Şimdi Ara

NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor
    NASA, kısa bir süre önce yakıt emisyonlarını azaltmak ve uçuşların iklim üzerindeki etkisini minimize etmek için Boeing ile masaya oturdu. Havacılık alanındaki iki dev, ticari kullanım için yeni bir tür yakıt tasarruflu tek koridorlu uçak üzerinde çalışacaklarını duyurdu.



    NASA yöneticisi Bill Nelson bir basın toplantısında, "Çoğunuz NASA'yı bir uzay ajansı ve bir havacılık ajansı olarak düşünüyorsunuz. Aynı zamanda bir iklim ajansı” ifadelerini kullandı. NASA, küresel hava koşullarını ve su sistemlerini izlemek için uydular gibi çeşitli araçları kullanarak hem Dünya'yı uzaydan izliyor hem de karbon emisyonlarını azaltmak için teknolojiler geliştiriyor. NASA aynı zamanda elektrikli X-57 Maxwell ve Super Guppy nakliye uçağı üzerinde de çalışıyor.



    Yeni tasarım önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlayacak



    NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor
    Nelson açıklamalarında “Herhangi bir uçakta uçtuğunuzda etrafınız NASA teknolojisi ile çevrilirimdir” diyor. Örneğin uçağın kanatlarında bulunan küçük kanatçıklar 1970’lerde NASA tarafından icat edilmişti. Şimdilerde ise her yolcu uçağında bunlar bulunuyor.



    Ayrıca Bkz.Airbus, DragonFly özelliğiyle uçaklarında otonom uçuş teknolojisini test etmeye başladı



    Yeni proje de yine kanat yapısına odaklanıyor. Kiriş Destekli Transonik Kanat (TTBW) adı verilen yeni yapının verimliliği artırabileceği söyleniyor. Bu tasarım sayesinde daha yüzde 30’a kadar yakıt tasarrufunun sağlanması hedefleniyor. NASA bir prototip uçağı inşa etmek için ise Boeing ile çalışacak.



    İlk uçuş için 2028 hedefleniyor



    NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor
    Konsept, hem daha verimli motorlara hem de uçak gövdesi üzerinde yüksekte duran ve gövdenin altından gelen bir kirişle desteklenen daha uzun ancak daha dar kanatlara sahip. NASA'nın Havacılık Araştırma Misyonlarında bulunan Bob Pearce, "Bu tür bir konfigürasyonun aerodinamiği aslında uzun zamandır biliniyor. Bir kanadın en-boy oranını artırırsanız, doğal olarak o uçağın indüklenen sürtünmesini - kaldırmadan kaynaklanan sürüklemeyi - düşürürsünüz. Bunu yaparsak daha iyi aerodinamik elde edeceğimizi, daha az sürtünme elde edeceğimizi ve daha az yakıt yakacağımızı biliyoruz.” dedi.



    Boeing, bu konseptin ilk versiyonunu 2019'da tanıttı, ancak diğer teknolojileri entegre etmek ve demodan pratik olarak kullanılabilir bir ürün oluşturmak için birkaç yıl daha gerekiyor. Öte yandan hem NASA hem de Boeing bu projeyi benzer deneysel projeler olarak görmüyor. Ticari uçaklarda bu modelin kullanılmasını sağlayacak adımlar atmak istiyorlar. Bu bağlamda NASA, ilk prototipi 2028'de uçurmayı ve 2030'larda ticari kullanıma sokmayı hedefliyor.






    Kaynak:https://www.nasa.gov/press-release/nasa-issues-award-for-greener-more-fuel-efficient-airliner-of-future
    Kaynak:https://www.theverge.com/2023/1/18/23561233/nasa-boeing-airplane-design-fuel-efficient-climate







  • Albatroslar (kuş) böyledir.

    Upuzun, dar kanatları var, havada bir planör (motorsuz hava aracı) gibi süzülerek uçarlar. Neredeyse hiç kanat çırpmazlar.

