Şimdi Ara

MSI GE60 HDD ARIZASI (Garanti Servis Point MSI Yetkili Servisi) Hakkında Yaşananlar.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
2
Favori
3.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar.
    Sizlere yaklaşık 1 sene önce almış olduğum MSI GE 60 0ND 802XTR Model Notebookumda yaşanan arıza ve garanti sürecini paylaşmak istiyorum.
    Kafasında ServisPoint (MSI Tek yetkili servisi) ile ilgili soruları olanlar için faydalı olacağını düşündüğüm için bu paylaşımı yapıyorum.

    Makineyi dediğim gibi 1 yıl önce almıştım yani daha 11 aydan fazla garantisi var.

    Öncelikle belirtmek isterim ki, bu modelde 2 HDD var, biri 128 GB SSD, diğeri 750 GB 7200 RPM HDD.
    SSD olan diske sistem kurulu, diğer HDD ye ise tüm arşiv ve yedeklerim vardı.

    Geçtiğimiz günlerde pc yi kullanırken rest attım ve bir daha makine açılmadı. Şöyleki;
    Windows başlıyor yazan ekranda pc takılıp kalıyordu. Yaklaşık 10 dakika bekledikten sonra masaüstüne düşüyor ancak herhangi bir işlem yapmaya çalıştığınızda donup kalıyordu. Zar zor bilgisayarımı açtım ve E diskini yani 7200 RPM lik 750 gb diski sadece (E) olarak gördüğünü fark edince HDD nin arızalandığını anladım. E ye tıklayınca "parametre hatalı" hatasını veriyor ve pc takılıp kalıyordu. Her ne hikmetse C yani SSD diskte bir arıza olmamasına rağmen bu diskte de hiç bir işlem yapamıyordum.

    Format atayım belki düzelir umuduyla formatlamaya çalıştım ancak yükleme ekranında yine takılıp kalıyordu makine.

    Neyse fazla uğraşmayayım garantiye göndereyim diye karar aldım ve Servis Pointi aradım. Durumu anlattım, MNG Kargo ile ücretsiz gönderin dediler.

    Bende hazır servise gitmişken pc de bazı şeyler vardı onları da yaptırayım dedim.
    1- Klavyede 4-5 tuş yerinden çıkmıştı onları takın onarın ya da klavyeyi değiştirin,
    2- Ekran ile kasayı birleştiren 2 tane menteşe var, bunlar kırılmıştı, bunları değiştirin,
    3- Fan devamlı hızlanıp yavaşlıyor, bios güncellemesi yapın,
    4- HDD arızalandı içindeki bilgiler çok çok çok önemli kurtarın ve onarın diye bir dilekçe yazıp makineyi MNG kargo ile orjinal kutusunda ambalajlayıp gönderdim.

    Araya hafta sonunun da girmesi nedeniyle 4 gün sonra beni servisten aradılar ve makinedeki 750 GB HDD'nin arızalandığını, SSD ile diğer HDD'nin aynı m-sata kablosundan beslendiği için SSD'nin de düzgün çalışmadığını, HDD'yi makineden söktükten sonra sorunsuz bir şekilde cihazın çalıştığını, sorunun HDD'de olduğunu, bu nedenle garantiden değiştirileceğini beyan ettiler. Bende HDD'nin içinde çok önemli bilgilerim ve yedeklerim olduğunu, kurtarılması için bir yol olup olmadığını sordum ancak ilgili arkadaş HDD'yi bir başka cihazda da denediğini ancak bir sonuç alamadığını söyledi. Madem öyle HDD yi değiştirin deyince, değiştirelim ancak bu durumda eski HDD yi firmaya göndereceklerinden, tarafıma iade edemeyeceklerini söyleyince, bende öyleyse HDD yi garantiden değiştirmeyin, parasını ben vereyim, siz de eski HDD yi kutuya koyup bana yollayın dedim. Olur dediler. Ben HDD'deki bilgileri nasıl kurtarırız diye düşünürken arkadaş, dilerseniz ben diğer sorunlarla ilgili de bilgi vereyim dedi. Buyrun dedim; klavyedeki tuşların onarımının mümkün olmadığını, klavyenin komple değişmesi gerektiğini, ha keza menteşelerin de onarımının mümkün olmadığını bunların da değişmesi gerektiğini, ancak bu klavye ve menteşelerin kırılmış olduğunu bu nedenle garanti kapsamına girmeyeceğini beyan etti. Bende doğrudur deyip bunların masrafının ne olacağını sordum. Bu konuda gerekli hesaplamaları yapıp geri dönüş sağlayacağını beyan etti. Yaklaşık yarım saat sonra aradılar.

