Şimdi Ara

Nvdia Ekran kartı bilmecesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakın zamanda bir bilgisayar toplamayı düşünüyorum.Bütcem ile AMD FX 8 çekirdek bir işlemci ve orta segment ekran kartı olan bir bilgisayar toplayabiliyorum. Paralel programlamayla uğraşacağım için kartın özellikle Cuda teknolojisini desteklemesi gerekiyor. Bu yüzden Nvdia almak zorunda kalacağım. Piyasayı uzun süredir takip etmiyorum, fakat yaptığım araştırmalar sonucu 700 serisinin 600 serisine kattığı çok önemli bir performans farkı olmadığını öğrendim. Bu yüzden GTX760 alacağıma ikinci el GTX680 almayı düşünmüştüm. Performans olarak hem GTX760dan yüksek, hem de cuda çekirdek sayısı daha fazla. Ama programlamanın yanında oyun oynamayı da düşünüyorum. GTX680' in dx12 desteği gözükmüyor. 900 serisi performans olarakta 600 ve 700 serisine önemli bir performans farkı koymuş, fakat fiyatları bir hayli fazla. Şimdi GTX680' i alacak olsam önümüzdeki yıl oyunları dx desteği olmadığı için ciddi performans kayıplarına uğramam veya hiç oynayamam mümkün olabilir mi? GTX960' ın sıfırının parasına neredeyse iki tane ikinci el GTX 670 alınabiliyor. GTX960 için bu fiyatın çok fazla olduğu düşüncesindeyim. Fakat yinede dx12 desteği için bu karta bu parayı vermeye değer mi?







  • Bildiğim kadarıyla gtx 400 lere bile dx12 desteği gelecek. kısa bir araştırma yapın net bilgiler bulabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gtx900 lerin shaderlarıda daha verimli çalışıyor diye biliyorum,ancak hala kepler lider.

    Gtx680 gtx770 ile aynı kart.En azından gtx780 al derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikinci el GTX680 çok yaygın o yüzden GTX680 almayı düşünüyorum sıvı soğutmam var kasarsa biraz oc yaparım. İdare eder diye düşünüyorum. Eğer dx12 desteği olacaksa 680 alırım.
  • bur_478 B kullanıcısına yanıt
    GTX 680 ler gtx 770 ile birebir aynı GPU yu kullanıyorlar, aralarında sadece hız farkı var ve yukarıdada denildiği gibi dx12 desteği alacaklar üstelik bu destek muhtemelen tam destek olacak, çünkü dx12 grafik anlamında hiç bir yenilik getirmiyor, tek sunduğu şey performans olacak, dx12 görsel anlamda yenilik getirecek olsaydı, yeni çıkan kartlarda sm ve px modelleme sürümü yükselirdi ama güncel kartlara bakınca shader ve pixel model 5.0 olarak çıktılar, buda görsellik anlamında dx12 de hiç birşey olmayacağı anlamına geliyor
  • Keplerin fazla shaderlarını sürekli dolu tutamazsın. Maxwell'in daha verimli kullanması, Kepler'in verimsiz olması yüzünden. Verimsiz bişeyden normaline geçince elbet daha verimli dersin. Fermi'den de Kepler'e geçince verimsiz oluyordu onun gibi. Yani Maxwell daha verimli kullanıyor, doğru da, süper manyak iyi olduğundan değil Kepler kötü olduğundan bu böyle.

    Dx12'nin getirdiği bi ton yenilik var, az alttan uçun. Ben oyunlarda dx11'deki oyunlara göre pek bi görsellik farkı olmasını beklemiyorum demek ile dx12 'de bi mok yenilik yok demek alakasız şeyler.

    Kepler dx12'yi bi yere kadar destekleyecek. Şimdiden resmi olarak olamyan bişeye destek veriyoruz diye kimse açıklama yapamaz. Büyük ihtimalle şuraya kadar destek verecez deseler bu sefer satışlar etkilenir. dx11.3'e de %100 şöyle böyle uyumlu olacak da denmedi ona bakılırsa. Dx12'de yapılabilecek işler Kepler'e ne kadar uydurulabilir, ne kadar perf farkı ortaya çıkabilir, bugünden bilmem kaç zman sonra oyun yapımcısının kullanacağı bi özellik elimdeki Kepler kartta sorun çıakrtıp başıma iş açacak, şimdiden almasam mı diye bi sorunun cevabını vermesi zor. Kepler'de conservative rasterization'ının mesela, esnek olmayan rasterizer yapısı yüzünden problem çıkartıp çıakrtmayacağı belli değil daha. Bunu, Kepler'e MFAA desteği gelip gelmeyeceğine göre yorumlayabilriz belki dedim. MFAA kepler'e gelmezse ilerisi için bi soru işareti olmalı diye bakmak şeklinde yani. İleride MFAA'yı getirirler mi veya ne kadar avantajı-dezavantajı olur ona göre de düşünülebilir. Oyun yapımcısı ilk olarak Dx12 ile özel-daha önce yapamadıkları altyapılar kurmaktan daha önce paralel render'ın avantajlarından faydalanmaya çalışacaklardır.

    O zman Kepler, dx12'de gelen bazı özelliklere donanım olarak yeterince uygun olmasa bile bu yüzden sorun çıkma zamanı baya ötelenmiş olabilir. Atıyorum 2 sene sonrası olsun. 2 sene boyuca alacağım 670-680'den fayda görüp sonra duruma göre elden çıkartmaya bakarım gibi bi düşünce rahatsız edici gelmiyorsa şimdi 670/680 almanın bi sakıncası yok bana göre.

    Okul vs. yüzünden illa Cuda lazım ve bi yandan da oyun oynuyacam, ama bahsettiğin tarzda ilerde bi sıkıntı çıkma olasılığı varsa en mantıklısı 960 gözüküyor, ama onu alırsam da bi nevi kazıklanmış olacam gibi bakıyorsan yukardakilere bi daha göz gezdir. 960 yerine 670/680 alıp gittiği yere kadar idare edebilirsin. Duruma göre gelen haberlere göre o zmanlar elden çıkartmaya bkarsın. Maxwell'in programlama açısından sana getireceği özel katkı yok. Amaç öğrenmek, basit iş yapmak, yani pro amaçlı $$$ getirecek iş değilse Kepler kart ile de devam etmenin bi sakıncası yok. Gerisi zamana bağlı dx12 ile ilgili Nvidia'dan sızacak şeylerle ilgili.

    Dx12 açık hale gelmeden bahsettiğim şeylerin denemesi de yapılamaz. Açık hale geldikten sonra Kepler üstünde deney yapıp, dx12'deki bazı özelliklerden yararlanmaya kalkıldığında büyük bi perf sorunu olabilecekmi detayı daha çabuk ortaya çıkar gibime geliyor. Elden çıkartmak için o zmanı gözlersin.




  • Maxwell bile DX12'yi tam desteklemeyebilir, hype'a gelmeyin.
  • Yeterince aydınlanmış olduğumu düşünüyorum, teşekkürler. Şimdilik GTX680' nin işimi göreceği aşikar, belki AMD yeni nesil ekran kartlarını çıkartınca 900 serisi de fiyat kaybedebilir. Belki o zaman 900 serisine geçmem daha mantıklı olacak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.