Şimdi Ara

Multijetin devreye girmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2013 model Safeline 1.3 MultiJet yeni kasa doblolarda, Multijet ne anlama geliyor? Ne zaman devreye giriyor? Ufak bir araştırma neticesinde MJ olayının arabanın hareket halindeki devir saati ile alakalı olduğu hususunda bir takım bilgiler edindim fakat bu konuda daha kullanışlı, pratik bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler



  • Multijet bir ticari ifadedir. fiat, diesel araçlarında commonrail yakıt sistemini kullanır. Eskiden JTD idi....şimdi Multijet olarak adlandırıyor.

    Devreye girmeden kastınız, turbo ile ilgili olabilir. Multijet 1.3 doblolar, 1750 dev/dk da 180nm torka sahiptir ve 2000 devrin üzerinde yeterli bir hızlanma sağlarlar. Araç 2000 devrin altında ortalama hatta vasat çekiş sağlasa da 2000 devri geçince oldukça tatminkar hali alırlar.
  • tolgakmg T kullanıcısına yanıt
    Duruma göre, olması gereken vites dışında gidildiği takdirde, sizin dediğiniz durumun gerçekleşmesi mi oluyor? Misal, 2.vitesle gidilmesi gereken yerde, 3. vitesle gidildiği takdirde, (2000 devrin üzerine 3. viteste çıkmaya çalıştığımızı varsayarsak) 2000 devir ve sonrasında turbonun devreye girmesiyle, aracın kendini affettirmesi gibi bir durum sanırım?
    Arabanın sürüş aşamasındaki terimleri açısından biraz zayıf bilgiye sahip olduğum için yanlış anlamış olabilirim kusura bakmayın lütfen Amacım doğrusunu öğrenmek. Yardımcı olmaya çalıştığınız için ayrıca teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: U G

    Duruma göre, olması gereken vites dışında gidildiği takdirde, sizin dediğiniz durumun gerçekleşmesi mi oluyor? Misal, 2.vitesle gidilmesi gereken yerde, 3. vitesle gidildiği takdirde, (2000 devrin üzerine 3. viteste çıkmaya çalıştığımızı varsayarsak) 2000 devir ve sonrasında turbonun devreye girmesiyle, aracın kendini affettirmesi gibi bir durum sanırım?
    Arabanın sürüş aşamasındaki terimleri açısından biraz zayıf bilgiye sahip olduğum için yanlış anlamış olabilirim kusura bakmayın lütfen Amacım doğrusunu öğrenmek. Yardımcı olmaya çalıştığınız için ayrıca teşekkür ederim


    Turbo belirli bir devirden sonra devreye girer bunun sebebi düşük devirlerde yeterli hava akışı sağlanamamasıdır.Devreye girdiğinde ise araçta birden ivmelenme oluşuyor.Gidilmesi gereken vites dışında gitmeyle alakası yok ya da ben demek istediğinizi tam olarak anlayamadım. Youtube'da oldukça açıklayıcı videolar var, bir bakın derim.




  • MERT237 kullanıcısına yanıt
    Aynı bilgiye dediğiniz gibi kısa araştırmalarla ben de ulaştım. Dışarıdan bakıldığında çok karmaşık bir sistem gibi görünüyor ama aslında öyle değilmiş.
    Tekrar teşekkür ederim
  • devir saati 1800 devirden sonra turbo devreye girer ama 2, el aldıtsan eski sahibi turboyu istedigi devire ayarkatmıstır ama fabrika cıkısı 1800 den sonra turboyu hissedersin sesi atikligi turbo aracın önüne geç ac kaputu motorun solunda kulagını daya gaz ver sesi hisset
  • çaylakkartal kullanıcısına yanıt
    Yok hocam araba sıfır. Ama şu kısıma takıldım; turboyu istediğimiz devire ayarlama olayı nasıl oluyor?
  • onu sen ayarlayamassın ayrını ya sanyide turbocuya götür yada sıfır aracın makinaya baglayıp hangi devirde turbonun devreye girdigine baksınlar ayarlarlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çaylakkartal -- 27 Ocak 2014; 14:39:13 >
  • çaylakkartal kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam, dediğiniz gibi bu işin üstüne düşücem. Yardımcı olduğunuz için sağolun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.