  • Bir şey dikkatimi çekti. Kanatların en uç kısmında, eskiden olmayan ama şu an tüm ticari uçaklarda olan kıvrım yok. Kanatta oluşan dalgalanmayı önleyip havanın daha stabil arkaya akmasını sağlıyordu galiba. Bunda yok, niye?

    Bir de bu teknolojik fikirlerin belirli süreçlerden geçtikten sonra uygulanmasını mantıklı bulmakla beraber know-how kısmında elbette bir fikri mülkiyet olsa da bu tüm insanlığa sunulacak bir konu ise mantıken ve samimi olarak bunu açıklamaları gerekir. Tıpkı Volvo'nun icatlarını herkesin kullanımına açması gibi...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Alttaki ikinci kanat kısmı belki köşedeki kıvrımın görevini de yerine getiriyordur, yeterli stabiliteyi bu kanat veriyor ise uçları iptal etmişlerdir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Üşengeç yani NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor size bu şarkıyı armağan ediyorum



    NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyorVolkan Konakyoutube
    Mimoza Albümü(2009) İlk Klibi Kanala Abone olmak için; http://bit.ly/VolkanKonakAbone http://facebook.com/volkankonak http://twitter.com/volkankonak http://instagram.com/volkankonakofficial Şarkı Sözleri; Göklerde kartal gibiydim, Kanatlarımdan vuruldum, Mor çiçekli dal gibiydin, Bahar vaktinde kırıldın, Mor çiçekli dal gibiydin, Bahar vaktinde kırıldın.. Yar olmadı bana devir Her günüm bir başka zehir Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım.. Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım.. Kimseye soramadım.. Doyunca saramadığım görmeden duramadığım.. nazlı yarimden ayrıldım. görmeden duramadığım nazlı yarimden ayrıldım.. Yar olmadı bana devir Her günüm bir başka zehir Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım.. Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım.. Ekmeğim bahtımdan katı Bahtım düşmanımdan kötü Böyle kepaze hayatı Sürüklemekten yoruldum Böyle kepaze hayatı Sürüklemekten yoruldum Yar olmadı bana devir Her günüm bir başka zehir Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım Mapushanelerde demir Parmaklıklara sarıldım..
    https://www.youtube.com/watch?v=UnBsG22QgfA
  • itme kuvvetini azaltıp yakıt tasarrufu yapmaya çalışacak olmak, boeing'in ve özellikle de b737 max'in ruhuna aykırı. hedef "Gliding flight" tekniğini kullanmak ise bambaşka bir uçak modeli ortaya çıkacak demektir. bir iki kaza ile bunu da başaramamaları için hiç bir sebep yok. yalnız çok rüzgarlı havalarda, yengeç stili inişi (yengeçleme) o uçakla zor yaparlar gibi geliyor bana. değil pilot, otomatik pilot bile o uçağı zapt edemez. ama nasa bu, yapar mı? neden olmasın, bir şey yapar. NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor 

  • AnadoluEfes kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ediyorum, muhteşem şarkı.


    Benden de bu gelsin:


    Volkan Konak -Aleni Aleni(Manolya-2015) - YouTube

  • Asla ama asla güvenlik sistemlerini geliştirmesinler ama olur mu(?) İnsan canı havayolları için son derece önemsiz bir konu. Bugün ki teknoloji ile uçak kazalarında ölümler sıfıra indirelebilir. Çeşitli gönüllü projeler internette var bunun için. Uçak düşme şansı çok düşük olsa bile çok seyahat eden biriyseniz hayatınızda bir kere kazaya denk gelmeniz, ölüm için yeterlidir. Düşen uçak bir mezardır.

  • mariogormez M kullanıcısına yanıt

    Uçaklar zaten güvenli. Düşüş anında kurtulma senaryoları yerine uçağı hiç düşmeyecek şekilde tasarlamak daha mantıklıdır. Yapılan kazaların neredeyse hepsi (bunun da büyük kısmı iniş kalkış sırasında) ihmal ve insan hatasından kaynaklanmaktadır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.