Şimdi Ara

Nvidia GTX 800 Ekran Kartları DirectX 12 Desteklemeyecek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
1.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DX12 'yi veya mantle (yada melez bir yazılımı) yeni konsollarla ve güncel ekran kartları ile sunmaları daha iyi olmazmıydı. Şimdi bu dx 12'yi konsollar destekleyecekmi ?
  • Xbox1 destekler. Ps4 zaten daha iyi sayılacak bi altyapısı var. Microsoft zaten Xbox ve Pc için oyun geliştirimenin aynı yerden yapılmasını istiyor. Ama olmuyor doğal olarak. Xbox'a yazdığın oyunu PC'ye aktarana kadar çektiğin eziyet aynı işi Mantle ile yapacağın zamankinden daha fazladır. Yada ortada duran oyunlar için, oyunu eski konsola uydurmak deli ötesi zaman alıcı bi çaba(bf3 crysis3 gibi oyunlar ps3 / x360'a uydurmak). Her ne kadar yıllar içinde konsol için yapımcılar kendi kütüphanelerini hazırlamış olsalar da zor bi çaba.

    Varolan ekran kartlarını API'ler kısıtlıyor. NVidia Fermi'den sonra doğru düzgün bi yapıda. AMD GCN ile ilk defa süper bi mimarisi var. Ama programlanabilirlik anlamında bi yere kadar eski mimarileri de (hd5xxx 6xxx ) idare eder, en azından sürücü desteği anlamında göreibliyoruz bunu.

    Lazım olan şey kartları doğru düzgün kullanmaya imkan verecek bi API. Bu yaygın olarak Dx ile olacaksa onunla olsun, Mantle ile olacaksa onunla olsun veya başka bişey ile olacaksa olsun.

    Yeni kartların yeni Dx'i desteklemesini engelleyecek bişey yok gibi duruyor ama yine de belli olmaz. Ms çıkıp saçma sapan bişeyler içeren bi shader model zorunluluğu faln ister mesela herkes şapa oturur. Diğer taraftan yeni kartların programlanabilirlik anlamında oldukça esnek yapıları var ve bunu doğru düzgün kulalnacak bi API geliştiricilerin hep istediği bişey.

    Microsoft, Xbox1'a doğru düzgün oyun geliştirme sıkıntıları için esas bu adımın peşinde. Mantle ile faln alakası direk olarak yok büyük ihtimalle. Ms'de burnunun dikine giden, başkalarının saçmalıklarından kendine pay çıkaran bi şirket. Konsola geliştirilen oyunu PC'ye aktarması dert. PC'ye geliştirilen oyunu konsola aktarması dert. XB1'a cillop gibi oyun yapması başka dert. Multi platform dediğin oyunu da konsol versiyonu ile PC versiyonu arasında çok fazla ölçekleme yapman fedakarlık yapman gerekiyor bazı şeyler için. Yani sorunlar bol bol var.

    Yukarda bilmeden, eksik yazılan tonla şey var (ve başka konularda da) ama işin özü tek başına belli bi dx ile bişey yapılması / yapılamamsı değil. Konsolda XB1'de konsola özel bi oyunu ESRAM'ı kısmen verimli kullanıp Tiled Resources ile geliştirdiğin zaman bunu 1-1 pc'ye aktarma imknaın yok. AMD 11.2 'Yi destekliyor ama tam konsoldaki gibi değil. xb1'de esram'a oturtuğun yapıyı PC'ye aktarmaya kalktığında AMD için bambaşka bi kod altyapısı gerekiyor. Nvidia'nın Dx üstünden zaten 11.2 desteği yok (ne hikmet ise Ms. PC'de bu dx 11.2 tiled resources demosunu dx11.2 desteği olmayan Nvidia kart ile yapıyor. Ama nasıl yapıyor? Cuda üstünden yapıyor, böyle saçmalık var mı?).

    Kodlama altyapısını Win-DX ile XB1 arasında ortak bi hale getirtebilirse bi yere kadar, ilk defa oyunu port etmek geliştiriciler için daha az sıkıntı yaratır olacak. XB1'ın PC'den daha iyi işler yapmasını engellemez mi peki bu? Madem PC'de de iyi bi API olacak, konsoldaki kadar performansı verimli çalışmaz mı harici kartlar? Dx12 denen şeyin nereye ne kadar ne katacağını bilmediğimiz için bilemiyoruz bunu o yüzden cevabı yok tam olarak. Microsoftun esas amacı ortak geliştirmeyi kolaylaştırmak gibi gözüküyor şimdilik. Xb1'e katacağı değer sonradan ortaya çıkar eğer olacaksa. Ama bu aşamada Xb1'ı iş görecek kadar kodlamak eski nesilde Ps3 nasıl zor idiyse onun kadar çetrefilli / zorlayıcı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Xbox1 destekler. Ps4 zaten daha iyi sayılacak bi altyapısı var. Microsoft zaten Xbox ve Pc için oyun geliştirimenin aynı yerden yapılmasını istiyor. Ama olmuyor doğal olarak. Xbox'a yazdığın oyunu PC'ye aktarana kadar çektiğin eziyet aynı işi Mantle ile yapacağın zamankinden daha fazladır. Yada ortada duran oyunlar için, oyunu eski konsola uydurmak deli ötesi zaman alıcı bi çaba(bf3 crysis3 gibi oyunlar ps3 / x360'a uydurmak). Her ne kadar yıllar içinde konsol için yapımcılar kendi kütüphanelerini hazırlamış olsalar da zor bi çaba.

    Varolan ekran kartlarını API'ler kısıtlıyor. NVidia Fermi'den sonra doğru düzgün bi yapıda. AMD GCN ile ilk defa süper bi mimarisi var. Ama programlanabilirlik anlamında bi yere kadar eski mimarileri de (hd5xxx 6xxx ) idare eder, en azından sürücü desteği anlamında göreibliyoruz bunu.

    Lazım olan şey kartları doğru düzgün kullanmaya imkan verecek bi API. Bu yaygın olarak Dx ile olacaksa onunla olsun, Mantle ile olacaksa onunla olsun veya başka bişey ile olacaksa olsun.

    Yeni kartların yeni Dx'i desteklemesini engelleyecek bişey yok gibi duruyor ama yine de belli olmaz. Ms çıkıp saçma sapan bişeyler içeren bi shader model zorunluluğu faln ister mesela herkes şapa oturur. Diğer taraftan yeni kartların programlanabilirlik anlamında oldukça esnek yapıları var ve bunu doğru düzgün kulalnacak bi API geliştiricilerin hep istediği bişey.

    Microsoft, Xbox1'a doğru düzgün oyun geliştirme sıkıntıları için esas bu adımın peşinde. Mantle ile faln alakası direk olarak yok büyük ihtimalle. Ms'de burnunun dikine giden, başkalarının saçmalıklarından kendine pay çıkaran bi şirket. Konsola geliştirilen oyunu PC'ye aktarması dert. PC'ye geliştirilen oyunu konsola aktarması dert. XB1'a cillop gibi oyun yapması başka dert. Multi platform dediğin oyunu da konsol versiyonu ile PC versiyonu arasında çok fazla ölçekleme yapman fedakarlık yapman gerekiyor bazı şeyler için. Yani sorunlar bol bol var.

    Yukarda bilmeden, eksik yazılan tonla şey var (ve başka konularda da) ama işin özü tek başına belli bi dx ile bişey yapılması / yapılamamsı değil. Konsolda XB1'de konsola özel bi oyunu ESRAM'ı kısmen verimli kullanıp Tiled Resources ile geliştirdiğin zaman bunu 1-1 pc'ye aktarma imknaın yok. AMD 11.2 'Yi destekliyor ama tam konsoldaki gibi değil. xb1'de esram'a oturtuğun yapıyı PC'ye aktarmaya kalktığında AMD için bambaşka bi kod altyapısı gerekiyor. Nvidia'nın Dx üstünden zaten 11.2 desteği yok (ne hikmet ise Ms. PC'de bu dx 11.2 tiled resources demosunu dx11.2 desteği olmayan Nvidia kart ile yapıyor. Ama nasıl yapıyor? Cuda üstünden yapıyor, böyle saçmalık var mı?).

    Kodlama altyapısını Win-DX ile XB1 arasında ortak bi hale getirtebilirse bi yere kadar, ilk defa oyunu port etmek geliştiriciler için daha az sıkıntı yaratır olacak. XB1'ın PC'den daha iyi işler yapmasını engellemez mi peki bu? Madem PC'de de iyi bi API olacak, konsoldaki kadar performansı verimli çalışmaz mı harici kartlar? Dx12 denen şeyin nereye ne kadar ne katacağını bilmediğimiz için bilemiyoruz bunu o yüzden cevabı yok tam olarak. Microsoftun esas amacı ortak geliştirmeyi kolaylaştırmak gibi gözüküyor şimdilik. Xb1'e katacağı değer sonradan ortaya çıkar eğer olacaksa. Ama bu aşamada Xb1'ı iş görecek kadar kodlamak eski nesilde Ps3 nasıl zor idiyse onun kadar çetrefilli / zorlayıcı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: wathercooler

    Açıkçası bence Nvidia’nın Dx 12′ye hemen destek sunmaması hiç te ciddiye alınacak bir şey değil. Dx 9′dan bu yana DirectX cephesinde kayda değer bir yenilik yok maalesef. Son 5-6 senede sadece PC’lerin gereksiz yere kasılmasına yol açan sürümler gördük.

    Yenilik olarak bakmaktan, ziyade performans olarak bakmak gerektiğini düşünüyorum. Her yeni adımda özellikler geliştiriliyor ve performans darboğazı azaltılıyor. Dx 10.1 çıktığında %20 performans artışı sağlamıştı. Bir Apple kadar yenilikçi olmayabilir, sonuçta Microsoft.
  • Directx in geliştirilecek bir tarafı kaldımı acaba ?
  • ooo uzman konuştu usta programcı
  • Şimdi Xbox one directx 11 le geldi ama güncelleme ile 12 yapılacak deniliyor. O zaman nvidia nın 11,1 ve ya 11,2 kartları da güncellemeyle 12 yapılabilir gibime geliyor. İnşallah öle bir şey olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    Eğer amd dx12 yi nvidia dan önce sunarsa görürüm sizin o güzel haberlerinizi. Unuttunuz 5xxx serisinde kartlar çıktıktan sonra yapılan zamları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Don't just stand


    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    quote:

    Orijinalden alıntı: wathercooler

    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    aynen öyle..

    ama amd hem işlemci hemde grafik işlemci gpu uzerine çalışıyor.. ufak tefek aksılıkler illaki olur.. ama amd den win9 a dx12 de tam destek var :)

    AMD sanki Nvidiayı ezdi geçti gibi geliyor.Mantle getirdi ve ileriki oyunların bir çogu ile Amd anlasmıs mantle destekli olcakmıs.Ondan sorna bu haber sanki amd hırs yapmıs gıbımsi

    Ne AMD ne de Nvidia taraftarıyım ama şunu da söyliym:
    Mantle boş iş.

    Yeniliklere acik olmayan bir geri kafa daha imzama bak cok bilmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne çıkartırlarsa çıkartsınlar, yeter ki oyunlarda sisteme binen yükü hafifletsinler benim istediğim o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isbara alp

    Ne çıkartırlarsa çıkartsınlar, yeter ki oyunlarda sisteme binen yükü hafifletsinler benim istediğim o.

    Aynen oyle kim cikartirsa cikartsin bize yaricak birakalim ugrassinlar bu adimi attigi icinde amdye tesekkur etmek lazim..

    Adamlar cabaliyor biseyler yapmaya calisiyor bizim bazi geri kafalilar oturdugu yerden bos is diyor cok biliyolarsa kalksin kendileri yapsin diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    Eğer amd dx12 yi nvidia dan önce sunarsa görürüm sizin o güzel haberlerinizi. Unuttunuz 5xxx serisinde kartlar çıktıktan sonra yapılan zamları.

    Sahi ya, neydi o öyle ülkemize bile yansımamış 5-10$'lık zam? Ver NVidia gibi 1000$'lardan coşkuyu, zamsız kökünden hallet.




  • Gelmesiz zaten, milletin elindeki kartlar boş yere çöp olmasın. Yakın zamanda ne nVidia desteklersin, ne de AMD desteklesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Dominic_Toretto_ -- 10 Mart 2014; 8:53:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcat67

    amd mantle destekli kartları dx 12 destekleyebilir öyle düşünüyorum

    Kardeş iyimser olacağızda bırakıyorlar mı?

    Mantle 7000 serisi gpu larıda destekleyecek dediler ama bildiğim kadarıyla daha tık yok. Kaldı ki altyapı olarak o kartlarda hemen hemen aynı. Yani biri 1.0 r9 serisi 2.0

    Amaç belli cukkayı doldurmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim istedigim AMD'nin ayri, Nvidia'nin ayri altyapilar kullanmamasi. Çünkü o zaman oyuna gore kart almaya basliyoruz. Umaraim DirectX12 her iki kartin da Mantle'ı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Desteklemesin canıma minnet.Uyduruk uyduruk 2 kare'yi yan yana koymadan fark edemeyeceğimiz 1-2 özellikler için canım kartları mındar edeceklerdi.
  • Inşallah oyunlar dx12 istemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaparlar 5 para etmez bir oyun sadece DX12 de çalışan. Millet de Kızılay kuyruğuna dizilir gibi alır yeni kartlarını. Sanki Dx11 i tam kullandık da 12 çıkacakmış. İyice sıyırdılar. Adam akıllı birşeyler olacaksa olsun. Yok olmayacak da 2000 liraya yeni kartları milelte iteliceklerse hiç yapmasınlar. Biz de biraz uyanık olalım tabi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KediQ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Don't just stand


    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    quote:

    Orijinalden alıntı: wathercooler

    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    aynen öyle..

    ama amd hem işlemci hemde grafik işlemci gpu uzerine çalışıyor.. ufak tefek aksılıkler illaki olur.. ama amd den win9 a dx12 de tam destek var :)

    AMD sanki Nvidiayı ezdi geçti gibi geliyor.Mantle getirdi ve ileriki oyunların bir çogu ile Amd anlasmıs mantle destekli olcakmıs.Ondan sorna bu haber sanki amd hırs yapmıs gıbımsi

    Ne AMD ne de Nvidia taraftarıyım ama şunu da söyliym:
    Mantle boş iş.

    Yeniliklere acik olmayan bir geri kafa daha imzama bak cok bilmis

    Boş deme sebebim sırf performans olsa tamam haklısın diycem. Ama şuan piyasada kaç Mantle destekli oyun var/çıkacak? Tamamen pazarlama taktiği. İsteyen yapımcı Mantle'ın alasını her karta yapar, ama maliyet de tavan yapar. AMD fanboyu olmaya devam edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Özet olarak Microsoft uğraşmamak için DX 11.2'ye mi zorluyor ben bunu anladım
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.