Şimdi Ara

N11 neden pişmanlıktır? Yaşadıklarım.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
1.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MrCaner kullanıcısına yanıt

    Haha :) komik bir durum olmuş. Sizin için üzücü olmuş.


    Evet, bu e-ticaretin kanuni olarak daha fazla duzenlenmesi gerekiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İade şartları nedir bilmem ama gps sinyali betonu demiri geçemez bunun saat ile ilgisi yok. Uydu o kadar yolluyor. Pusula dediğin sensör de zaten kalibrasyon ile doğru çalışır yoksa o sensör telefonun kendisi kadar filan olurdu.

    Öyle bir saatim yok. Telefonlarda aynı şekilde çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Yok hocam, o şekilde değil. Gps sinyali betonu geçemez evet, ancak bunu tanıtımlarinda göstermeli. Ben ürünü alıp bunu fark ettikten sonra iş işten geçmiş oluyor.


    İkincisi, pusula Casio nun gw 9500 modelinde her seferinde kalibrasyon istemiyor.


    Ayrıca kalibrasyon kötü bir şey değil, istemesi de hatta iyi birşey, ancak kalibre olması çok uzun sürüyor ve kolunuzu 8 hareketi yapacak şekilde hareket etmeniz gerekiyor. Her seferinde...


    Yani özetle dediğim gibi bu iki temel mevzunun, ürünü tanıtırken gösterilmesi gerekir.


    Ayrıca mesela uyku kalitesi ölçüm özelliği de çok sıkıntılı. Ben bir türlü herhangi bir ölçüm alamadim. 20bin TL lik bir saat için bunlar çok büyük fiyaskolar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beykoz Sekoyası kullanıcısına yanıt

    20.000 çok görünüyor ama zamanında seiko 5 için (1999) tam altın verdiğimi bilirim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N11 avukatı filan değilim bana göre tüm satıcılar aynıdır. Neyse saatin kullanma kılavuzuna baktım özellikle belirttikleri bir şey var.

    N11 neden pişmanlıktır? Yaşadıklarım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Evet hocam, işte bunu saati alıp kapalı mekanda çalışmayinva kitapçıgina bakınca fark ettim bende..


    Tanıtımlarda işte bunu göstermediği için bunu fark etmek satın almadan önce pek mümkün olmuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Hocam citizen in yeni bir modeli var mesela, tsuyosa çok şık bir saat, bir de zenshin var. Çok hoş saatler, bunlar da benzer fiyatlarda.


    Ancak elektronik saatlerde aranılan şey gps, pusula, vs gibi özellikler ve saatin geri kalan materyali de zaten plastik.

    Bu özellikler de yeterince iyi çalışmayinca 20 bin çok oluyor haliyle.

    Sıradan bir akıllı saatte bile bu özellikler çok daha iyi çalışıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    ikisi farklı konu, ürün belirtilenin aksine özellikteyse, o zaman tüketici hakem heyetine kanıtlarla dava açarsın, ürünün parasını çatır çutur alırsın.
    ama kullanılmış ürünü geri almamaları normal, bu normalin dışına çıkan sadece Amazon var, ama onun da şikayetleri çok, adam pijama almış 2 hafta giymiş, sonra iade ediyor, yorumlarda şunu görmüştüm, "bildiğin osuruk kokuyor."

    aynı şekilde airfryer, kahve makineleri ... almış günlerce kullanmış iade etmiş.
    14 gunu gecirmedigin surece catir cutur iade etme hakkin var. Hem de sebep bile belirtmeden. Firma iade edilen mali ya daha ucuzdan belirterek satar ya da markaya gonderir vs bizi gram ilgilendirmez. Baska musteriye de sifir acilmamis kutu gondermek zorundadir, iade edilmis urunleri oyle baskasina gonderme haklari yok zaten. Ayrica sadece amazon degil hepsiburada da 14 gun sure zarfinda hijyen urunleri vs haric her seyi sebepsiz iade edersin. Satici hb ise aninda iaden kabul edilir, para hesabina gecer. Ki ben baska saticilarda bile sorun yasamadim bu konuda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf bu yüzden tanıtım videolarına değilde kullanıcı yorumlarına bakıyorum. Tanıtım videoları reklam, ürünün hiç bir kusuru gösterilmiyor. İşin içine elektronik girince bir çok firma iadeden kaçınıyor.

