Şimdi Ara

Murat 124 Tamir - Bakım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
7.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elimde 1976 Model ilk sahibi olduğumuz bir murat 124 um var.Araç hiçbir modifiye görmedi.Genelde birçok parçası orjinal.Araçın sorunları ile kısmen ben ilgileniyorum kısmende takıldığım noktalarda tamirciye gösteriyorum.ancak hangi tamirciye gidersem gideyim çözemedikleri birkaç sorunu var.Birazda ben aracın sorunlarını kendi başıma çözmeye meraklıyım.Araç fabrikadan aldığımızdan beri bizde.İlk babam kullanıyordu son 10 yıldır da ben kullanıyorum.Bir kaç sefer motor elden geçmiş ama gene de görüntü olarak ve işlev olarak gayet iyi durumda.Ben izmir deyim ve izmir de murat 124 lerden cok iyi anlayan veya meraklı birisi veya birilerinin desteğine ihityacım var.Arabayı elden geçirmek ve daha iyi hale getirmek istiyorum ama hangi ustaya götürdümse her seferinde iyi olacağına daha da kötü hale geldi.Araçtaki belli başlı 2 sorun var.

    1. Araç düz bir yere koyduğum zaman 2 gun gecince benzini pompalamıyor.yani araç çalışmıyor.Tahminimce karbütor kısmından arada benzin kacırıyor veya bir şekilde benzin geri kacıyor.Araç LGP değil.Benzinle çalışıyor.ama karbüratörü açıp biraz benzin koyunca araç bir kaç sefer marş yapınca çalışıyor.Ama mesela dik veya aşağı doğru eğimli bir yere koyunca hiçbir benzin takviyesi olmadan bir kaç pompalama ile hemen çalışıyor.Karbüratörün icini kaç defa temizlettim boruları kontrol ettim tüm benzin borularını değiştirdim.Benzin deposunu değiştirdim.tüm filitre aparatlarını değiştirdim.kısa uzun ne kadar benzinle alakalı boru varsa hepsini değiştirdim hatta bu boru bağlantılarını sağlayan kelepçeleri bile yenileri ile değiştirdim.Karbüratörün üst kısmını kendim söktüm her tarafına baktım o halde çalıştırıp kaçak var mı ona da baktım.Kendimce aklıma gelen herşeyi denedim belki 10 değişik ustaya gittim hepsi de tamam dediler ama 1 hafta geçti gene aynı sorun devam etti.Yani bu sorunu bir türlü çözemedim bir tek karbüratörü komple değiştirmek kaldı onunda sıfırı üretilmiyor haliyle çıkma bir tane bulmam gerekecek.

    2. Karburatörden tam yerini tespit edemediğim bir yerden arasıra cok az benzin damlıyor.Bazen hiç damlamıyor ama damlasa dahi araç çalışıyor ve gidiyor.Bu şekilde belkki 2 yıl kullanmışımdır hiçbir sorun yaşamadım ama her zaman damlama olmuyor sanırım contalar gevşeme veya buna benzer bir sorun var mesela tamire gidiyor orda bir ayar yapılıyor belki 1 ay hiç sorun cıkarmıyor sonra ne olduysa tekrar geri damlama olabiliyor.

    Harbiden adı değil de kendi de USTA olan birisini İzmir hudutları içinde bulamadığımdan ne yaptımsa bu 2 sorunu bir türlü gideremedim.İzmir de olmayan ama gercektende Murat 124 konusunda uzman ama adı uzman değilde kendi uzman olan birileri varsa her konuda yardıma ihityacım var.Aracı satmayı düşünmüyorum sadece kendim elimden geldiğince ufak tefek tamirat ve bakımlarını yapmak veya gercektende usta uzman birini bulursam bu kişi ile birlikte bakımlarını yapmak yaptırmak istiyorum..Sevgiler Saygılar Alper...







  • Sen babamı arıyorsun da..Epey uzaktasın bize.

    Boruları söyleyecektim ilk etapta ama hepsini de değiştirdiğini söylemişsin.

