Şimdi Ara

!!!Nvidiadan destek hazır.Fizik desteği yakında elimizde.140oyun destekleyecek. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konu ile alakalı TechPowerUp'ın yazısından;

    Kartın performansını nasıl etkileyeceğini merak ettiklerini belirtmişler bu durumun. Ayrıca şunu da eklemişler.

    IDF 2008 de Nehalem işlemci ile bir demo yapılmış ( fizik üstüne )

    50.000- 60.000 parçayı yönetmeyi başarmış ve GPU desteği olmadan 15-20 FPS arası gitmiş gelmiş.

    Buna karşın aynı tarz bir işlemi 9800 GPU 300 FPS de rahatça gösterebilmiş. GT100 veya GT200 ün 600 FPS ye kadar rahatça çıkabileceği belirtilmiş.


    Valla performansı azaltır mı azaltmaz mı bilmiyorum ama azaltsa da çok işe yarayacak bir gelişme olduğu kesin.

    Bunun için ekran kartımı bile yükseltmeye razı olabilirim.
  • Bence ATI ninde bazı iyi oyun yapıcıları ile anlaşıp daha iyi performans göstermesi gerekiyor.
    Sonuçta uyumluluk olmayınca kalite aynı olsa bile sonuçlar düşük gelebiliyor
  • güzel bir haber.. ben fizik kartı almayı düşünüyorum ama hala piyasada yok..
  • UT3'te, 3.0 GHz 6420 ile özel PhysX haritasında 2 - 3 kare (belki daha az veya biraz daha fazladır. Rezalet bir değer, kısacası) alıyordum, fizik kartı olmadığı için.

    O haritada ve benzerlerinde, 8800'ün normâlde (işlemci sınırı olmasa) vereceği başarım çok çok daha yüksek olacağından(yüksek çözünürlükte süper örnekleme vs. kasarsanız, bilemem), kartın fizik işlemi için de kullanılmasının tek açıklaması, -paralel işlemciden kısılsa bile- çok yükselen kare/sn olacaktır.


    Ama, herhâlde @sdurust'un dediği gibi, değişken kullanım söz konusu olacaktır. İhtiyaç duyulduğu zaman fizik işlemi yapılması, gibi. Çok sayıda fizik işlemi devreye girdiğinde, merkezî işlemciyi kastırmak yerine(merkezî işlemci kasılırken ekran kartı tam verimde kullanılmaz, bilindiği gibi) ekran kartı devreye girer ve kare/sn'yi kurtarır. Sonra tekrar kendi işine ağırlık verebilir.

    Tabii, üstteki gibi bir şey mümkün değilse, fizik desteğini etkin hâle getirince, paralel işlemci sayısının sabit biçimde düşürülmesi durumu söz konusu olabilir. Bilemeyeceğim.


    Bakalım, o "128 core - 4 core" komedisinden sonra nVidia gerçekten bir şeyler yapacak mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 16 Nisan 2008; 14:19:46 >




  • 8800gtx de yapı olarak 160 unified shader oldugundan bahsediliyordu ama 128 shader oalrak üretildi.. nvidia bu iş için geriye kullanılmayan shaderler ayırmış olabilir...
  • arkadaslar, Phsyx desteği zaten open-source bir library, indirip şu anda kullanabilirsiniz. Nvidia'nın tek yaptığı iş bunu tamamen cpu üstünden alıp, etkili bir biçimekran kartı ile cpu arasında paylaştırmasıdır. Phsyx kartıda üstüne bir işlemci bulunduran bir karttı ama ilk çıktığında çekirdek olayları daha yeni yeni kendine geliyordu. Şimdinin 4 çekirdekli işlemcileri bu işi tamamen zorlanmadan yapabilcek durumda. Zaten Farcry yapımcılarıda Physx desteği vermemelerinin sebebi olarak bunu göstermişti, 2 gün sonra bunlar çıkcak, geçici teknolojilerle uğraşamayız diye açıklama yapmışlardı.
  • Geliştirdikleri yazılım inşallah en az 8 serisi kartlarla uyumlu olur,yoksa yeni kartlara müracaat..
  • quote:

    arkadaslar, Phsyx desteği zaten open-source bir library, indirip şu anda kullanabilirsiniz.


    Zaten kurulması da gerekiyor, bazı oyunlar için. Yoksa hata verebiliyor, fizik kartı olmasa da.


    quote:

    Şimdinin 4 çekirdekli işlemcileri bu işi tamamen zorlanmadan yapabilcek durumda


    Physx desteğini zorunlu tuttukları zaman, hiç de öyle olmuyor:

     !!!Nvidiadan destek hazır.Fizik desteği yakında elimizde.140oyun destekleyecek.

    (E6600, 2.4 GHz'de çalışıyor.)

    Yanlış anlamayın, 4 çekirdekli işlemcilerin yetersiz olduğunu iddia etmiyorum. Fakat, kart satmak için böyle yöntemlere (şahsen, yukarıdaki çizelgede testi bulunan haritada, işlemcilerin bilerek kastırıldığını düşünüyorum) başvurulursa, nVidia bunu yaparsa, işler karışabilir. Tabii, oyun yapımcıları bu düzeyde şeylere yanaşmayacaktır, sanıyorum. Sadece belli kesimlere satabilirler oyunlarını, öyle yaparlarsa.




  • Tuğer bey ; son zamanlarda nVidianın intele kafa tutmasını buna bağlayabilirmiyiz acaba ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust

    Nvidia, bu senenin başında Ageia'yı satın aldığı zaman şunun olması kaçınılmazdı: Nvidia PhysX API'sini donanımdan bağımsız hale getirip CUDA (Compute Unified Device Architecture) programlama arayüzüne uyarlayacaktı.

    Aradan iki ay geçti ve Nvidia uyarlamanın tamamlanmak üzere olduğunu duyurdu. Bunun anlamı şu ki yakında GeForce 8 ve 9 serisi ekran kartlarına sahip olanlar sadece ilgili yazılımı netten indirip kurarak, ancak bir fizik kartının tanıyabileceği ayrıcalıklardan fizik kartı olmadan yararlanabilecekler. Teknoloji henüz kullanıma hazır olmasa da tam 140 adet oyunun buna destek sunması bekleniyor. PhysX'in GPU içine gömülmesi sayesinde özellikle fizik işlemlerini yoğun olarak gerektiren patlama ve parçalanma gibi olayların gerçekleştiği anlarda kare hızları düşmeyecek, hatta başarım artışının yanında daha gerçekçi fizik etkileri oluşturulabilecektir.

    NOT: PCLABS'tan alıntıdır.

    Evet arkadaşlar. Desteğin sağlanmasından da önemlisi 140 oyunda bu desteğin kullanılacak olması. Nvidia kart sahibi arkadaşlarım. Yaşadık galiba Dx10.1 den çok daha büyük bir avantajımız olacak gibi gözüküyor.



    milim bir avantaj bile olsa dx 10.1 den avantajlidir

    cunki dx 10.1 in hic avantaji yok




  • nvidia yaptı gene yapacağını




    bilgilendirdiğin için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2F5323DB8 -- 16 Nisan 2008; 16:26:16 >
  • Evet arkadaşlar AGEIA sitesinde konu ile ilgili açıklamalar var. Bazı kısımları yazıyorum fikir verebilir.

    Nvidia sayesinde 100 milyonlarca kullanıcı ile buluşacaklarından duydukları heyecanı dile getirmişler.

    Nvidia'nın kendilerine çok iyi uyduğunu çünki şu anda dünyanın en iyi paralel işlem teknolojisine sahip olduğunu, grafik ve oyun alanında da en iyi kart olduğunu belirtmiş.

    Grafik gibi, fizik uygulamalarının da milyonlarca paralel işlem gerektirdiği belirtilmiş.

