Şimdi Ara

MSI, Mavi bilgisayar ve Bimtes hakkında.MSI kullanıcılarının dikkatine

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 yıl önce mayıs ayında aldığım msı 635 mt-37(2.0) laptobum ağustos ayında sorun çıkartmaya başlamıştı..doktora programım çervesindeki çalışmalarımın aksaması için arızaya vermemtiş..Arıza ise üzerine pil takılı ile 30-50dk kullanımdan sonra hardware donması yapıyordu..mouse pointeri dahi kıpıldamıyordu donup kalıyordu..kapatıp açınca 20-40dk daha kullanabiliyordum..

    Sonuç olarak nişanlıma alığımız laptop ile birlikte bu laptoba zorlunluğum kalkınca 24 Ekim 2007 mavi bilgisayar kızılay sübesine teslim ettim.17-20gün arası şübeye geri geldiğini ögrendim.Yapılan işlemleri sorduğumda ise şok oldum..cpu fanını temizlemişler geri göndermişler..ardından telfonla tekrar kontrol edilip arızasının yani pil takılı iken kilitlenmesin devam edip etmediği test etmeleri söyledim..Sonra arızanın devam etmekte olduğunu ve tekrar bimtes firmasını gönderildiği ögrendim.(15 kasım). Daha sonra defalarca telefon trafiği devam etti..4-5 günde bir arıyordum(ilk 10 gün hariç), teknik servisteki adamlar bu arama sıklığımdan rahatsızlık duyuyormuş gibi davranıyorlardı..ardından 30 iş günü dolduğu zaman tekar aradım ve söylenilenlere şok oldum çünkü adamlar 30 iş günü dolduğundan bir haber gelecek efendim diyorlar..mb'deki muhattaplarım bimtesin "sorumsuz bir firma" olduğundan bahsettiler. daha sonra biz ilgelenicez dediler.. gün içerisinde dönücez dediler..akşam 5:45de aradım müdürle görüşmek istedim fakat oparatör son bi kez teknik servise bağlayım dedi haberi verdiler benim laptop kargoda kaybolmuş. Bimtes firması tamirin ardından kargoya vermiş ve kargo şirketi koca laptobu kaybetmiş..

    İçindeki bilimsel kaynkaların bir kısmını ne de olsa geri gelcek diyerekten yedeklememiştim..Keza 2-3 aylık fotoğraflarımda dahil:((

    Laptobun kaybolmasıyla bana ödemeye yapılcağını söylüyordu muhattaplarım..kaybolmasının ögrenilmesinin ardından 7-9 gün sonra benden ödeme yapılabilmesi çin faturanın faksını istediler..bende tamam dedim ve faksladım..fakat gitmemiş yada kaybettiler..neyse 2 gün içinde kendileri bilgisayardan çıkartıp bimtese yollamış..Madem böyle bişey yapabiliyorlardı niye benden fakslamamı istediler?

    Daha sonra 4 ocakta ankaraya geldim..bana daha önce 10 gün içinde size ödeme yapılacak denmesine karşın hiç bir gelişme görünmüyordu..Sonunda mb teknik servisten biri beni arayıp biz faturanızı faksladık artık bizim işimiz bitti artık bimtesle görüşmeniz gerekir dediler...bimtesin adını bile duymamıştım..üstelik bana ne bimtesten..ben maviden aldım maviyi bilirim..hukukende böyledir..
    Neyse ben yinede işlemleri hızlandırabileceği düşünerekten bimteside aradım..telde dklarca beklemelerden sonra bir yetkili "dosyanız işleme alındı yasal sürenin dolması bekleniyor" dedi..düşünün ocak ortası olmuş ve bana daha bekleyin diyolardı..24 ekim yada 15 kasımdan ele alsak kaç iş günü eder..halen bekle diyorlardı..Sonunda kafam atı..
    Gittim demirtepe şübesi müdürü ile görüşmek istediği söyledim..Anıl bey'e(müdür) durumu alattığım zaman ilk kez böyle olay yaşadıklarını söyledi..ardından 24 ekimden ocak'a kadar beni laptopsuz bıraktıkları için utanç duyduğundan bahsetti..Gerçekten çok anlayışlı davrandı..Derhal ödeme yapılmasını istedim onu ise bimtes bizi ödeme yapmam bizim size ödeme yapmamız olanaksız dedi. ardından konuştuğum 2-3 muhatamın ismini söyledikleri aktardım..Anıl beyin konuşmalarından gerçekten benim tarafımdan bakabilen biri olarak görmüştüm. Derhal bimtesi,sonra distribütörü ve msı tr şübesini aramış...bimtesle konuşmasına bende şahit oldum..bimtesteki muhattabı ona yasal süre(ki belli değil) dolduğu zaman %15 kullanım bedeli ile ödeme yapacaklarından bahsetti.Anıl bey bunu duyunca geçkten çok sinirlendi..hem süre verilmemiş hemde kesintiden bahdeiliyordu..adamın sinirden elleri titremeye başladı:)
    kargonun sigorta şiketinin kesinti yasal hakkı ama sizin bize bunu(mavi) yansıtmanız bizimde müşterimize yansıtmamız doğru olmaz..kaybolan malın yıpranma payını nasıl isteriz diye tartışma girdi..sonunda herkes bir birini mahkemeye vermekle tehtit etti..ben dahil..ilk etapta sinirler çok gerdi daha sonra anıl beyde bimtesteki bayanda avukatları ile görüştü
    ve anıl bey beni telefonla aradı..bimtesin süre vermediğini ve kesintili ödeme yapacağını belirtti..MSI tr'deki tanıtımı ile ilgilenen şirketin ise bana bir teklifi olduğunu iletti..bana yanlış hatırlamıyorsam msı v600 önermişlerdi..core2 duo 2.0 işlemcili...ki benim fatura bedelim 2128ytl idi..yani bu bedele karşılık 1600-1850ytl lik bir laptop almamı ve konun kapanması istediler..Bu teklifi veren firma distribütör değil yalnız..başka bir terimi var ama bilmiyorum...ticaret yapan bir firma değil yanii.Anıl bey önce bize kendilerini mahkemeye vermemizi istedi.Bu mahkemede ilk duruşmada hatalarını kabul edip bize ödemey apılcağını ardından bu mahkeme dosyası ile kendileride bimtese dava açacaklarını söylediler..
    tabi avukatı ile görüştükten sonra böyle bişeyin mümkün olamayacığını eğer biz dava açarsak tek muhattap olan mavi bilgisayar suçlamaları kabul etmeden tarafları çagıracaktı..yani önce bimtes sonra kargo şirketi sonra bu şirketin sigoratası..bu tarafların toplanması 8-15 ayı bulağını ögrendiler..tabi bununda benim işime gelmediği fark ettikleri için beni korkutmaya çalıştılar davaya gidersen çok uzar ve ayni parayı alırsın dediler ki doğrudur..ne yazzık ki öyle..

    Ardından anıl bey'e de söylediğim gibi 14 ocakta avukatımla görüşmeye gittim..İhbarnema gönderdik..bugun ise 27 ocak olmuş durumda ve halen hiç haber yok..herkes benim mahkemeye gitmemi bekliyor ki 1 yıl daha parayı ödemesinler...
    rezaleti görüyorsunuz..

    Bu konunun açılması için meke'den izin alınmıştır..biraz uzun oldu ama çok doluyum..bundan sonra mavi'de msı'a da töbeee
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erulmo -- 28 Ocak 2008; 23:16:06 >







  • böyle iş olmaz tazminat davasına kadar gider eğer böyleyse çünkü olayın içinde art niyet de var yani o nasıl bir olay anlamadım sen dava aç 1 sene geçsin uğraş onlar 1 yıl daha o parayı ödemesinler "o 1 yıl sonunda da yine aynı parayı alırsın" olayın hukuki boyutu ne bilmiyorum ama eğer anlattığınızdan farkı yoksa haklı olduğunuz ve paranızın geri ödenmesi gibi bir karar çıkarsa mahkeme masrafları da dahil olmak üzere paranızın laptopdan fayda sağlamadığınız andan itibaren faiziyle birlikte 1 sene sonra sonuçlanırsa 1 yıllık faiziyle birlikte çatır çatır öderler ödemelri gerekir mantıklı olanı budur benim başıma böyle bişey gelse YIKARDIM mavi yi de bimtes i de 2000 küsür ytl ye insanlar 3-4 AY çalışıyorlar !!! az bi para da değil yani neyse ben daha fazla konuşmayım daha ağır konuşup atılmayalım forumdan durduk yere geçmiş olsun inşallah sorununuz çözülür...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker burak -- 27 Ocak 2008; 0:56:42 >




  • kardeş aynen antlattığım gibi ..bu yazıları mavi ve bimtestende okuyacak olanlar var..ben forumalra şikayet yazacağımı anlattım vallahi..tazminat ve benzeri konular hakkında pazartesi tekar avukatımın yanına gideceğim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erulmo

    kardeş aynen antlattığım gibi ..bu yazıları mavi ve bimtestende okuyacak olanlar var..ben forumalra şikayet yazacağımı anlattım vallahi..tazminat ve benzeri konular hakkında pazartesi tekar avukatımın yanına gideceğim.


    yani anlattıklarınıza binayen diyorum ki sert konuşun !! karşınızdakinin size anlayışla yaklaşması sizin sorunuzu çözmektense size bazı kendi lehlerine olabilecek şeyleri kabul ettirmelerine yol açar o ne demek yahu %15 kullanım bedeli !!! hangi devirde yaşıyoruz allah aşkına siz de cahil birisi değilsiniz neyin doğru neyin yanlış olduğunu az çok biliyorsunuz yani size 2000 küsür liralık ürün yerine aradan 1.5 yıl geçti diye 1600-1700 liralık ürün teklif etmeleri bile terbiyesizlik artık yani daha ne diyeyim ki ben olsam dediğim gibi "bağırır hakaret bile ederdim o teklifin üzerine" madde gayet açık 30 iş günü içerisinde arıza giderilmezse paran iade... daha ötesi mi var alet ortada olsun olmasın bu sizi ilgilendirmezki benim tahminim karşı taraf karşınızda ezildi büzüldü üzgünüz falan siz de mülayim davrandınız ne dedilerse he dediniz böyle ticaret olmaz bi kere... neye üzülüyor yahu üzülüyorsa hem kendini hem sizi üzmez koskoca şubeler açacaklarına sizin memnuniyetinize göre derhal paranızı iade ederlerdi oyalamadan başka bişey değil eşşek gibi de iade ederler böyle bir sorun ilerde de olursa yine edecekler bu işi yapıyorlarsa burdan ekmek yiyorlarsa buna katlanacaklar "ticaret=müşteri memnuniyeti" parayı veren sizsiniz unutmayın dediğim gibi sadece yukarıda dediğim madde bile hakkınızı size verir... vermeli... doğrusu da o... ha yok uğraştırıyolar mahkemeler falan paranızı fazlasıyla alırsınız o zaman en azından ben o yolu denerdim tazminat davası ya da başka bişey siz haklısınız ve bunu alırsınız er ya da geç... kolay gelsin

    not : "eşşek gibi" lafını kimse üzerine alınmasın mecazdır,benzetmedir vesairedir ve onu yapan o durumda olacak demek değildir olayın vehametinden yola çıkılarak insan içinde çoşan duyguların en masum dışa vuruşudur da diyebiliriz dolayısıyla gerçek anlamında kullanılmamıştır... ama malesef gerçekler de acıdır...




  • insallah sorununuz çabucak çözülürde sanayi ve tiçaret bakanliğina tüketiçi haklarına başvurdunuzmu yerinizde olsam orayada başvururdum birde ustune haklı olduğunuz için gecen zamanda mağdur olduğunuz için hem kargo hem bimtese tazminat davasi acardım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biber10

    insallah sorununuz çabucak çözülürde sanayi ve tiçaret bakanliğina tüketiçi haklarına başvurdunuzmu yerinizde olsam orayada başvururdum birde ustune haklı olduğunuz için gecen zamanda mağdur olduğunuz için hem kargo hem bimtese tazminat davasi acardım...


    bende sizin gibi düşünüyordum ama bu şekilde dava açılamıyormuş..yani ne kadar beklerlerse yanlarına kar kalıyor:(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erulmo -- 27 Ocak 2008; 14:43:51 >
  • Doatum hemen hemen aynı tarihlerde bende MSI M635 almıştım Maviden.
    Cihaz bikaçkez servise girdi çıktı. Sonuncuda tamir edilemiyor üretici firmaya gönderdik dediler. Bende 30 iş günü sonuna kadar bekledim ve yine aradım hala üreticiden bekliyoruz dediler.
    Bimtesle uzun uzun tartışmalardan sonra değişim yapılması konusunda karar aldık. Fakat cihazın yenisi olmadığı için ben paramı geri istedim. Kabul etmediler. Mavi ve Bimtes ile uzun uzun telefonda tartışmalar yaşadım. Sonunda ortak bi karar aldık. Mavi bana para iadesi yapmıcak fakat adıma cari hesap oluşturarak aynı fiyata istediğim ürünü almamı sağlıcaklardı. Ama bana gıcık oldular ya önüme dolar kuru engeli çıkardılar. Ben cihazı aldığımda dolar yüksekti. Bu olaylar yaşandığında çok düşmüştü. Hemen hemen 300 ytl civarı olumsuz fark vardı. MAvi bana "bize dolarla gelir dolarla satarız bu yüzden dolar fiyatıyla istediğinizi seçin dedi" Ben ise "dolar beni ilgilendirmez fatura YTL bazında kesilmiş beni YTL ilgilendirir" dedim. Nitekim ben haklıydım. Mavinin üst kademe yöneticilerinden bi bayanla son görüşmemi yaptım ve haklı olduğumu kabul ettirdim. M635'i aldığım fiyata şimdi başka bir ürün aldım.
    Peki bu süre içinde çektiklerim? Gerçi benimki seninki yanında hiç kalır ama şunu diyebilirim Bimtes dertsiz başa dert açar! Mavininde telefonla görüştüğüm kişiler hernekadar bana yardımcı olmak için uğraşsalarda onlara emir veren yetkililer Maviden soğumama sebep oldu!
    Umarım sende hakkını alırsın...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Unutmadan,
    Bana üreticiye gönderildi denilen cihazım hersey bittikten sonra Bimteste ortaya çıktı. Yani üreticiye filan gönderilmemiş. Bi yanlışlıkla sisteme gönderildi yazılmış ama cihaz bimtesin deposunda bekleyip duruyormuş.
  • arkadaşlar mahkemeye gittiğinizde kullanım bedeli düşüyorlar bilginize her yıl için yüzde 50 yada firmaya aynı özelliklerde bir cihazı aynı özelliklerde bir üst modelini vermesini öneriyorlar tabiki sıfır bir cihaz olarak ona göre hareket edin.
  • mahkeme de %14-16 arsı kullanım bedeli kesiliyor... %50 demek iki sene içinde sıfıra indi demek:)
    quote:

    Orjinalden alıntı: tolga145

    arkadaşlar mahkemeye gittiğinizde kullanım bedeli düşüyorlar bilginize her yıl için yüzde 50 yada firmaya aynı özelliklerde bir cihazı aynı özelliklerde bir üst modelini vermesini öneriyorlar tabiki sıfır bir cihaz olarak ona göre hareket edin.


    edit: bu sitede 4 aydır bedel iadesi bekleyen insallardan bahsediliyor:)
    http://ww.sikayetvar.com/bc-sikayet_oku-co-Detial-0-375-0-0.html yüzlerce şikayet var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erulmo -- 28 Ocak 2008; 17:33:55 >




  • Hepsinin lisanslarını iptal edeceksin.Devlet devlet olsa bu işleri düzeltirdi.Yamuk mu yaptın.Hemen esnaflığın iptal edilecek.Hakkında soruşturma başlatılacak.Nerede böyle devlet.Yapan ülkelere hep imreniriz ama bizde ne zaman olacak bilmiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    Hepsinin lisanslarını iptal edeceksin.Devlet devlet olsa bu işleri düzeltirdi.Yamuk mu yaptın.Hemen esnaflığın iptal edilecek.Hakkında soruşturma başlatılacak.Nerede böyle devlet.Yapan ülkelere hep imreniriz ama bizde ne zaman olacak bilmiyorum


    Katılıyorum,haklı olarak hakkını aramak bu ülkede suç!!
  • Kanunlar bile yetersiz..mavi dekiler bana yasanın boşlukları var o yüzden biz size ödeme yapamayız diyorlar:) düşünübiliyormusunuz...birinci derece sorum fimanın vereceği cevap mı bu?
    Düşünün bana parayı vermedikleri için bile hiçbir işlem yapamıyorum..tek yapacabilceğim mahkemeye gitmek bu daha da kötü çünkü 1 yıl bu paradan feraget etmek demek..üstelik mahkeme sonu kullanım bedeli kesilebilir:)
  • Erulmo:

    Dava açtığınız vakit mahkemeye deliller kısmında sunacağınız ihtarname sebebiyle, ihtarname tarihinden itibaren veya dava açılma tarihinden itibaren yasal
    temerrüt faizi isteyebilirsiniz.Dolayısıyla dava isterse 10 yıl sürsün 'aynı para' yı almanız mümkün değildir.Zaten davayı kazanacaksınız
    ve dava masrafları karşı tarafa ait olacak.Gönül rahatlığıyla başvurunuz.

    Dava yoluna başvurmadan önce eğer elinizde konuda bahsettiğiniz firmalarla yapmış olduğunuz yazışmalara dair belgeleriniz varsa,
    kendinize en yakın Tüketici Kurulu Hakemine başvurun, onların devreye girmesi ve firmalara ihtar çekmleri sizi kurtarabilir diye düşünüyorum.

    Son olarak biraz gözlerini korkutmak adına şuan hangi firma olduğunu hatırlamıyorum ama laptopunuz kaybeden firma aleyhine Cumhuriyet
    Savcılığına 'Güveni Kötüye Kullanma' suçu Ceza Kanunu m.155 dayanarak şikayette bulunursanız ortalık daha da güzel bir hal alacaktır.

    Saygılar.




  • geçmiş olsun, şu msi m635 modelini getirerek az kişiyi yakmadılarçokta güzel paralara sattılar getirdikleri zaman bu cihazı...bir tanede biz kuzenimize aldıktabii bizde sorunlar yaşadık, Allahtan bu kadar büyük sorunlar değildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 28 Ocak 2008; 22:36:58 >
  • Mavi'de nereden buluyor her markanın sorunlu versiyonlarını anlamıyorum bir türlü. benzer sorunları acer'ın bir modelinde de yaşatmışlardı... Bazı arkadaşların imzalarında var hatta.
  • Arkadaşlar bugun sabahtan maviden gelen maili okuyunca şaşırdım çünkü özür dileyip paramı ödeyceklerini belirttiler..insallah öyle olur..Sanırım forumlara ve sikayetvar.com'a yazdığım şikayet işe yaradı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erulmo -- 29 Ocak 2008; 22:06:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolga145

    arkadaşlar mahkemeye gittiğinizde kullanım bedeli düşüyorlar bilginize her yıl için yüzde 50 yada firmaya aynı özelliklerde bir cihazı aynı özelliklerde bir üst modelini vermesini öneriyorlar tabiki sıfır bir cihaz olarak ona göre hareket edin.


    ne güldüm ya bunu okuyunca bana bunu yapabilecek mahkeme tanımıyorum ben yeryüzünde eğer mağdur olmuşsam ve hakkımsa %50 fazlasını bile talep ederim yani yok öyle bişey ya dediğim gibi siz haklı olduğunuzu Kharack ın anlattığı gibi şeylere başvurarak rahatlıkla alabilirsiniz rahatlıkla diyorum uğraştırırlar adamı yok yasa yok bilmem ne derler kafanızı karıştırırlar... yasada da çok net hükümler var onlar da bilemez mahkeme neye karar verecek belki bu yüzden kabul etmişlerdir... ancak böyle bişey benim başıma gelse sizin kadar beklemezdim... yasada tek bir hüküm var onu tanırım servise giden cihaz 30 iş gününde geri gelir gelmezse hukuken sizin 31. günde fatura bedelini aynen iade alma hakkınız var onu kullanırdım... bu kadar basitmiş olay aslında tekrar okuyunca yaşadıklarınızı sizi nasıl oyaladıklarını görünce artık daha rahatım bundan sonra başıma böyle bişey gelirse aynen dediğim gibi yaparım gönül rahatlığıyla... ki daha önce sonyericsson la buna benzer bir sorun yaşamış 36. günde ürünün yenisini almıştım... biraz ümüklerini sıkmak gerekiyor ama bunu ben istemiyorum karşı taraf bu noktaya gelmeden bişey yapmıyor bi daha ben sonyericsson alır mıyım çok zor... ha alır da aynı sorunu yaşarsam 36 yı da beklemem bu sefer basarım davayı çünkü her geçen gün benim aklımda bu yer işgal etmemeli bu kadar ucuz değil bişeyler bir mal,ürün,hizmet satıyorsan kusurlarıyla iyi taraflarıyla herşeyiyle arkasında durmalısın kaldı ki bunlar milyon dolarlık firmalar... neyse uzatmayayım geçmiş olsun hocam tekrar...




  • iide kardeş, verilecek paraya acil ihtiyacınız varsa ve mahkemenin taraflarının toplanıp da davanın sonuçlanması 8-15 ay süreceğinizi bilseniz yine aynisini mi yapardınız?

    quote:

    Orjinalden alıntı: illker84

    yasada da çok net hükümler var onlar da bilemez mahkeme neye karar verecek belki bu yüzden kabul etmişlerdir... ancak böyle bişey benim başıma gelse sizin kadar beklemezdim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erulmo -- 29 Ocak 2008; 23:23:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erulmo

    iide kardeş, verilecek paraya acil ihtiyacınız varsa ve mahkemenin taraflarının toplanıp da davanın sonuçlanması 8-15 ay süreceğinizi bilseniz yine aynisini mi yapardınız?

    quote:

    Orjinalden alıntı: illker84

    yasada da çok net hükümler var onlar da bilemez mahkeme neye karar verecek belki bu yüzden kabul etmişlerdir... ancak böyle bişey benim başıma gelse sizin kadar beklemezdim...




    paraya ihtiyacınızın olması ve firmanın olumlu yanıt vermesini beklemeniz ayrı bişey yasal olarak hakkınızı aramak başka bişey... ben diyorum ki 1 gün bile geçse artık davamı açarım diyorum ben yani firma kendisi kaybeder ve bunu anlayınca ona göre davranır yani siz şikayetvar a yazarsınız sağda solda dile getirirsiniz sizin dava açmanızla 1 sene sonra şimdi vereceğinden daha fazlasını kaybeder... burada sizin durumunuz farklı ben kendi adıma konuştum ve yazımda da "başıma gelse..." diye başlayan cümlemin gayet açık olduğunu düşünüyorum...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.