem alma fonksiyonunu yerine getirir. Klima gazını kaçmaması ve sistemin yağlanması için her ay düzenli olarak bir iki kere bu A/C düğmesine basılmasını öneririm. Hiç basmayanların geçemişe dönük böyle birşey yapamayacakları için yaz başında periodik kontrol lerde gaz kaçağı olup olmadığının kontrolü yeterli olcaktır. Unutmayınız ki gaz kullnıldıkça sistemden kaçma olasılığı düşer çünkü yoğunluğu değişir. Gazın kaçmasının en büyük nedenlerinden birisi aracın geçirdiği büyük titreşimlerdir. Mesela sık sık tümseklerden hızla geçeme çukurlara düşme. Bu gibi hareketler boruların bağlantı noktalarının oynamasına neden olur buradan kaçırır. Bu yğüzden bir anahtar yardımı ile çok abanmadan gerekli tork değerini sağlayıncaya kadar tüm klima aksam bağlantıları elden geçirilmelidir. bazen 5 derecelik bir sıkma işi bile yıllarca gazın sorunsuz aracınızda kalması için yeterlidir. Sanıldığının aksine gazın bir kullanım ömrü yoktur , çünkü çok iyi bileceği üzere evlerinizdeki buzdolaplarında benzer gaz 20-30 yıl sorunsuz çalışabilir.




  • benimde aynı sorun vardı bbugün gttim...gazı bitmiş tamammen askerdeydim klima hiç çalışmamıştı otoparkta oldugu için..neyse gazı doldurdu şimdi canavar gibi maşallah...45 liiraya doldurdum...ama önce radyatörü tazyikli suyla temizledi...tıkalı olursa verimi azalır dedi usta....
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.