Şimdi Ara

Motul yağ seçimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
18.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Castrol EDGE'den sonra Motul denedim (aynı viskosite) hiç bir değişiklik olmadı. Üstelik Motul'da Castrol'e göre eksiltme gözlemledim. Şimdilik takipteyim.

    Ekleme: Sürekli yağ markası değiştirmek iyi bir şey olmasa da hem 5 lt liik ambalaj farkından hemde Motul markasını merak ettiğimden dolayı tercih ettim. Başka özel bir nedeni yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prokizya -- 2 Kasım 2017; 10:38:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Motula niyetlendim. Kısmetse motul alacağım.

    Aynı motor için xclean efe 5w-30 kullanıyorum. Fe 5w-30'u da tercih edebilirsiniz. TDS dökümanlarına bakmak lazım, sanırım EFE olan DPF'nin yanından hem de Ad-blue sıvılı dizel motorlara da uygun.

    Servisin bakımda koyduğu berbat GM yağı, bakımdan 2-3 bin km sonra 1.6 cdti'lardaki ilk marştaki zincir sesi artınca Motul'la değiştim. Zincir sesi çok daha az duymaya başladım ve motor sesi tartışmaya bile gerek olmayacak kadar azaldı. Hatta aracı servisten teslim alır almaz, motor sesinin arttığını hissetmiştim. Zaten çok kullanmadan değiştim yağını.

    Dikkat etmeniz gereken bir husus da o motora 5 lt'den fazla yağ koymayın. YAğ çubuğunun en üstündeki son çizgi boş kalacak. 5.5 litre yağ koyuyor servis, gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Castrol EDGE'den sonra Motul denedim (aynı viskosite) hiç bir değişiklik olmadı. Üstelik Motul'da Castrol'e göre eksiltme gözlemledim. Şimdilik takipteyim.

    Ekleme: Sürekli yağ markası değiştirmek iyi bir şey olmasa da hem 5 lt liik ambalaj farkından hemde Motul markasını merak ettiğimden dolayı tercih ettim. Başka özel bir nedeni yoktur.


    Aksine 1.5 DCİ motorlu aracıma MOTUL koyduktan sonra oluşan farkı görünce (Seste azalma, rölantide titremenin azalması, bu arada aracım 73.000 km de) inanamadım, bir daha kolay kolay başka marka kullanmam. Araştırırsanız eğer MOTUL yağın, Castrol den bir üst seviye yağ olduğunu görürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Motula niyetlendim. Kısmetse motul alacağım.

    Bizzat MOTUL yağ kullanan birisi olarak arkadaşım sana nacizane bir tavsiye vereyim. Aracın yağını değiştirmeden önce mümkünse yanına bir arkadaşını alarak(Tarafsız biri daha olsun diye) aracın rölantide ki sesini, yolda giderken 2000-3500 devir aralığındaki sesini ve motor çalışırken kaportayı açıp, rölantide ki titreme durumunu dikkatle dinleyin ve gözleyin. Daha sonra MOTUL yağı koyduktan sonra aynı gözlemleri tekrar yapın ve aradaki farkı görün.

    Çok hassas biri değilimdir. Orjinal gm yağı mobil 0-40 ile değiştirince rolantideki ses %40 azaldı. Net bir şekilde hissediliyordu. Bakalım motulda nasıl olacak. Olmadı uygulama ile db ölçümü
    yaparım.

    @Prokizya
    5lt motul yağımı alıp servise götüreceğim. Sadece bunu koymalarını söyleyeceğim. Üzerine ilave yapmazlar heralde. Orjinal gm yağ hakikaten çok kötü. Yağı değiştirinde araç resmen nefes aldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 2 Kasım 2017; 11:25:17 >




  • 10.000 km yapmış yağı aynı yağla tekrar değiştirsen ses konusunda farklılık olacaktır, objektif olması için hiç kullanılmamış yağları değiştirerek test etmek gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Motula niyetlendim. Kısmetse motul alacağım.

    Bizzat MOTUL yağ kullanan birisi olarak arkadaşım sana nacizane bir tavsiye vereyim. Aracın yağını değiştirmeden önce mümkünse yanına bir arkadaşını alarak(Tarafsız biri daha olsun diye) aracın rölantide ki sesini, yolda giderken 2000-3500 devir aralığındaki sesini ve motor çalışırken kaportayı açıp, rölantide ki titreme durumunu dikkatle dinleyin ve gözleyin. Daha sonra MOTUL yağı koyduktan sonra aynı gözlemleri tekrar yapın ve aradaki farkı görün.