    Son çare olarak karbüratör görünüyor.Sanırım temiz bir çıkmasını aramaktan başka çare yok gibi..
  • Peki Murat 124 için yeni bir karbüratör takmak istesem nasıl bir şey uygun olur ki..mesela biri lada'ların karbüratörü olur dedi ama uyar mı hiç bilmiyorum.Çıkmasını da bulmak tam bir dert cunku izmir bir kaç hurdalığa gittim bazı parçaların çıkmasını alabilmek için hiçbirinden 124 e ait hiçbir parça yoktu.
  • Lada'ların olur da Murat gibi olan Lada'ların parçalarına bakmak gerekir.Sonuçta onlar aynı motor bildiğim kadarıyla.Hatta 80'li ya da 90'lı yıllar modeli olarak 124'ün SW versiyonu Lada'da mevcut ve yollarda dolaşıyor hâlen o araçlar.Daha yeni olduğu için Lada parçacılarına da bakmak gerekir.
    Nihayet olmazsa 131 ya da yeni kasa Şahin-Doğan(eski motor)'ın karbüratörü takılabilir.
  • Şu karbüratöre benzin koyarak çalıştırma meselesi bizim renault 12'de de var..
    Rahmetli babam (Renault MAİS servisinden emekliydi) borulardaki benzinin depoya geri sızdığını ve sebebinin benzin pompasındaki bişey olduğunu söylerdi..

    Araç kullanılmadan yattığı için tamir etme gereği duymadık, o yüzden problemin cidden pompada olup olmadığını bilemiyorum..
  • Karbüratör hariç herşeyini değiştirdiğimden artık son çare onu da değiştirecem ama yapı olarak lada'ların karbüratörü tam uyar mı emin değilim onu biraz araştırmam gerekiyor.Araba 1 gun duz yerde yatsa benzin kacıyor direk geri.ama penzin pompasına bakıyorum mesela yarıya kadar benzin var borularda da kısmen benzin oluyor ama bir sekilde karburatörün icinde bulunması gereken benzin gitmiş oluyor ondan karburatör kapagını her seferinde açıp benzin ilave ediyorum boyle olunca da bujiler normalden cok daha cabuk yıpranıyorlar.Simsiyah olup ateşlemeyi yapamaz oluyorlar cunku karbüratörden benzin verince benzin fazla geliyor ve fazlalık benzin de bujilerin olduğu kısma doluyor hele bir de o halde çalışmazsa araba iyice boğuluyor.
    acil bir çözüm bulmam lazım ama henuz izmir de o kadar araştırmama rağmen karbüratör konusnda gerçektende uzman birini bulabilmiş değilim tüm ustalar çakma ustalar..:D




  • Direkt olarak üzerindeki Solex karbüratörden kurtul.Weber 32 ADF tak.1600 motor doğan şahinlerin karbüratörüdür.Farkı görürsün.Ancak takmadan önce mümkünse genel bir bakım yaptır.Memeler 117-125 olsun.Takacağın karbüratör iki boğazlı olacak.Orjinali bildiğim kadarı ile tek boğaz.Bulabilirsen 94 model piç motorun elektonik ateşleme tertibatını al.Güzel olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benzin pompasıyla

    karbüratörün samandirasini kontrol edermisiniz
    hatta imkan varsa degistirmenizi tavsiye ederim
  • karburatorun samandırası işlevini yitirmiş..ben karburator içinde şamandıra dahi oldugunu bilmiyordum usta saolsun gözümün onunde karburatörü açtı karburatorun n tarafında kucuk depo gibi birsey var orda bir miktar benzin var tabii bir de samandıra var bu samandıra işlevini yitirince orda benzin birikmez olmuş..karburatoru değiştirdik webe marka cift boıgazlı bir karburator taktılar..ama bu seferde yeni taktıkları karburatorun samandırası delindi onu da sıfırla değiştirdiler..şimdilik bir sorun yok sadece yeni karburator otomatik jikle onceki elle cekiliyordu bir de işte ilk çalışırken biraz uğraştırıyor..onun dışında arabanın çekişi artı ama benzin sarfiyatı da sanki biraz arttı..
    124 lerde arabanın daha hzılı ısınması veya motorun daha cabuk aktif hale gelmesi icin yapılabilecek birsey var mı mesela yağını filan değiştirsem veya öndeki radyatörü komple değiştirsem arabaya bir fyadası olur mu..saygılar ve cevaplar için teşekkürler..




  • 2tl bir çekvalf koysan sorun çözülürdü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Sen babamı arıyorsun da..Epey uzaktasın bize.

    Boruları söyleyecektim ilk etapta ama hepsini de değiştirdiğini söylemişsin.

    Son çare olarak karbüratör görünüyor.Sanırım temiz bir çıkmasını aramaktan başka çare yok gibi..


    benimde aklıma karbiratör geldi bir tek.
  • karburatörün şamandırasını bilmem ama bendede aynı sorun vardı sorunu şu şekilde çözdüm bütün hortumları kontrol ettim tabiki kontrol ettirirken bizim ustalarımız kafasına göre baglar emişe giden hortumu ters baglamış bir tek onu degiştirmemiştim onuda hallettim şimdi oldugu yerde benzinde çalışıyor aracım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.