Şimdi Ara

Nasıl ve kaça patlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Golf 5 2004 sportline Coupe aracıma ilk olarak orjinal bi xenon sistemden yaptırmak istiyorum. Far yüksekliği kendiliğinden ayarlanan sistemden. İkinci olarak kol dayama ve son olarak arka yolcu havalandırma yapmak istiyorum. Tabi bu kadar masrafı yapana kadar yeni araba almak daha mantıklı farkındayım ama kafaya koydum yapcam. Şimdi ben bunları nerde Nasıl yaptırırım ve ortalama olarak kaça mâl olur



  • Sadece xenon için yazıyorum

    Bir çift orjinal bosch yada magnetti marelli bi-xenon far:2000tl (vosparda var)
    Golf5 uyumlu Mtec d2s xenon kit:800tl (silecek motoru yakmayan, arıza ışığı yakmayan)
    10-12 pin soket dönüştürücü:250tl (ender elektronik)
    Montaj 200tl. (tampon falan iniyor baya zahmetli iş)
    Toplam 3200tl civarı

    Otomatik yükseklik ayarı için çıkma xenon beyni, afl sensör ve kablo tesisatları 1500tl. Montajı en az 200tl. Ayrıca bunun için vw elektroniğinden iyi anlayan biri lazım.

    Bütün bunlarla uğraştığına değmesi için far yıkamada yaptırman lazım. Onunda tesissatı sadece serviste bulunuyor. Yine iyi bir usta ile montajı toplam maaliyet 1500tl civarı tutar.
    En sonunda kodlama yapılacak.

    Ben sadece ilk aşamayı yaptırdım. Muayeneye giderken eski farları takacağım. İlla kafaya koyduysan bildiğim kadarıyla yardımcı olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 30 Kasım 2015; 18:51:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Sadece xenon için yazıyorum

    Bir çift orjinal bosch yada magnetti marelli bi-xenon far:2000tl (vosparda var)
    Golf5 uyumlu Mtec d2s xenon kit:800tl (silecek motoru yakmayan, arıza ışığı yakmayan)
    10-12 pin soket dönüştürücü:250tl (ender elektronik)
    Montaj 200tl. (tampon falan iniyor baya zahmetli iş)
    Toplam 3200tl civarı

    Otomatik yükseklik ayarı için çıkma xenon beyni, afl sensör ve kablo tesisatları 1500tl. Montajı en az 200tl. Ayrıca bunun için vw elektroniğinden iyi anlayan biri lazım.

    Bütün bunlarla uğraştığına değmesi için far yıkamada yaptırman lazım. Onunda tesissatı sadece serviste bulunuyor. Yine iyi bir usta ile montajı toplam maaliyet 1500tl civarı tutar.
    En sonunda kodlama yapılacak.

    Ben sadece ilk aşamayı yaptırdım. Muayeneye giderken eski farları takacağım. İlla kafaya koyduysan bildiğim kadarıyla yardımcı olurum.
    sonradan xenon tavsiye edilmiyor.




  • Uzun açıklamanız için teşekkür ederim @ES3NT .Peki xenon olayına girmeden mesela farlara mercek takıp xenon tarzı beyaz ışık verecek ampül taksam Nasıl olur ? Yada böyle birşey yapılabilir mi düşük maliyete hallolacak şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Uzun açıklamanız için teşekkür ederim @ES3NT .Peki xenon olayına girmeden mesela farlara mercek takıp xenon tarzı beyaz ışık verecek ampül taksam Nasıl olur ? Yada böyle birşey yapılabilir mi düşük maliyete hallolacak şekilde.
    xenon istemiyorsan beyaz ampul takmak için merceğe ihtiyacın yok. 2 adet kaliteli h7 tipinde beyaz ampul işini görür. Aracın üstünedeki farlara takarsın. Ama hiç bir zaman xenon keyfini vermez. Bi-xenon çok farklı bir olay çünkü. O mercekteki perdenin selektör anındaki hareketi için emek vermeye değer doğrusu
  • Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.
    Selektörde bir sıkıntı yaşamazsınız. Orjinal hali gibi çalışır.