    Çok hassas biri değilimdir. Orjinal gm yağı mobil 0-40 ile değiştirince rolantideki ses %40 azaldı. Net bir şekilde hissediliyordu. Bakalım motulda nasıl olacak. Olmadı uygulama ile db ölçümü
    yaparım.

    @Prokizya
    5lt motul yağımı alıp servise götüreceğim. Sadece bunu koymalarını söyleyeceğim. Üzerine ilave yapmazlar heralde. Orjinal gm yağ hakikaten çok kötü. Yağı değiştirinde araç resmen nefes aldı.

    Yetkili servise gidiyorsanız yağın faturasını bulundurun. Motor kapasitesi ne göre alıyorsunuz sonuçta artan olursa geri isteyin zaten.

    5 Lt almamın sebebi aracım 4,5 lt yağ alıyor 10,000 de 500 gr eksiltmeye karşı bagajda pet şişeye koyuyorum yer kaplamıyor.

    Ayrıca uygulama ile db ölçümü sıhhatli olur mu merak ettim. Deneyin bakalım. Ayrıca @rewolwer_'in dediği gibi bakımı gelen arabaya yeni yağ ekleyince seste zaten bir farklılık olabilecektir.



    @tefennili, yağın kalitesine sözüm yok. Zaten araştırdım çok övüldü ama daha önce ki 5/40 yağlardan bariz bir fark olmadı. Aracım 200,000 i geçti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Motula niyetlendim. Kısmetse motul alacağım.

    Bizzat MOTUL yağ kullanan birisi olarak arkadaşım sana nacizane bir tavsiye vereyim. Aracın yağını değiştirmeden önce mümkünse yanına bir arkadaşını alarak(Tarafsız biri daha olsun diye) aracın rölantide ki sesini, yolda giderken 2000-3500 devir aralığındaki sesini ve motor çalışırken kaportayı açıp, rölantide ki titreme durumunu dikkatle dinleyin ve gözleyin. Daha sonra MOTUL yağı koyduktan sonra aynı gözlemleri tekrar yapın ve aradaki farkı görün.

    Çok hassas biri değilimdir. Orjinal gm yağı mobil 0-40 ile değiştirince rolantideki ses %40 azaldı. Net bir şekilde hissediliyordu. Bakalım motulda nasıl olacak. Olmadı uygulama ile db ölçümü
    yaparım.

    @Prokizya
    5lt motul yağımı alıp servise götüreceğim. Sadece bunu koymalarını söyleyeceğim. Üzerine ilave yapmazlar heralde. Orjinal gm yağ hakikaten çok kötü. Yağı değiştirinde araç resmen nefes aldı.

    Yetkili servise gidiyorsanız yağın faturasını bulundurun. Motor kapasitesi ne göre alıyorsunuz sonuçta artan olursa geri isteyin zaten.

    5 Lt almamın sebebi aracım 4,5 lt yağ alıyor 10,000 de 500 gr eksiltmeye karşı bagajda pet şişeye koyuyorum yer kaplamıyor.

    Ayrıca uygulama ile db ölçümü sıhhatli olur mu merak ettim. Deneyin bakalım. Ayrıca @rewolwer_'in dediği gibi bakımı gelen arabaya yeni yağ ekleyince seste zaten bir farklılık olabilecektir.



    @tefennili, yağın kalitesine sözüm yok. Zaten araştırdım çok övüldü ama daha önce ki 5/40 yağlardan bariz bir fark olmadı. Aracım 200,000 i geçti.


    Aracım 44bin de. Bakım sonrasına göre ses seviyesinde artış var. Ayrıca aracın titreşim seviyeside bakım sonrasına göre yükseldi. Bundan dolayı düzgün bir karşılaştırma olmayacak sanırım. Faturaları muhafaza ediyorum. Motorun başına bir iş gelirse yağı dışardan getirdiğim için fatura istiyorlarmış. Garanti problemi yaşamak istemiyorsanız faturayı atmayın demişlerdi.

    Şimdi de servislere görüşüyorum. En uygun fiyat verende yaptıracağım bakımı.




  • yusuf24. Y kullanıcısına yanıt
    Garanti kapsamında ise yetkili servisler sabit fiyat veriyor zaten. Özel servisler ise rutin bakım için yaklaşık fiyat vereceklerdir. Hatta kimisi yağınızı siz götürdüğünüz için mırın kırın bile edebiliyor. "-Mesuliyet almayız" vb. tedirgin edici cümlelerle.