    Ellerinde 750 GB HDD olmadığı için 1 TB HDD'nin fiyatının 195 dolar olduğunu,
    Yeni klavyenin fiyatının 85 Dolar olduğunu,
    2 Menteşenin fiyatının 20 dolar olduğunu,
    Bunun üzerine 40 dolar işçilik konulacağını bi güzel söyleyiverdi arkadaş :)

    Ben tabi şok oldum. Bunların toplamı 700-800 TL ediyor neden böyle dedim. Kur farkını gerekçe gösterdiler.

    Neyse ben bir düşüneyim deyip kapattım. Aslında düşünecek çok birşey yok, 800 TL vermem imkansız.

    Tekrar aradım servisi, HDD'yi garantiden değiştirin, klavye ve menteşeleri de değiştirin ödeyeceğim toplam borcumuz ne olur dedim, 85 Dolar Klavye 20 Dolar menteşeler 40 dolar işçilik toplam 185 dolar dedi teknisyen arkadaş. Eyv. yapacak birşey yok yapın diye onayı verdim.

    Ertesi gün muhasebe servisinden aradılar ödeme ile ilgili. Bir şok da orada yaşadım, zira toplam 185 doların üzerine KDV'nin eklendiğini, bununla birlikte toplam 392 TL ödeme yapmam gerektiğini söylediler. Elimiz mahkum artık dönüş yok ödedik parayı.
    Bu arada olan benim yılların birikimi arşivime oldu.
    Neyse kargo 3 gün sonra elime ulaştı kutunun üzerinde onlarca yapıştırılmış kağıtlar kargo etiketleri falan. Ben MNG Kargo ile cihazı gönderdim, onlarda iade ederken MNG Kargo ile göndermişler ancak ne hikmetse kutunun üzerinde birde Yurtiçi kargo etiketi vardı ve arızaların detayı yazıyordu. Muhtemelen kendi aralarında da cihaz oradan oraya gidip geliyor.

    Sözün kısası arkadaşlar; Cihazı garantiye göndermeden dışarıdan bir HDD alsam 150-200 TL ye çok rahat alınabiliyor ancak serviste 350-400 lira bu HDD.
    Onu da geçtim bir klavye 85 dolar, 2 menteşe 20 dolar olur mu?
    Hadi onu da geçtim 40 dolar işçilik nedir yahu ?

    Ha bu arada, ellerinde 750 gb hdd olmadığını 1 tb hdd takacaklarını söylemelerine rağmen, pc ye 750 gb hdd takılmış bu da ayrı bir olay. Parayla alacam deyince 1 tb, garantiden değişince 750 gb.

    MNG Kargoyu da ayrıca eleştirmek istiyorum, karaman dan istanbula 3 günde kargo götüren tek firmadır kendileri.

    Konuyu taktirlerinize sunuyorum. Sevgiler.







