Şimdi Ara

N11 taahhüt dışı ürün

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Geçtiğimiz Cumartesi n11'den aldığım bir bilgisayarın fiyatı piyasasına göre oldukça iyiydi, piyasada 6350 TL ye bulunabilecek ürünü 5211 TL ve 400 TL kuponla 4811 TL ye aldım. En geç Cuma günü yani bugün kargoya verileceği belirtilmişti ve satış onaylandı.

    Geçtiğimiz Çarşamba satıcı bir hata olduğunu ve ürünün teşhir olduğunu ilettiler, ürün sayfasında belirtilmemişti. Sonrasında sözleşmeye baktığımda bu şekilde satıcı tarafından ürün iptaline izin verecek bir madde göremedim. N11 i aradım sordum, bu konuda yapılabilecek tek şeyin iptal olduğunu söylediler, inandırıcı gelmedi.

    İşin hukuki boyutunu bilen varsa yardımcı olabilir mi? Ben bu konuda hakkımı arayabilir miyim, yoksa haksız mı çıkarım? Aşağıdaki sözleşme maddesine göre satıcı mücbir sebepler yada nakliyeyi engelleyen bir durum dışında teslimatı taahhüt ettiği şekilde gerçekleştirmeli diye anlıyorum.

    Satıcı sorumlulukları ile ilgili görebildiğim sözleşme maddesi:

    "SATICI'NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
    Satıcı, Sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur.
    Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu mal veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
    Sözleşme konusu mal veya hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • İki seçenek var, ya gecikmiş teslimatı kabul ettiğini bildirir ve ürünü (ilandaki gibi teşhir olmayan) göndermelerini istersin ya da aynı ürünü başka yerden alıp aradaki farkı istersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman

    İki seçenek var, ya gecikmiş teslimatı kabul ettiğini bildirir ve ürünü (ilandaki gibi teşhir olmayan) göndermelerini istersin ya da aynı ürünü başka yerden alıp aradaki farkı istersin

    Cevap için çok teşekkür ederim. Ürünü başka yerden alıp farkı n11 den mi yoksa satıcıdan mı isteyeceğim, sanırım satıcıdan? Birde bunu sözleşmenin hangi kısmına dayanarak yapabilirim? Bunu nasıl iletmem gerekiyor ilgili makama? Bugün geciken 1. gün, kaç gün sürem var bunu yapmak için?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ibanez@Forum


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman

    İki seçenek var, ya gecikmiş teslimatı kabul ettiğini bildirir ve ürünü (ilandaki gibi teşhir olmayan) göndermelerini istersin ya da aynı ürünü başka yerden alıp aradaki farkı istersin

    Cevap için çok teşekkür ederim. Ürünü başka yerden alıp farkı n11 den mi yoksa satıcıdan mı isteyeceğim, sanırım satıcıdan? Birde bunu sözleşmenin hangi kısmına dayanarak yapabilirim? Bunu nasıl iletmem gerekiyor ilgili makama? Bugün geciken 1. gün, kaç gün sürem var bunu yapmak için?

    Bu hakkınız sözleşmeden değil, kanundan doğan bir hak.

    TBK 213/2:

    "Satıcı borcunu ifa etmezse alıcı, satış bedeli ile kendisine devredilmeyen satılanın yerine, bir başkasını satın almak için dürüstlük kurallarına uygun olarak ödediği bedel arasındaki farka göre hesaplanacak zararın giderilmesini isteyebilir."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Be All My Sins Remembered -- 18 Kasım 2017; 4:39:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok gecikmeden aradaki farktan kaynaklanan zararın tazmini için hakem heyetine başvuru yapmanızı tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Ibanez@Forum,

    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    n11.com
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.