Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam dediğiniz aynen doğru,tamamen maliyetten tasarruf amaçlı,yani ticari kaygı.Land Rover Discovery serisinin Discovery 3 ile birlikte şasesiz üretilmesiyle arazi vitesinden düğmeye geçiş arasında hiç bir fark yoktur.Tamamen insanların 4x4 kullanımını ayağa düşürmesi sonucu markaların yaptığı ticari manevra tarzı bir harekettir bu.
    Ayrıca arazi vitesi olan araçlarda 4H 4L konumları,aracın hangi devirde gideceğini ayarlamak içindir ki bu off-road açısından birinci ihtiyaçtır.Ve de artısı sadece asfaltta kullanıma uygun hale gelmesidir.Yoksa arazi açısından hiç ama hiç bir artısı yoktur.
  • Yanlız bendekinde varilok diferansiyeller var. Her tekere ayrı ayrı güç gönderebiliyor.
  • yani 4 lo konumu olan bi vitara bu araca göre daha üstün bi çekiş sistemine mi sahiptir yada forester freelander rav 4 x-trail gibi arçarın birbirne göre üstünlüğü varmıdır
    saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: werus

    yani 4 lo konumu olan bi vitara bu araca göre daha üstün bi çekiş sistemine mi sahiptir yada forester freelander rav 4 x-trail gibi arçarın birbirne göre üstünlüğü varmıdır
    saygılar


    Hocam zaten vitara 4WD bir araçtır,bu nedenle daha üstün olduğu aşikardır.Forester ve 2006-daha eski RAV4ler simetrik awd,X-Trail ve Freelander ise asimetrik AWD'dir.Bu yüzden Forester ve 06'-düşük model RAV4ler Freelander ve X-Trail'den üstündür.
  • 76 MODEL DODGE PW 250 4X4 ARCIN DİFERANSİLİ ALTTAN ELLE KİLİTLENİYORDU.ŞİMDİKİ 4 WD AARACLARIN ARAZİ VİTESİNİ MANUEL YOLLA DEGİŞMEK İLE ELKT. OLARAK DEGİŞMEK AYNI ŞEY DEGİL MİDİR.
    Bİ DE POYRA KİLİDİ NE DEMEKTİR AÇILARSANIZ SEVİNİRİM
  • Hocam diferansiyel kilidi ile arazi vitesi aynı değildir.Diferansiyel kilidi,ön veya arka aksta bulunan tekerlekleri birbirine kilitlemek için kullanılan bir aksamdır.Gerçi diferansiyel kilidinin bile tam otomatik olmasındansa içeriden sürücü kontrollü olması daha iyidir.Arazi konusunda ise,işin içine elektronik giriyorsa arazi performansı açısından 4WD ile denk tutulamaz AWD araçlar.Bu konu ile ilgili bir örneğimi "Yılın en iyi 4x4'ü Mitsubishi Pajero" konusunda okuyabilirsiniz.
    Poyra kilidi:Bir aksı çekişten çıkarıp çekişe dahil etmek için kullanılan aksam.4WD araçlarda 4H veya 4L konumuna gelindiğinde kilitlenen aksamdır ayrıca.
  • rqjnr@
    low range derken neyi kastediyosun?? aracın 4 çeker konumdayken çekişinin artmasınımı yoksa vites in low a geçmesinimi?? orada biraz kafam karıştı

    bide eski sportage ile yenisi tamamen farklı.eskiler off roadlukmuş tam, yeniler kalas kalıyo.sadece şehir içindeki zorlukları geçiyosun, bayırda rahat ilerliyosun
  • 2005 Model WK G.C'lerdede var bu durum. Arazi vitesi kolunu kaldırıp buton yapmışlar.
  • Jimny'de de öyle önceden vites vardı, şimdi düğmeyle geçiliyor arazi vitesine
    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    2005 Model WK G.C'lerdede var bu durum. Arazi vitesi kolunu kaldırıp buton yapmışlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    rqjnr@
    low range derken neyi kastediyosun?? aracın 4 çeker konumdayken çekişinin artmasınımı yoksa vites in low a geçmesinimi?? orada biraz kafam karıştı

    bide eski sportage ile yenisi tamamen farklı.eskiler off roadlukmuş tam, yeniler kalas kalıyo.sadece şehir içindeki zorlukları geçiyosun, bayırda rahat ilerliyosun


    Hocam aman ha,low range çekişi değil torku arttırır.Bu konuda bir çok yanlış kanı var,uyarayım dedim.Torku arttırırdan kastım da motorun ürettiği maks. torku lastiklere katlayarak aktarır.Low range=ağır devir,buna bağlı olarak da büyük vites(dişli) diyebiliriz.
  • hmm, ok , uyarı için teşekkürler.kullanma klavuzları bile karışık adamların, arazi kullanımına yönelik öneriler diyo, aman şöyle yapmayın süspansiyon hasar alır, aman böle yapmayın diferansiyel dişlileri zarar görür.yok 4wd lock durumunda şöle olur,,,arabaya binmeyin diyecekler nerdeyse.verdikleri bilgilerde yanlış, çeviriyi yanlış yapmış adamlar.

    nese bilgi için sağol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 9 Şubat 2007; 19:12:55 >
  • walla bu konu iyi oldu ya forumdakiler sonunda 4wd ve awd arasındaki farkı doğal olarakta SUV ve jipler arasında ki farkı anlamaya başladı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    hmm, ok , uyarı için teşekkürler.kullanma klavuzları bile karışık adamların, arazi kullanımına yönelik öneriler diyo, aman şöyle yapmayın süspansiyon hasar alır, aman böle yapmayın diferansiyel dişlileri zarar görür.yok 4wd lock durumunda şöle olur,,,arabaya binmeyin diyecekler nerdeyse.verdikleri bilgilerde yanlış, çeviriyi yanlış yapmış adamlar.

    nese bilgi için sağol


    Ben teşekkür ederim hocam,iyi sürüşler
  • Kesinlikle
    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    walla bu konu iyi oldu ya forumdakiler sonunda 4wd ve awd arasındaki farkı doğal olarakta SUV ve jipler arasında ki farkı anlamaya başladı..



    @RqJnr şu resmin yarısını bildik diğer yarısını da söyleseniz de başka sorulara geçsek
  • Peki,madem öyle cevabı koyalım;





    Evet,ilk soruya göre biraz zor gelmiş olabilir




  • Evet ikinci sorumuz birinciye nazaran hayli basit;



    Bu nedir?
    Bonus soru:Bu parçada bir sorun var,farkedene +1 puan

    Başarılar.
  • E yani amerikancılar bilemediyse bizim ne suçumuz var, ben japoncuyum, birde yarım almancı

    Mansiyon tarzı bir ödül yokmu, neticede aracın yarısını bildim
  • Bu ayvayı yemiş bir difransiyeldir, ayna mahruti mefta olmuş (redüktörcü olmanın avantajı)


  • Peki bu nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 9 Şubat 2007; 20:09:15 >
  • Front Suspension Solid axle for optimum ground clearance with four locating arms, coil springs, track and stabilizer bars, steering damper and low-pressure gas-charged shock absorbers (Monotube high-pressure gas charged shock absorbers on Overland & U/C Pkg); Quadra-Trac II(TM) 4WD-equipped models feature constant velocity joints
    Rear Suspension Solid axle for optimum ground clearance with two trailing lower arms, triangular upper arm, coil springs, stabilizer bar, low-pressure gas-charged shock absorbers (Monotube high-pressure gas charged shock absorbers on Overland & U/C Pkg)


    Benimkinin süspansiyonu böyleymiş. Gaz basıncıyla çalışan şok emiciler varmış. Bu olumlumu olumsuz birşeymi?
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.