    Yağlar arasında da beklentileri yüksek tutmamak gerek. Mucizeler bekleyenler sonuç ile hayal kırıklığı "- e bunda değişiklik yok ki" diyebiliyorlar.


    10W/40 kullanırken 5w/40 a geçtiğimde ses ve kışın marş basmada ki farklılık bana yetti. 5w/40 a devam ediyorum. Yılda yaptığım 6-7 bin km kimisine göre 5w/40 'a bile gerek yok. Birazda kendimizi psikolojik olarak rahatlatma çabaları işte "- arabama iyi bakıyorum " mantığı :)

    Sonuçta kalitesiz görülen yağlar bir çok markanın kullanma kılavuzunda tavsiye ettiği ve kullandığı ürünler bunun bilinmesi gerek. Örn. ELF markası, Renault grubu üstelik 20.000 km de değişim yapıyor. Selenia, FIAT grubu vs.




  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    Aracımın garantisi bitti. Ama servis bakımlı olması için yine servise gideceğim. 250tl fazladan ödemek durumunda kalıyorum. Fiyat alıp hesap yaptım. 250tl ye değer diye düşünüyorum. (orjinal gm parçalar ile)



    Yeni araçlar komple elektronik. Ufak bir arızası bile büyük masraflar açabiliyor. Ayrıca servis bakımlı olması satarken avantajlı konuma getiriyor. Titiz bir kullanıcı olarak ben 2. El araba alırken servis bakımlı olmasına dikkat ederim.

    Aracım performanslı ve en iyi kondisyonda olsun isterim. Bundan dolayı en iyi yağı kullanmak istiyorum. Bakalım motul ile fark hissedecek miyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 2 Kasım 2017; 23:2:56 >
  • yusuf24. Y kullanıcısına yanıt
    Tabi ki en azından servis bakımlı faturalı kayıtlı işiniz oluyor. Yağ konusunda Mobil veya Motul da kullansanız pişman olmazsınız.

    Serviste aracınızın yanına gidebiliyorsanız tavsiye ederim yapmadıkları işi yaptık yazanları dahi okuyoruz. Yağı özellikle açıp koydurun artıyor ise geri alın ki içinde ki miktardan ne kadar koyulduğunu da biliyor olursunuz.

    Ben parçacıdan orijinal alıp ya kendim yada ustama götürüp işimi yapıyorum.

    Size kolay gelsin. Sonuçları paylaşır iseniz bir Motul kullanıcısının daha görüşlerini öğrenmiş oluruz.

    Not: Motul'u netten aldım.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    Önceki aracım corsa idi. Onda parçaları sizin gibi internetten alıp kendim başında durup taktırıyordum. 90.000 de sattım. Saat gibiydi motor. 1tl ilave masraf çıkarmadı bana. Astranın epey elektronik aksamı var. Tırsıyorum dışarı bakıma götürmeye. Servis harici ustaya bile gitsem aynı parçalar ile bakım yapılacak ama iyi niyet garantisi olayı ve 2. Eldeki satış durumu beni düşündürüyor.

    Neyse 250tl fazla vereyim kafam rahat olsun. Yağı da 5lt alacağım. Zaten 5lt diyor kitapçıkta.
  • Daha Önce de yazdim.TDS AstmD testlerine göre m1 5w30 ESP motul 5w30 Viscositelerden daha az kurum yaparak aynı yaglamayi yapıyor. 1.6cdti sanırım motor.



    Piyasa bilinirliği daha çok olduğu için daha rekabetci fiyatlara alınabiliyor. mesela 100TL fark var ise o paraya balata alınır ya da işçilik yapılır ya da rot yapılır, şahsım artan paraları hesaplayıp daha kısa aralıklarla bakım yaparım.



    Hem yakittan hem omurden tasarruf.

    Sonuçta teknik değerleri ne olursa olsun 0.KM yağ ile 7500KM yağ arasında elbette fark olacaktır.

    Ben hep böyle yaptım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Daha Önce de yazdim.TDS AstmD testlerine göre m1 5w30 ESP motul 5w30 Viscositelerden daha az kurum yaparak aynı yaglamayi yapıyor. 1.6cdti sanırım motor.



