Şimdi Ara

N11.com üzerinden dolandırıldım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet, sonunda ben de pazaryeri uygulamaları üzerinden dolandırılanlar kervanına katıldım. Konudaki mesajı düzenleyip n11.com ile görüşmelerimi daha sonra aktaracağım.

    Yaşadığım şey bir hata, bir anlaşmazlık falan değil. Net olarak dolandırıldım.


    9 Mayıs 2021 tarihinde n11.com'dan "Samsung Galaxy A71 128 GB (Samsung Türkiye Garantili)" isimli ürünü 3750 liraya satın aldım. Telefon elime geçtiğinde (11 mayıs) telefon kutusunun içinde bulunduğu kutu (telefon kutusunu kastetmiyorum, en dıştaki kutu) sağlamdı. Kargoyu teslim aldım. En dıştaki kutuyu açtığımda telefon kutusunun üstten yırtık olduğunu gördüm. Ama ilginç bir şekilde yırtık olan kutuyu kaplayan ince naylonda zarar yoktu. Yani yırtık kutuyu naylonlamışlar.


    Telefon kutusunu açıp telefona baktığımda telefonda bir hasar yok gibiydi. Ama şüphe uyandıran birkaç şeyle karşılaştım. Telefonun USB soketinin hemen üstünde 2mm çapında bir iz vardı. Sanki çivi, tornavida izi gibi bir şey. Bir diğeri ise telefonun hiçbir yerinde bir koruma bandı yoktu. Sıfır telefonların ekranında ince bir naylon koruyucu olur, ama bunda yoktu. Hiçbir yerinde yoktu. Telefonu açıp ekranında bir hasar var mı diye baktım. Ekranda bir hasar yok ama ekran kalitesi çok düşük. Ucuz TFT ekran gibi, tam karşıdan bakmadığınızda renkler bozuluyor.


    Samsung'u arayıp IMEI numarasıyla sorgulama yapmak istedim. O an asıl sorunu gördüm. Kutunun üzerinde yazan IMEI numarası ile telefondaki (*#06#) IMEI numaraları farklı. Samsung'a kutu üzerindeki IMEI numarasını verip sorgulama yaptırdığımda "Anakartı değişmiş, ikinci el ürün" cevabını aldım. Telefondaki IMEI numarasını verip garanti durumunu da sormak istedim. Ama şöyle bir bilgi aldım. Garanti başlangıcı fatura tarihinden başlıyormuş. Ve burada da diğer sorunla karşılaştım.


    Ürünün yanında fatura gelmedi, ama "e-fatura gelir" heralde dedim. Satıcıyla iletişime geçip yukarıda yaşadığımı anlattım ve bir de faturasını sordum. Satıcı "ürünü kargodan alırken kontrol etmeniz gerekiyordu" dedi. Kutudaki IMEI ile telefondaki IMEI farklı, kargoyla ne alakası var bunun diyorum. Servise götür diyor. Servisin konuyla ne alakası var diyorum, IMEI numaraları farklı diyorum. Bunların numaraların farklı olduğunu doğrulamak için servise ne diye götüreyim? Benim okumam yazmam yok mu? Bu konuşmayı yaptıktan bir gün sonra bana e-mail ile fatura gönderdi. Ama fatura e-fatura değil. Normal kağıt fatura kesip fotoğrafını çekip bana göndermiş. Faturanın üzerinde IMEI numarası yazmıyor. Faturada IMEI numarası yazmıyor diye tekrar dönüş yaptım. "Telefon bize Samsung'tan geliyor, kapalı kutu, aldığımız gibi size gönderiyoruz" dedi. Faturada IMEI numarasının neden yazmadığını soruyorum, telefon bize samsung'tan geliyor diyor. Satıcı zaten rengini belli etti. Dolandırdım seni demiyor ama bana verdiği cevaplarla "anla işte" demeye getiriyor.


    Yukarıda yazdıklarımı n11.com müşteri hizmetlerine ilk olarak 11 mayısta aktardım. Benden telefonun ve kutunun IMEI numarasının fotoğrafını çekip göndermem istendi. Gönderdim. Üzerinden 23 gün geçti, hâlâ sorunu çözmediler. N11.com ile yaptığım tüm konuşmalarımızda "mağduriyetinizi anlıyoruz, üst birimlere ilettik, durumun aciliyetini anlıyoruz" gibi laflar söylediler. Bir de öyle bir konuşuyor ki n11.com çalışanları, sanki ben başka bir yerden alışveriş yaparken dolandırılmışım da bunlar bana iyilik yapıyorlar.


    Yarın Tüketici hakem heyetine gideceğim. Sorun orada da çözülmezse dava açacağım. Telefonun 3 katı mahkeme masrafı mı çıkıyor? Çıksın. Ödemezsem namerdim. 20 bin lira avukat masrafı mı çıkıyor? Ödemezsem namerdim. N11.com ile yaptığım konuşmaların bir kısmını, mesajlaşmalarımın bir kısmını (bunların sorunu çözmeyeceğini anladıktan sonra) kayıt altına aldım. Bunları yayınlamanın yasal olduğunu öğrendiğim anda yayınlayacağım.








  • 15 Kasım 2021'de para iadesi alabildim. 6 ay sürdü kararın alınması. Tüketici hakem heyeti beni haklı buldu. Ama o zaman sıfırını 3750 liraya aldığım telefon şuan 5000 lira. N11.com işini düzgün yapsaydı, elimde aleni kanıtlar olmasına rağmen iade talebimi reddetmeseydi maddi zarara uğramayacaktım.


    Telefonun garantisi, benim ürünü satın aldığım tarihten 9 ay önce başlamış. Bu kendi başına yeterli bir iade gerekçesiyken N11.com kabul etmedi. Telefonun kutusunda yazan IMEI ile telefondaki IMEI uyuşmuyor. Telefonun üzerinde kargoda olma ihtimali imkansız olan darbe var. Kutunun içindeki telefonun hiçbir yerinde koruma bandı, ekran üzerinde naylon bulunmuyor. Ama n11'e de çok kızamıyorum. Ülkede o kadar çok üçkağıtçı var ki, n11'in de yapabileceği çok fazla şey yok. Hem alıcılar içinde hem satıcılar içinde çok üçkağıtçı var.


    Ek olarak, satıcının ürün sayfasını ara ara yokluyordum. Ben telefonu aldıktan sonra o telefondan hiç satmadı. Ama benim ürün iadesi gerçekleşir gerçekleşmez aynı telefonu tekrar satışa koymuş. Muhtemelen başka birini daha dolandıracak.


    @Dogecoin @ugur.k

  • Bir sey alıp da sorun yaşarsan, tamamen satıcının insiyatifine kalıyorsun. Ben bir ürün almıstım, cayma hakkı sebebiyle kargoya verdim yani benim yasal hakkım tamamen.. Satıcı ürünün paketi açılmış şeklinde reddetti.. Ürünün paketini açmadan nasıl deneyeceksin? Resmen kanuna aykırı sey yapmaya kalktılar site de satıcıdan taraf olunca, baska bir forumda başlık olusturup yazmaya basladım. Firmanın trolleri bana saldırdılar falan baktılar basa cıkamıyorlar seri tokatlıyorum sonunda paramı jet hızıyla iade ettiler.


    Yani kardesim o siteden bir sey almanı tavsiye etmem.. Kolay iade etmek icin diğer komisyonu pahalı olan siteyi tercih et. Nadiren orada da yanlıs yapıyorlar ama cayma hakkı dedim mi olay bitiyor diğer sitede..




    Ayrıca imei klonlamak ve klonlu cihaz satmak suçtur. Tüketici hakem heyetinden önce savcılığa sikayet etmeni tavsiye ederim..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fortune 4 -- 12 Haziran 2021; 7:50:30 >
  • Zamanında mouse almıştım, aldım baktım 5 dakika sadece inceledim ve tutuş tarzıma uygun olmadığı için anında kutulayıp geri göderdim. Satıcı kabul etmedi kargoyu, sebebi: ürün hijyen koşulları kapsamında iade alınamıyor, işte elim değmiş falan. La dedim elim değmeden ben bu ürünü nasıl kontrol ederim? G.tümüze sokmadık sonuçta, millet aldığı tshirtleri iade ediyo, denerken belki leş gibi ter kokuları falan siniyo üstüne, onlar bile iade ediliyor. Ben geri dönen kargoyu tekrar geri gönderdim, satıcıyla telefonda konuştuk uzun uzun, kanunlardan haktan hukuktan bahsettim, çok diretti almamak için ama sonra pes etti. Kutusu açılmış geri alamam diye bir şey yok yani hocam, kanunlar açık ve net. Ayrıca bir ürünün fiyatı piyasanın biraz altındaysa şüpheyle yaklaşın, çoğunlukla iade gelen ürünleri gönderiyolar ve nadiren de böyle sizin durumunuza benzer şeyler yaşanabiliyor. Peşini bırakmayın, eninde sonunda mağduriyetiniz giderilecektir merak etmeyin, o parayı geri alırsınız. Geçmiş olsun.





  • Uğraşmamak için ben artık yüksek fiyatlı ürünleri hangi site olursa olsun satıcılardan almamaya çalışıyorum. Hakkını bir şekilde elde etsen bile yaşadığın sinir stres keyif bırakmıyor . Merak ettiğim konu satıcı puanı nasıldı acaba tecrübe edinmek için soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redwhiteee

    Uğraşmamak için ben artık yüksek fiyatlı ürünleri hangi site olursa olsun satıcılardan almamaya çalışıyorum. Hakkını bir şekilde elde etsen bile yaşadığın sinir stres keyif bırakmıyor . Merak ettiğim konu satıcı puanı nasıldı acaba tecrübe edinmek için soruyorum.

    Kusura bakmayın mesajınıza biraz geç cevap yazıyorum. Satıcının puanı 100'dü. Ben konudaki mesajı yazdıktan sonra Samsung Türkiye'yi arayıp ricayla telefon hakkında başka bilgiler edindim. Telefonun garantisinin başlama tarihi benim satın aldığım tarihten tam 9 ay öncesiymiş. Satış yeri olarak da Muğla görünüyor. Tüm bunlara rağmen N11.com iadeyi kabul etmedi. Telefonu hâlâ iade edemedim. Telefonu iade edip aynısını tekrar alamıyorum, çünkü telefona 1000 lira zam geldi. Tüketici hakem heyetine başvurdum. Aylardır bekliyorum.





  • gokhanweb kullanıcısına yanıt

    Merhaba @gokhanweb


    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir. 


    n11.com

  • Hocam bi gelişme var mı?
  • sonuç?

  • 15 Kasım 2021'de para iadesi alabildim. 6 ay sürdü kararın alınması. Tüketici hakem heyeti beni haklı buldu. Ama o zaman sıfırını 3750 liraya aldığım telefon şuan 5000 lira. N11.com işini düzgün yapsaydı, elimde aleni kanıtlar olmasına rağmen iade talebimi reddetmeseydi maddi zarara uğramayacaktım.


    Telefonun garantisi, benim ürünü satın aldığım tarihten 9 ay önce başlamış. Bu kendi başına yeterli bir iade gerekçesiyken N11.com kabul etmedi. Telefonun kutusunda yazan IMEI ile telefondaki IMEI uyuşmuyor. Telefonun üzerinde kargoda olma ihtimali imkansız olan darbe var. Kutunun içindeki telefonun hiçbir yerinde koruma bandı, ekran üzerinde naylon bulunmuyor. Ama n11'e de çok kızamıyorum. Ülkede o kadar çok üçkağıtçı var ki, n11'in de yapabileceği çok fazla şey yok. Hem alıcılar içinde hem satıcılar içinde çok üçkağıtçı var.


    Ek olarak, satıcının ürün sayfasını ara ara yokluyordum. Ben telefonu aldıktan sonra o telefondan hiç satmadı. Ama benim ürün iadesi gerçekleşir gerçekleşmez aynı telefonu tekrar satışa koymuş. Muhtemelen başka birini daha dolandıracak.


    @Dogecoin @ugur.k




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhanweb -- 16 Kasım 2021; 5:2:37 >




  • n11com N kullanıcısına yanıt

    Adamı rezil etmişsiniz bide gelmiş konuya yazıyorsun

  • Benzeri başıma geldi ama cihazda sorun yoktu uğraşmadım. S10e almıştım kutunun kontrol bandı üzerine bir tane daha yapıştırmışlar. Cihaz tozlu çıktı zaten silmemişler bile. Ama Samsung tan garanti sorguladığımda benim aldığım gün başlamış gözüküyordu. Bende uğraşmadım. Hatta 1 yıl sonra garantiye verdim bir sıkıntı çıkmadı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.