Sevgili RqJnr, Verdiğin ve ilettiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. İyiki varsında kendi adıma sayende bilgileniyoruz, ama bu arada kafanı şişirdiğim için çok özür dilerim. Tabii bir de şu varki bilgi paylaşıldıkça çoğalır. Yalnız özür diliyerek söylüyorum, Patrol hakkında sorduklarımın tam olarak yanıtını alamadım. Tekrar teşekkürler, selamlar.
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
İyi bir Unimog için tahminen söylüyorum alt rakam 20 bin ytldir.Bizim Unimog toplama maceramız başladığında o civardaydı fiyatlar.Şimdi nedir ne olmuştur öğrenmek lazım.Bu sektörün kalbi de Ankara İvedik Köyü OSTİM sanayii'dir.Ayrıca sahibinden.com'da bir kaç adet araç mevcut.Dilersen bakabilirsin.
üstad çok teknik rakamsal formül yazıyorsunuz fakat u tube de baktım sizin küheylan teklemiş yangın yollarında.çok methettiğiniz italyan aygırıda toprağa japonlanmış kalmış.sizin italyan aygırının kaldığı yerde zeybek yapan bi ford transit seyrettim aynı yer değil ama muadil parkur ilginizi çekerse kısa bi video yollatabilirim arkadaşımdan.ilk satırlarda yazdıklarınızı çok büyük şaşkınlıkla ve hayranlıkla okudum ve arazi taşıtını arazide kullanan türk vatandaşlarıda var diye sevinmiştim.ama hep tork şanzuman oranı diferansiyel oranlarından bahsediyorsunuz.araçları bi kılasmanda sıralıyorsunuz. çok anlamamakla birlikte aynı düşüncedeyim.ama benimkisi hayranlık sıralaması fakat hep araç övmüşsünüz mekanik vs. peki ya lastik.italtan aygırının mıhlandığı yerden kesik ok lı bi ford transit geçerse sizin tez çuvallamışmı olur iş motorda mekanikteyse.bide at sahibine göre kişnemezmi.o italyan aygırını kena çarpışantürk orda terk eder vinçletirmi.bu forumun oluşması çok sevindirici.sizin ve diğer arkadaşların bu forumdaki performansları araziye taşımanızı ve bu sevgiyi yaygınlaştırmanızı dilerim.gördüğüm kadarıyla otomobil sporlarında en hesaplı ve en tabana yayılabilen sınıf offroad.çok hesaplı ikinci el araçlarla şehre yakın parkurlarda ruha ve göze hitap eden kompetisyonlar yaşanabiliyo.bide offroad çıların sahadaki dayanışmalrı hiç bi sporda yok. saygılar
quote:
Orjinalden alıntı: ridercat
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
İyi bir Unimog için tahminen söylüyorum alt rakam 20 bin ytldir.Bizim Unimog toplama maceramız başladığında o civardaydı fiyatlar.Şimdi nedir ne olmuştur öğrenmek lazım.Bu sektörün kalbi de Ankara İvedik Köyü OSTİM sanayii'dir.Ayrıca sahibinden.com'da bir kaç adet araç mevcut.Dilersen bakabilirsin.