    Piyasa bilinirliği daha çok olduğu için daha rekabetci fiyatlara alınabiliyor. mesela 100TL fark var ise o paraya balata alınır ya da işçilik yapılır ya da rot yapılır, şahsım artan paraları hesaplayıp daha kısa aralıklarla bakım yaparım.



    Hem yakittan hem omurden tasarruf.

    Sonuçta teknik değerleri ne olursa olsun 0.KM yağ ile 7500KM yağ arasında elbette fark olacaktır.

    Ben hep böyle yaptım.

    Mobil 0-40 dan 5-30 a geçen kullanıcıların yorumu genel olarak olumsuzdu. Araç sesli çalışmaya başladı vs. diyorlardı. Bundan dolayı 5-30 a karşı bir ön yargı oluştu bende.




  • yusuf24. Y kullanıcısına yanıt
    Ben 5w30 viskozite bahsediyorum 0w40 ile 5w30 karsilastirmasi ayrı.



    Mesela m1 0w40 newlife yerine 5w40 xcess motul kullanılabilinir.



    0w40 ile 5w30 karşılaştırmak elma ile armut gibi ikiside yeşil ikiside sert biri tatlı biri ekşi



    0w40 motor tasarımı uygunsa daha koruyucu olur, daha iyi yağlar ve yakıt tüketimi biraz artar.



    5w30 ise daha ince yağ kanalları icindir ve daha az ama daha yüksek debi ile yağlama yapar. Bu nedenle yakıt tüketimi azalır.



    Mesela HDi 1.6 motorlar w40 kalınlığına ince yag galerileri ve ince turbo yag kanali ve filtresi nedeniyle uygun değildir. Turbo problemleri yaşanır. 5w30 Yağ daha incedir daha fazla devir daim olur. Çok yoğun trafikte veya yüksek performansta kullanılmıyorsa ekonomi icin 0/5w40 yerine tercih edilebilinir. Ama yukarıda yazdığım nedenle her motor için 0/5w30 oneriliyorsa 0/5w40 kullanilmamalidir.
  • iLK KULLANIM DENEYİMİM

    Araç daha önceki 40.000km boyunca servis yağı olan GM dexos2 5W30 yağı ile kullanıldı.(bu yağ iç pazarda 2018'e kadar Petrol ofisi OMV tarafından üretilmekteydi. Şuan Lukoil tarafından üretilmektedir.)


    Motul 8100 X-Clean Fe 5W30 dexos2 onaylı kulanımına geçme sebebim araçdaki gürültüyü azaltacağını düşünmem oldu. niketimde ilk kullanımıda araçdaki genel motor gürültüsü bi nebze düştü.
    Servis her 15.000km de bir yağın değişmesi gerektiğini belirtse de ben hep 10.000-12.500 km aralığında uygun olduğum dönemde araç periyodik bakımını yaptırırım. Bu bakımlar sırasında da aracın yağ eksiltme oranını gözlemlerim ve aracın bugüne kadar 100 ml yağ bile eksilttiğine şahit olmadım.

    Fakat ilk motul deneyimim de aracın 9000km yol yapmış olduğu dönemde 1 saatlik 3000-3500rpm devir bandında kullanıktan sonra aracın 500ml yağ eksilttiğine şahit oldum.Araç yağ seviyesi uyarısı verdi.

    Motul yağ seçimi

    Bu araçta daha önce de bu tip kullanımlarım oldu ve aracın yağ bakımı yaklaştığı dönemde dahi böyle bir durumla karşılaşmadım.

    Arkadaşlar bu benim kişisel tecrübemdir. motul yağının kalitesinden hiç şüphem yok fakat opeldeki ismiyle z13dth, fiat daki ismiyle 1.3jtd motor için bu yağ aşırı ince geliyor ve yüksek devirlerde yağ, yanma odasına sızmaktan ziyade bu tip motorlarda kullanılan ekonomik tip rulmansız yataklı turboların kronik sorunu olan yağı emme manifoltuna sızdırma sıkıntısından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
    Bana göre bu tip yağlar yüksek devir çevirmeye yatkın benzinli araçlar için uygun yada rulmanlı tip turbo barındıran araçlar için.

    Ek olarak yağın turbodan sızacak kadar ince olması, daha doğrusu turbonun yağ sızdırması aracın sanayi tabiri ile ambele kalkmasını tetikler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamza_007 -- 3 Ekim 2018; 13:6:12 >




  • hamza_007 kullanıcısına yanıt
    9000 KM boyunca incelmis yag uzerine 1 saat boyunca 3-3.5k devir bandinda surmeniz sonucunda yag eksiltme uyarisi yagin problemi midir ? Biraz normal gibi geldi acikcasi.



