Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Gps haritası olarak navtürk mü kullanıyorsunuz?


    Hocam navtürk navigasyon sistemidir,ki navigasyon ile pek işimiz olmaz.Ben sadece gps ve navigasyon paralelliğinden dolayı navigasyona değindim son cümlemde.Biz de Garmin eTrex Vista var,aynı bizim minikler gibi o da her türlü arazi şartında çalışıyor .Fakat bir arkadaşımız Magellan'ın adını hatırlayamadığım bir modelini getirtmiş yurtdışından(ki buradan almak akıl karı değil zaten),bir ara biz de ona yönelmeyi düşünüyoruz.
  • Terriosları yurtdışında difransiyel kilitli satıyorlardı, fakat bize ilk gelen partilerde kilit yok tu, şimdi ki gelenler hakkında bilginiz varmı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: yedekolsun

    Yeni Terios:

    Yaklaşma açısı = 38
    Uzaklaşma açısı=37
    Karın açısı = 24
  • Yeni Terios :

    1.vites : 3,769
    2.vites : 2,045
    3.vites : 1,376
    4.vites : 1,000
    5.vites : 0,838
    geri vites : 4,128
    son dişli : 5,125

    Max tork 140 nm /4400 dd
  • işte benimde sorduğum oydu, eğer haritalarını kullanmıyorsanız ki öyle anlaşılıyor gps'in hangi özelliklerinden faydalanıyorsunuz, neticede açık arazide tüm gps'ler çalışır ama siz haritasız nasıl kullanıyorsunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Gps haritası olarak navtürk mü kullanıyorsunuz?


    Hocam navtürk navigasyon sistemidir,ki navigasyon ile pek işimiz olmaz.Ben sadece gps ve navigasyon paralelliğinden dolayı navigasyona değindim son cümlemde.Biz de Garmin eTrex Vista var,aynı bizim minikler gibi o da her türlü arazi şartında çalışıyor .Fakat bir arkadaşımız Magellan'ın adını hatırlayamadığım bir modelini getirtmiş yurtdışından(ki buradan almak akıl karı değil zaten),bir ara biz de ona yönelmeyi düşünüyoruz.




  • 1. vites dişli oranı yüksek gözüküyor.Arazi vitesinin eksikliğini kapatma amacıyla yapılmış bir işlem sanırım.
  • Yeni terioslarda, içeride diferansiyel kilidi için bir tuş var. Avrupada satılanlarda olupta bizde satılanlarda olmayanlar:

    VSC (Vehicle Stability Control)

    DAC (Downhill Assist Control)

    HAC (Hill-Start Assist Control)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    1. vites dişli oranı yüksek gözüküyor.Arazi vitesinin eksikliğini kapatma amacıyla yapılmış bir işlem sanırım.


    Bende öyle düşünüyordum, emin olmak için size soracaktım ki, gerek kalmamış. Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    işte benimde sorduğum oydu, eğer haritalarını kullanmıyorsanız ki öyle anlaşılıyor gps'in hangi özelliklerinden faydalanıyorsunuz, neticede açık arazide tüm gps'ler çalışır ama siz haritasız nasıl kullanıyorsunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Gps haritası olarak navtürk mü kullanıyorsunuz?


    Hocam navtürk navigasyon sistemidir,ki navigasyon ile pek işimiz olmaz.Ben sadece gps ve navigasyon paralelliğinden dolayı navigasyona değindim son cümlemde.Biz de Garmin eTrex Vista var,aynı bizim minikler gibi o da her türlü arazi şartında çalışıyor .Fakat bir arkadaşımız Magellan'ın adını hatırlayamadığım bir modelini getirtmiş yurtdışından(ki buradan almak akıl karı değil zaten),bir ara biz de ona yönelmeyi düşünüyoruz.



    Navtürk denilince direkt aklım navigasyona kaydı.Bizde de harita var tabii,Garmin'in distribütöründe haritaları yüklettik.Çok defa bulunduğumuz yerin etraflarında göl,tepe,rampa vs keşfettiğimiz,bu nedenle de rotamızı değiştirdiğimiz oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 12 Şubat 2007; 21:59:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yedekolsun


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    1. vites dişli oranı yüksek gözüküyor.Arazi vitesinin eksikliğini kapatma amacıyla yapılmış bir işlem sanırım.


    Bende öyle düşünüyordum, emin olmak için size soracaktım ki, gerek kalmamış. Teşekkürler.


