< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Neden Benzinli Araca Biniyorsunuz ? (6. sayfa)
-
-
Performans tek cevabı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kısaca cevap vereyim. Dizel alırken ödenen fiyat farkı çok fazla. Zaten benzinli araba parasını zor denkleştiriyorum bir de dizel farkını ekstra borçlanmak işime gelmiyor zira az km yaptığım için geri dönüşü belki 10 yılı bulacak. Çok km yapsam mantıklı.
Hangi tüccar geri dönüşü yılları bulacak ve kar edilmeyecek bir emteaya para bağlar? Benim ki tüccar hesabı. Psikolojik değil matematik hesabı. Konforunu, bakımını vs hiç konuşmuyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konu sahibi 1,3 multijet almış. Ondan sonra başlamış konu açmalara. 1.4 egeanın çöp oluşu - neden benzinli araca biniyorsunuz. Yakında dizel arabalara tapıyoruz konusu falan da gelir. Kaale alınıp cevap yazılacak konu değil. İyi forumlar.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Genelde TSI motora hiç deneyimlememiş, benzinli motoru 1,6 corolla yada 1,4 fire atmosferikten ibaret sanan güruhun düşünce yapısı maalesef böyle.
Yerli üretim olmalıyışı ve ekonomik sorunlar bizleri ne hale getirdi. Umarım biran önce gerekli hamleler yapılırda durum düzelir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizeli aratmayan atmosferik benzinli araç istiyorsanız 2 litreye ve hatta daha üstüne çıkmanız gerekli. Türkiye şartlarında pek az kimse bunu yapabilir orası ayrı konu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En çok dizel satılmasının sebebi bizim Türk insanından kaynaklıdır. Kendi aracım adına konuşuyorum dizel ile benzinli fiyat farkı 2. Elde aynı standartlarda bir araç için 40-50 bin TL arasında belki de daha fazla. Kaldı ki arasındaki litre bazlı yakıt farkı 2 lt.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Navi
Kısaca cevap vereyim. Dizel alırken ödenen fiyat farkı çok fazla. Zaten benzinli araba parasını zor denkleştiriyorum bir de dizel farkını ekstra borçlanmak işime gelmiyor zira az km yaptığım için geri dönüşü belki 10 yılı bulacak. Çok km yapsam mantıklı.
Hangi tüccar geri dönüşü yılları bulacak ve kar edilmeyecek bir emteaya para bağlar? Benim ki tüccar hesabı. Psikolojik değil matematik hesabı. Konforunu, bakımını vs hiç konuşmuyorum.konfor nedir? basinca gitmeyen tork fakiri benzinli motorlar mi?
-
quote:
Orijinalden alıntı: volkanick
Konu sahibi 1,3 multijet almış. Ondan sonra başlamış konu açmalara. 1.4 egeanın çöp oluşu - neden benzinli araca biniyorsunuz. Yakında dizel arabalara tapıyoruz konusu falan da gelir. Kaale alınıp cevap yazılacak konu değil. İyi forumlar.senin 1.3 dizel motor bile, 1.6 benzinliden daha iyi cekis saglar ok gibi firlar cunku tork var. mesela 1.6 benzinliden 1.3 , 1.4 bir turbo dizel motora geç farkı hemen görürsün. 2000 motorun altinda bir benzinli motorla bayila bayila gidersin. ustelik bu motorlar, o kadar az yakar ki, 1 depo mazotla, 800 900 km gidersin.. senin o performansi alacagin benzinli motora gelince senin ocagini sondurur.. o yuzden bilmeden fikir sahibi olma derim..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 18 Ekim 2020; 13:18:15 > -
95 beygirlik 1.3 motor; 110 beygirlik 1.6'dan nasıl daha performanslı olabiliyor?
