Şimdi Ara

Kalorifer ısıtmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
3.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracim 1.2 fiat siena. Sorunum şu kalorifer sürekli hava yapıyor. Ama bu hava ne LPG regülatörüne ne de motorun diğer aksamlarına gidiyor sadece kaloriferde kalıyor. Nerden mi anlıyorum. Aracın havasını alınca kalorifer el yakacak kadar ısıtıyor araç bi iki kere ısınıp soğuduktan sonra (yani fan açtıracak kadar ısıtıp sonra stop edip bi kaç saat soğutup sonra tekrar normal çalışma sıcaklığına getirip yani fan açacak kadar ısıtıp aynı döngüyü yapınca) başlarda rolantide ılık oluyor gaza basınca ısıtıyor en son da ısıtmıyor. Conta yanık desem değil aracın yağında su suyunda yağ beyaz duman titreme tekleme hoplama zıplama gazan benzine atma su eksiltme borularda şişlik su kaçağı gibi şeyler yok fan nizami açıp kapatıyor hararet rolentide de tutsam kesiciye de girsem 90da sabit çakılı hep LPG regülatörü gayet sıcak ama kaloriferde sorun var (bildiğiniz gibi LPG regülatörü nün ısınması kalorifer bırularına t atılarak yani paralel bağlanarak yapılıyor). Tıkalı desem tıkalı değil ısıtınca ısıtıyor. Hava alma işini de Hava vidasını açıyorum genleşme depo kapağını açıp üflüyorum hava vidasından su gelince vidayı kapatıp suyu ekliyorum. Radyatörün hava vidasını açınca hiç hava çıkmıyor zaten orda hava olmuyor hiç. Havasını alınca kalorifer gayet güzel çalışıyor ama bi kaç kere araç ısınıp soğuyunca gidiyor gene. Sizce sorun nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 8 Eylül 2018; 0:29:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Koca forumda bi fikri olan yok mu hiç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devirdaim a bakmanizi oneririm .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Havayı basınç farkından dolayı mı yapıyor dersiniz? Hava var derken de borular şişmiyor aksine daha da yumuşuyor oraya hiç su gitmiyor sanki. Borunun çıkışı sıcak girişi çok az sıcak ılık da denebilir bu da garip bi olay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Radyatore giren su hortumuyla radyatorden cikan su hortumu isilari motor 90 derecede iken ayni olmasi gerekir fan i acmadan hemen oncesidir . Fark varsa devirdaim i yapamiyor olabilir . Devirdaim kulaklari yani pervaneleri gitmis olabilir . Genelde antifriz koyulmadan kullanilan araclarda erken olur bu . Contayi acmadan once devirdaim , kanallar , termostat , hararet musuru kontrol edilmelidir . Fan aciyor dediginize gore hararet musuru calisiyor . Kaloriferiniz ilk calistirdiginizda sicak verip sonradan vermiyorsa devirdaim da sorun vardir .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Termostatı ellerimle bizzat değiştirdim açık kalma probleminden dolayı. Aracın kalorifer hariç hiçbir yerinde sorun yok yok zaten soğutma sistemi olarak buna kalorifer bağlantılarına t atılarak paralel olarak bağlanan LPG regülatörü dahil. Bu gün kireç çözücü ile temizledim kalorifer peteğini temzidi zaten de onu da yapalım dedim. Güneş enerjisinden sıcak su vererek denedim hamam gibi ısıtıyor son kademede dahil (enerjinin suyu 60-70 derece oluyor)

    Aklımı karıştıran devirdaim de bişey olsa araç hararete meyilli olmaz mı? Petek tıkalı olsa bu gün güneş enerjisinin suyula ısıtmazdı conta yansa her yerde hava olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 12 Eylül 2018; 0:5:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Sicak suyu siz elinizle verdiginizde suyun surekli olarak dolasmasini siz saglamis oluyorsunuz . O yuzden kalorifer calisir . Contanin gittigini hic birseyden anlayamayabilirsiniz bile . Yaga su karistiriyor olabilir , suya yag karistiriyor olabilir ya da egzosta su karistiriyor olabilir . Bunlardan bir tanesi olabilir ve anlasilmaya bilir test cihaziyla test etmeden . Devirdaim hic calismiyorsa tabiki hararet yapar . Ancak az biraz calistiginda kalorifer radyatorune sicak suyu iletemez , cunku motor radyatorunun borulari daha genistir . Su rahat gecicegi yolu tercih eder . O yuzden kalorifer radyatoru isinmayabilir. Siz trigeri sokturup bir devirdaim a bakin derim . Surekli hava yapmasida devirdaimden olabilir . Motor sicakligi surekli degisim gosteriyorsada hava yapabilir . Ve asla antifriz koymadan kullanmayin .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima soğuk üflemiyor........
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkürler. Conta yanığı belirtilerinden hiçbiri yok şükür.

    Antifiriz hep olur aracimda ama şu son bir aydır yok (1000 km olmadı bile daha) ve hergün hava alıyorum diye zaten 2-3 litresini yenliyorum. Devirdame bi bakırayım ben. O zaman dediğiniz mantıklı geldi bana. Çünkü LPG regülatörü de zor su dolaşımı olan birşey değil sonuçta bi çay bardağı sı ya dalır ya almaz ama kalorifer radyatörüm tam yarım litre su alıyor ve altta yani suyu basınca ykarı çıkartmak zor olur haliyle. Yardımlarınız için teşekkürler. Bu arada tekarar hatırlatmak isterim başka bi yerde sorun yok fan düzenli açıp kapatıyor borularda şişlik yok ve hararet ibresi sabit 90(çok az oynamalar oluyor aşşağı yönde. Yükselme hiç olmuyor ama o da normal hep vardı zaten)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Hararet ibreniz zaten 80-95 derece arasi sabit durur yaklasik olarak . Kirmizida 120 derece civaridir . Giderken hic oynamamasi gerekir . Demekki sizin arac 80 in altina ya da 95 in ustune cikiyor demekki . Saglikli aracta 1 mm bile oynamaz o gararet cubugu . Baktirdiginizda lutfen tekrar cevap yazin bakalim ordan mi :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Bende şöyke bi durum var yalnız göstergeye led döşerken hararet ibresine elim çarpmıştı çok kafaya taktım hatta o oynamayı sonra bi fun aklıma geldi fanın ilk devresini iptall ettim ikinci devresinde çalışmasını sağladım (105 derece yani orta çizginin bi kaç mm altına geliyor normalde bizim araçlarda çeyrek 90 derece orta 105 derece) o zaman gördüm ki orta ile çeyrwğin tam arasında açtı ikinci kademeyi fan.) Yani ibreme bakılması gerekiyor ki zaten belli iki nokta arasında gidip geliyor ve göğüse vuru ca yukarı kalkıyor ibre. Biraz fazla hassas olmuş sanırım ibrem. 😂😂😂 yani o 80-95 arasındaki oynama ibeye yansıyor bu bariz belli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 12 Eylül 2018; 0:54:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Fan in ilk devresi iptalse oda iyi bir durum degildir . Oynamayin orjinal halinde kalsin arac lutfen . Bu sekilde cok fazla isi farki yaratiyorsunuz ve yuksek isida calistiriyorsunuz araci . Motorunuza acidim :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Yok sadece bi fan açmalık yaptım onu hatta fan açtığı an ilk devreyi hemen aktif ettim zaten bi soket ile iptal oluyor ilk devre. O şekilde 2 dakika bile çalışmadı araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    O zaman tamam :):) siz gidin bir ustaya baktirin . Devirdaim a baksin . 100-200 lira arasi devirdaim kontrolu yapacaklardir .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam kalorifer radyatörü tıkalı olmasın?
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Baktırdım ustaya ama kimsenin aklına devirdaim gelmedi fiyatı 85-100₺ arasında 30-40₺ de işçilk tutar diye tahmin ediyorum .

    Bu arada ilk devre iptalini sürekli yapacak değilim hocam siz çok yanlış anladınız beni. Isı müşürünün direnç değerlerini bilsem (hangi direnç değerinde ibrenin nerde olması gerektiğini bilsem yani) dirençle teatini yapardım ama bilmediğim için ve antifiriz su oranımın idel olmasından qve antifirizim yeni olmasından cesaret alarak 1-2 dakikalığına o şekilde test ettim bende. Gönül ister ki PC ye bağlayıp bilgisayardan test edeyim ama malesef bulunduğum yerde aracımı PC ye bağlacak usta yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elm327 cihazi (20-30 tl ) ile aracinizi cep telefonuna bile baglayabilirsiniz :) devirdaim triger e bagli oldugundan biraz zordur o yuzden 100-200 dedim . Istanbul fiyati bu cunku .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam o ihtimali düşünere 2 aydır neredeyse hergün testini yapıyordum. Bu gün kaloriferi aracın soğutma sisteminden ayrırark test ettim ve evdeki musluktan bahçe hortumu ile kalorifere su bağladım güneş enerjisi olduğu için sıcak suyu açtım ve çeşmeyi de açtım yaklaşık 5-10 dk son hızda kaloriferi açtım arabanın içinde durulmayacak kadar ısındı hani nası diyim su 50-70 derece araı olmasına ve son hızda çalışmasına rağmen Renault r9-11-12 lerin kaloriferinden iki kat daha iyi ısıttı ve suyun akışında hiç zorlanma olmadı. Tıkalı olsaydı böyle olmazdı diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    O iş malesef olmuyor hocam elm327 bizim araçlarda iş yapmıyor çünkü bizim araçlarda obd2 yok fiat 3 pin diye bi soket var 3 pinli onunla bağlanıyor araç PC ye. O da ya çevirici apartat+ her araca bağlanabilen cihaz ile ya da vag com kkl 409+ fiat ECU screen ile bağlanabiliyor o da burdaki tamircilerde yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Anladim . Neyse tamirciye baktirdiginizda yine konusuruz iyi geceler .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Yardımlarınız için çok teşekkürler. Hayırlı geceler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.