Şimdi Ara

Müthiş Bi Proje Okumadan Geçmeyin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
1.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fletch

    bole bı sıstem gelıstırınceye kadar ben her arabada celık barlar olması taraftarıyım . vede aracın kaportasının maddesının daha cok gelıstırılıp esneye bılen bı maddeden yapılması taraftarıyım .

    bu sistem bence çok zor ve maliyetli
    ama zaten esnek tamponlar üretiliyor diye biliyorum ford focusta filan yokmu tam olarak bilmiyorum ama yoksada özür dilerim
  • Lunaparktaki çarpışan otoları düşünün... Küçük hızlarda aracın içinde zıplıyorsunuz...

    Hava yastıkları olursa 70 km ve üzeri hızlarda ölüm riski artar... 5 kazanın 4'ünde boyun kırılması meydana gelir ve sizi ne iç airbagler ne de emniyet kemeri korur...

    Çarpma etkisiyle ölümden çok çarpıldıktan sonra atılan taklalar, sürüklenmeler etkili... Ve bu dış hava yastıkları bunu artırır...


    Diğer bi nokta: küçük bi çarpışmada şu an 1000 YTL masraf çıkıyorsa o zaman 7000 YTL masraf çıkar...

    Çalışmalarınızda başarılar... Elinize, beyninize sağlık...
  • Yorumlarınız Için Çok Teşekkürler Donanim Haber...
    Ilk Once Unal Abiden Başlıyım Vallahi Haklısın Abi Diyecek Bi Şeyim Yok
    Ikincisi Dediğim Gibi Ben Bu Çalışmayı 2-3 Günde Yapmadım Baya Bi Süre Uğraştım
    Maliyetlerini Hesapladım Ondan Sonra Buraya Koydum
    Bu Arada Ben Dış Airbag Diye Yazdım Ama Airbag Gibi Değil Kapıya Koyacağımız Şeyler
    Airbag'Dan Daha Sert Ve Çarpan Arabanın Hangi Yerden Çarptığını Anlayıp Koruyucuları Açıyor...
    Bu Sistemin Şaşırma Ihtimali 0 Yalnız Araca Çarpacak Olan Başka Bi Araca'da Başka Bi Araç Çarparsa O Da Inanilmaz Bi Tahlihsizlik Olur
    Bu Arada Fiyat Konusunda Herkez Çok Şey Söyledi Bu Konuya Bi Nokta Koymak Istiyorum
    Fiyatlar Şöyle;
    Sensör:350 Ytl Çünkü Japonya'da Üretiliyo Türkiye'de Üretiliyo Olsa Minumum 700 Ytl
    Ikincisi Airbag Demeyelim Artık Koruyucular Tanesi 100 Ytl.
    Yani 10 Tanesi 1 Milyar
    Örnek 80 Model Bi Mercedese 1 Milyar 350 Milyon Karşılığında Bu Sistem Taktırılabilecek...
    Forum Donanim Haber'e Saygılarımla....
    He Bu Arada Hava Yastıkları Çarpışma Anında Iki Aracı Da Olduğu Yerdem Cm Savurmaz.
    Bu Nu Da Dipnot Olarak Ekleyeyim
    Saygılar...




  • bence cok mukemmel bırsey yanı yapılabılırlıgı ne kadar olur bılememde olursa en cok bızım ulkemızde ıse yarar tabı bızım ınsanımız onun cozumunu bulup yıne kazaları eskıye dondurur ama olsun
  • eğer söylediğiniz gibi çalışabilecek bir sistemse, hem çok kişinin hayatını ve parasını kurtarır hemde köşeyi dönersiniz bikaç arabaya kendi imkanlarınızla uygulayıp sonuçları piyasaya gösterirseniz oldukça talep alabilirsiniz gibime geliyor bu fiyatlarla.
    olmaz, yapılamaz diyenleri görünce aklıma babamın bi sözü geldi; "insanın düşündüğü herşey bir gün yapılabilir". düşünün imkansız dediğimiz neler yapılmıyor hayatta.
    çalışmanızda başarılar dilerim.
  • bahsettiğiniz proje!! keşke uçan araçlar olsada hepimiz trafiğe takılmadan işimize, okulumuza gidip gelebilsek demekten farksız. aracın dışına takılacak bir airbag çarpma anında neredeyse rijit bir halde olacaktır ki bu durumda kuvvet sönümlemesi 0'a yakın olacaktır bu da hiç bir fayda sağlamayacaktır. aracın içindekiler ne koşulda olursa olsun müthiş darbelere maruz kalacaklardır.

    sadece kafada kurarak proje geliştiriliyorsa benden size bir tavsiye;
    japonyadan alacağınız sensörler boşa gitmesin, arabanın 4 bir tarafına küçük jet motorları koyun, 350ytl'lik sensörler kaza olacağını kesin olarak söylediğinde çalışsın bu jet motorlar ve araç yükselsin, kaza da olmasın. ne güzel proje değil mi?

    selametle.
  • bir kaç sorum olacak....( makina müh gelsin soruları o zaman gör )

    1-)koruyucular 70 kilometre hızla gelen bir aracı 1300 küsür 1400 küsür kilo araçları ne kadar durdurabilecek?...