    İlk çalıştırmadaki hareketlerin sebebi, yükseklik sensöründen aldığı bilgiler doğrultusunda yaptığı kalibrasyondur. Sensör olmadan o hareketleri yapamaz. Siz ayarı manuel olarak bir defalığına yapacaksınız ve yükseklik sensörü taktırana kadar o şekilde kullanacaksınız. Kabin içi 0-1-2-3 şeklindeki far ayarı da çalışmayacaktır çünkü. Deponuz full iken far ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim. Ya da o esnada arka koltuğua oturabilirsiniz de :)

    Far yıkama bazı yeni bi-xenonlu araçlarda yok. Çok bir eksiğini hissedeceğinizi sanmıyorum. Muayenede de hafif kusur olarak geçiyor. En fazla çok kirlendiğinde suyla silersiniz kendiniz.

    Yükseklik ayarının eksisi ise deponuzun ve bagajınızın doluluk oranı ve arka koltuğa oturanların sayısına bağlı olarak aracın önü havaya kalktığında, karşıdan gelenleri kör etme olasılığınızdır. Manuel olarak optimum bir ayar tuttururum diyebilirsiniz. Fakat muayeneden geçemezsiniz bildiğiniz üzere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.

    Öncelikle ilk çalıştırmadaki mercek hareketi olmayacak. Bunun haricinde muayeneden geçemeyeceksin. Şans eseri geçenler var bu arada. Selektör konusunda sıkıntı çıkmaz. Perdenin hareketini etkileyen bir durum yok. Fayda olarak dış görünüş çok değişiyor. İyi bir xenon kitle görüşün dahada artacak. Yağmurda bile çoğu araçtan daha iyi görüş sağlarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.

    Öncelikle ilk çalıştırmadaki mercek hareketi olmayacak. Bunun haricinde muayeneden geçemeyeceksin. Şans eseri geçenler var bu arada. Selektör konusunda sıkıntı çıkmaz. Perdenin hareketini etkileyen bir durum yok. Fayda olarak dış görünüş çok değişiyor. İyi bir xenon kitle görüşün dahada artacak. Yağmurda bile çoğu araçtan daha iyi görüş sağlarsın.

    Muayeneden önce farı değiştir. Sonra yine değiştir.

    Çekilir mi bu? Muayeneden geçememesinin sebebi de açık. Sonradan takılan xenonlar düzgün aydınlatma veremiyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.

    Öncelikle ilk çalıştırmadaki mercek hareketi olmayacak. Bunun haricinde muayeneden geçemeyeceksin. Şans eseri geçenler var bu arada. Selektör konusunda sıkıntı çıkmaz. Perdenin hareketini etkileyen bir durum yok. Fayda olarak dış görünüş çok değişiyor. İyi bir xenon kitle görüşün dahada artacak. Yağmurda bile çoğu araçtan daha iyi görüş sağlarsın.

    Muayeneden önce farı değiştir. Sonra yine değiştir.

    Çekilir mi bu? Muayeneden geçememesinin sebebi de açık. Sonradan takılan xenonlar düzgün aydınlatma veremiyormuş.

    Yapılan işlem oem parçalar ile yapılıyor. 250tl lik çakma xenon takılmıyor. 3000tllik orjinal bir dönüşüm olacak. Orjinal mercekli gti farları takılacak. Aydınlatma konusunda hiç bir sıkıntı yaşamaz. Daha net görüş sağlanacak. Muayeneden geçmemesinin nedeni far yıkama ve otomatik yükseklik ayarının çalışmayacak olması. Sök tak işleminde çekilecek bir problem yok. Kendim yarım saatte hallediyorum. Elektrikçi için 15dklik iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 1 Aralık 2015; 22:14:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ben bir kaç kez dikkat ettim ilk çalıştırmada merceklerin hareketi gerçekten hoşuma gitti. Düşündükçe heyecan veriyor resmen 😃 Peki hocam ben sadece 1.ci aşamayı yaptırsam yani yükseklik ve yıkamaya girmesem ne gibi eksisi olur bana? Bildiğim kadarıyla muayenede sıkıntı oluyormuş ve selektör atarken 1-2 sn gibi gecikmeli oluyormuş. Yani anında atmıyormuş selektörü. Yanlışım olabilir kusura bakmayın. Birde ilk çalıştırmadaki aşağı yukarı hareket bende de olur mu? Faydalarını henüz bilmediğim için şuan daha çok görüntüsü ve şekli İçin yaptırmak istiyorum bunu.

