Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Madem üçüncü sorumuz zor geldi,yeni bir soru verelim öyleyse;

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

    Sol alt köşede motora nazaran daha temiz olan parça nedir?

    Bu arada deminki aracın markası Volvo idi.Niva gibi bu da ordu temelli bir araçtır.


    mazot pompası mı?

    bu arada geçmiş olsun hocam
  • slm. gecmısolsun . aksam bıraz arstırma yaptım ve uretıcı fırmaların bılgı bırıkımlerını otomobılden yola cıkarak butun araclarına koyduguna ve fırmaların malıyet kaygısından cok tuketıcı memnunıyetlerı one alınarak arcların bu hale glmesı sonucuna vardım( bu sahsı gorusumdur ).
    rqjnr mekanık konusunda bılgın olması bızım gıbı gercekten macera insanlarını mutlu etti.yalnızbır sorum olacak mazur gör.
    30-40- sene oncesıne kadar bır ankesörlü telefonun nasıl calıstıgını az bucuk cogumuz bılıyoruzdur.simdıkı telefonlar ıse sese duyarlı olarak dah a tuslara gerek kalmadan arayacagın yerle senı gorusturebılıyor.
    bızımsu an kullanmıs oldugumuz 4 tekerden cekıslı araclarda aynı durum soz konusu degılmıdır.yanı MEKANIGIN YAPACAGINI BIR BILGISAYAR VEYA TUS TAKIMI YAPSA AYNI ISI GORMEZMI.
    mantık olarak senın soyledıklerın ustun gıbı gelıyor ama askerde kullanmıs oldugum willys jeeplerı dusundugumde bızımkıler bır oyuncak nıtelıgınde kalıyor. birde sunu merak edıyorum low range için bır aparat falan mı var.yenı nesıl jeep benzeri araclarda bu varmıdır. sımdıden tesekkurler. bu arada acmat saglam bır fransız makınesıne benzıyo .buralarda varmıdır tsk.




  • Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    quote:

    slm. gecmısolsun . aksam bıraz arstırma yaptım ve uretıcı fırmaların bılgı bırıkımlerını otomobılden yola cıkarak butun araclarına koyduguna ve fırmaların malıyet kaygısından cok tuketıcı memnunıyetlerı one alınarak arcların bu hale glmesı sonucuna vardım( bu sahsı gorusumdur ).
    rqjnr mekanık konusunda bılgın olması bızım gıbı gercekten macera insanlarını mutlu etti.yalnızbır sorum olacak mazur gör.
    30-40- sene oncesıne kadar bır ankesörlü telefonun nasıl calıstıgını az bucuk cogumuz bılıyoruzdur.simdıkı telefonlar ıse sese duyarlı olarak dah a tuslara gerek kalmadan arayacagın yerle senı gorusturebılıyor.
    bızımsu an kullanmıs oldugumuz 4 tekerden cekıslı araclarda aynı durum soz konusu degılmıdır.yanı MEKANIGIN YAPACAGINI BIR BILGISAYAR VEYA TUS TAKIMI YAPSA AYNI ISI GORMEZMI.
    mantık olarak senın soyledıklerın ustun gıbı gelıyor ama askerde kullanmıs oldugum willys jeeplerı dusundugumde bızımkıler bır oyuncak nıtelıgınde kalıyor. birde sunu merak edıyorum low range için bır aparat falan mı var.yenı nesıl jeep benzeri araclarda bu varmıdır. sımdıden tesekkurler. bu arada acmat saglam bır fransız makınesıne benzıyo .buralarda varmıdır tsk.


    Hocam evvela benim hep ticari kaygı ticari kaygı dediğim meselenin içinde maliyetin olduğu kadar arz-talep meselesi de var.Mercedes-Benz G Klasse neden üretimden kaldırıldı?Çünkü asfaltta kullanılmaktan çok araziye göre tasarlanmıştır.Bu da ülkemiz üzerinden örneklendirirsek,asfaltta caddelerde kullanılmaya uygun olmadığından müşteri bulamamasına neden olmaktadır.
    Elektronik-mekanik karşılaştırmasına değinecek olursak,benim bakış açım off-road'dan dolayı biraz subjektif olduğundan mekaniği elektroniğe her zaman tercih ederim.Aynı işi görür mü?Görmez.Neden görmez,çünkü yine arazi açısından mekaniğin sınırları motorun çalışmasına ve dişlilerin şaftların dayanmasına bağlıdır.Fakat elektronikte iş aynı değildir,takdir edersiniz ki elektroniğin mekanikten daha dayanıklı olması mümkün değildir.Bizim için off-road'da dayanıklılık da konfordan kat be kat önemli olduğundan dolayı her zaman mekaniği tercih ederiz.Fakat iş asfaltta kullanmaksa o zaman bana söz düşmez,sonuçta asfaltta konfor önemlidir.Veyahut patika,stabilize yol tarzı hafif bozuk yollarda yine elektronik tercih edilir çünkü sizi uğraştırmaz.Duruma göre çekişin nasıl dağıtılacağını ayarlar.Tekrar ediyorum benim mekanik>elektronik dememin nedeni tamamiyle off-road'a dayanmaktadır.
    Low-Range,tranfer kutusunda bulunan büyük dişliyi aktif hale getiren konumdur.Low-range'de olan bir aracın motordan aldığı hareket hem şanzımanda hem de transfer kutusunda yavaşlayarak ama güçlenerek tekerleklere iletilir.Yeni nesil araçların bazılarında bulunur evet.
    Hocam ACMAT'a daha rastlamadık Türkiye'de.Çok sınırlı sayıda gönderildiğini biliyoruz sadece.Belki de parçalandı,çürüdü atıldı çoğu.

    quote:

    mazot pompası mı?


    Malesef hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 10 Şubat 2007; 12:45:55 >




  • o resimdeki devirdaim pompası,
    ayrıca şase'ler arasındaki farkı buldum galiba, eski offroad araçlarında monoblok şase varmış, eğer şimdiki araçlarda monoblok şase yoksa rijitliği nasıl sağlıyorlar peki?

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
  • hocam ne yalan söyleyim ilk resmi çıkaramadım. ama kamaz konusunda tamamen katılıyorum. geçen sene moskova - voronezh otoyolunda eksi 35 derecede tesadüfen bulunduğum tır parkında yerlerde bir karış buz varken (kar değil bildiğiniz cam gibi buz) ordan çıkabilen tek araç kamazdı. ne daf ne merso ne de scania çıkabildi kamaz banamısın demedi. koskoca dorseyi sürükledi çıktı valla. hayran kalmıştım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Hocam madem Ruslar'dan anlıyorsun,bizde bir de böyle bir şey var.Tanırsın belki

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


    Şahsen ben de KRAZ ve URAL hastasıyım.Ama babamın da benim de hastası olduğumuz başka bir Rus var ki;

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


    Şuraya baksanıza;

    Dakar Rally Winners (Truck Category)

    Driver
    Race

    2006
    Vladimir CHAGIN (RUS),Kamaz
    Lisboa - Dakar
    2005
    Firdaus KABIROV (RUS), Kamaz
    Barcelona - Dakar
    2004
    Vladimir CHAGIN (RUS), Kamaz
    Clermont-Ferrand - Dakar
    2003
    Vladimir CHAGIN (RUS), Kamaz
    Marseille - Sharm el Sheikh
    2002
    Vladimir CHAGIN (RUS), Kamaz
    Arras - Madrid - Dakar
    2001
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Paris - Dakar
    2000
    Vladimir CHAGIN (RUS), Kamaz Paris - Dakar - Cairo
    1999
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Granada - Dakar
    1998
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Paris - Granada - Dakar
    1997
    Johann-Peter REIF (AUT), Hino Dakar - Agades - Dakar
    1996
    Viktor MOSKOVSKIKH (RUS), Kamaz Granada - Dakar
    1995
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Granada - Dakar
    1994
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Paris - Dakar - Paris
    1993
    Francesco PERLINI (ITA), Perlini Paris - Tanger - Dakar
    1992
    Francesco PERLINI (ITA), Perlini Paris - Sirte - Cape Town
    1991
    Jacques HOUSSAT (FRA), Perlini Paris - Tripoli - Dakar
    1990
    VILLA (ITA), Perlini Paris - Tripoli - Dakar
    1989
    - Paris - Tunis - Dakar
    1988
    Karel LOPRAIS (CZE), Tatra Paris - Algiers - Dakar
    1987
    Jan DE ROOY (HOL), DAF Paris - Algiers - Dakar
    1986
    Giacomo VISMARA (ITA), Mercedes-Benz Paris - Algiers - Dakar
    1985
    Jost CAPITO (GER), Mercedes-Benz Paris - Algiers - Dakar
    1984
    LALLEU (FRA), Mercedes-Benz Paris - Algiers - Dakar
    1983
    George GROINE (FRA), Mercedes-Benz Paris - Algiers - Dakar
    1982
    George GROINE (FRA), Mercedes-Benz Paris - Algiers - Dakar
    1981
    VILLETTE(ALM/ACMAT)
    Paris - Algiers - Dakar
    1980
    ATAQUAT (ALG), Sonacome Paris - Algiers - Dakar
    1979
    - Paris - Algiers - Dakar

    Adamlar son 5 senedir birinciliği kapatmışlar
    Bu arada dikkat ederseniz 1981 rallisini bizim kara panter kazanmış




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    o resimdeki devirdaim pompası,
    ayrıca şase'ler arasındaki farkı buldum galiba, eski offroad araçlarında monoblok şase varmış, eğer şimdiki araçlarda monoblok şase yoksa rijitliği nasıl sağlıyorlar peki?