    Estağfurullah,rica ederim.
  • Türkiye için o kadar detaylı haritalar var mı? Heleki arazi de ?
  • Var hocam,distribütörlerde var.Bizim Garmin'in ki Baytekin isminde bir firma.Sitesini de vereyim;

    www.baytekin.com.tr
  • Teşekkürler dostum
    Vinçler hakkında konuşmuşmuyduk, ne tür vinçlerler var, arazide çok işe yarıyor mu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Var hocam,distribütörlerde var.Bizim Garmin'in ki Baytekin isminde bir firma.Sitesini de vereyim;

    www.baytekin.com.tr
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Türkiye için o kadar detaylı haritalar var mı? Heleki arazi de ?


    Tüm türkiyenin 10 metre (yerine göre 1 metre) aralıklı eşyükselti eğrilerinden oluşan haritaları mevcut.
  • Teşekkürler, bu bahsettiğiniz haritalar markalardan bağımsız mı yoksa bazı markaların haritaları daha mı detaylı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: yedekolsun


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Türkiye için o kadar detaylı haritalar var mı? Heleki arazi de ?


    Tüm türkiyenin 10 metre (yerine göre 1 metre) aralıklı eşyükselti eğrilerinden oluşan haritaları mevcut.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Teşekkürler dostum
    Vinçler hakkında konuşmuşmuyduk, ne tür vinçlerler var, arazide çok işe yarıyor mu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Var hocam,distribütörlerde var.Bizim Garmin'in ki Baytekin isminde bir firma.Sitesini de vereyim;

    www.baytekin.com.tr



    Hocam bir arazi taşıtında vinç olmazsa olmazlardan biri.Zaten öyle olmasa "bizim araçlar asla kalmaz,gerek yok" deyip takmayı reddeden ilk bizim olmamız lazım zaten .Şaka bir yana hakikaten vinciniz yoksa hafif nemli topraktan daha zor şartların bulunduğu bölgelere,hele ki keşif gezilerine asla ve asla gitmeyin derim.Yoksa sonuç belli,civar köylerden traktör aramaya başlarsınız.Tür olarak üç ayrı prensiple çalışan vinç vardır,bunlar;

    Mekanik:Kesinlikle en güçlü vinç budur.Hareketini yavru şanzıman vasıtsayıyla direkt şanzımandan almaktadır.Sınırları halatın kopmasıyla veya motorun arıza yapmasıyla belirlenmiştir.Yoksa mekanik bir vinç halatı koparana kadar çeker.Bizim Unimog'da öndeki de arkadaki de mekanik vinçlerdir.
    Hidrolik:Daha çok yollarda gördüğünüz çekicilerde kullanılan bir türdür.Yine yavru şanzımandan ilk hareket alınır fakat bu hareket hidrolik pompasını çalıştırır ve bu pompa da vince hidrolik pompalar.Ustaların "Boş-Dolu" olarak adlandırdığı vinçlerden bulabildiğiniz vakit avantajı vardır,bu da vinci tersine çalıştırıp dik bir yokuştan aşağı yavaş yavaş aracı bırakmanızı sağlar.Yoksa yine tek yönlü çalıştığında mekaniğe göre bir avantajı yoktur.ACMAT'ın arkasında bulunan vinç Amerikan REO askeri kamyonlardan çıkma mekanik fakat hidroliğe dönüştürdüğümüz bir vinçtir.
    Elektrikli:En düşük kapasiteli ve en ufak boyutlardaki vinçlerdir.Otomobil sınıfındaki arazi taşıtlarının kullandığı türdür.Diğer ikisine göre hiç bir avantajı yoktur.Gerçi mekanik ve hidrolik büyük sınıftaki arazi taşıtlarına hitap ettiğinden elektrikli vinç ile karılaştırılması yersiz olur.




  • Bilgiler için teşekkürler, peki bir elektirikli vinç kaç tona kadar çekebilir, güçleri ne kadardır, ortalama fiyatlarını biliyormusunuz.
  • Hocam piyasada en çok tutulan marka WARN olup,kapasiteye göre modelleri vardır.Bildiğim en güçlü modeli 16,5TI olup 7.4 ton kapasitelidir.Fiyat konusunda bilgim yok ama yönlendirebileceğim biri var merak etme.
  • Tamam dostum lazım olursa kapını çalarız
    Peki tek bir tane takmak istersek arkaya takmak mı daha iyi?
  • Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda Yeni Terios için hesaplar yaptım. Sonuçta 1. viteste 4400 devirde 35,9 km sürat çıktı ki bence çok yüksek.

    Acaba hesaplama yönteminde bir yanlışlık olabilirmi?

    Yoksa bu rakam normal midir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Tamam dostum lazım olursa kapını çalarız
    Peki tek bir tane takmak istersek arkaya takmak mı daha iyi?


    Arka vinç 2. planda olduğunda daha mantıklı olur.Önce bir tane öne,daha sonra gerek duyulursa arkaya da bir tane takılabilir.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.