Şimdi Ara

MSI RX2600XT DIAMOND 256???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Uzun süredir bi 8600 GT Sonic+ furyası alıp gitmişti ortamı.Bende en sonunda bi kartı alma kararı aldım derken bi baktımki gigatekin sayfasına RX2600XT DIAMOND 256 değerleri gayet yüksek ve fiyatıda oldukça uygun.Peki bu kartın herhangi bi sorunu varmıdır?Yada henüz keşfedilmedimi yada nebiliyim neden bu karttan hiç bahsedilmiyo?Arada kaldım şimdi hangisini alsam diye.Bana biraz akıl verebilirseniz sevinirim..

    ürünün linki

    http://www.gigatek.com.tr/urun.php?id=2124



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rethua -- 12 Eylül 2007; 23:23:33 >



  • aynı ikilemi bir arkadaş daha yaşıyor oda konuyu daha yeni açmış.
    karta baktım hızları 850/2300 muhteşem birşey o fiyata kaçırılmamalı diyorum ben :)
  • tek problemi 128 bit olması yalnız saat hızları ve iş hattı 8600 gt sonic+ ten daha yüksek..sizcede bu kart daha iyi değilmi?

    arkadaşın konusunda pek açıklayıcı mantıklı cevaplar olmadıgından tekrar acayım dedim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rethua -- 12 Eylül 2007; 23:26:24 >
  • Şöyle bir karta 128bit konulup neden önü tıkanır anlamıyorum,zamanında aynı şeyi fx5800 için de yapmışlardı(tabi o nvidiaydı)
  • 128 bit olması tek problem falan değil. karşılaştırdığın 8600gt de 128 bit.
    neden 128 bit olasını bir sorunmuş gibi görüyorsunuz. kartın fiyatı belli vede x1950 pro ile dx9'da boy ölçüşüyor. gel gelelimki 2600xt'de dx10 var ayrıca birçok harika özellik daha var. bu fiyata alınabilecek maksimum performansı sunuyor bu kart. Bu bakımda 128 bit olmasını sorun olarak görmemlisiniz. 256bit yada daha yukarısı ve dx10 olsun diyorsanızda görüldüğü gibi parayı gözden çıkarmak gerekiyor.

    gelelim hararetli 8600gt ve 2600xt tartışmalarına, 8600gt daha önce çıktı ve sürücüleri oturmuştu 2600xt sonradan çıktı ve sürücüleri oturmadan önce herkes yüklenebildiği kadr bu karta yüklendi bu arada 8600gt'nin hızlı versiyonları çıktı. gel gelelim şimdi atinin son sürücüsü çıktı ve 2600xt nin hızlı bir versiyonu olan ddr4 ve bu konudaki gibi diamond versiyonları çıktı.
    eminimki 2600xt şimdi aradaki farkı kapatacak hatta kapatmakla kalmayacak bu kart hiçbir işe yaramaz diyenlere cevabını vericektir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi girdap7 -- 12 Eylül 2007; 23:37:48 >




  • Aslında sorun olarak değil de yazdığım gibi kartın önüne koyulmuş bir engel olarak görüyorum.Verdiğim örnekteki gibi, (fx5800den hemen sonra 5900 çıkarılmıştı) misal 8600ün eksik yönünü iyileştirerek 8700 haberi geldi,aynı şekilde 2600ün üstüne de bir kart çıkmalı.
  • bu kart benimde dikkatimi çekti.hizi ve ddr4 oluşu gayet güzel...
    ama biraz daha beklemeyi uygun görüyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    PALIT - 8800GT SUPER+1GB
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sonic+ da 128 bit .2600xt hem ddr4 hemde 850/2300 vay vay vay
  • Bu kart 8600gt sonicten kat kat iyi bencede tek eksiği 128 bit olması ama 8600 serileri de 128 bit
  • quote:

    tek problemi 128 bit olması yalnız saat hızları ve iş hattı 8600 gt sonic+ ten daha yüksek..sizcede bu kart daha iyi değilmi?