  • N11, Hepsiburada. İkisinden de başka çarem varsa alışveriş yapmam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpalp84 kullanıcısına yanıt

    Hocam ürün çok yeni, kullanıcı yorumu da o yüzden pek yok hakkında ne yazık ki..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beykoz Sekoyası kullanıcısına yanıt

    Bir derdim yok soru soruyorum sana. Derdim olsa farklı cevap verirdim.

  • çerkes89 kullanıcısına yanıt

    Niye kizdin ki? Bende sana sordum sadece jelatin mi derdiniz diye.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de babamın arabasına istemeye istemeye n11 den yakıt filtresi aldım yanlış geldi gönderdim paramı iade etmediler filtre de onlarda kaldı para da
    Zaten pek ümidim yoktu öyle kaldı satıcıya mesaj attım kutusu açılmış dedi iade alamazmış sende kalsın dedim n11 mh de ilgilenmedi hesabı ve uygulamayı sildim zaten 5 senede birkaç kez alışveriş yaptığım site

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abboww kullanıcısına yanıt

    Valla hocam bende nornalde n11 i silmistim, çok uzun zamandir kullanmıyordum. Dedim bu kadar süre kullanmadim herhalde daha iyi hale gelmistir sipariş vereyim dedim.


    Birde Casio markasina güvendim, dedim Casio ne sorun olabilir. Ama iyi bir ürün cikarmamis bu sefer gerçekten.


    Neyse, size de geçmiş olsun hocam. Bu e-ticaretin tekrar düzenlenmesi lazım gerçekten. Aradan sıyrılıp geçiyor bu platformlar. Ama sorsan parayı onlara veriyoruz, onlar da müşteri için aracı olarak güven sağlıyor... Güya!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün N11 den aradılar (ikinci kez) ve firmayla uzlaşamadıklarını, firmayı ikna etmeye çalıştıklarını söylediler.


    Biz N11 üzerinden ödemeyi satın alma prosesi güvenli ve sağlıklı işlesin diye yapmıyor muyuz? N11 demek ki hiç sorunu çözmeye bile çalışmadan direk parayı ilgili firmaya aktarmış olmalı ki, firmayı ikna etmeye uğraşıyor.


    Çok ilginç gerçekten...

  • Konunun n11 veya satıcıyla hiç alakası yok gibi. Böyle konu başlıklarını görünce utanıyorum desem yeridir...


    Kuralları satıcı lehine yapsalar ülkedeki herkes bir birini dolandırmaya çalışacağı çok bariz diye alıcı lehine yazmışlar, bu sefer alıcılar dolandırıcı gibi iş yapmaya çalışıyor bence.


    Aldığınız ürünün reklamını, üretimini, dağıtımını n11'den aldığınız satıcı yapmıyor ki onlara kesiyorsunuz cezasını. Konunun başlığını casio rezilliği diye açmış olsanız hiç bir şey demezdim belki de desteklerdim.


    Kuralları kendi perspektifinizden değerlendiriyorsunuz sadece, açıkça diyor ki;

    "Ancak satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade prosedürü için, ilgili ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun. "

    Şimdi sizin iade etmek istediğiniz ürünü adam nasıl tekrar satışa çıkartacak? kullanmışsınız 4 gün, artık kullanılmış bir ürün değil mi sizin gözünüzde de? geldiği gibi veya sadece dış ambalajı açıp kullanılmamış şekilde bıraksanız ve onu iade almasalar o zaman haklı siz olurdunuz...


    Yani kurallarda detay verilmedi diye haklı hissediyorsunuz kendinizi ama ürün sipariş edip 13 gün kullanıp sonrasında da iade edeyim, bunu istediğim kadar tekrarlıyayım, ürünü hiç almadan istediğim kadar kullanabileyim üstelik her siparişte sıfır gelecek, böyle bir mantık olabilir mi?


    Tüketici / alıcı olarak sizin sorumluluğunuz ürünü almadan önce araştırmasını veya fiziken incelemesini sağlamak. Eğer teknik bir yetersizlik / hata oluşuyorsa da o marka veya onların yetkili servisleri ile iletişime geçmek olmalı.

    Benim fikrim bu yönde, belki de yanlış düşünüyorum bilemiyorum..