  • İlk olarak bilgisayarı nasıl kullandığını merak ediyorum açıkcası
    Sonuçta 2 menteşeyi kırıp tuşları çıkarmanın enteresan bi hikayesi olmalı
    Sonra fiyatlar için adamlar msi ın türkiyedeki tek söz sahibi sonuç olarak koyduğu fiyata birşey diyemeyiz (çok saçma olsa da)
    Fiyatları ödemeyip bunları başka bilgisayarcıda yaptırma şansın yok muydu?
    Son olarak makinada eksik parça yada zarar görmüş biyer var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Parasyte

    İlk olarak bilgisayarı nasıl kullandığını merak ediyorum açıkcası
    Sonuçta 2 menteşeyi kırıp tuşları çıkarmanın enteresan bi hikayesi olmalı
    Sonra fiyatlar için adamlar msi ın türkiyedeki tek söz sahibi sonuç olarak koyduğu fiyata birşey diyemeyiz (çok saçma olsa da)
    Fiyatları ödemeyip bunları başka bilgisayarcıda yaptırma şansın yok muydu?
    Son olarak makinada eksik parça yada zarar görmüş biyer var mı?

    Bilgisayarı hor kullandığım doğrudur, bir kaç kere sehpadan yere düştü, menteşelerin kırılması ondan ötürü.
    Tuşların yerinden çıkması ise 1,5 yaşımdaki oğlumun ufacık tırnaklarını takıp çekmesinden kaynaklanıyor. Malesef bu klavyedeki tuşlar çıktıktan sonra bir daha yerine takılmıyor, zira çıkarken uçlarındaki minik tırnaklar kırılıyor.

    Haricen bilgisayarcıda vs. yaptırma imkanı vardır tabi ama bulunduğum il küçük bir yer güven olmuyor esnafa. Servis diye gönderdik bir kere.

    Makinada eksik parça yada zarar görmüş bir parça olmadı ancak yeni klavyeye alışamadım tam olarak nedense.

    Ha birde orjinal kutusuyla göndermiştim, kutunun üstüne özensiz olarak bir sürü şey yapıştırıldığı için kullanılmaz hale gelmiş artık.




  • Çocuk yahu :D
    Böyle şeyler için bi tanıdık edinmek önemli
    Danışacağın birisi olurdu en azından
    Son olarak klavye aynı değil mi neden alışamadınız?
    Birde harici klavye almayı düşündünüz mü hiç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gittigidiyor dan menteşe ve klavye alıp değiştirebilirdin. (garanti dışına çıkardı)

    hdd yi de elden değiştirirdin.

    liseyi karamanda okudum 4 sene. gerçekten bunları yapacak nitelikte bilgisayarcı yok orada :D yapacak çıksa da servis fiyatıdan yapardı. kazıkçı esnaf.
  • çok üzüldüm okurken. üst düzey bir laptop alma arifesindeyim msi gs serisi düşünüyordum ama içimde şüphe uyandı şimdi. paylaşım için teşekkürler. umarım tekrar yaşamazsınız böyle bir fiyasko. her şeyi anlarım da aletin kutusuna zarar vermelerini anlamıyorum. bu aletlerin kutusu özenle hazırlanmış çok şekil kutular onun üstüne bi jelatin kaplayıp salak saçma etiketlerini bunun üzerine yapıştırmaları gerekirdi. kendi malı olmayınca adamın umrunda olmuyor tabi. hiç hazzetmediğim olaylar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tns1

    gittigidiyor dan menteşe ve klavye alıp değiştirebilirdin. (garanti dışına çıkardı)

    hdd yi de elden değiştirirdin.

    liseyi karamanda okudum 4 sene. gerçekten bunları yapacak nitelikte bilgisayarcı yok orada :D yapacak çıksa da servis fiyatıdan yapardı. kazıkçı esnaf.

    inan başıma bunların geleceğini tahmin etseydim garantiye gönderme hatasını yapmazdım. garanti dışına çıkması hiç önemli değil benim için ama yapacak birşey yok artık. üzgünüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Parasyte

    İlk olarak bilgisayarı nasıl kullandığını merak ediyorum açıkcası
    Sonuçta 2 menteşeyi kırıp tuşları çıkarmanın enteresan bi hikayesi olmalı
    Sonra fiyatlar için adamlar msi ın türkiyedeki tek söz sahibi sonuç olarak koyduğu fiyata birşey diyemeyiz (çok saçma olsa da)
    Fiyatları ödemeyip bunları başka bilgisayarcıda yaptırma şansın yok muydu?
    Son olarak makinada eksik parça yada zarar görmüş biyer var mı?