üstad çok teknik rakamsal formül yazıyorsunuz fakat u tube de baktım sizin küheylan teklemiş yangın yollarında.çok methettiğiniz italyan aygırıda toprağa japonlanmış kalmış.sizin italyan aygırının kaldığı yerde zeybek yapan bi ford transit seyrettim aynı yer değil ama muadil parkur ilginizi çekerse kısa bi video yollatabilirim arkadaşımdan.ilk satırlarda yazdıklarınızı çok büyük şaşkınlıkla ve hayranlıkla okudum ve arazi taşıtını arazide kullanan türk vatandaşlarıda var diye sevinmiştim.ama hep tork şanzuman oranı diferansiyel oranlarından bahsediyorsunuz.araçları bi kılasmanda sıralıyorsunuz. çok anlamamakla birlikte aynı düşüncedeyim.ama benimkisi hayranlık sıralaması fakat hep araç övmüşsünüz mekanik vs. peki ya lastik.italtan aygırının mıhlandığı yerden kesik ok lı bi ford transit geçerse sizin tez çuvallamışmı olur iş motorda mekanikteyse.bide at sahibine göre kişnemezmi.o italyan aygırını kena çarpışantürk orda terk eder vinçletirmi.bu forumun oluşması çok sevindirici.sizin ve diğer arkadaşların bu forumdaki performansları araziye taşımanızı ve bu sevgiyi yaygınlaştırmanızı dilerim.gördüğüm kadarıyla otomobil sporlarında en hesaplı ve en tabana yayılabilen sınıf offroad.çok hesaplı ikinci el araçlarla şehre yakın parkurlarda ruha ve göze hitap eden kompetisyonlar yaşanabiliyo.bide offroad çıların sahadaki dayanışmalrı hiç bi sporda yok. saygılar
Evvela mesajınızdaki manayı çözemedim,aynı anda hem açık kapılar bırakıp hem de off-road leyhinde cümleler kurmuşsunuz. Birincisi yangın yolları?küheylan?Bayağı üstü kapalı yazılar yazmışsınız.Biraz daha açarsanız minnettar olurum. İkincisi İtalyan aygırı derken neyi kastettiğinizi de anlamış değilim.Şayet ACMAT'dan bahsediyorsanız ACMAT Fransız menşeilidir ve çok özür dileyerek söylüyorum,bunun nedeni de büyüğüm müsünüz küçüğüm müsünüz onu bilmemem,fakat Ford Transit ile ilgili kurduğunuz cümleler ileri derece basit ve mantıkdışı.Ki ben bunu İtalyan aygırı derken ACMAT'ı kastettiğinizi varsayarak söylüyorum.Kaldı ki benim bu forumda lanse ettiğim-başarılı bulduğum araçların hiç biriyle değil Transit,Ford'un hiç bir aracı dahi boy ölçüşemez. Lastiklerden ilk sayfalarda Ebu Zer Gifari arkadaşımız bahsetmişti,ben de ona ekleme yapmış ve hangi lastiği önerdiğimi belirtmiştim.Bununla birlikte iki kamyonda da bilinen en iyi(ağır arazi şartları) lastik olan çavuş desenli traktör lastiği bulunmaktadır.
quote:
bide at sahibine göre kişnemezmi.o italyan aygırını kena çarpışantürk orda terk eder vinçletirmi
Özellikle bu cümleniz bende çok değişik düşünceler yarattı.İlk mesajınızdan fake olduğunuzu düşünmemden tutun,bir iki arkadaşın da daha önce söylediği gibi elektroniğin mekanikten daha iyi olduğunu/olabileceğini söyleyenlerden biri olduğunuza kadar bir çok tez geldi aklıma.Tekrar rica ediyorum,lütfen söylemek istediklerinizi daha açıkca anlatınız. Bizimle ilgili bu kadar iddiali cümleler sarfedecek kadar bizi tanıdığınızı sanmıyorum.Gerçekten bu araçlarla yaptığımız her aktivitede yanımızda olan arkadaşlarımız bizler kadar olmasa dahi bu araçların sınırlarının olduğunun söylenemeyeceğini bilirler. Bu noktada forumu takip eden tüm arkadaşlarımdan özür dilemek istiyorum çünkü mesajınıza cevap verirken ister istemez kendimi-kendimizi ön plana çıkarmak zorunda kalıyorum.
Tekrar ve tekrar rica ediyorum anlatmak istediklerinizi daha açıkça yazınız.
dostum dolaştığınız yollar orman müdürlüğünün yangın müdahale yolları sanırım.aracınızı uzun şasili siyah olan lambo motorlu bi araç vardı o tarz bişi sandım.az rastlanır.fransız olduğunu şimdi öğrendim.offroad için sadece izleyiciyim. offroad severim.86 da çıkan bi dergi vardı otomekanik yerli 250 lik doçlar interler willy s owerlanlarla yapılan çamlıca parkuru denemlerini okuyarak başladım.askerde sırf ehliyetim var diye otomobil kullanmayı bilmeme rağmen bi ünimog zimmetim vardı.tenteli.67 model 7 ileri benzinli.m38 denen willy ler toz attırıyodu.46 48 power wagonlarda en az unimog kadar yüksek torklu araçlar izlediğim kadarıyla.ancak siz unimog u öle methetmişsinizki.arkadaş çevrem sayesinde bi iki offroad kompetisyonunda bulunma şansım oldu şükür allaha .biz şehir içi sayılabilecek sizin gezdiğiniz benim yangın yolu dediğim parkurların biraz dışında yerlerde gazladık.camianızda camel trophy parkuru diye bilinen yerden geçen bi suzuki jimmy gördüm. rahmetli feza aytaç kullanıyodu.çizmelerim hala oralarda bi yerde.öle bi çamurdu.sizin fransız aracın kaldığı yere benzer epey derin yarıkların olduğu yerden geçen uzun şasili bi ford transit minibüs resmen vals yaptı kaldı çoğu kez tabiki.ama bayağı gazladı gezdi,.size eşik eden ikinci unimog eskiden fikret beydeydi bostancıda onuda gıyaben tanırım.arkadaşımı ve beni yakacık ormanlarından başlayıp ömerli tarafında sonlanan bi geziye çağırmıştı.demek istediğim şuydu araç çok önemli evet.fakat yüzde otuz araç yüzde otuz sürücü yüzde kırk lastik diye düşünüyorum.unmog gerçekten süper bi arazi aracı.ama eski bi pajero veya fj crusier yada suzuki hatta daihatsu feroza pek ala insanlara bu adrenalini yaşatabilir gibime geliyo.aynı takımdanız neticede ben taraftarım sizler oyuncu.offroad yarışları diye yapılan ralli benzeri yarışları izlemektense sizlerin gezilerini izleyebilmeyi tercih ederim.daha fazla mukavemet daha fazla takım ruhu bakımından.sizi kızdırmak üzmek değildi maksadım .eski bi söz vardır et kokarsa tuzlarsın tuz kokarsa ne yaparsın.land kalırsa unimog gider alırda sizin 3 4 tonluk unimog kalırsa kim alır.kalın sağlıcakla
Sevgili RqJnr, gene sizin başınızı ağırtacağım kusura bakmayın. Çünkü kafam karıştı ama siz gençsiniz ve bu hesaplardan daha iyi anlıyorsunuz. Size daha öncede belirttiğim ve şimdi yine belirteceğim sitede; http://www.4x4xfox.co.uk/factsheets.asp Disco 1'le ilgili tablonun "Fuel Economy (mpg)" sütununda 18-29, 14-20, 16-18 gibi mesala 1995-1998 3,9 V8i Petrol'de 13-27 değerleri vermiş. Lütfen bir çözümleme yapabilirmisiniz? Çok teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: ridercat
dostum dolaştığınız yollar orman müdürlüğünün yangın müdahale yolları sanırım.aracınızı uzun şasili siyah olan lambo motorlu bi araç vardı o tarz bişi sandım.az rastlanır.fransız olduğunu şimdi öğrendim.offroad için sadece izleyiciyim. offroad severim.86 da çıkan bi dergi vardı otomekanik yerli 250 lik doçlar interler willy s owerlanlarla yapılan çamlıca parkuru denemlerini okuyarak başladım.askerde sırf ehliyetim var diye otomobil kullanmayı bilmeme rağmen bi ünimog zimmetim vardı.tenteli.67 model 7 ileri benzinli.m38 denen willy ler toz attırıyodu.46 48 power wagonlarda en az unimog kadar yüksek torklu araçlar izlediğim kadarıyla.ancak siz unimog u öle methetmişsinizki.arkadaş çevrem sayesinde bi iki offroad kompetisyonunda bulunma şansım oldu şükür allaha .biz şehir içi sayılabilecek sizin gezdiğiniz benim yangın yolu dediğim parkurların biraz dışında yerlerde gazladık.camianızda camel trophy parkuru diye bilinen yerden geçen bi suzuki jimmy gördüm. rahmetli feza aytaç kullanıyodu.