@Cromartie, Bir kaç topikte ve defalarca anlatmaya çalıştığım konu bu. TEK CÜMLEDE özetlemişsin. Hala benim merakla beklediğim Neredeyse 3 aydır, herhangi bir prg!-' la işlenmemiş JPEG' de veya RAW' ' da çekilmiş hamoğlu ham bir Pentax fotografı göremedim ONA YANARIM. Kişi, Atıyorum PS CS 2-4 çok iyi kullanır göz hafızası ve renk bilgi ve görgüsü kısacası gözü ve yetenekleri ile algıladığını bu prg' larla çekilen fotografa yansıtır, sonuç mükemmeldir, fotograflara ağzımızın suyu akarak bakarız. Örneğin "ben 40D ile o kadar mükemmel denebilecek kadar bir şey bulamadım" diyenler var, Bende elime 40D yi ilk aldığımda genellikle sarı kırmızı ağırlıklı bir yığın fotograf çektim keskinlik mükemmeldi ama renklerin turuncumsu olması canımı çok sıktı ama hemen aldığım onlarca sayfa notlara baktığımda bunun son derece normal olduğunu gördüm. Sonuçta bu durum CMOS sensörün yarattığı bir durumdu ve ister RAW çekin ister JPEG kolayca hallediliyordu. K20D aynı hatayı yapmıyor mu? bal gibi yapıyor. Birkaç arkadaş bir başka topikte ham gece fotografları koymuştu ve o fotograflarda az ışıkta odaklanma hataları olduğu gibi her yer havuç gibi renkle donanmıştı. Özetlersek Kontrast farkını yetersiz ışıkta algılayamama, tel flamanlı ve sodyum buharlı enerji tasarruflu ampul ışığı altında kısaca 2700-3500 kelvin arasındaki gün ışığında CMOS sensörlerinin Klasik davranış biçimi bu. Bir konuda uyarmam gerekiyor. Lütfen o veya bu makina hiç önemli değil özellikle FireFox kullanan arkadaşlar malum EXIF bilgilerini gösteren eklenti ile forumlara veya web sayfalarına konulan fotografların bu bilgilerini görüyoruz AMA EKSİK olarak. Neyin ne olduğunu anlamanız için zahmet edin fotografı PC' nize indirin ve Irfan View veya AcdSee veya benzer bir prg ile açıp exif bilgilerine bakın. Neyin ne olduğunu veya ne olmadığını özellikle Irfan View' de göreceksiniz. Sonuçta, ben burada PhotoShop CS 2-3-4 veya herhangi bir resim işleme programının adını görüyorsam bu fotografa artık, makina performansı budur gözüyle bakamıyorum. Kimsede kusura bakmasın..... Eğer bu fotograf bana güzel mükemmel geliyorsa sadece o kadar. sahibini çalışması takdir eder, tebrik ederim. Yıllardır Atlas ve NC dergileri alırım oradaki binlerce fotografa ağzımın suyu aka aka bakarım ama bu işin içine girince gördüm ki, çeken kişinin tanrı vergisi yeteneklerinin yanı sıra ki bu çok önemli, makineyi ve lensleri bir tarafa bırakın (Örneğin @mboyaci' nin K110 ile çektiği gezi fotografları, işleyin bunları birde bu programlarla ve uygun birde senaryo yazın, Çoşkun Aral'ın seyehatnamelerinden ne farkı kaldı ? ) Kısaca, sağolsun resim işleme programları......
quote:
Orjinalden alıntı: Cromartie
quote:
Orjinalden alıntı: PlutosDaddy
@akkaymaz;
Noise bazında detaya mı bakarsın yoksa grene mi?
Belki aradan 2 gün geçti ama @yildizin iso başarımı sadece az gren demek değil aynı zamanda max detay sözüne yüzde yüz katılıyorum. Bu noktada senin dediğin gren mi detay mı sorusunda gren olayı da bence önemli zira spor müsabakalarında kimse gren veren bir makina kullanmak istemez. Fotokritikte biri d300 ve k20d ile çekilmiş aynı yerden bir müsabakadaki oyuncuların fotolarını çekmişti. d300ün verdiği performans k20d de hiç yoktu. Yani hız ve yüksek iso kullanımı gerektiren durumlarda bence k20d iyi bir alternatif değil. Hobi amaçlı bir kullanım da ise k20d daha iyi bir seçim olacaktır. Çünkü çekilen fotoğraflardaki keskinlik ve doygunlukta gördüğüm kadarıyla daha önde.
quote:
Orjinalden alıntı: Cromartie
quote:
Orjinalden alıntı: PlutosDaddy
@akkaymaz;
Noise bazında detaya mı bakarsın yoksa grene mi?
