Şimdi Ara

Nedir bu avans ayarı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
62.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar avans ayarı tam olarak ne anlama gelir?Mesela karbüratörlü araçlarda bildiğimiz rolanti ayarı değil midir bu?Rolanti ayarından farkı nedir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Avans Ayarı Nedir?

    Avans ayarı, bir aracın motorunda bulunan ve ateşlemenin zamanını kontrol etmeye yarayan bir özelliktir. Ateşlemeyi motorun pistonu belirli bir konumdayken tetikleyerek optimum motor performansı sağlar.

    Avans Ayarı yüksek olursa ne olur?

    Avans ayarı çok yüksekse, ateşleme çok erken meydana gelir ve bu da aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Motorun "vurması" veya "tepkimesi"
    • Güç kaybı
    • Motor hasarı

    Avans Ayarı bozuk olursa ne olur?

    Bozuk bir avans ayarı, ateşlemenin doğru zamanda gerçekleşmemesine neden olur ve aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Çalıştırma güçlüğü
    • Rölanti dengesizliği
    • Yüksek yakıt tüketimi

    Avans Ayarı düşükse ne olur?

    Çok düşük bir avans ayarı, ateşlemenin çok geç meydana gelmesine neden olur ve bu da aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Güç kaybı
    • Geç tepki süresi
    • Yüksek emisyonlar

    Elle Avans Ayarı Nasıl Yapılır?

    Elle avans ayarı, genellikle özel aletler ve bilgi gerektiren uzman bir iştir. Ancak, bazı araçlarda avans ayarını elle yapmak mümkündür. Bununla birlikte, yanlış ayarlar motora zarar verebileceğinden, bu prosedürü yalnızca yetkili bir teknisyenin gerçekleştirmesi önerilir.

    Avans Ayarı Bozuksa Nasıl Anlaşılır?

    Bozuk bir avans ayarının belirtileri şunları içerebilir:

    • Motor vuruntu veya tepkime yapıyor
    • Rölanti dengesiz
    • Araç zor çalışıyor
    • Güç kaybı
    • Yüksek yakıt tüketimi
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hiç bir farkı yok. rölantinin türkçeleştirilmiş ya da uydurmaya çalışılmış ismi avans... ikisi aynı şey...
  • avansla rolanti ayarı aynı sey degildir.Avans ayarı bujinin ölü noktaya kac derece kala cakması gerektigini belirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 26 Şubat 2007; 13:03:15 >
  • Avans ayarı yanma odasına yakıt-hava karışımı geldikten ve bu karışımı pistonun yukarı çıkıp şıkıştırmasından sonra bujinin çakma anının ayarlanmasıdır. Avans ayarı doğrudan yakıtın yanışı ile alakalı olduğundan ekonomi, performans ve hararet bakımından çok önemli bir rol oynar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    Avans ayarı yanma odasına yakıt-hava karışımı geldikten ve bu karışımı pistonun yukarı çıkıp şıkıştırmasından sonra bujinin çakma anının ayarlanmasıdır. Avans ayarı doğrudan yakıtın yanışı ile alakalı olduğundan ekonomi, performans ve hararet bakımından çok önemli bir rol oynar.


    tam açıklayacı olmuş eline sağlık
  • Avans ayari adindan da anlasilacagi gibi(fransizca da avance - oncelik anlamina gelidr)yakit hava karisiminin silindirin sikistirma zamaninda pistonun ust olu noktaya gelmeden bujinin daha once ateslenmesi anlamina gelir,cunku yakitin tamamen yanmasi bir zaman alacagindan atesleme ust olu noktadan motor devrine, manifold vakumuna ve motor turune degismekle beraber 10-40 derece krank mili acisi once yapilir.

    Ayar gereginden fazla olursa vuruntu olacagindan hem guc duser,emme manifoldunda geri tepmeler olabilir, motor harareti yukselir, bunlardan dahada onemlisi motorda ciddi yipranmalar olur.

    Ayar dusuk olursa motordan istenilen guc alinamaz.Ayar cok cok fazla rotarli olursa da eksozda patlama olur.

    Motor devri arttikca yanma icin gerekli sure kisalacagindan dolayi atesleme avansi santrifuj mekanizmasiyla artirilir.

    Manifold vakumu arttikca vakum kapsulu yardimiyla atesleme avansi artirilir.

    Genellikle rolanti devrinde atesleme avansi 5-10 derece KMA civarindadir. Avans ayari artirildikca rolanti devri yukselir, ancak bu rolanti ayari anlamina GELMEZ, avans arttikca yanma verimi arttigi icin rolantide yukselme olur.

    Kullanilan yakitin oktan numarasina gore avans ayarlanir. Yanma hizi dusuk yakitlarda(oktani yuksek) avans artirilir. Ayarlanan avansta motor butun devirlerde ve yukte vuruntusuz calismalidir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    Avans ayarı yanma odasına yakıt-hava karışımı geldikten ve bu karışımı pistonun yukarı çıkıp şıkıştırmasından sonra bujinin çakma anının ayarlanmasıdır. Avans ayarı doğrudan yakıtın yanışı ile alakalı olduğundan ekonomi, performans ve hararet bakımından çok önemli bir rol oynar.




  • cok faydalı bi şey duzensiz calısma sorunu vardı arabada avans ayarı yapıldıktan sonra titreme sorunu gecti benzin tuketimi dustu ve performansı az da olsa arttı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    avansla rolanti ayarı aynı sey degildir.Avans ayarı bujinin ölü noktaya kac derece kala cakması gerektigini belirler.



    Ooo noscum neredeydin ellaamm? özledik hee..

    arkadaşlar bu konuda noss arkadaşla aynı fikirdeyim. benzinlide bujinin çakma zamanını dizeldede enjektörün püskürtmesini ayarlar. rölanti ayarı ise motorun gaz pedalına basılmadan motorun kendi halinde çalışmasıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    Avans ayarı yanma odasına yakıt-hava karışımı geldikten ve bu karışımı pistonun yukarı çıkıp şıkıştırmasından sonra bujinin çakma anının ayarlanmasıdır. Avans ayarı doğrudan yakıtın yanışı ile alakalı olduğundan ekonomi, performans ve hararet bakımından çok önemli bir rol oynar.





    rölantiyle aynı şey değildir.. distürübütör kapağı yardımıyla yapılır bildiğim kadarıyla.. rölanti ayarı karbüratör üzerinden benzin hava karışımı ile düzenlenir avans arkdaşın dediği gibi bu karışımı yakabilmek için gerekli bir ayardır...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.