    8800gt ekran kartının 112 işlemcisiyle (aynen böyle yazılmış) 2 veya 4 çekirdekli işlemlerden kat kat üstün bir şekilde fizik işlemlerini yapabileceği belirtilmiş.

    Ondan sonra dünyada artık heterojen bir bilgisayar yapısına gidildiği ve bu nedenle işlemci ekran kartı farkının kalmamaya başladığı belirtilerek CUDA'ya övgüler yağdırılmış.


    Daha baya bir yazı var ama en önemli kısımlar bunlar. Performans üzerine etkisinden ve teknik anlamda nasıl desteğin sağlanacağından bahsetmemiş.

    İncelemek isteyenler için;

    http://www.ageia.com/




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust

    Ondan sonra dünyada artık heterojen bir bilgisayar yapısına gidildiği ve bu nedenle işlemci ekran kartı farkının kalmamaya başladığı belirtilerek CUDA'ya övgüler yağdırılmış.



    NVIDIA'yi o kadar ovmusler ama Intel'in NVIDIA'ya karsi bagirdigi seyi savunmuslar :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: annihilator


    quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust

    Ondan sonra dünyada artık heterojen bir bilgisayar yapısına gidildiği ve bu nedenle işlemci ekran kartı farkının kalmamaya başladığı belirtilerek CUDA'ya övgüler yağdırılmış.



    NVIDIA'yi o kadar ovmusler ama Intel'in NVIDIA'ya karsi bagirdigi seyi savunmuslar :D




    Eh bu açık bir gerçek.

    Zaten yarışın buraya gittiğini herkes biliyor ama dillendiren çok az kişi.

    Ekran kartı firmalarının yıllar önce anakart üretmeye başlamasının nedeni bu durummuş. Şu anda gizliden gizliye dolanıyor.

    Sonra AMD nin çok büyük sıkıntılara, belki batma tehlikesinje rağmen Ati'yi satın alması bile teknolojinin heterojen yapıya gitmesinden kaynaklıydı. İlerde bu olay iyice önem kazandığında acı bir şekilde batmaktnsa. Ati yi alıp şansını denemesi de bundan.

    Sonra Ati AMD nin altına geçince. Birçok Ati işçisini kendi kadrolarına geçirip LARRABEE projesine geçen intelde bu nedenden dolayı yaptı bunları.

    Nvidia'nın çabaları en sessiz ve en stratejik olandı belkide. Önce CUDA ardındab. Arm11 çekirdeğine sahip mükemmel bir mobil işlemci, şimdi de Via ile işbirliği.



    Tomshardware'da Unreal motorunu geliştiren adamla sohbet etmişlerdi. Sordukları soru DX11 de ne gibi yenilikler bekliyorsunuz. Cevap ilginçti,

    DX11 diye birşeyin çıkacağını düşünmüyorum? Dos döneminde bir API ye ihtiyaç duymuyorduk. Herşey işlemciye yaptırılıyordu. Bu desteği hatırlarsınız software demişti.
    Çok yakında işlemci ile ekran kartının bütünleşmesini bekliyoruz. Böylece bir oyun programlanırken bir Codec bir API üstünden çıkılmadan gerek olmadan programlama yapabileceğiz demişti. Ayrıca işlemciler üstünde sanallaştırma teknolojileri gelişecek. Bundan dolayı bir oyun çalıştırdığınızda oyun tamamen işletim sisteminden bağımsız çalışabilecek. Böylece kaynaklar işletim sistemine gitmeyecek demişti. ( hatalarım olabilir hem ingilizce bir yazı idi, hemde okuyalı baya zaman geçti, ayrıntıları hatırlamıyorum )

    Bakalım teknoloji bizi nereye götürecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 17 Nisan 2008; 1:43:37 >




  • 140 oyun desteklese ne yazar? senede adam gibi en fazla 10-15 oyun çıkarken..
  • veeeee Nvidia FARKI!!!!!!!
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.