-
quote:
Orijinalden alıntı: nacker95 beygirlik 1.3 motor; 110 beygirlik 1.6'dan nasıl daha performanslı olabiliyor?
https://www.webtekno.com/otomobillerin-performansinda-tork-mu-daha-onemli-beygir-mi-h72734.html
Dizel motorlu araçların neden ekonomik olarak rağbet gördüğünü de bu özellik ile açıklayabiliriz. Dizel motorlu otomobiller düşük devirlerde yüksek torklara ulaşabildikleri için hem kısa vakitte atağa geçme hissi hem de yakıt ekonomisini bakımından fazlasıyla tercih edilmektedirler.
Öncelikle söylemek gerekiyor ki tork ve beygir gücü birbirinin olmazsa olmazı gibi bir elmanın iki yarısıdır. Yüksek beygir gücüne sahip bir otomobilin düsük bir tork değerine sahip olması, arabanın maksimum gücüne ulaşabilmesi için çok zaman harcaması anlamına gelir ancak genellikle yüksek beygir gücüne sahip otomobillerin tork değerleri de yüksek olur.
son cumlede 2.0 ve ustu falan gibi benzinli motorlari kastediyor sanirim..
kisacasi beygir dusuk ama tork yuksekse tork daha onemlidir o yuzden 1.3, 1.4 bir turbo dizel motoru 1.6 benzinliye tercih ederim. 1.3, 1.4 turbo dizel motorlar 1.6 benzinliden daha atik ve cekisi guzel oluyor ozellikle kasa da ufak ve hafifse daha da guzel olur..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 18 Ekim 2020; 14:24:45 >
-
nasıl bir otomobil acaba sizinki? ibiza cupra diye hatırımda kalmış, doğru mudur?
-
Benim için otomobil güvenlik ve sorunsuzluk demek.
Yakıt parası,tork ,iç plastik vs umrum değil.
1.6 japon arabam 25bin km+ yapıyor tüp bile yok
İşlerim dolayisi ile sanayi ile ugrasacak vaktim hiç yok.
Arabamda turbo yok,baskı balata yok,dpf derdi yok,triger kayısı yok,ama benden mutlusuda yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neden binmeyelim ?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Keiichi Tsuchiyanasıl bir otomobil acaba sizinki? ibiza cupra diye hatırımda kalmış, doğru mudur?
Doğrudur.
-
20-30 mu :) dizel benzin farkından 20-30 lira kadar arttıracak kadarsanız araç kullanmayın hocam taksi size daha ucuza malolur :)quote:
Orijinalden alıntı: Burakk0131300 binlik arabaya parayı boşaltıp aylık 20-30 liralık yakıt parası arttırmaya çalışan kafası kırıklardan değiliz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
güle güle kullanın. güzel araba.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BenimAdimKerimhttps://www.webtekno.com/otomobillerin-performansinda-tork-mu-daha-onemli-beygir-mi-h72734.html
Dizel motorlu araçların neden ekonomik olarak rağbet gördüğünü de bu özellik ile açıklayabiliriz. Dizel motorlu otomobiller düşük devirlerde yüksek torklara ulaşabildikleri için hem kısa vakitte atağa geçme hissi hem de yakıt ekonomisini bakımından fazlasıyla tercih edilmektedirler.
Öncelikle söylemek gerekiyor ki tork ve beygir gücü birbirinin olmazsa olmazı gibi bir elmanın iki yarısıdır. Yüksek beygir gücüne sahip bir otomobilin düsük bir tork değerine sahip olması, arabanın maksimum gücüne ulaşabilmesi için çok zaman harcaması anlamına gelir ancak genellikle yüksek beygir gücüne sahip otomobillerin tork değerleri de yüksek olur.
son cumlede 2.0 ve ustu falan gibi benzinli motorlari kastediyor sanirim..
kisacasi beygir dusuk ama tork yuksekse tork daha onemlidir o yuzden 1.3, 1.4 bir turbo dizel motoru 1.6 benzinliye tercih ederim. 1.3, 1.4 turbo dizel motorlar 1.6 benzinliden daha atik ve cekisi guzel oluyor ozellikle kasa da ufak ve hafifse daha da guzel olur..
Alıntıları GösterYok daha tam oturmamış, okumaya devam...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Daha zevkli.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
‘94’den beri aracım var ve hepsi de benzinli oldu...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X