    2-) bu koruyucu olarak lanse ettiğiniz malzeme başta airbag dediniz ancak koruyucu diyelim biz nasıl şişecek yada aktif hale gelecek(sensör algılar bu basit bir iş belirli sürede belirli mesafe katediliyorsa sensör devreye girer ben nasıl şişecek yada dışarı çıkacak onu soruyorum ?....

    3-) aracın üzerinde görünmeyecek yerlere koyduğunuz bu şeyler nasıl görünmez olacak?.....2. hırsızlar için dışarı airbag koymaktan farkları nedir?...

    4-)siz darbenin emilmesini mi düşünüyorsunuz herhangi sonradan çıkan sensörle devreye giren birşeyle?

    5-)darbeyi ememiyecek olan sistem bağlandığı yerlerden olduğ gibi enerjiyi içeriye iletmiyecekmi?....

    6-)sizin yaptığınız bu sistem aracın orjinal airbaglerin erken açılmasına bu nedenle airbaglerin görevini yerine getirememesi durmuna çözümünüz nedir?...

    7-) airbaglerin kimyasal pahalı bir patlayıcıyla patladığını bu kimyasal reaksiyon ile hava açığa çıktığı ve havayastığının şiştiği sizin koruyucu malzemelerinizin 100 ytl ye nasıl hangi sistemle saniyenin onda 1 i sürede dışarı doğru çıkacak?




  • Fikir güzel aklıma bişey geldi şu anda araba kontolsüz yaklaşınca sensörler devreye girecekse mesela sizi bir araba solladığında sensör bunun farkını nasıl anlayacak sonuçta duramayacak kadar hızlı geliyor olacak ya da karşı şeritten gelen arabanın sensörü gereksiz açmamasını nasıl sağlayacaksın.
    2.olarak ta iki arabanında hasarsız bir şekilde çıkmaları çok zor gibi geldi.Yastıkların çok çok hızlı şekilde momentin oluşturduğu enerjiyi deşarj etmesi lazım yoksa hasarsız atlatılamaz.
  • Bu olay yeni gibi bahsetmişsin de zaten kaç yıldır bu olay üzerinde çalışmalar yapılmıyor mu ? Hatta en sonuncusu her araç birbiriyle iletişim içinde olacak, biribirilerinin hareketlerini algılayacak ve sürücüye haber verecek deniyordu. Kablosuz ağ ile gerçekleştiriliyormuş hatta bu iletişim olayı. Hava yastığı konusu dışında senin sistemin aynısı hatta daha gelişmişi (sen sensör kullandığını belirtmişsin bu bahsettiğim sistemde kablosuz ağ kullanılıyor ) ve sen patentini aldım diyorsun bu kafamı karıştırdı doğrusu. Sistemini üstü kapalı açıklamak yerine daha teknik detaylara, fotoğraflara, çizimlere, planlara dayandırarak açıklasan da kafamızdaki soru işaretlerini kaldırsan daha iyi olur bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TUNERBOY -- 27 Temmuz 2008; 1:36:41 >
  • Tasarım konusunda uzman bir makina mühendisi olarak tek bir şey soracağım...

    PATENT NUMARASINI ÖĞRENEBİLİR MİYİM?

    Teşekkürler
  • Fikir güzel ama çok az fizik bilen insanlar bile bahsettiğiniz düzeneğin, bahsettiğiniz şekilde çalışmayacağını anlarlar.

    Öncelikle deseniz ki bir sistem var tamamen insan korumasına yönelik, darbe soğurucu bir sistem üzerine çalışıyor,araba tabiki hasar alacak ama önemli olan insan hayatı olduğu için bunu önemsemiyoruz... Tmm anlarım. Ama öle bir anlatmıssınız ki sanki sistem devreye girince arabanın kenarından süpermen -benzerlerini arttırabiliriz hulk,spiderman bilemedin kara murat- çıkacak hooop gelen arabayı tutacak.. O momentumla gelen arabanın tüm enerjisini nasıl emeceğinizi (farklı bir alaşımmı ? , mekanik bir kuvvetmi ? ) açıklarsanız daha çok seviniriz tüm dh olarak ..