Belki aradan 2 gün geçti ama @yildizin iso başarımı sadece az gren demek değil aynı zamanda max detay sözüne yüzde yüz katılıyorum.
Cromartie, olayın özünü anlayıp belirttiğin için teşekkürler. Asıl anlaşılmayan noktada bu aslında...
Burada Hakan (Plutosdaddy) ince bir noktaya değinmiş ve nedemek istediği açıkça ortada. Bir fotoğrafçı için önemli olan ilk unsur detaydır böyle olmalıdırda. Tabiki minimum noise maksimum detay. Ama detaylar softlaştıkça derinlik kaybolup yüzeysel temizlik dokuları alıp götürüyorsa bu temiz görüntüler iyi bir bakış açısı olan doğru gören gözleri kesinlikle daha fazla rahatsız eder. Bu bağlamda spor musabakası dahi olsa kullanmaya bağlı makine seni rezilde eder vezirde. Ben her iki makineyide asa 1600 ve 3200 de aynı ışık ortamında aynı şartlarda test etme fırsatı buldum buna dayanarak söyleyebilirimki poz telafisi ve lens diyarframı lense bağlı olarak makinenin huyu öğrenilerek doğru kullanıldığında olayın tam tersi olduğunu ve k20d nin bu ortamlarda daha kaliteli (1ds markIII kıvamında) kareler yakaladığını rahatlıkla görebilirsiniz. (olayı hemen ardışık kareler çekmeye bağlamayın çünkü o iş için 7-8 kareninde yeterli olmadığı müsabakalar var. Bana göre spor makinesi 10fps den başlamalı) Şİmdi herkes gidip bu makineleri almaya kalkıyordda ben bunu soruyorum biz bunları kullanabilecek yetiye tecrübeye ulaştıkmıda hemen pat diye k20d yada d300 almaya kalkıyoruz. Ben dahi 17 yıl oldu bu işi gerek profesyonel gerek amatör açıdan sürdürdüğüm halde kendimi hala bu cihazları kullanırken verim adına tam olarak yeterli görmüyorum ve imkanlar dahilinde makinenin hakkını verecek en üst düzey kaliteli limited serisi lensleri henüz kullanamıyorum. Bizim insanımızın en büyük hatasıda bu noktada başlıyor. Adam daha giriş seviyesini tanımadan pişmeden amatörden profesyonel segmente atlamaya çalışıyor. Tabi sonuç çoğu zaman hüsran. Ülkemizde nicelerinin elinde d3 ler 1d ler varki adam daha ne olduğunun farkında değil, makine iyi ya ''kesin artık mike mike iyi çekecem benden kurtuluşu yok aga'' diyor. Sonrada ortaya çıkan kareler malum. Hmm ya yokmuş okadar bi numara deniyor çoğu zamanda.. Hani karelerde bi numara yokya makineye faturası çıkarılabiliyor nedenmi? bilmem ama bizim insanımızda hep bu zihniyet hakim. Yurtdışında gördüğüm şudurki adam Olympusta kullanıyor Canonda Pentaxta Nikonda. Adam zidik yarıştırmıyor ben henüz bunun hakkını verebilirim diyor diğeri bana fazla kaçar zaten bu işten parada kazanmıyorum zevk için kendimi zorlamayada gerek yok diyor kullanımı en rahat optikleri en uygun hangisi avantajlıysa ona yöneliyor. Velhasıl durum bundan ibaret-Ül vesselam..
D300 VEYA 40D DERİM AMA PARAM VAR DERSEN 50D DİCEM YOK PARA BOL DİYORSANDA CANON 5D MARK II AL DİCEM SEÇ BEĞEN ARTIK
Paradan çok Bilgi,deneyim,makineyi, hangi durumda ne tepkiler verir çok iyi tanıma ve son verimiyle kullanma,öğrenme hırsı,fotoğrafçılık aşkı.. bu özellikleri olan bir fotoğrafçı kompaktla bu özellikleri olmayan ama elinde DSLR olan bir fotoğrafçıdan daha iyi fotoğraflar çeker..
Bu özellikleri olmayan biri DSLR almasın boşuna kompakt alsın daha iyi fotolar çekecektir, taşıma derdindende kurtulacaktır..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme