Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam pardon, benim lastik;

    235/65/17 imiş yanlış yazmışım. 4LO'da iken kaç km/s hız yapabilir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Şimdi hocam elimizdeki veriler;

    Maks. tork: 140 nm /4400 d/d
    Crawl ratio: 19,31
    Tekerlek çevresi:216cm
    Maks. torkta tekerlek devri:4400/19.31=227d/d

    Bu bilgilere göre tekerlek çevresi ile tekerlek devrini çarptığımızda;
    2,16x227=490=1 dakikda aldığı yolun metre cinsi
    490x60=29419,2=60 dakikada aldığı yolun metre cinsi
    29419.2/1000=29.4192=29=60 dakikada aldığı yolun kilometre cinsi
    Evet maks. sürat 29km/s çıktı bende de.Bu bile fazla ama sonuçta etkileyen iki adet dişli var,bu yüzden de toplam oran çok düşük.


    Lastiğin çevresi nasıl hesaplanıyor? Benim araç kaç yapar 4Lo'da iken?

    1. vites 3

    Son dişli 3.73

    4low 2.72

    Crawl 30 çıkıyor.

    3200 d/d'de 400 nm var. 12.000nm üstünde veriyor ama. Kaç hız yapacağını bilmiyorum.

    235/70/17 lastikleri var.



    Lastik çevresi=Lastik yarıçapı(yanak genişliği+jant yarıçapı)x2Pi
    Lastik çevresi=(164,5+215,9)x2Pi
    Lastik çevresi=2,38Mt

    Dakikada alacağı yol=106x2,38=252,28Mt
    60 dakikada alacağı yol=252,28x60=15136,8Mt
    Kilometre cinsinden=15,1Km
    En ağır devirde hızı 15,1Km/s.




  • Konu öldü galiba?
  • diğer konulara göre daha az meraklısı var off road un.

    lada niva yada suzuki jimny gibi küçük bir arazi aracında aracın altına ne tür önlemler alınabilir?yani arazide aracın altı yere illaki değiyor bu değmelerin araca zarar vermemesi için nasıl bir önlem alınmalı?

    ve arazi araçlarında tubeless lastikmi yoksa iç lastikli lastikmi daha avantajlı?
  • Hocam evvela karter koruması,varsa bile kontrol edilmeli.Yeterli miktarda kalınlığa sahip değilse değiştirilmelidir.Onun dışında araç altının ziftletilmesi de değmelerden korumaktan ziyade paslanmayı önlemektedir.Yere değmeyi engellemenin yolu ise lastik çapını büyütmekten veyahut aracı yükseltmekten geçer.
    Bir de bazı araçların benzin depo korumaları çok az miktarda oluyor.Ben bir kere manevra esnasında Galloper'ın benzin deposunu delmiştim.Aklımda geldi belirteyim dedim.Depo korumasını da bir kontrol etmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 20 Şubat 2007; 18:00:45 >
  • Rqjnr@

    Lastik hesaplaması ile ilgili şöyle bir yöntem buldum,

    Örneğin

    235/65/17 lastik var.

    65mm=6.5 cm yanak.

    17"=43.18 cm. Jant.

    43.68-6.5=36.68 Cm

    36.68X2Pi=2.30 Metre.

    Sonrada, başka bir araçta denedim ( Vw Bora Tdi ) şanzıman oranları vs. herşeyi hesapladım, dergide 1000 d/d'da hız 44 km/s yazarken, ben 47 km/s buldum. Sanırım benim hesap doğru.

    Bu arada benim araç;

    1. viteste ( %10 kayıp ile hesapladım malum otomatik vites )

    Yaklaşık 80, 2. viteste 120, 1.50 oranlı 2. vites ile 135 ( Kickdown'da kullanılıyor ) 3. vites ile 201, 4. vites ile 271, 5. vites ile 300 km/s'nin üstünde yapıyor. ( Motor 6000 devir/dakika çevirir ise )

    Ki araçta limitör var, 210 km/s'de hakikaten 3900 devir civarında seyrediyordu. ( 5. vites ) yani yapılan hesap doğru çıkıyor her defasında.




  • bu orta diferansiyel var galiba, hangi araçlar sahip buna, vede diferansiyel kırılabilirmi offroad sırasında??biliyormusunuz??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    bu orta diferansiyel var galiba, hangi araçlar sahip buna, vede diferansiyel kırılabilirmi offroad sırasında??biliyormusunuz??

    Orta diferansiyel denen şey aslında ara şanzıman-arazi şanzımanı olup,bu aksamın asıl ismi transfer case(transfer kutusu)'dir.Transfer case,bilinen hemen her 4x4 taşıtta mevcuttur.Orta diff. kilidi denilen mekanizma da aslında ön ve arka şaftı birbirine bağlayan sistemdir,yani 4H ve 4L konumları.
    Diferansiyel kırılmasına şahit olmadım fakat şaft kesme hadisesi bir çok kez başımıza geldi.Özellikle ağır 4x4 araçlarda meydana gelir bu olay,ana şanzıman ile arazi şanzımanı(transfer case) arasındaki şafta birden yüksek güç uygularsanız aracın tonajıyla doğru orantılı olarak uygulanan güç katlanarak ara şafta iletilir.Şaft da bu gücü taşıyamayacak duruma geldiğinde ikiye ayrılır,ve şaft kesmesi denilen durum ortaya gelir.Bu olay ufak araçlarda pek görülmez çünkü ağırlık fazla değildir.Ama yine de özellikle 2H konumunda iken arkadan itişle hareket eden araçlarda gaza birden yüklenilmesi tehlikeli olup,bu olaya mahal verebilmektedir.




  • G serisi makyajlanmış
    Hafif bir makyaj operasyonunun ardından, 2010 yılına kadar üretilmesi planlanan Mercedes’in efsane modellerinden biri G Serisi, şuan sadece Avusturya’daki Magna Steyr üretim tesisinde bantlardan iniyor. 1979 yılından günümüze pek çok ağır şartta görevini başarıyla yerine getiren bu araç, sağlamlığıyla haklı bir üne de sahip.

    Dışında LED teknolojisine sahip stop lambaları, far çerçeveleri gibi ufak tefek farklılıklar bulunan yeni G Serisi’nde asıl yenilik operasyonu iç mekan tasarımında ve donanım listesinde olmuş. Yenilenen orta konsol ve gösterge paneli iç mekanın farklılıklarından olurken tuş takımları ve 12V elektrik soketi gibi yeni ayrıntılar da aracın içerisinde bulunuyor.

    Makyajlı G Serisi’ne eklenen donanımlar arasındaysa COMAND kontrol sistemi, DVD destekli navigasyon, CD çalar, pusula, arka kamera, lastik basınç göstergesi ve uzun akslı G Serisi için spor egzoz yer alıyor. Yenilenen G Serisi’nin Avrupa’da nisan ayıyla birlikte satışa sunulması planlanıyor

    http://arabam.ekolay.net/haber.aspx?PID=681&HID=1&haberID=280280#

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    bu orta diferansiyel var galiba, hangi araçlar sahip buna, vede diferansiyel kırılabilirmi offroad sırasında??biliyormusunuz??

    Orta diferansiyel denen şey aslında ara şanzıman-arazi şanzımanı olup,bu aksamın asıl ismi transfer case(transfer kutusu)'dir.Transfer case,bilinen hemen her 4x4 taşıtta mevcuttur.Orta diff. kilidi denilen mekanizma da aslında ön ve arka şaftı birbirine bağlayan sistemdir,yani 4H ve 4L konumları.
    Diferansiyel kırılmasına şahit olmadım fakat şaft kesme hadisesi bir çok kez başımıza geldi.Özellikle ağır 4x4 araçlarda meydana gelir bu olay,ana şanzıman ile arazi şanzımanı(transfer case) arasındaki şafta birden yüksek güç uygularsanız aracın tonajıyla doğru orantılı olarak uygulanan güç katlanarak ara şafta iletilir.Şaft da bu gücü taşıyamayacak duruma geldiğinde ikiye ayrılır,ve şaft kesmesi denilen durum ortaya gelir.Bu olay ufak araçlarda pek görülmez çünkü ağırlık fazla değildir.Ama yine de özellikle 2H konumunda iken arkadan itişle hareket eden araçlarda gaza birden yüklenilmesi tehlikeli olup,bu olaya mahal verebilmektedir.



    anladım teşekkürler
    peki bi sorum daha var, şu an hatırlamıyorum yarışı, ama bi wrc de bi takımın aracının şaftı düşmüştü, bu nası olabilir? vida gibi basit bi hata olacağını sanmıyorum
    diferansiyel kırılmasından kastım, diferansiyel dişlilerinin kırılmasıydı, varmı böle bi ihtimal??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    bu orta diferansiyel var galiba, hangi araçlar sahip buna, vede diferansiyel kırılabilirmi offroad sırasında??biliyormusunuz??

    Orta diferansiyel denen şey aslında ara şanzıman-arazi şanzımanı olup,bu aksamın asıl ismi transfer case(transfer kutusu)'dir.Transfer case,bilinen hemen her 4x4 taşıtta mevcuttur.Orta diff. kilidi denilen mekanizma da aslında ön ve arka şaftı birbirine bağlayan sistemdir,yani 4H ve 4L konumları.
    Diferansiyel kırılmasına şahit olmadım fakat şaft kesme hadisesi bir çok kez başımıza geldi.Özellikle ağır 4x4 araçlarda meydana gelir bu olay,ana şanzıman ile arazi şanzımanı(transfer case) arasındaki şafta birden yüksek güç uygularsanız aracın tonajıyla doğru orantılı olarak uygulanan güç katlanarak ara şafta iletilir.Şaft da bu gücü taşıyamayacak duruma geldiğinde ikiye ayrılır,ve şaft kesmesi denilen durum ortaya gelir.Bu olay ufak araçlarda pek görülmez çünkü ağırlık fazla değildir.Ama yine de özellikle 2H konumunda iken arkadan itişle hareket eden araçlarda gaza birden yüklenilmesi tehlikeli olup,bu olaya mahal verebilmektedir.



    anladım teşekkürler
    peki bi sorum daha var, şu an hatırlamıyorum yarışı, ama bi wrc de bi takımın aracının şaftı düşmüştü, bu nası olabilir? vida gibi basit bi hata olacağını sanmıyorum
    diferansiyel kırılmasından kastım, diferansiyel dişlilerinin kırılmasıydı, varmı böle bi ihtimal??


    Hocam şaftın düşmesi muhtemelen anlattığım olaydan(şaft kesilmesi) olmuştur,ufak bir ihtimalle de mafsalların birbirinden ayrılmasından kaynaklanmıştır.
    Diferansiyel dişlisinin kırılmasından ziyade,ayna mahrutinin dişlerinin dümdüz olduğunu ben gözlerimle gördüm.Yani öyle bir ihtimal var.
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım




  • anladım...peki bu diferansiyellerin ömürleri ne kadar?? bi dayanma sınırları varmı?? çünkü şu ana kadar diferansiyel sorunu yaşayan duymadım.bu kadar yararlı bi buluş ne kadar uzun ömürlü olabilrki?? araçlar sürekli viraja giriyolar, her seferinde tekerlerin çizgileri değişiyo, araç bi yere saplanınca tek teker boşa dönebiliyor,nereye kadar?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    anladım...peki bu diferansiyellerin ömürleri ne kadar?? bi dayanma sınırları varmı?? çünkü şu ana kadar diferansiyel sorunu yaşayan duymadım.bu kadar yararlı bi buluş ne kadar uzun ömürlü olabilrki?? araçlar sürekli viraja giriyolar, her seferinde tekerlerin çizgileri değişiyo, araç bi yere saplanınca tek teker boşa dönebiliyor,nereye kadar?


    Hocam bir diferansiyel;
    -Üstteki resimdeki gibi aşırı derecede zorlanmadıkça
    -Dışarıdan bir maddeyle temas edip dişlilerin işleyişi sekteye uğramadıkça
    -Yağ sıkıntısı çekmedikçe
    pek kolay kolay doldurmaz ömrünü.
  • hmm anladımsağol bilgiler için birşey daha sorucam, bu range roverlar arazide nasıllar?? gerçektende terrainresponse sistemi, havalı süspansiyon falan işe yarıyomu?? daha doğrusu araziye çıkılırmı?? eski range leri biliyorumda, yenileri pek amacına göre kullanan yok, ondan merak ettim bide sport ve vogue donanımları arasındaki farkı anlamadım, sportta hava delikleri mümkün olduğunca üstte, vogue da ise çok geniş, su içeri girebilir, sportta öle bi sorun yok.nedir olay yani??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Rqjnr@

    Lastik hesaplaması ile ilgili şöyle bir yöntem buldum,

    Örneğin

    235/65/17 lastik var.

    65mm=6.5 cm yanak.

    17"=43.18 cm. Jant.

    43.68-6.5=36.68 Cm

    36.68X2Pi=2.30 Metre.

    Sonrada, başka bir araçta denedim ( Vw Bora Tdi ) şanzıman oranları vs. herşeyi hesapladım, dergide 1000 d/d'da hız 44 km/s yazarken, ben 47 km/s buldum. Sanırım benim hesap doğru.

    Bu arada benim araç;

    1. viteste ( %10 kayıp ile hesapladım malum otomatik vites )

    Yaklaşık 80, 2. viteste 120, 1.50 oranlı 2. vites ile 135 ( Kickdown'da kullanılıyor ) 3. vites ile 201, 4. vites ile 271, 5. vites ile 300 km/s'nin üstünde yapıyor. ( Motor 6000 devir/dakika çevirir ise )

    Ki araçta limitör var, 210 km/s'de hakikaten 3900 devir civarında seyrediyordu. ( 5. vites ) yani yapılan hesap doğru çıkıyor her defasında.

    Hocam bir cevap verirmisin?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Rqjnr@

    Lastik hesaplaması ile ilgili şöyle bir yöntem buldum,

    Örneğin

    235/65/17 lastik var.

    65mm=6.5 cm yanak.

    17"=43.18 cm. Jant.

    43.68-6.5=36.68 Cm

    36.68X2Pi=2.30 Metre.

    Sonrada, başka bir araçta denedim ( Vw Bora Tdi ) şanzıman oranları vs. herşeyi hesapladım, dergide 1000 d/d'da hız 44 km/s yazarken, ben 47 km/s buldum. Sanırım benim hesap doğru.

    Bu arada benim araç;

    1. viteste ( %10 kayıp ile hesapladım malum otomatik vites )

    Yaklaşık 80, 2. viteste 120, 1.50 oranlı 2. vites ile 135 ( Kickdown'da kullanılıyor ) 3. vites ile 201, 4. vites ile 271, 5. vites ile 300 km/s'nin üstünde yapıyor. ( Motor 6000 devir/dakika çevirir ise )

    Ki araçta limitör var, 210 km/s'de hakikaten 3900 devir civarında seyrediyordu. ( 5. vites ) yani yapılan hesap doğru çıkıyor her defasında.

    Hocam bir cevap verirmisin?


    Bizim kullandığımız zaten normalde kadrandan bakarsan orada gözüken ile uyuşmaz.Bunun nedeni her kadranda standart sapma payı olmasıdır(dijitaller hariç).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    hmm anladımsağol bilgiler için birşey daha sorucam, bu range roverlar arazide nasıllar?? gerçektende terrainresponse sistemi, havalı süspansiyon falan işe yarıyomu?? daha doğrusu araziye çıkılırmı?? eski range leri biliyorumda, yenileri pek amacına göre kullanan yok, ondan merak ettim bide sport ve vogue donanımları arasındaki farkı anlamadım, sportta hava delikleri mümkün olduğunca üstte, vogue da ise çok geniş, su içeri girebilir, sportta öle bi sorun yok.nedir olay yani??


    İlk nesil RR dışında diğer iki nesil de asfalta aittir malesef ki.Land Rover'dan artık arazi aracı mahiyetinde alınabilecek tek araç var o da Defender.Disco'ya da artık pek eskiden baktığım gibi bakamıyorum çünkü o da muadili asfalt 4x4leri gibi oldu.
    Donanım konusunu hiç bana sorma,zaten asfalt araçları,hayatta ilgilenmem .Hava girişleri meselesi,adamlar zaten alanın suya çamura girmeyeceğini biliyorlar,o yüzden tamamen estetiğe göre konumlandırıyorlar.Anlayacağın RR de Disco'da artık gerçek anlamda arazi aracı olma niteliklerini yitirmiştir.Kalan sağ bizimdir;Defender.




  • yapma yaw,safkan arazi aracı kalmadı artık nooluyo yaa.gerçektende rr ye düzgün lastikleri taksak arazide performans alamazmıyım, eskisi gibi bişi beklemiyorum da yeni kasalar hiç bişi yapamazmı, yani tüm o şeyler göz boyamamı??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    yapma yaw,safkan arazi aracı kalmadı artık nooluyo yaa.gerçektende rr ye düzgün lastikleri taksak arazide performans alamazmıyım, eskisi gibi bişi beklemiyorum da yeni kasalar hiç bişi yapamazmı, yani tüm o şeyler göz boyamamı??


    İşin aslı,bizim kamyonlar bir yana;Pajero'nun,LC'ın,Patrol'ün,Defender'in,eski Discoveryler'in geçtiği yerlerden geçemez.O bakımdan göz boyama olduğu doğrudur.Lastik boyunda çamura girdiğiniz zaman,veya aracın 3/2'si kadar hendeğe girdiğiniz zaman malesef hiç bir başarısı olmaz tüm o elektronik donanımların.
  • hmm anladım
    peki bi nissanların durumu nasıl?? murano hariç? x-trail bildiğim kadarıyla rav4 ile çekişiyo ve hoş bişi, pathfinderda güzel görünüyo ama kağıt üstünde teknik verilerde sorentodan fazlası yok gibi, patrol un bildiğim kadarıyla motoru güçsüz(yanlış biliyo olabilirim), ama nissanında arazi aracı olarak hatırı sayılır araçları var bunlar gibi
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.