    Öncelikle, 850/2300 2600 XT'nin başarımı hakkında yorum yapamayacağımı bildireyim. Sadece, kendimce, bilgi verme amaçlı bir iki yorumum olacak:

    Şimdi, özellikle bu HD - 8 serîlerinden itibâren iş hattı kavramı ortadan kalkmış bulunuyor.

    Eskiden, genellikle doku birimleri (TMU-TAU) ve noktacık işlemcileri (pixel shader de denebilir) eşit sayıda olan kartlarda bu "iş hattı" kavramı ikisinin de sayısını belirtmek için kullanılabiliyordu (7900 GT'de 24 işlemci, 24 doku birimi vardı, meselâ).

    X1900 - X1600 - X1300 serîsiyle durumun farklılaşması, Geforce 8 ve HD'de de aynen devam etmesi pek çok şeyi değiştirdi. Meselâ, Geforce 8800 GTX'te 128 adet paralel işlemci (noktacık işlemciyi de kapsar), 64 TMU, 32 TAU (aslında, saat turu başına 64 doku süzme, 32 doku adresleme yapar, da diyebiliriz) ve 24 ROP vardır.

    Yine de, buna rağmen TMU'lara iş hattı dendiği olabiliyor. Böyle bakarsak, Geforce 8600'ün mevcut sürümlerinde saat turu başına 16 doku süzme, 16 doku adresleme yapıldığını, HD 2600'de ise bunların 8 - 8 olduğunu belirtmemiz gerekir. Hatta, ROP sayısının 8600'de 8, HD 2600'de 4 olduğu, 2600'ün 120 adet paralel işlemcisinin gerçekte 24x5 durumunda ve diamond'da 850 mhz hızında çalıştığı, düz 8600 GT'de bile bu işlemcilerin 1200 mhz hıza sahip olması gibi bir sürü ayrıntı çıkar karşımıza. İşin içinden çıkamayız. Her iki gırafik işlemcinin çok farklı mimarîlerde olması, aritmetik işlemciler gibi adı fazla duyulmayan birimlerin de mevcut olması vs. ise sayıları da anlamsız kılıyor.

    Yani, teknik özellikleri önemsemeyin bu iki serîyi doğrudan karşılaştırırken. Kafanız karışır. En azından, benim karışıyor. Başarım sonuçlarına göre öngörülerde bulunabiliriz, ancak.

    Bellek konusuna gelirsek:

    2.3 ghz iyi bir değer. 128 bitle 36.8 GB/sn, 7800 GTX 256 ile neredeyse aynı. Açıkçası, bu hâliyle band genişliğinin, gırafik işlemcinin özelliklerinden daha belirleyici olduğunu sanmıyorum.

    Tabii, 256 biti herkes ister, ben de isterim (o zaman da, saat hızları bayağı düşerdi. 8800 GTS'nin 1.6 ghz 320 bit bellekle genişliği 2 ghz 256 bite eşit zaten).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 13 Eylül 2007; 3:38:22 >




  • Bu kartın fiyatı düşmüş baya, daha yüksekti.

    Sonic+ la bunu mukayese edebilirsin. İkisi de bu serilerin en iyisi.
  • Sonunda geldi Türkiye'ye bu ekran kartı. Arkadaşıma bundan alacağız inşallah. Uzun zamandır bekliyorduk Türkiye'ye gelmesini. Hatta sistem tavsiyelerinde de yazmıştım. Merak ettiğim performansı ve o/c yeteneği
  • oyun performansı ile ilgili bi test var mı bu kartın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BLAZEX!

    oyun performansı ile ilgili bi test var mı bu kartın



    Kart kagit uzerinde cok hos duruyor..Diger 2600XT DDR4 lerden belki biraz daha performansli olabilir, ama o/c potansiyelinin cok zayif olacagi belli.Cunku kart cok fazla o/c yemis zaten
  • Arkadaşlar en baştan belirteyim işhattı falan diyorsunuz onun adı artık shader birimi ve ATI bunu yanlış sayıp kullanıcıyı yanıltıyor NVIDIA ise dürüst davranıyor.



    120 ayzıyor ya,yalan 120/5=24 olarka hesaplayacaksınız


    8600GT de ise 32 adet var.Bunu göz önünde bulundurun bunun bir net hesap açıklaması vardı ama şekil bundan ibaret.



    ATI ile NVIDIA sayma biçimi farklı NVIDIA da ati gibi satıp 160 shader diyebilirdi.



    Saat hızları çok yüksek ancak 8600GT sonic+ da yabana atılacak kart değil tabi bu kartın performans testleri geldikçe sonuçlar ortaya çıkacaktır kanımca
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666

    Arkadaşlar en baştan belirteyim işhattı falan diyorsunuz onun adı artık shader birimi ve ATI bunu yanlış sayıp kullanıcıyı yanıltıyor NVIDIA ise dürüst davranıyor.



    120 ayzıyor ya,yalan 120/5=24 olarka hesaplayacaksınız


    8600GT de ise 32 adet var.Bunu göz önünde bulundurun bunun bir net hesap açıklaması vardı ama şekil bundan ibaret.



    ATI ile NVIDIA sayma biçimi farklı NVIDIA da ati gibi satıp 160 shader diyebilirdi.



    Saat hızları çok yüksek ancak 8600GT sonic+ da yabana atılacak kart değil tabi bu kartın performans testleri geldikçe sonuçlar ortaya çıkacaktır kanımca


    söylediğin doğru ama bir fark var.
    atide 5 tane 24'lük var fakat nvidiada 1 tane 32'lik var. daha önce incelemelerde böyle okumuştum.
    oyunlar ati'ye uygun olacak şekilde bu 5'tane 24'lüğü beraber kullanacak şekilde optimize edilirse ati kartlar coşacaktır ama şuanda bu mümkün değilmiş sadece bu 5 tanede 24'lükten sadece 1 tanesi standart olarak kullanılıyormuş diğer 4 tanesi kullanılacakları günü bekliyormuş.
    nvidia durum böyle değil 1 tane 32'lik var :)




  • quote:

    söylediğin doğru ama bir fark var.
    atide 5 tane 24'lük var fakat nvidiada 1 tane 32'lik var. daha önce incelemelerde böyle okumuştum.
    oyunlar ati'ye uygun olacak şekilde bu 5'tane 24'lüğü beraber kullanacak şekilde optimize edilirse ati kartlar coşacaktır ama şuanda bu mümkün değilmiş sadece bu 5 tanede 24'lükten sadece 1 tanesi standart olarak kullanılıyormuş diğer 4 tanesi kullanılacakları günü bekliyormuş.
    nvidia durum böyle değil 1 tane 32'lik var :)


    Böyle bir durum varsa ve buna göre optimize yapılsa bile, yapıldığında bu kartların modası geçecektir.

    Forumda bu konu hakkında bayağı ayrıntılı yazılar vardı (@kobb isimli üyeyi bilirsiniz). Onları bulabilsem ne iyi olacak.

    Yazılardan, ne 24 ne de 120 gibi düşünülebileceği sonucu çıkıyordu, başarıma katkı açısından.

    İngilizce kısaltmayla, MADD ALU'ların iki mimarîdeki farklı dizilimleri, çalışma şekilleri vs.'den bahsetmişti o üye.




  • buraya kadar her iki kartinda teknik sayisal degerleri konusuldu . ok . ben ve benim gibi bir cok kisi bu ikisinin teknik yonunden ziyade oyunlardaki basarimi merak ediyoruz. sirf bunun icin topik acilmali. bekliyoruz bakalim. benim tahminime gore oyunlardaki performans 8600gt s+ da daha iyi olur gibime geliyor. gorecegiz bakalim .
  • dx10 da 2600 çok daha basarılı bir kart

    driverlar oturuyor dx9 dada daha iyi olucak gönul rahatlıgıyla alabilirsin

    expander nickli arkadasta sapphire hızları daha dusuk olan gddr4 lu xt vardı 2600 baya iii işler cıkarıodu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.