Bir hafta kadar önce Nokia Pendik Shop'tan turkuaz renkte bir Nokia N9 aldım. İlk aldığım cihazda double tap unlock özelliği çalışmadığından gittim, kontrol ettiler ve yenisiyle değiştirdiler.
Buraya kadar sorun yok.
Ancak ikinci verilen cihazın da, ön kısımdaki şarj bildirim LED'i, olması gerektiği gibi çalışmıyor. Açılışta çalışıyor, şarj ederken hiçbir tepki yok (şarj esnasında yanıp sönmesi, şarj sonundaysa durmadan yanması gerekiyor). İnternette araştırıp bunun pek çok N9'un sorunu olduğunu öğrendikten sonra yeniden değişimini istediğimdeyse reddedildim. Üstüne üstlük müdür beyle epey tartıştık ve lanet okuyarak çıktım Nokia Shop'tan.
Şu anda Nokia'dan da, N9'dan da nefret etmiş bir haldeyim. Telefonu attım köşeye, suratına bakacak istek kalmadı içimde. LED ışığı olmadan da yaşayabilirim elbette, ancak ayan beyan hakkımı yemeleri ve beni mağdur duruma düşürmeleri çok moralimi bozdu.
Nokia Destek Hattı'nı aradığımdaysa, bana "Telefonunuz 20-30 gün arası serviste kalacak, hatası tespit edilirse yenisiyle değiştirilecek." dendi. Bu hata, 5 dakikada herhangi bir Nokia Care'den kontrol edilebilecekken 20-30 gün beklemek... Daha bir hafta önce orijinal olarak Nokia Shop'tan aldığım bir cihazın bu denli başımı ağrıtması... Olacak iş değil. Üstelik bu telefon mikro sim kullandığından, 20-30 gün boyunca telefonsuz kalacağım anlamına geliyor bu durum. Bozuk telefon satmak tamamen Nokia'nın suçu olmasına rağmen ceremesini ben çekiyorum. Müşteri memnuniyeti anlayışına hayran kaldım Nokia'nın.
Ve tiksindim Nokia'dan. Ömür boyu Nokia kullanmış biri olarak tiksindim. N9 gibi muhteşem bir telefondan tiksindim. Avrupa Nokia Destek forumlarında yazan aynı sorundan muzdarip kullanıcıların çoğu "Ben telefonumu götürdüm ve hemen değiştirdiler." yazınca Nokia Türkiye'den tiksindim. N9'un double tap özelliğinden bile bihaber Nokia Shop Pendik müdürü ve müdür yardımcısından tiksindim.
Her neyse...
Bu telefon sahibi olan ve aynı sorunu yaşayan/çözen/telefonunu değiştiren var mı?
Tüketiciyi Koruma Hakkında Kanun'un 4. maddesine göre Nokia'nın bu ürünü derhal değiştirmesi gerekmiyor mu?
Ne yapmalıyım sizce?
Konunuz hassasiyet taşıdığı ve cihaz yeni olduğu için N9 ana başlığına geçin diye zorlamayacağım. Aslında orda dile getirseniz daha iyi olurdu.
Sorununuza gelirsek, bahsetmiş olduğunuz gibi 4.madde kapsamına girer.
"Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir."
Temel fonksiyonlarından biri olan şarj/bildirim/durum - ışığı/göstergesi olması gerektiği gibi çalışmamaktadır. Bu kadar açık ve net sanırım. Mal ayıplıdır. Ki örneklerinin de internette var olduğunu söylüyorsunuz. Dolayısıyla hakkınızı tüketici hakem heyetinde aramanızı tavsiye ederim. Bekletmeye hakları yok.
Bunun yanında Nokia gibi Türkiye'deki en çok tutan ve yaygın cep telefonu markasının - her zaman şikayetçisi olduğum gibi - teknik bilgiden yoksun elemanlar çalıştırmasını gerçekten anlamak güç. Artı, müşteri memnuniyeti Türkiye'de çoğu zaman lafta kalan bir husustur.