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım





    Hocam malesef değil
    Şase konusunda,artık Disco 3'te olduğu gibi şaseyi kaportaya entegre edip altında kalın çerçeve olan bir kutu misali tek parçadan oluşan bir yapı kullanılır sanıyorum.Rijitliği sağlamak için de artık bir şeyler tasarlamışlardır.Biz yine aynı tas aynı hamam,yolumuza devam

    quote:

    hocam ne yalan söyleyim ilk resmi çıkaramadım. ama kamaz konusunda tamamen katılıyorum. geçen sene moskova - voronezh otoyolunda eksi 35 derecede tesadüfen bulunduğum tır parkında yerlerde bir karış buz varken (kar değil bildiğiniz cam gibi buz) ordan çıkabilen tek araç kamazdı. ne daf ne merso ne de scania çıkabildi kamaz banamısın demedi. koskoca dorseyi sürükledi çıktı valla. hayran kalmıştım.


    Hocam bu araç GAZ 69 A.Muhtemelen görmüşsünüzdür de hatırlayamamışsınızdır diye tahmin ediyorum.Kamaz ise ayrı bir olay,akıl almaz bir araç yapmış adamlar.




  • Bakıyorum off-road'a olan ilgi azaldı.

    Hocam senden bir ricam var. Belki biraz saçma olacak ama.

    Sizin bir videonuz var, 2 aracı iple bağlıyorsunuz ( Unimog - Acmat ) acaba hangisi çeker diyemi?Eğer onun için ise o videonun bir devamı varmı?
  • bir kaç gündür bende rahatsızdım. daha yeni girdim açıkçası bu sayfaya ancak konuyu açıp bilgi aktaran bütün arkadaşlara teşekkür etmek istiyorum.çok fazla teknik bilgi var sayfalarda.güzel olmuş.

    ilk sorum arkadaşlara:bir arazi aracı en fazla kaç derece eğimli bir yolu tırmanabilir?yada seri olarak üretilmiş ve tırmanma rekoru elinde olan aracın tırmandığı yolun eğimi kaçtır?

    edit:soru bütün arkadaşlara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torossediri -- 11 Şubat 2007; 1:30:55 >
  • Biraz da lastiklerden bahsedelim,


    Lastikler Mud Terrain ve All Terrain olarak ikiye ayrılıyorlar (Suv lastikleri hariç)

    Mud Terrain'e Örnek

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım



    All Terrain ( %50 off road-%50 on road) Örnek

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


    Kürek, Battığınız zaman lazım olacak lastik çeşidi

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım



    Şimdi de hava basınçlarını inceleyelim

    · Çamurda basıncı arttırılmalı. Fazla şişkin lastik çamuru testere gibi yarıp sağlam zemine ulaşırken, gergin diş yüzeyi daha rahat temizlenecektir.
    · Kumda ise basıncı tamamen düşürülmeli. Fazla şişkin lastik aracın kuma gömülmesini sonucunu doğuracaktır. Az dişli ve havası düşük lastik ise kum üzerinde kalmanızı sağlayacaktır.
    · Buzda da testere, yani şişkin lastik işinize yarayacaktır.




  • 4*4 Çalışma prensibi ile ilgili hazırlanmış güzel bir animasyon

    Lütfen Tıklayınız
  • Çamurlu Zeminde Sürüş
    Yumuşak çamurlu zemine yaklaşırken, aracı aşırı hızlanmadan dolayı kaydırmadan hızınızı düşük oranda arttırın (2. veya 3. viteslerde). Çok hızlı giderseniz zıplama yada kontrolü kaybetme, çok yavaş giderseniz ise hızınızı kaybetme riski ile karşı karşıya kalırsınız.
    Yoğun çamurda en zorlu şartlar, yerde tekerlek izlerinden kanallarla ve aks derinliğinde çukurlarla karşılaştığınızda oluşur.
    Eğer izler içine girmek için fazla derinse, bunları ortalamaya çalışın. Böylece diferansiyellerin çamur üstünde sürüklenmesiyle aracın hız kaybetmesini ve çamura saplanmasını önleyebilirsiniz. Her zaman istikrarlı bir hız tutturmaya çalışın.
    Tekerlek izlerinin olduğu bölgelerde aracı kullanırken, hızınızı değiştirin ve direksiyonu sağa-sola oynatın. Bu lastiğin omuzlarındaki dişlerin tutunmasını ve izlerin kenarını dişlemesini sağlar.
    Hiçbir zaman izlerin dışına çıkmaya çalışmayın ve direksiyonun kendi yönünü bulmasına izin verin. Mümkün oldukça tekerlek tonozlarının arasının çamurla dolup dolmadığının kontrolünü yapın. Bu tıkanma lastiğin çamuru tabanından atmasına engel olacaktır.

    Taşlı Zemin
    Taşlı zeminde başarılı olma yeteneği diferansiyele, vites sistemine ve frenlere zarar vermeden mümkün olan her yerde aracın yerden yüksek tutulmasıyla gerçekleşebilir. Taşlı eğimlere tırmanırken tork güçten daha önemlidir. Bu sebeple birinci veya ikinci vitesleri kullanmak daha uygundur. Lastiklerin kaymasını önlemek için gazı hafif verin.

    Kum
    Yumuşak kumda yüksek viteste 4 çekiş sistemiyle ilerleyin – bu durum hızınızı muhafaza etmenizi sağlayacaktır, fakat eğer araç kuma saplanırsa, düşük viteste ilerleyin. Yumuşak ve seyrek kum çekiş gücünü olumsuz yönde etkiler ve çoğu kez tam gaz kullanarak devamlı hız gerektirir.

    Su Geçişleri
    Sulu alanlardan geçerken, elektrik sisteminizin korunmuş olması çok önemlidir. Hassas parçalar üzerindeki silikon bazlı yağlama işlemi iyi bir fikir olarak düşünülebilir. Elbetteki hava girişinin sudan arınmış olması çok hayati bir durum arz eder. Motora girme işlemi kaçınılmaz ve pahalıya mal olan bir olaydır. Su birikintisine girmeden önce yol ve su durumunu iyi analiz etmek çok önemlidir. Göz önünde bulundurulması gerekenler: -Nehir akıntısında olduğu gibi, hızlı akış temiz alüvyonsuz su olduğu anlamına gelir. Ağır akış ise derindeki yumuşak alüvyon anlamına gelir. -Suyun derinliğini ve alüvyon seviyesini kontrol ediniz. Buna ek olarak ilerleyişinizi engelleyebilecek delikleri ya da büyük taşları da kontrol ediniz. -Birikintilere giriş ve çıkışlarda yakından dikkatle bakınız, çıkışlarda az bir hıza sahip olacağınızı aklınızdan çıkarmayınız. Suya girerken düşük vitese(2.) geçiniz. Yay dalgaları yaratmak demek aracın önündeki suyun daha derin olduğu ancak dalganın ardından bir oluk oluştuğu anlamına gelir, örneğin motor bölmesinde olduğu gibi. Eğer çok hızlı giderseniz oluşan yay dalgası motor bölmesindeki ani düşüş etkisini kaybederek kaporta üzerinde kırınıma uğrar. Sudan çıkışta frenleme verimliliğini eski haline getirebilmek için hafifçe ayak freniyle kısa bir süre ilerleyin.Radyatörünüzün çamur ya da yaprak gibi değişik maddelerden arınmış olup olmadığını ve de eğer su tabakasının altındaki hasara sebep olabilecek muhtemel engelleri göremeyecek durumdaysanız, elbetteki lastiğinizin hasar durumunu, kontrol ediniz.

    Kaynak: Pirelli




  • konuyu yukarı çekelim arkadaşlar bir sürü gereksiz mesajlar forumda böyle yararlı topikleri aşağı itiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganehb -- 11 Şubat 2007; 0:33:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    4*4 Çalışma prensibi ile ilgili hazırlanmış güzel bir animasyon

    Lütfen Tıklayınız

    Verdiğin bu link gerçekten çok faydalı. Teşekkür ederim.
  • Herkese merhaba arkadaşlar;

    quote:

    Sizin bir videonuz var, 2 aracı iple bağlıyorsunuz ( Unimog - Acmat ) acaba hangisi çeker diyemi?Eğer onun için ise o videonun bir devamı varmı?