    Öncelikle ilk çalıştırmadaki mercek hareketi olmayacak. Bunun haricinde muayeneden geçemeyeceksin. Şans eseri geçenler var bu arada. Selektör konusunda sıkıntı çıkmaz. Perdenin hareketini etkileyen bir durum yok. Fayda olarak dış görünüş çok değişiyor. İyi bir xenon kitle görüşün dahada artacak. Yağmurda bile çoğu araçtan daha iyi görüş sağlarsın.

    Muayeneden önce farı değiştir. Sonra yine değiştir.

    Çekilir mi bu? Muayeneden geçememesinin sebebi de açık. Sonradan takılan xenonlar düzgün aydınlatma veremiyormuş.

    Yapılan işlem oem parçalar ile yapılıyor. 250tl lik çakma xenon takılmıyor. 3000tllik orjinal bir dönüşüm olacak. Orjinal mercekli gti farları takılacak. Aydınlatma konusunda hiç bir sıkıntı yaşamaz. Daha net görüş sağlanacak. Muayeneden geçmemesinin nedeni far yıkama ve otomatik yükseklik ayarının çalışmayacak olması. Sök tak işleminde çekilecek bir problem yok. Kendim yarım saatte hallediyorum. Elektrikçi için 15dklik iş.

    Sahte olmadığını biliyorum ama yine de sıkıntılı. Benim arabaya 15dkda bir ampul takamıyorlar. Zor iş.




  • Hocam ilk aşamayı nerde yaptırabilirim vospardan Ender'den parçaları alsam
  • Onun o görüntüsü için değer hocam. 2 senede bir çekilir o çile😃 . @beyinsis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Onun o görüntüsü için değer hocam. 2 senede bir çekilir o çile😃 . @beyinsis

    aracın 10 yaşını doldurdu mu senede bire inecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Hocam ilk aşamayı nerde yaptırabilirim vospardan Ender'den parçaları alsam

    Nerde ikamet ediyorsun. İStanbuldaysan yazdıklarımı temin ettikten sonra ender elektronikte montajını yaparlar. Avrupa yakası için maslak sanayinde bosch var serviste yapıyor. Yalnız farı alırken dikkat et. Hella olanlar h7 mercekli. Bunlar bi-xenon değil. Özellikle belirt bosch yada magnetti marelli olacak diye. Hatta gidip kendin görüp al. Bi-xenon perdenin çalışması için önemli bir ayrıntı var. Onu özelden yazarım farlar gelince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 3 Aralık 2015; 18:36:31 >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Ne Zaman'dan beri öyle. Eğer öyleyse muayene yok benim bakmadım gerçi ruhsata. Araç 2004 model Hocam. 12 yaşına girecek ufaklık :)
  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    İstanbuldayım Hocam Fatih'te oturuyorum. Bana kalsa hemen almak istiyorum ama malumuz maddiyat diyelim. Aslan'ın yeminide eksik etmemeyede çalışıyoruz bi yandan. Parçaları Alır almaz dönüş yapacağım teşekkür ederim 😊
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ne Zaman'dan beri öyle. Eğer öyleyse muayene yok benim bakmadım gerçi ruhsata. Araç 2004 model Hocam. 12 yaşına girecek ufaklık :)

    ben kendimi bildim bileli öyle... :)

    ilk muayene 3 sene sonra. bir dahaki muayeneler 10 yaşına kadar iki senede bir. bu yaz son 2 senelik muayeneyi de olduk ve satılığa koyduk düldülü. benim golf gelmeden sepetspor yapmam gerekiyor stiloyu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sgc1993

    Ne Zaman'dan beri öyle. Eğer öyleyse muayene yok benim bakmadım gerçi ruhsata. Araç 2004 model Hocam. 12 yaşına girecek ufaklık :)

    Hocam 22 senelik ikinci aracım 2 senede bir muayeneye giriyor. Her sene falan gibi bir dava yok. Maddiyatı ayarlaryınca tekrar konuşuruz. Şimdilik hoşçakal.
  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    yüreğime su serptiniz hocam valla.her sene muayeneyi duyunca satıp bisiklete geçmeyi düşünmedim değil :) yardımınız için tekrardan teşekkürler.parçaları alınca sizi tekrardan rahatsız edicem :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.