Bir Unimog sever olarak Unimoğu alt takımlarından tanırım
Alt'ını ben buldum üstünü de siz bulun
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
Evet arkadaşlar,konuda yeni bir ilke imza atmanın haklı sevincini yaşıyorum .
Bilgi yarışması .
İlk sorumuz,bu aracın markası nedir?herkese başarılar.
Not:Duruma göre ipuçları vereceğim,ve diğer sorular sırada bekliyor.
yok yaa unimog olamaz
Ben bu resmi ilk gördüğümde akslardan-diferansiyellerden ve jantlardan-ciğerlerden tanıdım.Evet mekanik kısım Unimog'a ait,peki ya kupa?
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
Ben bu resmi ilk gördüğümde akslardan-diferansiyellerden ve jantlardan-ciğerlerden tanıdım.Evet mekanik kısım Unimog'a ait,peki ya kupa?
kupada vitaradır
quote:
kupada vitaradır
Malesef
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
quote:
kupada vitaradır
Malesef
o zaman sallamaya başlıyorum 1-pajero 2-eski kasa discovry (ilk kasa)
başkada çıkaramadım
Peki bir soru, araç arazi vitesindeyken maksimum hızı kaç olur, hesaplama yöntemi varmıdır?
URAL isimli araç Rusyada Füze Rampası Olarak Savaşlarda bile kullanıldı
Lastik çevresi nasıl hesaplanır?
Lastiğimizin çevresini hesaplamak için, lastiğin üzerinde yazan birkaç rakamı okumamız gereklidir. Örneğin E36 M3 evo'nun arka lastiğinin üzerinde, 245x40x17 yazar. İşte bu 3 sayı, bize lastiğin çevresini hesaplamamız için yeterli bilgiyi verir. Şimdi tek tek, bu sayıların ne anlama geldiğine bakalım:
245: milimetre cinsinden lastiğin taban genişligi (bu durumda taban 245mm.) 40: % cinsinden, lastiğin yanağının, taban genişliğine oranı (bu durumda yanak, tabanın 40% genişiğinde) 17: inç cinsinden, kullanılan jantın çapı
Şimdi elimizdeki bu sayılarla, lastiğimizin yarıçapını bulalım. Yanak genişiliği, 245mm.'nin 40%'ı. Dolayısıyla, 245mm*0.40= 98mm. Şimdi, yanağın içindeki, jantın yarıçapını mm. cinsinden bulalım. 1 inç, 25,4mm.'ye eşittir. Yani 17 inç/2 = 215,9mm.
Lastiğin yarıçapı, yanak genişliği ve jant yarıçapının toplamına eşittir. Öyleyse, lastiğimizin yarıçapı, 215,9mm+98mm=313,9mm olur. Yani 31,39 cm. Lastiğimizin çevresini bulmak için dairenin çevre formülünü hatırlayalım: 2 * Pi * r
Burada r, dairemizin yarıçapı. Pi ise yaklaşık, 3,14159'dur. Sonuçta lastiğin çevresi: 2 * Pi * 31,39cm. = 197,229cm. = 1,97metre
/
quote:
Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari
Peki bir soru, araç arazi vitesindeyken maksimum hızı kaç olur, hesaplama yöntemi varmıdır?
Hesap kolay,crawl ratio motor torkunu lastiklere katlayarak yükselttiği gibi,motor devrini de aynı şekilde kat kat düşürür.Örnek üstünde anlatmak gerekirse;
Bir aracın x devirde maks. torku y diyelim.Crawl ratio'su da z.Şimdi; Lastiklere iletilen maks. tork y.z değil mi? Aynı şekilde lastiklere iletilen motor devri de x/z olur.Yani motor x devirdeyken her lastik x/z devir yapar.Lastik çevresini de x/z ile çarparsak en ağır devirde yapacağı sürati hesaplayabiliriz.
Peki bir soru, araç arazi vitesindeyken maksimum hızı kaç olur, hesaplama yöntemi varmıdır?
Hesap kolay,crawl ratio motor torkunu lastiklere katlayarak yükselttiği gibi,motor devrini de aynı şekilde kat kat düşürür.Örnek üstünde anlatmak gerekirse;
Bir aracın x devirde maks. torku y diyelim.Crawl ratio'su da z.Şimdi; Lastiklere iletilen maks. tork y.z değil mi? Aynı şekilde lastiklere iletilen motor devri de x/z olur.Yani motor x devirdeyken her lastik x/z devir yapar.Lastik çevresini de x/z ile çarparsak en ağır devirde yapacağı sürati hesaplayabiliriz.
Hocam devam ettir hesabı; 184=Bir dakikada aldığı yolun metre cinsinden karşılığı değil mi? O zaman 184x60=11040=Bir saatte aldığı yolun metre cinsinden karşılığı; Böylelikle 11040/1000=11,04km/s hesabına ulaşılır.Yani Jimny'nin 4100d/d'da en ağır devirde yaptığı sürat 11km/s
Hocam devam ettir hesabı; 184=Bir dakikada aldığı yolun metre cinsinden karşılığı değil mi? O zaman 184x60=11040=Bir saatte aldığı yolun metre cinsinden karşılığı; Böylelikle 11040/1000=11,04km/s hesabına ulaşılır.Yani Jimny'nin 4100d/d'da en ağır devirde yaptığı sürat 11km/s
selamlar rqjnr benim merak ettiğim konu sportage ile ilgil arcı altından inceledim şaft dönüyor ve arka aksa baglı parçalarda dönüyo o zaman bu sürekli dört çeker degil mi.4 wd lock tuşunda ise 40 km yapacagı daha sonra devreden çıkacagı biliniyor lütfen biraz açıklarmısınız.yani asimetrik 4 çeker mi yardımınız için şimdiden tesekkurler
quote:
Orjinalden alıntı: werus
selamlar rqjnr benim merak ettiğim konu sportage ile ilgil arcı altından inceledim şaft dönüyor ve arka aksa baglı parçalarda dönüyo o zaman bu sürekli dört çeker degil mi.4 wd lock tuşunda ise 40 km yapacagı daha sonra devreden çıkacagı biliniyor lütfen biraz açıklarmısınız.yani asimetrik 4 çeker mi yardımınız için şimdiden tesekkurler
Hocam Sportage'ı tecrübe etme fırsatım olmadı ama verdiğiniz bilgiler üzerinden yardımcı olmaya çalışayım.Evvela 40 km'yi geçince 2WD modunda ilerlediğine göre bu araç asimetrik AWD sistemine sahiptir.Zaten teknik özelliklerine bakılırsa crawl ratio'su 2.842x4.042=11.48 çıkmaktadır ki böyle bir orana sahip olan bir araçta low range olmadığı aşikardır.Tahminimce bahsettiğiniz 4WD lock modunda iken dediğiniz gibi 40km'ye kadar iki akstan hareket,40km'yi geçince tek akstan hareket etmektedir.4WD lock konumunda değilken ise,sürekli tek akstan hareket ile ilerlemektedir.Şaftın dönmesi meselesi ise,araç büyük ihtimalle arkadan itişli olduğudur.Önden çekişli ise bile,4WD lock tuşuna bastığınızda arka diferansiyele giden şaft elektro-mekanik olarak diferansiyelde kitleniyor ve araç 4x4 moduna geçiyordur.
arac önden çekişli 4 wd lock a basıldıgında iki aks kitleniyor benim anlamadıgım önden çeker aracın şaftı ve parçaları niçin dönsün.
Hocam anlattığım gibi,tercihen kilitleniyor şaftlar.Siz düğmeye bastığınızda arka diferansiyele giden şaft mafsalının ucundaki mil diferansiyele kiltleniyor.Bu sistem bilinen bir sistem,bizim ALM ACMAT'ta da iki şaft birden sürekli dönüyor.4ler'i bağladığımızda iki aksa giden şaft da diferansiyellere kilitleniyor,böylece 4 tekerden hareket ediyor araç.
sportage da bir düğme var, 4wd lock diye, buna basınca arka tekerlere giden güç kilitleniyor, ve 50:50 oluyor. ama bu tuşa basmadığınız zaman 4wd auto moda girmiş oluyo, 38km ye kadar araç 4x4 harekette, 38km den sonra araç önden çeker hale geliyor ve ön tekerlerdeki en ufak patinajda arka aks da devreye giriyo, araç o durumu atlattığına karar verene kadar 4x4 geziniyo (bkz : borg warner)
rqjnr @ hocam istersen benim bilgilerime göre açıkla bu asimetrik simetrik olayını
quote:
Orjinalden alıntı: dikmenibo
sportage da bir düğme var, 4wd lock diye, buna basınca arka tekerlere giden güç kilitleniyor, ve 50:50 oluyor. ama bu tuşa basmadığınız zaman 4wd auto moda girmiş oluyo, 38km ye kadar araç 4x4 harekette, 38km den sonra araç önden çeker hale geliyor ve ön tekerlerdeki en ufak patinajda arka aks da devreye giriyo, araç o durumu atlattığına karar verene kadar 4x4 geziniyo (bkz : borg warner)
rqjnr @ hocam istersen benim bilgilerime göre açıkla bu asimetrik simetrik olayını
Anlattığım gibi hocam,asimetrik AWD sistemine sahip Sportage.WJ Grand Cherokee ile çok benzer çalışma prensibi.GC de low range'de değilken belli bir sürate kadar 4 tekerlekten hareket ediyor.Eşik sürati geçince bütün hareket arka aksa iletiliyor ve araç otomatik olarak 2WD modunda seyir ediyor.Sportage'daki 4WD lock ile GC'deki low range tamamen aynı mantık.İkisini de ağır devir diye adlandırırsak,iki araç da ağır devirdeyken akslara iletilen hareket oranı daha uygun hale geliyor ve vites dişlisi büyütülüyor.Özetle Sportage ile WJ GC teoride aynı şekilde çalışıyor.Aralarındaki tek fark Sportage 2WD konumuna geçtiği zaman ön akstan hareketle,GC ise arka akstan hareketle seyir ediyor.
bu sistem arzi vitesi olan araclardaki 4 lo konumu gibi bişey değilmidr yada 4 hı konumu gibi bi şey mi yani hiç bir artısı yok mudur bildiğim kadarıyla ilk jenerasyon sportage lerde arazi vitesi kolu vardı neden iptal ettiler anlamadım acaba hyundai tucsonla ortak platformu kullandıkları için mi yani maliyetten kaçmak gibi... saygılar