Şimdi Ara

Klima soğuk üflemiyor........ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
81.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Teşakkürler Vezir Hocam bizleri yine fazlasıyla aydınlattın.
  • bu gibi durumlarda gazın nereden kaçtığı tespit edilmesi önem arz eder. Çünkü doldurulan gazın tekrar aynı yerden azar azar kaçma olasılığı vardır. Bağlantı elemanlarından kaçan gaz yağlı ve renk değişikliği ile kendini belli eder.Gazın içine basılan yağ bu noktada çökelir ve bir temiz kağıt peçeteyi sürünce izi buna çıkar. Eğer rakır tabir edilen altı köşe bağlantı elemanlarının kenrında veya üsütnde böyle bir ince yağ (toz ile karışınca kahverengi veya açık gri olabiliyor)tespit ederseniz bağlantıların bir anahtar ile sıkılması gereklidir. özel bir anahtar olması gerekmez ama hiç bir şey yoksa ingiliz anahtarı da iş görür. Sadece bağlantıları sıkarken aşırı tork uygulayarak ezmemek gerekir tatlı bir kuvvetle sıkmak boşlukları almak yeterlidir.

    Bizim tamirciler bu işi bilerek mi yapmıyorlar diye aklımdan geçirdiğim oluyor. Tekrar gaz kaçsında bir daha para kazanayım diye. Unutmayın ki gaz bir yerden çıkıyor kiş uçuyor , ama nereden kaçıyor soru ve sorun buradadır
    quote:

    Orjinalden alıntı: erdil83

    benimde aynı sorun vardı bbugün gttim...gazı bitmiş tamammen askerdeydim klima hiç çalışmamıştı otoparkta oldugu için..neyse gazı doldurdu şimdi canavar gibi maşallah...45 liiraya doldurdum...ama önce radyatörü tazyikli suyla temizledi...tıkalı olursa verimi azalır dedi usta....




  • @vezir


    hocam hep aklıma takılır,sizinde belirttiğiniz üzere araçtaki çeşitli somunlar belirli tork değerleri ile sıkılır(idealde).ben hiçbir ustanın elinde tork anahtarı görmedim,genelde çekiçle falan allah ne vardiyse sıkıyorlar.bu durumun bize sorun olarak geri dönmesi gerekmezmi?bu durumda türkiyedeki tüm araçların sürekli sorun çıkarması gibi bir durumla karşılaşmamız lazım..
  • torklanması gereken civatlar altında genelde ya conta veya ara sızdırmazlık elemanı vardır. Mesela motor civataları vb. olmayanlar çelik civatadır ve oldukça dayanıklıdır bu toleransı kullnırlar biraz da tecrübe.
    ama mesela klima rakor ve parçaları gibi çelik parçayı birbirine bağlamayan bakır (artık araçlarda hemen hemen hiç kalmadı ) veya alimunyum gibi parçalarda tork değeri önem arz eder. Çünkü çok torklanan civata karşısındaki parçayı ezerek büker ve sızdırmazlık kuralını bozar. Böylelikle kaçırmasın derken bilmeyerek kaçırmasına neden olan bir adımı gerçekleştirmiş olur. Basınçlı sistemlerde içinde gaz bulanan akışkanlar için tork değerleri sıvı bulunanlardan daha büyük önem taşır. Tabii ki en önemli nokta ,bağlantı noktasındaki basınçtır. Basınç ne kadar yüksek ise rakorun iç hassasiyeti o derece önem taşır ve aşırı torklamayı tolere edemez. Aşırı sıkılan bağlantı elemanlarında olan şudur,

    o an için kaçırma yapmaz , yaparsa usta daha da sıkar ta ki parçayı bağırtırana kadar. Olmadı içine bir şeyler doalr sızdırmazlığı kendince önler. Size de '' bak gül gibi oldu ''der. Ancak yapılan iş hatalı olduğu için titreşimler yüzünden parça plastik deformasyona uğrar ve metal veya her neyse artık görevini göremez ve yırtılır ,çatlama şeklinde kendini bırakır.

    Olay aslında çok tekniktir ben ucundan değindim.Tasarımcı ,ne kadar kuvveti taşıyacağını öngördüğü civata veya bağlantı elemanı, aşırı sıkılırsa malzeme gerilime fazla dayanamamaktadır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: berat23

    @vezir


    hocam hep aklıma takılır,sizinde belirttiğiniz üzere araçtaki çeşitli somunlar belirli tork değerleri ile sıkılır(idealde).ben hiçbir ustanın elinde tork anahtarı görmedim,genelde çekiçle falan allah ne vardiyse sıkıyorlar.bu durumun bize sorun olarak geri dönmesi gerekmezmi?bu durumda türkiyedeki tüm araçların sürekli sorun çıkarması gibi bir durumla karşılaşmamız lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Mayıs 2009; 9:09:32 >




  • @vezir üstadım bilgiler için teşekkürler.
  • verdiğniz bilgiler için teşekkürler , bir sorum olcak nem alma olayı nası oluyor klimalarda , hatta biraz daha fazla sorsam size klima sistemi nası çalışıyor , komprasör gazı sistemde döndürüyor ama kışın sıcak ve nem alma olayı ve yazın soğuk ve nem alma olayı nasıl oluyor. saygılar
  • bütün klimalar aynı zamanda bir nem alma makinasıdır. Çünkü bir yüzeyi soğuttuğunuz zaman bunun üzerinde damlacıklar yoğunlaşır ve aşağı doğru akarak bir kapta toplanır. İşte arabalarda kışın klimaya baılınca kompresör kısa süre devreye girer aynen vlerdeki radyatör panelleri gibi klima için de panel vardır (isimlendirmelere girmiyorum) bu soğutulunca aracın içindeki nem burada yoğunlaşır ve araçtan dışarı atulırsa nem alma fonksiyonu yerine gelir.

    Eğer çok basit örnek vermek gerekirse evdeki buzdlabında cam sişelerde soğuk su olduğunu düşünün .Dolabın içi komple 50 şişe litrelik cam şişe ile dolu olsun. Siz bunları aynı anda dolaptan çıkarıp odaya koyarsnız ve evin içi nemli soğuk veya sıcak ise (farketmez) bunların dış yüzeyleri bugulanır ve damlacıklar halinde su buharı yoğunlaşarak tabanına doğru akmaya başlar . Bu şişeleri kaba koymuş olsanız ve suyu tıoplayıp bir yerde toplarsanız göreceksiniz ki ilkel ama etkili bir nem alma makinesi yapmış olacaksınız. Çünkü alma sistemi de benzer şekilde çalışır. Bu topladığınız suyu dışarı attığınız anda odadaki nemi yani suyu bir şekilde bertaraf etmiş olursunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: doenitz

    verdiğniz bilgiler için teşekkürler , bir sorum olcak nem alma olayı nası oluyor klimalarda , hatta biraz daha fazla sorsam size klima sistemi nası çalışıyor , komprasör gazı sistemde döndürüyor ama kışın sıcak ve nem alma olayı ve yazın soğuk ve nem alma olayı nasıl oluyor. saygılar




  • 2001 Opel Vectra Arabam var.Klimam şu an sıcak üflüyor.Gazı bitmiş diye gaz doldurtmuştum.Ancak 6-7 ay iyi soğuttu şimdi tekrar sıcak üflüyor.Sanırım gaz kaçırıyor.Adanada önerebileceğiniz iyi bir klimacı var mı?
  • güncel
  • arakdaşım sorunun büyük bişi değil öncelikle

    büyük ihtimalle klima gazın bitmiş ve özelliğini yetrmiş olabilir gazı değiştirmen sorunu çözecektir.
    bu işi iyi yapacağını bildiğin birine yaptır. 50 tl den fazla verme kimileri anlamayan 40-50 tl lik
    gazı 150-200 tl lere varan fiyatlara dolduruorlar. dikkat et
  • Aynı sorun bendede vardı polen filtresini değiştirdim sorun çözüldü
    öncelikle kolay olanı yani polen filtresini kontrol etmekte fayda var
  • selamlar klimayı açınca klimadan gelen koku için ne yapmak gerekir
  • arkadaşla ,
    koku demek bakteri demektir. Eksimsi ter kokusu gibi şeyi yapan bakterilerin suyu (yani nem damlacıklarını) kullarakettıkları atıkğın ibaresidir. bunu unutmayın koltuk altınız nden kokarsa klimada aynı prensiple kokacaktır. hertarafta mikroplar cirit atıyor demektir.

    Bunu yapan birçok faktör olabilir. Sırayla basittten zora doğru adımlar atılmasıgerekir. en basit adım polen filtresini değiştirmektir. Polen filtresi tıkalı olduğu için değil nemli ıslak kaldığı için koku yapar .Polen filtresi değiştirği halde koku geçmiyorsa bazısepreyler vardır bakteisleri öldürüler bunlardan kullanmak lazımdır. parfum tarzı şeyler kokunun daha da kötü olmasına neden olur . herkes bilir ki temiz olmayan yeri ev kokusu tarzı şeyler sıkılmaz .

    Eğer polen filtesi değiştirilince koku geçerse aynı şeyin terar olmaması için dikkat edilmesi gereken bazı şeyler vardır.

    bunlar,
    Klimayı aracı stop ettirmeden 3-4 dakika önce kapatın , yani eve gelip de kontağı kapatmadan önce değil. Gİdeceğiniz yere yaklaşıp park yeri arama moduna geçince kapatın.Ancak fan açık ve en son şiddedine getirlmesi gerekir. Bunun nedeni, sistemde klima kapatılınca conderser üzerinde soğuk gaz nedeniyle su damlacıkları oluşur .Aynen evdeki buzdobından soğuk su şişesi çıkardığınızda olan durum. Bu damlacıkları buharlaştırmak ve böylece sistemdeki suyu veya nemi atmak gerekir. işte bakteriler de zaten bu ortamda yaşar ve atık yani koku üretirler.Fan açık kalınca buharlaşma maksimum olur ve buğu (aslında nem veya sudur) yok olmaya başlar yani buharlaşıp aracın içinde kalır. Bu işlem esnasında içeride nem artacaktır. çünkü tüm klimalar aslında bir nevi nem alıcıdır. Ancak bu nemi almazsanız condenser üstünde kalan bu nem hem korozyona nedenolup tesisatoın çürümesine neden olur hem de polen filtrenizin ıslanıp erkenden tıkanmasına ve değiştirilmesi gerekmesine ndene olacaktır.

    yapılacak basit bir klima kapatma ve fan çalıştırma ile aynı andda 2 şey birden kazanırsınız .
    1- polen filtresi ıslanmaz ömrü uzar , bakteri oluşumu min olur.
    2-Sistemde soğutmuş ve yakıt harcadığınız gaz , eski haline dönmeden önce tüm enerjisini yani soğukluğunu aracın içine aktarır. Böylece cebinizden çıkan parayı sokağa etmedan önce aracın içine tranfer etme şansınız olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sadoz5775

    selamlar klimayı açınca klimadan gelen koku için ne yapmak gerekir




  • Sayın emres 7-8 ay iyi çalıştı.Sonra çalışmadı.Neden gazı bitsin? Bir klimacı ufak bir yerden gaz kaçırıyor dedi.Her yeri sökerim dedi.3-4 güz aracın burda kalır deyince vazgeçtim.
  • Adanada iyi bir klimacı öneriniz var mı? 2001 Opel Vectra gaz basılmıştı araca 7-8 ay güzel soğuttu sonra sıcak.Tahminim çok az bir kaçak olması yavaş yavaş yani yoksa o kadar ay soğutupta birden niye soğutmasın değilmi ? Tecrübeli arkadaşlara sorulur.
  • 2001 Opel Vectra Arabam var.Klimam şu an sıcak üflüyor.Gazı bitmiş diye gaz doldurtmuştum.Ancak 6-7 ay iyi soğuttu şimdi tekrar sıcak üflüyor.Sanırım gaz kaçırıyor.Adanada önerebileceğiniz iyi bir klimacı var mı?
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam ne güzel anlatmışsın eline sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nurborden

    Hocam ne güzel anlatmışsın eline sağlık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mühendis48

    bir öneride benden motor destekli klima düğmesi acıkmı değilse sadece fan çalışır(temizlerken falan yanlışlıkla kapanmış olabilir)

    genel olarak düğmede a/c yazar düğmeye basınca devreye klima girer rolantide motoru zorlamasından klimanın calışıp çalışmadığını anlayabilirsin

    ww lerde bu özellik ecop diye adlandırılıyodu yanlış bilmiyorsam elektonik bir tuştu pek farkedilmiyordu
    Bu yorum sayesinde sorunum çözüldü, çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.