    Bende de msi var. Menteşeleri gayet güzel kırılıyor. Hiç düşürme yapmadım. Sadece taşıyorum bilgisayarı o kadar. Menteşelerin ikisi de kırık ve panelin çerçevesi de çıkmak üzere. Kasa kalitesi rezil adamların normaldir.
  • Para verilip iş yaptırılacaksa orijinal servis yerine bu işi yapabilecek ama güvenilir ve iyi iş yapan bir yere yaptırmak en mantıklı iş olmakta. Firmaların kendi servisleri cihazların parçalarına piyasadaki fiyattan daha yüksek fiyat veriyorlar.

    5-6 sene önce bir yakınımım Toshiba marka dizüstünü servise götürdük adamlar 512 MB Ram için 90 TL fiyat vermişlerdi. Klavye değişimi ve format içinde çok yüksek fiyat vermişlerdi. Toplam söyledikleri fiyata o cihazın bulunursa sıfırı filan alınırdı. O kadar yüksek fiyat vermişlerdi. Tabi biz düşüneceğiz diyerek çıktık. Cihaz serviste kaldı. Klavye'ye bakacaklardı onarım olursa değişim olmayacaktı ve bize haber vereceklerdi biz de ona göre karar verecektik yapın veya yapmayın demek için. 4-5 saat serviste kaldı ve o arada biz bir kaç mağazada Ram fiyatı sorduk. Bir tanesi Toshiba servisinin işçilik hariç 90 TL fiyat verdiği Ramin aynısı için işçilik dahil 65 TL fiyat vermişti. Bir çok yerde hemen hemen aynı fiyatı verdiler.

    Sonuç olarak Toshiba servise telefon açıp cihazı olduğu gibi bırakın gelip alacağız dedik ve aynı gün içinde gidip aldık. Toshiba servisine cihazı yaptırmadık fakat sağolsunlar nasıl becermişlerse bilgisayara virüs bulaştırmışlar.

    Kadıköy servisleri cihaza nasıl virüs bulaştırmayı başarmış hala aklım alamıyor.




  • Yahu üslûbum biraz kaba olabilir amacım bilgi almak ben de Yeni makine aldım ama kırılmak deyince benim aklıma ortadan 2ye ayrılması geldi o da kolay kolay olabilecek bişey değil
    Senin dediğin gibiyse ben sakar öğrenci halimle ne yapacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende ölü pixel vardı 5 ve üzeri aradım gönderin paneli değiştirelim dedi msı servis point bakalım 4 gün oldu göndereli msı ge70 leptop

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde MSI GS70 in ekranında beyaz beyaz lekeler oluştu göndereli 15 gün civarı oluyor, kısmet bekliyoruz.
  • Fatihve oktay bey bende ölü piksel çıktı ve garantiye gönderdim ve gondereli su an itibarı ile 15 gün oluyo panel değişimi olacağını bu yüzden panel siparişi verdiklerini söylediler minumum 15 günde panelin geleceğini soylediler. Sizin garanti nasıl sonuçlandı memnun kaldınız mi aklım sürekli orada yardımcı olursanız çok iyi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi velierkan -- 11 Aralık 2016; 0:41:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • velierkan V kullanıcısına yanıt
    Benim 7 gün sürmüştü değiştirdiler yenise ile ekranı en fazla 20 gün zaten değiştirmezler ise 20 iş gününden sonra tüketici mahkemesine başvurun faturanızdaki parayı iade ederler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.