çizmelerim hala oralarda bi yerde.öle bi çamurdu.sizin fransız aracın kaldığı yere benzer epey derin yarıkların olduğu yerden geçen uzun şasili bi ford transit minibüs resmen vals yaptı kaldı çoğu kez tabiki.ama bayağı gazladı gezdi,.size eşik eden ikinci unimog eskiden fikret beydeydi bostancıda onuda gıyaben tanırım.arkadaşımı ve beni yakacık ormanlarından başlayıp ömerli tarafında sonlanan bi geziye çağırmıştı.demek istediğim şuydu araç çok önemli evet.fakat yüzde otuz araç yüzde otuz sürücü yüzde kırk lastik diye düşünüyorum.unmog gerçekten süper bi arazi aracı.ama eski bi pajero veya fj crusier yada suzuki hatta daihatsu feroza pek ala insanlara bu adrenalini yaşatabilir gibime geliyo.aynı takımdanız neticede ben taraftarım sizler oyuncu.offroad yarışları diye yapılan ralli benzeri yarışları izlemektense sizlerin gezilerini izleyebilmeyi tercih ederim.daha fazla mukavemet daha fazla takım ruhu bakımından.sizi kızdırmak üzmek değildi maksadım .eski bi söz vardır et kokarsa tuzlarsın tuz kokarsa ne yaparsın.land kalırsa unimog gider alırda sizin 3 4 tonluk unimog kalırsa kim alır.kalın sağlıcakla
Öncelikle teşekkür ederim,bu sefer anlatmak istediklerinizi iyi anladım ve sanırsam yanıldığınız bir kaç nokta var.Bunlar da yanlış anlaşılmadan kaynaklanmakta.Açıklık getirmek de görevimdir zaten. Birincisi ACMAT bizim elimizde off-road hayatına başladığından beri sadece iki(2) defa kaldı.Birincisi 4x4 vitesinin çalışmamasından,ikincisi de şaft kesmesinden kaynaklanmıştı.Sanıyorum anlatabilmişimdir,zira bunlar Tatra'dan Kamaz'dan tutun en küçük 4x4 olan ATV'nin başına dahi gelse hepsi olduğu yerde kalır.Umarım bu konuya açıklık getirebilmişimdir.Ayrıca arazi vitesinin çalışmadığı video Bolluca off-road diye geçen video,şaft kesme meselesi de ismini hatırlayamadığım kenarında göl olan bir arazide geçen video. İkincisi bahsettiğiniz 67' Unimog(404) 2200cc benzinli Unimoglar'dan.O denli ağır bir araca öyle bir motorun takılması neticesinde tabii ki Amerikan araçları yüksek hacimli motorlarıyla daha yüksek performans verecektir.Fakat benim sizin tabirinizle Unimog'umuzu "methetmemin" sebebi 6000cc dizel motor 1100Nm tork değerine sahip olmasıdır.M180 kodlu 2.2L 4Zyl Mercedes-Benz motorunun verdiği torkun yaklaşık 10 katı tork üretmektedir. Ayrıca ek bilgi,youtube'daki videoların hiç biri Anadolu yakasında çekilmemiştir.Biri Terkos,diğerleri de Bolluca ve Ağaçlı köylerinde yapılan gezilere ait videolardır. Ben bu 9 sayfa boyunca asla Unimog'un verdiği zevki Pajero LC FJ BJ veremez demedim.Çünkü bu göreceli bir kavramdır,örneğin ufak 4WD araç sahipleri hızlı off-road severken,biz ağır ama normal araçlarla geçilmesi mümkün olmayan parkurlarda ilerlemeyi kendi off-road tanımımıza daha uygun bulmuşuzdur.Ama söylemesem de bilinmesi gereken bir şey var,arazide Unimog'un yaptıklarını bu araçların hiç biri yapamaz.Bu defalarca tekrar tekrar kanıtlanmış bir gerçektir.Sanmayın ki Unimog sahibi olduğumuzdan sadece Unimog'u başarılı bulup diğerlerini yabana attığımı.Açıklayıcı olması niteliğiyle tecrübe ettiğim araçları kısaca sıralayayım; -Toyota Land Cruiser VX100 -Toyota Land Cruiser FJ40 -Suzuki Samurai -Land Rover Discovery 300TDI -Hyundai Galloper -Mitsubishi Pajero -GAZ 69 -Chevrolet K5
Bu araçları tecrübe ettiğim gibi her gezimizde katılan her aracı a'dan z'ye incelemiş,eksilerini artılarını görmüş,sınırlarını öğrenmişimdir. Son cümlenize son cevap mahiyetinde,merak etmeyin Unimog'da da ACMAT'ta da kendilerine hatta kendilerinden daha ağır araçlara yetecek kapasitede mekanik ve hidro-mekanik vinçler bulunmaktadır. Unimog'da ki karınca şanzıman da cabası.