    Sizi kırmamak adına çok kibar bir şekilde açıkladım düşüncelerimi. Çoçuk yaşlarda olduğunuzu tahmin etmeme rağmen, ki değilseniz üzgünüm ama fikirleriniz aynen öyle. Asıl fikirlerimi öğrenmek isterseniz fikriniz şu ntv nin yarışmasına katılıpta deniz suyundan içme suyu üreten bir kız çocuğu vardı. Amcacım su burdan girio içerde buharlaştırıyoruz. Tuz kalıo su buharlaşıo.. Şu odada da geri yoğunlaştırıyoruz. Aynen onunki gibi. Teorikte mükemmel.. Ama ya uygulanabilirlikte? . Uyguladınız diyelim ya f/p oranında ? Tabiki deniz suyundan içme suyu elde edilebilir.. Ama bunu kimler yapıor biliormusunuz ? Petrolden milyar dolarlar kazanan ülke(ler?). Tek bir ülke biliyorumda o yüzden (ler?) yazdım..

    Son olarak şimdi ne düşünüyorum biliyormusunuz ?
    Tüm bu cümleleri yazarken harcadığım zamanın boşa gittiğini




  • Öncelikle Konuya Bakıp Yorum Atan Tüm Abilerime Teşekkür Ediyorum...
    Bu Arada Ben Şu Anda Lise Seçimi Yapan Bi Öğrenciyim Yaşım 14 1994 Doğumluyum Yaşım Sizin Kadar Büyük Olmadığı Için Hepinize Abi Diyorum...
    Dikkatinizi Çekmiştir.
    Dediğiniz Gibi Ben Bu Projeyi Çok Ballandıra Ballandıra Anlatmışım Ve Hayal Gücüm Baya Parlamış Bu Konuda...
    Bu Yüzden Hepinizden Özür Dilerim...
    Konuyu Yakın Zamanlarda Fotolarla Size Göstermeye Çalışacağım ALLAH Izin Verirse.
    Öncelikle Bizi Soldan Geçen Bi Araba Duramaz Diyosunuz Ve Oda Duramayacağı Için Araba Koruyucuları Açar Diyosunuz Çok Mantıklı Ve Farklı Bi Bakış Açısı Ama
    Bizi Soldan Geçen Araba Bize Doğru Yöneldiğinde Ve Duramayacağını Anladığında Sadece Koruyucuları Açıyor.
    Araba'nın Koruyucuları Hafif Sahte Deri Karışımı Koyularak Yapılacak.
    Biliyosunuz Deri Sert Mi Madde Değildir Artı Yapışkandır.
    Deriye Sürdüğümüz Az Miktardaki Yapışkanlar(Ama Tutucu Olmayan Cinsten)
    Karşımızdaki Arabaya Hem Bi Yastığa Çarpmış Hissi Veriyor Ve Yapışkanlar Sayesinde Arabayı Savurmamızı Sağlıyor.
    Bu Durumda Her Iki Tarafta Kazayı Atlatabiliyor.
    Bu Arada TUNERBOY Abiciğim Geçen Gün Bu Konu Dalga Geçilmek Için Mi Açıldı Diyosun Bugün Bi Baktım
    Bu Arada Karşıdaki Araba 1300-1400 Kilo Ama Bizim Arabamızda 10 Kilo Değil Arada Artı Yapışkan'ın Çekim Kuvvetiyle Bu Kilo Yavaş Yavaş Azalıyo Iki Arabada Deri Ve Yapışkan Etkisiyle Iki Arabada Olduğu Yerden Savrulmuyor.
    Bu Arada Whisper911 Abiciğim Sorularını Biraz Daha Açabilirmisin (Fenim Iyi Değildir De[:-)]Kayake Abiciğim Senin Dediğin Olsa Da Ne Güzel Olurdu...
    Hepinize Yorumlarınız Için Çok Teşekkürler....
    Iyi Günler....
    Saygılar....




  • Tonlarla ölçülen agırlıktaki arabayı bi hava yastığı 30-40 cm de nası durdurmayı başaracak pek mümkün gelmiyor öyle bişi olsa da 100 ytl ye fln olması biraz zor değil mi?
  • 14 yaşında butür şeylere kafa yorup birşeyler yapmak istemen gerçekten çok güzel seni kutlarım...

    senin bu olayda atladığın çok önemli 2 nokta var

    1.si 1300 1400 kilo araçların 70-80 le giderkenki enerjilerini çok küçümsüyorsun....otomobil firmaları milyon dolarlar döküp bu enerjiyi kaza sırasında nasıl daha fazla emebiliriz diye çalışıyorlar....daha elastik darbeyi emebilen çelik barlar v.s. kullanıyorlar....

    2.si koruyucu dediğin şeylerin çok çok kısa bir sürede (göz açıp kapayıncaya kadar) nasıl şişiriceksin.....Otomobillerde bulunan havayastıkları kimyasal bir patlama sonucu açığa çıkan gaz ile şişiyor....ve bu sistem haliyle pahalı sayılabilir...

    hemde senin kullanacağın deri benzeri şeyleri şişirmek için çok çok daha basınçlı bir hava gerekicek.....


    fikir olarak emin ol havayastığını ilk tasarlayan insanın bile aklına gelmiştir....
    ancak fizik kuralları ve maliyetler böyle birşeyin yapılmasını engeller.....

    ben dahil çoğu kişi burada projenin olmayacağını söylediler (ki içlerinde bu işin içinde olanlarda var)....
    ancak hevesin kırılmasın butür şeyleri düşünmeye kafa yormaya devam et.....
    ileride yeni bir fikir ile belkide bir müh. olarak hem yararlı birşeyler bulmuş hemde parayı vurmuşş olabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 27 Temmuz 2008; 12:50:18 >




  • Bu Iş Bana Göre Değil Galiba Abilerim Yardımlarınız Için Teşekkürler
    Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: intimidator

    Tasarım konusunda uzman bir makina mühendisi olarak tek bir şey soracağım...

    PATENT NUMARASINI ÖĞRENEBİLİR MİYİM?

    Teşekkürler


    olay burda kopuyor sanırım, eğer patentin varsa elinde sakla. okulunu oku bilgini tecrübeni geliştir, bizde bi 10 sene sonra haberlerde görüp vay be dh'de böyle böyle bi konu açıp anlatan küçük bi arkadaşımız vardı helal olsun sonunda başarmış diyelim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aybarsman

    Bu Iş Bana Göre Değil Galiba Abilerim Yardımlarınız Için Teşekkürler
    Saygılar...


    Böyle düşünme...

    Ben de ilk bisiklete bindiğim zamanlarda (dinamo ile yanan lambayı görünce) hareket enerjsini kullansak ve daha az benzin yaksak diye düşünürdüm. Ama "benim düşündüğümü onlarca araştırma yapan mühendisler mi düşünmeyecek" diye vazgeçmiştim... Şu anda "honda civic hybrit" modelinde tam olarak benim düşündüğüm sistem kullanılıyor.
    Benim ise yaş oldu 30, ama ne yaptım... Honda ürettiği araçlara zevkle biniyorum sadece. Keşke bu heveslerimin peşini bırakmasaydım, mat öğrt. okuyacağıma müh. okusaydım da bişeyler geliştirseydim diyorum...

    Edison, Newton, Bell... Bunların bulduğu hiç i şeye insanlar "aaaa çok mantıklı, hadi geliştirelim" dememişşlerdir....

    Sen de burada okuduklarına bi taraflara not et. Çarpışma esnasında açığa çıkan enerjileri hesapla, bu eerjiyi nasıl ememibiliriz... Bunun üzerine düşünmeye devam et...

    Yukarıda mesajımda "çarpışan oto" örneği vermiştim. Kenarlarında lastik var. Sen deri diyosun. Benzer madeler. 5 km hızla çarpıştığında nasıl sarsıldığını düşün. Bi de 1000 kg üzerinde 70 km hızla bu enerjinin nasl bişey olacağını düşün...

    İyi bir üniversiteye gidersen projeler için elinde çok daha fazla imkan olacak....

    Kolay gelsin, pes etmek yok. (Örtmen olduumu da belli edeyim) Çalışan kazanır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pirekare -- 27 Temmuz 2008; 17:55:59 >




  • bence bu sistemi otomobil firmaları uygularda işin içine yaptıkları arabanın daha az servise ihtiyaç duyacakları akıllarına gelince bu işe yanaşmazlar
  • 14 yasındasın ama konusma uslubunu sevdım. enazından haddınden buyuk kelımeler kullanmıyorsun vede ınsanlar senın dusunemedıklerını dusunduklerı zmn buraya aktardıklarında tepkılı olmuyorsun onay verıyorsun buda guzel . inş düşüncelerini gerçekleştiririsin.

    yalnız bısı soylıyım bu senın soledıgın sey bıraz zor cunkı etkı tepkı meselesı . sen araba zarar gormesın dıe ugrasıyorsun ama senın yaptıgın sıstem de arabaları takla attırabılır . yuksek hızlarda arabalarını ıvmelenmesıne ıvmelenmeler katılır . yanı yaklasık 2 katına cıkar .
  • bencede tutmaz maliyet bvar
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.