  • glaitaht kullanıcısına yanıt

    Hocam, bakış açınız şu birkaç noktadan hatalı:


    1. Mesela Casio saat değil de, çamaşır makinesi aldığınızı düşünün ve ürün tanııtımlarından farklı çıktı. Mesela aşırı ses yapıyor (ürün hatalı üretim değil, hepsi böyle aynı benim saat gibi). İadeyi fabrikaya mı yapıyorsunuz? Siz fabrika ile muhatap değilsiniz ki.
    2. Hijyen koşulları ile ilgili hüküm, kişisel kullanım eşyaları için geçerli. Normal eşyalar için geçerli değil ki yukarıda da bahsettim. Saati saatçiden alırken kolunuza takıp deniyorsunuz, hatta sizin gibi binlerce insan deniyor. Ne oldu? ikinci el mi oldu?
    3. Sözleşme Hürriyeti çok önemli bir kaidedir ancak hiç bir sözleşme yasaya aykırı olamaz. Yani N11 ile benim yaptığım tüketici sözleşmesi tüketici kanuna muhalif olamaz. Tüketici kanunu da 14 günlük iade hakkı vermiştir.
    4. Yine yukarıdaki yazılardan anlamış olmanızı umarım ki, asla satıcıyı mağdur etme görüşünde olan biri değilim. O nedenle bahsettiğinzi gibi 14 gün kullan sonra iade et asla yapmadığım birşey. Zaten fark ettiyseniz saati de 4 gün kullandım, bunun nedeni de 4 günde ancak saatin bütün fonksiyonlarına hakim olabildim. Yoksa inanın ilk anda iade ederdim ki, zaten onların bahanesine bakarsanız ilk anda iade etmeyi de kabul etmiyor jelatini açıldığı için.
    5. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, firma da benden iade aldığu ürünü Casio türkiye bayisine, o da gerekirse direk CASİO'ya iade edebilir, veya aynı ürünü teşhir olarak isimlendirip (jelatinsiz olması dolayısıyla) bir miktar daha düşük fiyata satabilir. Yine yukarıda bununla ilgili örnek verdim.
    6. Eğer tüketiciyi koruma kanunu olmasa ve iade hakkımız olmasa, bırakın sadece böyle basit aldatma olaylarını (satıcı sorumlu değil elbette, ancak 5. maddede dediğim gibi o da ürünü casio ya iade ederek, bu sorumluluğu casio nun kendisine yıkabilir.) çok daha büyük yanıltma olayları yaşanır ve hiç birimiz hakkımızı arayamayız.


    Siz hiç, sattığı ürünün kusurlarını belirten satıcı gördünüz mü?


    Ayrıca, yeni kanun ile internetten alışverişin dışında, doğrudan mağazadan aldığınız ürünleri de 30 gün içerisinde iade etme hakkı getirildi. (Bakınız ilgili konu: https://dsd.org.tr/dogrudan-satis-derneginin-katkida-bulundugu-yasa-teklifi-tbmmde-kabul-edildi/#:~:text=T%C3%BCrkiye'de%202%20milyonun%20%C3%BCzerinde,i%C3%A7inde%20iade%20etme%20imk%C3%A2n%C4%B1%20tan%C4%B1nd%C4%B1.



    Özetle, amacım kimseyi mağdur etmek değil, ancak bende çöpe para atmış olmak istemiyorum.


    Konunun N11 ile olan ilgisine gelirsek, kanuna göre herhangi bir kusuru (benden kaynaklı) olmayan ürünü 14 gün içerisinde iade etmem durumunda almak zorunda. Bunda boşuna diretemez. THH'de kazancağım belli olan bir konuda müşteriye işkence çektiremez. Aracı kurum olarak paramı satıcıya doğrudan transfer edemez. İşte burada bir anlaşmazlık yaşıyoruz ve N11 parayı transfer ettiği için satıcıyı ikna etmeye çalışıyor. Ayrıca son MH'nin telefon dediğinden çıkan sonuç şu: N11 beni haklı buldu, satıcıyı iade almaya ikna etmeye çalışıyor. O zaman aracı kurum olmasının ne manası kalıyor?





  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    Hepsiburada'da arızalı telefonu iade etme sürem 1.5 ay. 2. gün iade oluşturmama rağmen. Büyük sandığınız firmalar bile yerler altına girebiliyor.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.