    Hayır,ACMAT'ın arazi vitesinde problem çıkınca geriye düzlük bir alana çekmek zorunda kaldık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari


    Hocam çok güzel bilgiler aktarmışsın,çok teşekkürler.Bizde de etrafımızda da çok kullanıcısı olduğundan BF Goodrich'i gerçekten tüm off-road severlere tavsiye ederim.Özellikle All-Terrain modeli gerçekten her alanda çok iyi bir lastik.Bugüne kadar çamurda,suda,karda açıkçası her şartta denedik ve gerçekten şaşılacak derecede iyi bir lastik olduğunu farkettik.

    quote:

    ilk sorum arkadaşlara:bir arazi aracı en fazla kaç derece eğimli bir yolu tırmanabilir?yada seri olarak üretilmiş ve tırmanma rekoru elinde olan aracın tırmandığı yolun eğimi kaçtır?


    45°=Mercedes-Benz Unimog

    Bu arada arkadaşlar Unimog'un yaklaşma ve uzaklaşma açılarını yanlış yazmışım,ikisine de tırmanma açısını yazmışım daha doğrusu.Düzeltelim;

    Yaklaşma açısı=46°
    Uzaklaşma açısı=51°




  • Rica ederim arkadaşlar,

    @RqJnr Mud Terrain lastikler günlük kullanımda çok rahatsız edici olurmu?

    Difransiyalin çalışma prensibi ile ilgili animasyon

    Link için lütfen tıklayınız

    Mercedesin binek araçlarında kullandığı 4 Matic'in çalışma presnibi

    Link için lütfen tıklayınız

    Tırmanma açıları ile ilgili bir kaç veri,

    Land Rover Defender 110
    Tırmanma Açısı: 45°

    Vw Toureg
    Tırmanma Açısı: 45° (Kaynak için tıklayınız)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Rica ederim arkadaşlar,

    @RqJnr Mud Terrain lastikler günlük kullanımda çok rahatsız edici olurmu?

    Difransiyalin çalışma prensibi ile ilgili animasyon

    Link için lütfen tıklayınız

    Mercedesin binek araçlarında kullandığı 4 Matic'in çalışma presnibi

    Link için lütfen tıklayınız

    Tırmanma açıları ile ilgili bir kaç veri,

    Land Rover Defender 110
    Tırmanma Açısı: 45°

    Vw Toureg
    Tırmanma Açısı: 45° (Kaynak için tıklayınız)




    Hocam MT lastikler asfaltta performans kaybı yarattığı gibi,kullanan tanıdıklardan duyduğumuz üzere tutumna problemleri,hatta ve hatta yağışlı havalarda kaymalara neden olduğu dahi olabiliyormuş.


    Touareg'in 100% eğime tırmanması açıkçası bana biraz mantıksız geldi,çünkü geçen kış sitenin içinde maksimum 15-20° olan bir yokuşta patinaj yapmaktan bir hal oldu ve sonunda vazgeçti geri döndü.Ki öyle çıkılması mümkün olmayan bir yokuş olsa amenna,kardan dolayı ıslaklık vardı sadece.Her ne kadar sürücü hatası olabilse de,o kadar az eğimli bir yolu çıkamayan araca ben ne puan veririm,ne güvenirim.




  • Peki all terrain lastikler sizin girdiğiniz çamurlu yollar da yeterli geliyor mu?
    Toureg'e bende inanamadım herhlalde kupkuru asfaltta denemişlerdir.
  • Hiç Land Rover Defender 110 (otokar) kullanan oldu mu?
    Günlük kullanım da çok eziyetli mi olur,
    Karşılaştırmak gerekirse günlük kullanımı niva gibimidir?
  • Hocam AT lastik hiç düşünmeden tavsiye edebileceğim bir lastik,her şartta 10 üzerinden en az 8 puan verilir.Çamurda Galloper'ın çok az kalmasının nedeni tamamen lastikleridir.
    Touareg ise,deminki mesajımda yazmayı unuttum,bence de %100 asfaltta yapılmıştır.

    Defender günlük kullanıma gelmez. Yüksek performans,sıfır konfor.Aynen Niva gibidir,ama Niva'nın biraz daha sert olduğunu duydum sadece.Tabii bu yorumlarım hep fabrika çıkışı araçlar için geçerlidir onu da hatırlatayım.Yani örneğin tam manasıyla kelepir bir tane bulup,geri kalan bütçeyle de asfaltta kullanıma uygun hale getirilecek modifikasyonlar yapılsa Defender'dan vazgeçemezsiniz.




  • Teşekkürler
    Arazide limuzin keyfide bir başkadır

    http://youtube.com/watch?v=Y0bv45jbDOw&mode=related&search=
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.