Merhaba arkadaşlar, bu olayı özellikle paylaşmak istiyorum. Nissan Qashqai aracımı bir sabah çalıştırdığımda motor start stop arızası verdi. El frenininde hata verdiğini farkettim. Ne olup bittiğini anlamak için yakınımda bulunan bir oto elektrikciye sordum. Araca bir OBD cihazı bağlayarak sorunlara baktı. Ayrıca akü ölçümü yaptı. El freninde sıkıntı olduğunu, akünün yetersiz akım sağladığını başka bir sorunun olmadığını söyledi. Bende aracı akü değişimi için yetkili servise götürdüm. Aracın bütün bakımları yetkili serviste yapıldı çünkü. Akü değişimi sonrası hatalar silindi. Ama yeni bir hata ortaya çıktı. Bana araçta şanzıman beyni arızası olduğu söylendi. Ve 23 bin liranın üzerinde bir ücret talep edildi. Yaptirmazsam şanzımanın komple arıza yapacağı ve 80-90 bin liraya kadar masraf çıkartacağı söylendi. Ben şok oldum çünkü servise girene kadar böyle bir hata yoktu.( Demek ki yolda oldu!..) 2017 trafiğe çıkışlı 41000 km otomatik araçta nasıl arıza verir dedim. Sorunu araştırdığımda arızanın kronik olduğunu ama Nissan'ın bunu asla kabul etmediğini öğrendim. Bunun iyi niyet garantisinden değişmesini istedim. Bana ilk %10 sonra %20 en son %30 indirim teklif ettiler. diğer hataların silindiğini ancak bu hatanın silinemez bir hata olduğunu öğrendim. Bunu silmelerini cihaza bakım yapılmasını, akü den kaynaklı olabileceğini söyledim. Nissanin bültenlerinde bu arızanın 3 temel nedeni var, 1- yetersiz akım 2- kısa devre 3- cihazda talaslanma... Kabul etmediler illa değişecek dediler. Bu cihazın CVT şanzımanlı seride çok fazla hata verdiğini tekrar bozulursa ne olacağını sorduğumda. 1 yıl parça garantisi olduğunu ve değişen parçanın şimdiye kadar arıza verdiğini görmediklerini söylediler. İyileştirilmis bir parça takıyorlarmis buda arızanın kronik olduğu anlamına gelir. Ama Nissan Türkiye kesinlikle sattığı aracın arkasında değil. Böyle kötü yönetilen global bir marka ilk defa görüyorum. Bakın arabadan çok memnundum. Nissan markasına birşey demiyorum. Benim lafım Nissan Türkiye ye. Bir daha önlerinden bile geçmem. Benim için Nissan bitmiştir. Çok anlatacağım şey var. Serviste yaşadıklarım markayla yaşadıklarım ama mahkeme sürecini başlayacağım için çok detaya girmiyorum şimdilik. Detayları daha sonra paylaşacağım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theblackwhite -- 4 Eylül 2021; 16:0:37 > |
Nissan Qashqai p17f1 Şanzıman Beyni Arızası
Nissan Qashqai sahipleri arasında bilinen bir sorun olan p17f1 arıza kodu, şanzıman beyni arızasını gösterir. Bu kod, genellikle otomatik şanzımanlı modellerde görülür.
p17f1 Arıza Kodunun Nedenleri
- Şanzıman beyni hasarı
- Elektriksel sorunlar
- Şanzıman yağı kirliliği veya düşük seviyesi
p17f1 Arızasının Belirtileri
- Şanzıman kayması sorunları
- Şanzımandan gelen gürültüler
- Şanzımanın tepkisizliği
Arızanın Çözümü
p17f1 arızası, yetkili bir servis merkezi tarafından teşhis edilmeli ve onarılmalıdır. Onarım süreci, arızanın nedenine bağlı olarak değişir. Genellikle şu adımlar izlenir:
- Arıza kodunun teşhisi
- Hasarlı parçaların değiştirilmesi (gerekirse)
- Şanzıman beyni yazılımının güncellenmesi
- Şanzıman yağının değiştirilmesi
Önleyici Tedbirler
p17f1 arızasını önlemek için şu önlemleri alabilirsin:
- Şanzıman yağını üretici tarafından önerilen aralıklarla değiştir
- Şanzımanı aşırı yüklemekten kaçın
- Aracını düzenli olarak yetkili bir serviste bakım yaptır
p17f1 arızası, Nissan Qashqai sahiplerinin karşılaşabileceği ciddi bir sorundur. Bu arızayı göz ardı etmemeli ve yetkili bir servis merkezine başvurarak en kısa sürede çözümünü sağlamalısınız.