Şimdi Ara

Nine-speed transmission is the 'natural limit' ZF (9 ileri şanzıman )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Nine-speed transmission is the 'natural limit' ZF (9 ileri şanzıman )

    Production starts in 2013.


    The nine-speed transmission could represent the end of the battle to add more gears, according to ZF CEO Stefan Sommer.

    He described nine speeds as being the “natural limit” taking into account that by adding more gears it will increase complexity and weight that can’t be offset by fuel efficiency gains. In an interview given to Automobilwoche, Sommer said that “there is no hard line, but you have to consider the law of diminishing returns. The question is whether adding even more gears makes sense.”

    Three years ago ZF started manufacturing its 8-speed gearbox designed for cars and light trucks powered by longitudinal engines. ZF says that compared to a 6-speed transmission it provides 11 percent improved fuel economy. In 2013 the company will start making a 9-speed gearbox in the United States and they expect sales gains since the Chrysler Group will adopt these gearboxes for high-volume models. This new gearbox will bring a 16 percent increase in fuel efficiency compared to a 6-speed unit.

    Despite this "natural limit", in the future we’ll get to see ten-speed gearboxes since Hyundai has already confirmed they are developing one, while GM teamed up with Ford to jointly create 9- and 10-speed automatic transmissions

    8 ileri şanzıman 6 ileriye göre %11 daha verımlıymıs
    9 ileri şanzıman 6 ileriye göre %16 daha verımlı olacakmıs yanı 8 ileriden % 5 daha verımlı
    chrysler grup yuksek hacımlı motorların da kullanacakmıs ılk etapda .
    temel amaç emısyon sınırlarına ayak uydurmak .
    gm , ford , hyundai de de göreceğiz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CILGIN_HACI -- 7 Kasım 2012; 22:20:39 >







  • güzel olur. sonuçta ben değiştirmediğim için sıkıntı yok. herhalde 150 kmh ile giderken 2000 devirin altında devir çevirir bu makineler...
  • umarım diğer firmalar da şu robozıte vitesler den vazgeçip doğru düzgün yenı nesıl tam otomatık şanzımanlara yönelırler .
  • Hacı mealini de yazsaydın keşke.
  • ZF yapmasına yapıyor da fiyatları da güzel oluyor

    Bi de hocam bari başlığı Türkçe aç.Millet anlasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 7 Kasım 2012; 22:09:26 >
  • 8 ileri ZF 6 ileriye oranla %11 daha az yakıyormuş 9 ileri ZF ise 6 ileriye oranla % 16 daha az yakacakmış. Çok da önemli değil yani.
  • ZF CEO'su Stefan Sommer azalan marjinal faydalar kanunu ve eklenen her bir ilave dişlinin ağırlığı dolayısı ile tüketimi arttırdığı için 9'un vites sayısı olarak doğal limit olduğunu ileri sürmüş.

    Diğer taraftan hyundai, ford ,GM 10 ileri konusunda çalışıyormuş.

    Yani bir fikir birliği yok.

    japonlar da cvt rulez diyorlardır muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 7 Kasım 2012; 22:32:45 >
  • Lexus 7 8 sene once kullanıyordu 8 ılerıyı hatta 10 ılerı koyacaklarını duyurdular
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Hacı mealini de yazsaydın keşke.

  • Bu kadar fazla dişli sürüş keyfini baltalamaz mı? emisyon , tüketim eyvallah da...

    Geniş bir virajı gaza yüklenerek alırken tek viteste stabil bir şekilde dönmek daha iyi olur gibime geliyor. Özellikle arkadan itişli araçlarda viraj ortasında bir veya birkaç vites değiştirmek her ne kadar sarsıntısız ve seri değişim olsa dahi çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.

    Benimki sadece fikir tabi, kullananların yorumlarını da alalım. Merak ettim
  • ... ve CVT tekrar kesfedilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bu kadar fazla dişli sürüş keyfini baltalamaz mı? emisyon , tüketim eyvallah da...

    Geniş bir virajı gaza yüklenerek alırken tek viteste stabil bir şekilde dönmek daha iyi olur gibime geliyor. Özellikle arkadan itişli araçlarda viraj ortasında bir veya birkaç vites değiştirmek her ne kadar sarsıntısız ve seri değişim olsa dahi çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.

    Benimki sadece fikir tabi, kullananların yorumlarını da alalım. Merak ettim

    bende merak ettim, otomatik şanzumanda artan vites sayısıyla dişli sayısının artması ne alaka, illaki dişli vardırda, tork konvertorlü şanzımanda o kadar dişli ne arar ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bu kadar fazla dişli sürüş keyfini baltalamaz mı? emisyon , tüketim eyvallah da...

    Geniş bir virajı gaza yüklenerek alırken tek viteste stabil bir şekilde dönmek daha iyi olur gibime geliyor. Özellikle arkadan itişli araçlarda viraj ortasında bir veya birkaç vites değiştirmek her ne kadar sarsıntısız ve seri değişim olsa dahi çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.

    Benimki sadece fikir tabi, kullananların yorumlarını da alalım. Merak ettim

    bende merak ettim, otomatik şanzumanda artan vites sayısıyla dişli sayısının artması ne alaka, illaki dişli vardırda, tork konvertorlü şanzımanda o kadar dişli ne arar ???

    artan vites sayısı diye düzelteyim istersen .




  • 8 ileriden %5 verimli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bu kadar fazla dişli sürüş keyfini baltalamaz mı? emisyon , tüketim eyvallah da...

    Geniş bir virajı gaza yüklenerek alırken tek viteste stabil bir şekilde dönmek daha iyi olur gibime geliyor. Özellikle arkadan itişli araçlarda viraj ortasında bir veya birkaç vites değiştirmek her ne kadar sarsıntısız ve seri değişim olsa dahi çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.

    Benimki sadece fikir tabi, kullananların yorumlarını da alalım. Merak ettim

    bende merak ettim, otomatik şanzumanda artan vites sayısıyla dişli sayısının artması ne alaka, illaki dişli vardırda, tork konvertorlü şanzımanda o kadar dişli ne arar ???

    artan vites sayısı diye düzelteyim istersen .

    planet dişlileride artıyor. vites sayısı ile birlikte diye biliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gm kullanacaksa Opel'de bu samnziman olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.