Şimdi Ara

Neden Benzinli Araca Biniyorsunuz ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
308
Cevap
1
Favori
16.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamam abi 25 yıldır sanayide çalışan dükkanı olan biri olarak bunca yıl boşa yaşamışım.. işimi bana öğrettin aydınlattın birden beni.....


    Hemen arabamı satıp yarın koşa koşa dizel alıcam...


    Hey Allah ım.....




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 18 Ekim 2020; 23:8:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin devri bitti.. yok o firma üretiyor bu firma üretiyor.. üretiyor kime satıyor kendi vatandaşına mı çoğu dizeller ortadoğu paket adı altında ortadoğu Rusya o pazarlara satılıyor..

    Avrupa'da şu anda dizel yasakları yayılıyor bazılarında komple dizel araba yasak bazılarında Euro 5 altı.motor yasak .....

    eskiden ben bir Almanya'da.köln de biliyordum şimdi Hamburg,stuttgard, essen,bonn dada dizel yasakları başlamış Milano, Barselona, Madrid de zaten vardı.. Fransa norveç.belçika 2021 de yüksek ihtimal belli şehirlerine dizel yasağı getiricekler.
    Şehir meclislerinde görüşülüyordu ...

    Hala birileri dizel de dizel diyor..

    Türkiye de bile odd otomobil distiribütörleri deneği nin verileri var dizel araba satışı Türkiye'de bile %60 lardan %40 lara düşmüş... Hala dizel şöyle böyle diye söylüyorlar..

    Bir bu millet saf işi bilmiyor o yüzden satışlar çakılmış bir biz işi bilmiyoruz esnaf olarak.. Avrupalılar zaten burda birilerine göre komple cahil ki adamalar dizele yasak getirip duruyor.....

    Forumdaki üç.beş kişi işi çok iyi biliyor her şeyi...

    Son olarak biz.bunları yazınca ne yazık ki algılaması kıt bazı arkadaşlar ticari ile binek aracı karıştırıyor... O zaman tırlar kamyon larda girmesin ticaret dursun dömiiiiiii falan diyor...

    Dizelin zaten esas olması.gereken tek yer ticariydi.. binek hususi araçlara gelecekse en az 2.0 altı gelmesi gerekliydi..

    Yakında 2022-2023 de falan Türkiye de bu dizel yasaklarına uyar Avrupa ülkeleri gibi misal İstanbul da dizele komple yada euro5 altı motorlara yasak getirirse gerçi o zamana euro6 dan başlatırlar artık yasağı misal diyorum tabikiii ne yapar o arkadaşlar merak ediyorum....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt

    Yakıt ekonomisi bir kenara, çünkü orada dizel ve LPG tartışmasız liderliğe oynuyor.

    Performans kısmına gelince, bahsettiğiniz konuları çok iyi biliyorum, forumda sayfalarca bütün detaylarıyla anlatmışlığım da vardır.

    Arabayı götüren, hız kazandıran, sizi koltuğa yapıştıran şey beygir gücü, ve beygir gücünün ivmesidir (yani gücün ne kadar hızlı gelip gittiği). Beygir gücü de tork ve o andaki motor devir sayısına bağlıdır.

    Dizel araçları kullanması daha rahattır, yokuşlarda vitesle uğraşmanıza pek gerek kalmaz çünkü alt devirlerde yüksek tork verir. Bu sayede devir çevirmesine gerek kalmadan güç üretir.


    Atmosferik benzinlilerde ise (burada düşük hacim motorlardan bahsediyorum, yüksek hacim atmosferikte bu tür sıkıntılar yaşamazsınız) tork'tan değil devir sayısından kazanırsınız beygir gücünü. Dolasıyla yokuş çıkarken güç lazım olduğundan gerekirse vites ufaltıp devri arttırmak, yani motorun ürettiği beygir gücünü arttırmak gerekir.


    Bu da şu demek, 110 beygirlik bir atmosferik benzinli, 95 beygirlik bir turbodizeli eğer ağırlıkları da aynıysa düz veya yokuş fark etmez, çiğ çiğ yer (ekstrem rakım durumlarını hariç tutuyorum). Ama bunu yaparken dizel araba az devir çevirir, daha az yorar insanı (o da tartışmalı bir konu aslında). Atmosferik benzinliyi ise son devrine kadar bağırtmanız gerekir.


    Evet turbodizelin kullanımı daha rahat ve ergonomik olabilir (özellikle atmosferik benzinli araç manuel ise); ama olay işin fiziğine gelince durum böyle.





  • Dizel araç ısınana kadar gideceğim yere varıyorum.

  • Neden, çünkü zamanında almadık, Şimdi alamıyoruz dizeli. Dizel demek az yakmak, çok gezmek demek. Yokuşta kalkarken basıp ilerlemesi demek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG dediğiniz şey hem çoğu yeni nesil motorun canına okuyor,Hem bagajın bir kısmını alıyor götürüyor,hemde kaza anında patlama riski var. Dizel araçlar da benzinli araçlara göre epey pahalı örneğin:


    Clio 5 1.0 SCe Joy 72 HP Manuel:136.000 TL


    Clio 5 1.5 Blue DCI Joy 85 HP Manuel:196.000 TL


    Clio 5 Icon 1.0 TCE 100 HP Manuel:186.000 TL


    Bu durumda az parası olan 72 liği dizel alacak kadar parası olanda full paket benzinliyi aldı gitti.

  • Traktör sesi evet bildiğin traktör sesi almak istemiyorum , ayda 50-100 TL fazla verebilirim arabamda turbo 120 bg bastım mi çok ovundugunuz dizelleri rahat rahat geçiyorum
    Türk milleti ev kadini dahil arabanın ne yaktığına bakar çünkü fakirlik içinize işlemiş
    Paranız yoksa aynı arabaya 50-100 bin fazla verin yakıt tasarrufu edin
    Tabi ticari olarak kullananları ayırıyorum.
    Sonuç olarak saka bir yana bütçenize göre yıllık kullanıma göre değişir bu iş tartışmaya gerek yok yıllık 10 binden fazla kullanımda dizel kullanımı değerlendirilmesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt

    öncelikle dizelin özellikle Türkiye'de uzun süreler biteceğine inanmıyorum. millet olarak emisyonu hiç önemsemiyoruz. partikül filtrelerinde sorun çıkarsa iptal ettir geç mantığındayız. sebebi olarak da pahalı olması ve fabrika bacaları gösteriliyor.


    konumuza dönecek olursak, dizel bazı durumlarda avantajlı ama her zaman değil. örnek olarak kendi durumumu sunabilirim.


    çanakkale gibi trafiği fazla olmayan küçük bir şehirde yaşıyorum. tam 1 sene önce sıfır km clio aldım. aldığım zaman benzinli ve dizel arasında kaldım. benzinli ve dizel arasında 40 bin lira gibi bir fark vardı. benzinlinin vergisiyle dizelin vergisi arasında da 2 kat fark var. (1.3 altı yıllık 964tl, diğeri 1846tl) bakım fiyatları arasında da fark var. serviste 900 liraya benzinli modelin bakımı yapılırken, dizel model için 1400 lira istiyorlar. ben arabayı aldığımdan beri 11000km yol yaptım. 689.44 lt benzin almışım ve 4644.06 TL benzin parası vermişim. dizelde olsa 3000lira mazot parası versem aradaki farkı kapatmıyor.


    benim durumumda benzinli araç daha avantajlı. aradaki 40bin lira fark da 1 senedir altında değerleniyor.


    şimdi sorum şu, dizel motor her şekilde hala üstün mü? kıskançlık bunun neresinde?





  • Araç lpg uyumlu değilse zorla mı takalım? Direkt enjeksiyonlular uyumlu değil. Ne yapalım 1500-2000 Euro verip sıvı sistem mi takalım? 150-200 binde anca kit parasını çıkarır. Ki o bile her modele uyumlu değil. Bazıları sıvı sistem takılsa bile tam uymuyor. Sorunlar bitmiyor. Uyumlu olanlarda bir yerden sonra subap yakıyor/eritiyor/uzatıyor. Üst kapak açılyor ve yarım motor yapılıyor. Geçen sene bana 3000 e patladı. Bu sene olsa en az 5000 e mal olurdu. Ee ne anladım bu işten? Eski aracım lpg tam uyumluydu. Çok km yaptığım için lpg li tercih etmiştim. Ben taktırtadım aldığımda takılalı 2 ay olmuştu. Ruhsata işleme vs ben yapmıştım. 3 yılda 76.000 km yaptım. Subap yaptırma vs tüm masraflara rağmen yine de kârdaydım. Şimdiki aracım ise Clio 5 1.0 TCe. Turbolu olup lpg uyumlu olan nadir araçlardan biri. Halen 0 km olarak satılan 3 araçtan biri. Otomatik seçeneği olan 2 araçtan biri. Diğeri astra j sedan ki o araç hem eski kasa hem çok ağır bir araç. Lpg ile bile az yakması mümkün değil. Ve hemen subap eritiyor lpg de. Ben Clioya LPG takarsam bedavaya gezerim. Toplu taşımadan daha ucuza dolanırım. Yine de takmıyorum. Niye? Artık eskisi gibi yol yapmıyorum. Yılda 10.000 belki olur. Aldığımda LPG fiyatını sordum. Sadece Lovato var. Motor garantili 3.150 motor garantisiz 2.750 fakat motor garantisiz almak akıl işi değil o yüzden 3.150 yi baz aldım. Şehir dışına göre hesapladığımda aynı yerden alınan benzin ve lpg ye göre fark 10 lira civarı olacaktı 100 km de. 100 kme 10 liradan 3150 liralık LPG kitini 31.500 km de amorti edecek bugünkü yakıt fiyatları ile. Bitti mi hayır. LPG takıldığı için muayeneye girecek egzos emisyonu yapılacak,sızdırmazlık testi yapılacak ve ruhsata işlenecek bunlar hep masraf. En az 500 lirada ordan. Etti sana 36.500 km. Bundan sonra sırf kâr mı? Değil. Ortalama 70-75 bin km subaplar gidecek. Yerli üretim bir renault olduğu için iyimser rakamla 3000-3500 arası subap değiştirme üst kapak vs masrafı olacak(Sanayide). 36.500 km den sonra sağladığın kârda oraya gidecek. 70-75 bin km de elde var hiç. 70-75.000 km den sonra 1 sonraki subap eritinceye kadar sağlanan tasarruf kâr olarak cepte kalır. Ama subaplar tekrar gittiğinde tasarrufun yarısı yine subaplara gidecek. Yani astarı yüzünden pahalıya geliyor. Ha dersen ki ben lpgyi takarım muayeneye zamanı gelince girerim cezayı göze alırım umrumda olmaz. 30-35 bin kmde kit parasını çıkarırım. 70-75 binde Subap eritmeye yakın aracı satarım gözünün yaşına bakmam bir sonraki sahibi uğraşsın banane dersen 70-75 bin km de 3000 taş çatlasa 3500 TL kârın olur ötesi olmaz. Özetle 1500 en fazla 2000 TL ye düzgün bir işçilikle iyi bir kit taktırabiliyorsanız taktırın amortisini filan düşünmeyin.


    Gelelim dizele. Dizelin artık tasarrufu masarrufu yok. Bilinen güvenilir yerlerde benzin-mazot farkı 50 kuruş bile değil. Aynı aracın benzinlisi ile dizeli arasaında şehir dışında litre bazında fark yok şehiriçinde ise en fazla 1 litre fark var. Karma tüketimi baz alsak 100 kmdeki fark en fazla 3 bilemedin 3,5 Lira. Bu komik fark için 30-35 bin hatta bazı modellerde 40-50 bin fark var. 40-50 bini ona vereceğime en garanti yatırım aracı olan bankaya mevduat faizine versem ayda en az 2 depo benzin bedavaya gelir. Ayrıca en çok satılan B sınıfı araçlarda dizel otomatik seçeneği artık yok. Sadece Poloda var. Dizel polo ile benim benzinli aracım arasında tam tamına 141.500 Lira fark var. Yazıyla da yazayım YÜZ KIRK BİR BİN BEŞ YÜZ TL. Hadi git al bakayım Dizel otomatik ve tasarruf ediyorum diye gez dolaş. Ayrıca şu an 1.3 altında dizel satan tek marka FİAT diğer tüm dizellerin neredeyse 2 kat MTV dezavantajı var. DPF i EGR si Adbluesu hepsi ayrı ayrı sorun. Sıfır alma 2.el al diyecek olursan önceki sahibi nerde ucuz mazot bulup almışsa o enjektörler bir tıkansın en ucuz araç için en az 3-4 bin enjektör parası öde o zaman görürüm seni.





  • Bizim millet kıskanç ve yılan kafalıdır. Çok sinsidir.. Beni manyak etti bu millet.. Beni kibar ve kültürlü bir insandan, dağ ayısı üslubuyla konuşan birine çevirdiler.. Eskiden çöpçüye bile siz derdim, efendim derdim simdi önüme gelene sen hea? ne diyon.. diyorum daha çok saygı duyuyorlar ağabey, reis, usta diyorlar.. Neyse benim ihtiyacımı görüyor mantığı değil, alamayanlar, kıskananlar laf ediyor her zaman her konuda oldugu gibi.. O söylediğin şeye de katılmıyorum 1.6 atmosferik falan.. Öyle bir şey imkansız. Tork tekerleklere aktarılan güçtür. Arabanın çekişi krank'ın dönüş hızına bağlıdır.. Tork'u yüksek ama beygiri biraz düşük dizel motor, 1.6 benzinli gibi tork'u düşük ama beygiri yüksek arabadan daha iyidir ve performanslıdır.. Çünkü çekişi yüksektir ve motor bu yüzden daha kuvvetli olur. Beygir gücü sadece ve sadece arabanın ulaşabileceği maksimum hızı etkiler o hıza ulaşmak için de zaman geçmesi gerekir.. Yani tork her şekilde bizim için daha önemli..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 19 Ekim 2020; 11:54:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wanpo

    Hocam ben de 1.3 mutlijet var herkes dizel alma demisti.Diger egelada 3000 lira zam feldi dizellere 8000 direk 5 kagit boyle cepte.Ben yillarca 1.0 poloya 1.4 atmosferik Rio ya falan bindim.O araclarla sabit 120 ile gitmek icin gazi koklemek gerekiyordu.1.3 multijet super bir motor mu hayir degil.Ama en az mtyle en az yakit tuketimine ve yeterli performansa sahip bir motor.Herkes 1.3 multijeti kucumsuyor ama 1300 cc altinda bu kadar az yakan hem rampalarda bayilmayan baska motor yok.1.4 fire motor bana gore degil.Artik atmosferik araba kullanmaktan biktim yakitada para vermek istemiyorum.Bunlar birlesince dizel en mantikli secenek benim icin.



    Alıntıları Göster

    Diğerlerine 3 zam gelip seninkine 8 zam gelmesinin nedeni aracın %45 ötvden %50 ÖTVye geçmesi. O 8000 4600 lirası vergi. Sen sevinmeye devam et 5000 cepte diye. Diğer Egealarda %45 sınırı geçince 8000 zamlanır seninki 4000 zamlanır. O zamanda 4000 zarar yazarsın hanene.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenimAdimKerim

    https://www.webtekno.com/otomobillerin-performansinda-tork-mu-daha-onemli-beygir-mi-h72734.html


    Dizel motorlu araçların neden ekonomik olarak rağbet gördüğünü de bu özellik ile açıklayabiliriz. Dizel motorlu otomobiller düşük devirlerde yüksek torklara ulaşabildikleri için hem kısa vakitte atağa geçme hissi hem de yakıt ekonomisini bakımından fazlasıyla tercih edilmektedirler.


    Öncelikle söylemek gerekiyor ki tork ve beygir gücü birbirinin olmazsa olmazı gibi bir elmanın iki yarısıdır. Yüksek beygir gücüne sahip bir otomobilin düsük bir tork değerine sahip olması, arabanın maksimum gücüne ulaşabilmesi için çok zaman harcaması anlamına gelir ancak genellikle yüksek beygir gücüne sahip otomobillerin tork değerleri de yüksek olur.


    son cumlede 2.0 ve ustu falan gibi benzinli motorlari kastediyor sanirim..


    kisacasi beygir dusuk ama tork yuksekse tork daha onemlidir o yuzden 1.3, 1.4 bir turbo dizel motoru 1.6 benzinliye tercih ederim. 1.3, 1.4 turbo dizel motorlar 1.6 benzinliden daha atik ve cekisi guzel oluyor ozellikle kasa da ufak ve hafifse daha da guzel olur..



    Alıntıları Göster

    Turbo benzinli motorlardan haberin yok galiba? 1.6 benzinli var benzinli var. Benzinliden benzinliye fark var. 1.6 THP 272 HP PSA motoru var. Torku 330 nm tork var. Bırak 1.3 ü en kral 1.6 turbo dizele(tek turbolu) bile tur bindirir. 1.3-1.4 dizel aracınıza jet motoru muamelesi yapıyorsunuz. 





  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Turbo benzinli ney lan öyle fantezilere neden girelim? Dizel varken.. Bak benim de Lamborghini Diablo arabam var ama sadece internette var.. Kapının önünde yok. Internette herkesin herşeyi var herkes çok zengin ben de zenginim..  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 19 Ekim 2020; 11:58:55 >
  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt

    doğru kişiye cevap verdiğine emin misiniz? zira ben ne torktan ne 1.6 atmosferikten ne de performanstan bahsettim. tek söylediğim şey dizelin HER ZAMAN benzinliden daha üstün olmadığı. hatta bence benzinliden hiç bir zaman üstün değil. ama konumuz bu değil. olay insanların arabadan ne beklediğiyle alakalı. ben yılda yapacağım masrafa bakmayıp dizel alsaydım kaybettikçe kaybedecektim. şimdi zarardan çok kar ettim benzinli aldım diye.


    herkes başkasının malı üzerinde yorumda bulunuyor. dizel kullanan benzinli çöp, benzinli kullanan adam kıskanç diyor. tsi çöp, dsg çöp, cvt çöp. bunlar tüketim ürünleri. herkes ne isterse, kendisini hangisiyle mutlu görürse onu kullanır. böyle bir konu olması bile çok saçma. benzinli ya da dizel araç sahibi olmam kimi ilgilendirir ki?


    ilk söylediğin konuda da şöyle bir yorum yapabilirim, insanın çevredeki insanlara göre davranış değiştirmemesi gerekir. sen neysen osun. seni öyle kabul etmeyenler düşünsün. ben şahsen çakalın reisi olacağıma bilgenin çırağı olmayı tercih ederim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    doğru kişiye cevap verdiğine emin misiniz? zira ben ne torktan ne 1.6 atmosferikten ne de performanstan bahsettim. tek söylediğim şey dizelin HER ZAMAN benzinliden daha üstün olmadığı. hatta bence benzinliden hiç bir zaman üstün değil. ama konumuz bu değil. olay insanların arabadan ne beklediğiyle alakalı. ben yılda yapacağım masrafa bakmayıp dizel alsaydım kaybettikçe kaybedecektim. şimdi zarardan çok kar ettim benzinli aldım diye.


    herkes başkasının malı üzerinde yorumda bulunuyor. dizel kullanan benzinli çöp, benzinli kullanan adam kıskanç diyor. tsi çöp, dsg çöp, cvt çöp. bunlar tüketim ürünleri. herkes ne isterse, kendisini hangisiyle mutlu görürse onu kullanır. böyle bir konu olması bile çok saçma. benzinli ya da dizel araç sahibi olmam kimi ilgilendirir ki?


    ilk söylediğin konuda da şöyle bir yorum yapabilirim, insanın çevredeki insanlara göre davranış değiştirmemesi gerekir. sen neysen osun. seni öyle kabul etmeyenler düşünsün. ben şahsen çakalın reisi olacağıma bilgenin çırağı olmayı tercih ederim.

    bana göre çöptür. benzinli araba ben kesinlikle kullanmam.. sen kullanıyorsan senin için çöp değidlir. fakat insanımız yıkık ve kompleksli.. ben benzinli arabaya çöp deyince, bunlar kendilerini aşağılanmış hissediyorlar.. sanki benzinli motorun mucidi kendileri.. ahahaha.. böyle m*l bir millet olamaz. sırf araba değil bilgisayar parçalarından herşeye kadar bu böyle.. o yüzden bu milletin adamını ben ciddiye almıyorum burada zaman geçirmek için yazıyorum fakat söylediğim şeyler de bazen yani bu konudaki gibi ciddi ve doğru bilgi olabiliyor..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 19 Ekim 2020; 12:11:54 >




  • ben mantıklı bir insana cevap veriyorum sanmıştım. neyse siz çöple devam edin yaşamınıza.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    ben mantıklı bir insana cevap veriyorum sanmıştım. neyse siz çöple devam edin yaşamınıza.

    mantıklı oldugum için sizin gibi tiplemeleri ciddiye almıyorum zaten.. çöp atmosferik, babaanne motorla, bayıla bayıla git bakalım.. paran olunca dizel zaten alacaksın.. simdi paran yok benzincisin, paran olunca dizelci olursun merak etme..


    not: sikayet butonlarını kullanmayı da unutma.. buradan sildirirsin ama aklından silemezsin..  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 19 Ekim 2020; 12:14:47 >
  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt

    aklımdan sileceğim bir şey yok. ben çevre baskısıyla değil, mantığımla araba aldım ve o 40 bin liralık farkla aldığım altın neredeyse arabayı aldığım paraya geldi 1 yılda. verdiğin fazla paraya çok içerlemişsin anlaşılan. yazık sana.

  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt

    Önceki arabam dizeldi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.