bişey sorucam, şu land cruiser prado lar nasıl?? iyi lastik takınca, süspansiyonda bir iki ayar sonra arazide çok yetenekli olur gibi gözüküyo.hatta süspansiyonu havalıydı galiba, sadece lastikler arazi tipi olsa??dingil mesafeside kısa zaten??
quote:
Orjinalden alıntı: Göksoy
Sevgili RqJnr, gene sizin başınızı ağırtacağım kusura bakmayın. Çünkü kafam karıştı ama siz gençsiniz ve bu hesaplardan daha iyi anlıyorsunuz. Size daha öncede belirttiğim ve şimdi yine belirteceğim sitede; http://www.4x4xfox.co.uk/factsheets.asp Disco 1'le ilgili tablonun "Fuel Economy (mpg)" sütununda 18-29, 14-20, 16-18 gibi mesala 1995-1998 3,9 V8i Petrol'de 13-27 değerleri vermiş. Lütfen bir çözümleme yapabilirmisiniz? Çok teşekkür ederim.
Tabii ki; Tablo mile per galon cinsinden yakıt sarfiyatarını vermiş.Biz bunları Türkiye'de kullanılan ölçülere uyarlayacak olursak; 89-90 model aralığındaki 3.5 V8 Discoveryler galon başına 14-20 mil yapıyormuş.Yani galonu litreye,mili de kilometreye çevirdiğimizde,4 litre benzinle22-32km yol yapıyorlar demektir.Bu da ortalama olarak 100Km'de 16Lt benzin sarfiyatına denk gelmektedir. Yani mpg(mile per galon) olarak verildiğinde mili kilometre,galonu da litre cinsinden alarak yakıt sarfiyatını inceleyebilirsiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: dikmenibo
bişey sorucam, şu land cruiser prado lar nasıl?? iyi lastik takınca, süspansiyonda bir iki ayar sonra arazide çok yetenekli olur gibi gözüküyo.hatta süspansiyonu havalıydı galiba, sadece lastikler arazi tipi olsa??dingil mesafeside kısa zaten??
Çok başarılı araçtır hocam,tavsiye ederim.AT olarak BFGoodrich AT,MT isterseniz de bir takım Lassa OK144 ile arazi performansının lastiğe düşen kısmını en yüksek noktaya getirmiş olursunuz.