    Yag Eksiltemenin Herhangi bir Yagdaki sebebi buharlasma kaybi olabilir, Bu konuda bildigim en iyi spec Mercedes Benz ozelliklerinde, MB229.5 -229.51 - 229.52 max 10% buharlasma kaybina izin verir.



    Bahsettiginiz yagda MB229.51 onayi var, Herhangi bir yagda da ayni problemi alabilirsiniz. benim bildigim sizin motorunuz 3.2L yag alir.



    Bu miktardan Fazla yag konuldu ve yuksek devirde olusan yag basinci nedeniyle kecelerden sizdirmista olabilir. Daha once basima geldi, hatta bazi plastik parcalarda catlama da olmus olabilir.



    Bunun disinda Motul Xclean EFE biraz daha iyi bir yagdir. Soguk yaglamasi konusunda. Ancak bu konudan bagimsiz.
  • Şuan üretilen tam sentetik yağlar minimum 35.000km dayanım garantisi altında üretiliyorlar ve bu yağların değişim periyodu düzgün hava filtreleri ile izole edilmiş motorlarda 50000km bir şeklindedir.
    Yani sizin düşündüğünüz gibi bir durum çok iyimser olur,bu yağ için 9000km hiçbirşey. Aynı seneryoları OMV üretimi GM yağları ile de çok kez denedim. ve hiç böyle bir durumla karşılaşmadım.
    Motul x-clean FE 5w30 z13dth tipi motor için gereksiz seviye de kaliteli bir yağ.Bu yağın M54 ,K20A, 2jz gibi yüksek devir karakterli motorlar için daha uygun olduğu düşüncesindeyim.
  • X-clean efe özellikle mazotta biodizel karışımına uygun şartnameler içeriyor.Mb 229.52 örneği.

    Ülkemizde de biodizel karışımı uygulaması başlamış.Ben olsam X-clean Efe tercih ederdim.

    https://www.haberler.com/motorine-bitkisel-katki-uygulamasi-baslatildi-10413506-haberi/
  • hamza_007 kullanıcısına yanıt
    Ben yağ dayanmaz yazmadim. Herhalde yanlış anlaşıldı. Iyi yada kötü de yazmadim. 35.000km dayanir dayanmaz orasini ayri tartisiriz hangi yag isterseniz. Ben piyasada dpf uyumlu 30 sae hicbir yağın 35.000km İstanbul trafigine dayanmayacagini iddia ederim o zaman.

    Min 35.0000 km dayanacak yağ yok mu vardir elbet ama SAE30 SAE20 derecesinde dpf uygun yağların bu kadar KM dayancak Toplam Baz No içinde yok.

    Bahsettiğiniz yağ ACEA C2 ve C3 onaylidir. Buna gore TBN max 8 olmalidir. Yağ kullanıldıkça asidite olur Baz sayisi giderek düşer. Yağ asidite oldukça miktarda kayip olmamis bile olsa yağlama gorevi azalir.

    Eğer DPF olmayan bir araç olsaydi ACEA A3/B4 onayi olsaydi o zaman dayanir derdim...


    Ben kecelerden motor yağ sogutucusundan ya da yağ dolum kapağınin oradaki kopruden(varsa) bur yerlerin çatlamış olma ya da zarar gelmiş olma ihtimalini size söyledim.

    Siz surekli böyle kullaniyorsaniz onu bilemem. Sonuçta sizin aracınızın kitabinda 0.6lt/1000km yağ tuketiminin normal olduğunu yazıyor muhendisler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Ekim 2018; 17:48:14 >




  • hamza_007 kullanıcısına yanıt
    Bir markayi savunma durumunda olduğum anlaşılmasın.



    Ben sizin yerinizde olsam seçimim LiquiMoly Toptec4600 olurdu. Şuan icin fiyati da özellikleri de gayet iyi aracinza da Litre olarak uygun.


    Teknik özellikler olarak XcleanFE 'den daha ileridir.

    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Top Tec 4600 Dexos2 5W30 Motor Yağı 4Lt 3763 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-top-tec-4600-dexos2-5w30-motor-yagi-4lt-3763-p-HBV00000D50LH?magaza=Otogold




    Firmalar ile bir alakam yok örnek olmasi için koydum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Ekim 2018; 18:58:18 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.