siz ve forumdaki arkadaşlar kompetan ben sempatizanım .ancak şileli olmam hasebiyle avcı bi çevrede büyüdüm.sizin mekanik ve teknik bilginiz kadar olmasada 75 de dayımın ön diferansiyelden tahrikli zirai donatımdan çıkma 48 model dodge power wagonuyla başlayan çok fazla olmayan izlenimlerim oldu.80 lere kadar bi cj hastasıydım.70 lerin wagoner lerinin üzerine araç olamaz diye düşünürdüm.taki 86 da veya 87 bilezikçi çiftliğinde yapılan ilk resmi offroad yarışını izleyinceye kadar.sanırım erkan birinciydi yanılıyor olabilirim belkide becceydi ladayla land rover 110 ların nissan patrolların renç koçibeyin o yılların yollardaki kıralı range rover inin çanına ot tıkadı.ve gördümkü kısa dingil aralığı ve lastik vede araç ağırlığı çok büyük etken.zaman içerisinde bu izlenimimi pekiştirecek çok fazla izlenimim oldu.belgrad ormanlarındaki parkurların çıkışı iyi bilirsinizki kumsalda biter.çamurda on numara olan araçlar kumda kesildi çok kez ağırlık ve lastik diş yapısı yüzünden ve orda farkettimki imaj hiç bişeydir lastik hemen herşeydir.insanlar araçlar şık görünüyor diye alaşım jant geniş tabanlı lastikle süslüyor marş piyerlerle donatıyor.araç palyaço oluyor ama performans sıfıra iniyor.şilede kumbabada adamın birine rastladım .kumda kalmış.üç kapılı bi fronterayla. şıklık olsun diye warn da takmış 9000 lik.ama vinç kullanmayı bilmiyo .araçta strap yok. ve olsada strap atacak ağaç taş araç bişi yok.adama ağır devire alda ufak ufak tırmala bizde lastikleri bez çaput bişilerle besleyelim dedim.adam ağır devir ne bilmiyo.ağır devir kolunu vinç joystic zannediyo.o adamları görüp bide sizin forumdaki arkadaşları görünce sevindim.ancak arazi zevki yaşamak için unimog ural tata reo şart değil muhalefetim bu noktada. ikinci el 2.5 2.8 90 yılı öncesi şahane pajerolar var.10 milyar gibi bi bütçeye yürütebilinecek suzukiler var.ve mehmet becce suzuki modifikasyonu konusunda prof.çok sık tampon aks vs kitleri ve kendini kanıtlamış uygulamaları var.sanırım 4x4 art diye bi siteside var.nerdeyse 30 yaşına gelmiş ordudan pert ayrılmış cj lere yatırım yapılacağına ucuz ve sağlam japon araçlar var.bide fikret abinin toyotaları var.ben yürüyüş için gittiğimde belgrada tanıtım için gelen hummer ların (h1) rute getiriyodu o yıllarda gömülüp kaldığını gördüm.tw çekimi için gelmişler.çöl için geniş tabanlı lastiklerle girmişler camel etabının girişine.wich filan kar etmedi.traktör geldi köyden alamadı hummer i.diğer çift kabini de gömdüler. ertesi gün iş makinasıyla almışlar.siz tırmanma kabiliyetiniz için ilk sayfalarda bi yerde kısa bi eğimde gökyüzü manzarasına dikmişsiniz aracı.bu arada aracınıza küheylan yazmıştım .küheylan köylüde ahıırın en gözde en diri atıdır diye bilirim .sağlam aygır anlamında yazmıştım küheylanı.ömerli baraj yollarında o eğimde hatta 25 derece filan belki ancak 1000 metre filan yollar var.sıfırdan başlatıp bi fj le yan yana kapıştırsak derim size.zemin en sütlaçken hatta.yani bahsettiğim araçlar sadece hızlı değil tork ve kavrama olarakta çok başarılı lo4 te.unimog gibi 1.5 km saat değil elbette.siz suv denen araçlarla ilgili çok iyimser cümleler kurmuşsunuz.ben sizin kadar nazik olamıycam o araçlarla. o araçları alanlar biraz statü için alıyo birazda sazanlıktan bence.bi diş hekimiyle böle bi münazara yapmıştık.adam audi allroad için arazi aracı diyodu.biz her kadın pedine orkid değimiz gibi dört tekerlekten tahrikli her aracada jip diyoruz.gerçek 4x4 çülerinde olduğunu görmek sevindirici.4x4 free life diye bi dergi çıkmıştı.hala çıkıyormu bilmiyorum.burda yazdığınız konular aslında izleyicisi okuyucusu meraklısı olan konular.sayenizde bilgileneceğimi düşünüyorum.sıktıysamda özür dilerim.ford transit konusundada ciddiyim.baysal imalatı ok üzerine işlenmiş bi lastikle çamurda vals görüntülerini ekliycem en kısa zamanda. iyi geceler
siz ve forumdaki arkadaşlar kompetan ben sempatizanım .ancak şileli olmam hasebiyle avcı bi çevrede büyüdüm.sizin mekanik ve teknik bilginiz kadar olmasada 75 de dayımın ön diferansiyelden tahrikli zirai donatımdan çıkma 48 model dodge power wagonuyla başlayan çok fazla olmayan izlenimlerim oldu.80 lere kadar bi cj hastasıydım.70 lerin wagoner lerinin üzerine araç olamaz diye düşünürdüm.taki 86 da veya 87 bilezikçi çiftliğinde yapılan ilk resmi offroad yarışını izleyinceye kadar.sanırım erkan birinciydi yanılıyor olabilirim belkide becceydi ladayla land rover 110 ların nissan patrolların renç koçibeyin o yılların yollardaki kıralı range rover inin çanına ot tıkadı.ve gördümkü kısa dingil aralığı ve lastik vede araç ağırlığı çok büyük etken.zaman içerisinde bu izlenimimi pekiştirecek çok fazla izlenimim oldu.belgrad ormanlarındaki parkurların çıkışı iyi bilirsinizki kumsalda biter.çamurda on numara olan araçlar kumda kesildi çok kez ağırlık ve lastik diş yapısı yüzünden ve orda farkettimki imaj hiç bişeydir lastik hemen herşeydir.insanlar araçlar şık görünüyor diye alaşım jant geniş tabanlı lastikle süslüyor marş piyerlerle donatıyor.araç palyaço oluyor ama performans sıfıra iniyor.şilede kumbabada adamın birine rastladım .kumda kalmış.üç kapılı bi fronterayla. şıklık olsun diye warn da takmış 9000 lik.ama vinç kullanmayı bilmiyo .araçta strap yok. ve olsada strap atacak ağaç taş araç bişi yok.adama ağır devire alda ufak ufak tırmala bizde lastikleri bez çaput bişilerle besleyelim dedim.adam ağır devir ne bilmiyo.ağır devir kolunu vinç joystic zannediyo.o adamları görüp bide sizin forumdaki arkadaşları görünce sevindim.ancak arazi zevki yaşamak için unimog ural tata reo şart değil muhalefetim bu noktada. ikinci el 2.5 2.8 90 yılı öncesi şahane pajerolar var.10 milyar gibi bi bütçeye yürütebilinecek suzukiler var.ve mehmet becce suzuki modifikasyonu konusunda prof.çok sık tampon aks vs kitleri ve kendini kanıtlamış uygulamaları var.sanırım 4x4 art diye bi siteside var.nerdeyse 30 yaşına gelmiş ordudan pert ayrılmış cj lere yatırım yapılacağına ucuz ve sağlam japon araçlar var.bide fikret abinin toyotaları var.ben yürüyüş için gittiğimde belgrada tanıtım için gelen hummer ların (h1) rute getiriyodu o yıllarda gömülüp kaldığını gördüm.tw çekimi için gelmişler.çöl için geniş tabanlı lastiklerle girmişler camel etabının girişine.wich filan kar etmedi.traktör geldi köyden alamadı hummer i.diğer çift kabini de gömdüler. ertesi gün iş makinasıyla almışlar.siz tırmanma kabiliyetiniz için ilk sayfalarda bi yerde kısa bi eğimde gökyüzü manzarasına dikmişsiniz aracı.bu arada aracınıza küheylan yazmıştım .küheylan köylüde ahıırın en gözde en diri atıdır diye bilirim .sağlam aygır anlamında yazmıştım küheylanı.ömerli baraj yollarında o eğimde hatta 25 derece filan belki ancak 1000 metre filan yollar var.sıfırdan başlatıp bi fj le yan yana kapıştırsak derim size.zemin en sütlaçken hatta.yani bahsettiğim araçlar sadece hızlı değil tork ve kavrama olarakta çok başarılı lo4 te.unimog gibi 1.5 km saat değil elbette.siz suv denen araçlarla ilgili çok iyimser cümleler kurmuşsunuz.ben sizin kadar nazik olamıycam o araçlarla. o araçları alanlar biraz statü için alıyo birazda sazanlıktan bence.bi diş hekimiyle böle bi münazara yapmıştık.adam audi allroad için arazi aracı diyodu.biz her kadın pedine orkid değimiz gibi dört tekerlekten tahrikli her aracada jip diyoruz.gerçek 4x4 çülerinde olduğunu görmek sevindirici.4x4 free life diye bi dergi çıkmıştı.hala çıkıyormu bilmiyorum.burda yazdığınız konular aslında izleyicisi okuyucusu meraklısı olan konular.sayenizde bilgileneceğimi düşünüyorum.sıktıysamda özür dilerim.ford transit konusundada ciddiyim.baysal imalatı ok üzerine işlenmiş bi lastikle çamurda vals görüntülerini ekliycem en kısa zamanda. iyi geceler
Her mesajınızda sizi daha iyi anlıyorum,bu açıdan memnunun. Arazi keyfi açısından son mesajımda söylemiştim yine söylüyorum,biz bu araçları seçtik çünkü ağır-ekstrem arazi şartlarını seviyoruz.Tamamen göreceli bir kavram bu. Ben bu araçları başka bir araçla yarıştırma-kapıştırma taraftarı değilim pek.Çünkü öyle yarışacak cinsten araçlar değil,off-road yarışlarına katılamamızın da tek nedeni bu.Fakat gölet geçebildikten,madenci kanallarını aşabildikten,normal bir otomobilin kaputuna gelecek yükseklikte karda ilerleyebildikten(2005 kışı Kemerburgaz dolayları) sonra sadece bu araçların keyfinin bir başka olduğunu savunuyorum.Dediğim gibi,ufak araçların da zevki seriliğinden kaynaklanıyor.Ben de kendime ayrı bir araç almayı düşünüyorum ve bu sınıfta olacak tabii ki. Ayrıca Unimog'u biliyorsunuz tanıyorsunuz o yüzden becerilerini anlatmama gerek yok fakat diğer araç olan ACMAT Unimog'dan da daha mantıkdışı bir alet aslında.Bolluca videolarında yokuş yukarı yüksek süratte gittiğimiz anlar var,kamerayı çevirmiş miydik bilmiyorum ama kendimiz arkaya baktığımızda grup bayağı bir geride kalmıştı.Ayrıca ACMAT'ın asıl görev alanı çöl,bu bağlamda da kumdur bunu da belirteyim.Fransız Lejyonu'na çölde ilerleyebilecek bir araç olarak üretilmiştir. Tekrar tekrar söylüyorum,arazi açısından bu araçların ufak 4x4ler ile karşılaştırılması pek mantıklı değil.Çünkü bunların oyun alanı ayrı,jip dediğimiz Pajero LC Defender ve muadili boyutlardaki araçların oyun alanı ayrı.
Saygılar.
bi topic actım mercedes gd 290 diye bi bakın yorumlarınızı beklıorum
Evet hocam aynen öyle,arazi vitesli.Fakat daha önce hiç tecrübe etmedim,arazide kullanan tanıdığım da yok.O yüzden arazide nedir ne değildir bilmiyorum.
RqJnr Üstat msn adresi sen'mi yolladın bana merak ettim.
1996 model mercedes gd serisi 30000 euro fazlamı
Sevgili RqJnr, verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın,
quote:
Orjinalden alıntı: atek
RqJnr Üstat msn adresi sen'mi yolladın bana merak ettim.
Hayır hocam,ben değilim.
quote:
Orjinalden alıntı: MESSERSCHMITT
1996 model mercedes gd serisi 30000 euro fazlamı
Günlük kullanıp,asfalttan çıkmayacaksanız fazla.
quote:
Orjinalden alıntı: Göksoy
Sevgili RqJnr, verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın,